kat of hond?

17-06-2018 21:01 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een huisdier, een kat of een hond maar twijfel nog tussen deze twee. Ik ben opgegroeid met 2 honden die niet super knuffelig waren, ze waren wel leuk en vonden het leuk om geaaid te worden, een van de twee lag wel graag op schoot maar ze vonden het beide niet leuk als ik ze in mijn armen nam ,ze overlaadde met kusjes en beiden kwamen niet echt tegen je aan liggen. Ze lagen altijd liever bij het voeteneinde zodat ze lekker de ruimte hadden. Hoe zit dat met katten ? Of welk huisdier vind dit wel leuk? of ligt het echt aan het karakter van het dier of het ras van het dier?
Het ligt echt aan het karakter. Een asielhond of kat iets?
Ligt echt aan het karakter en ook wel een beetje aan de opvoeding.

Hoeveel tijd heb je voor een huisdier? Groot huis, tuin etc?
Alle reacties Link kopieren
Mijn inziens karakter en ras en ook opvoeding.Wij hebben alleen maar knuffelige katten en honden gehad. Wat je geeft krijg je doorgaans ook terug.
Waarom zou je een huisdier overladen met kusjes? Het beest in kwestie ondergaat zo'n behandeling op zijn best in lijdzaamheid, en jij zit met een bek vol haren.
Vergelijk je nu een kat met een hond? Dat is zo ongeveer hetzelfde als kiezen tussen een kind krijgen of het aanschaffen van een goudvis.
Verdiep je eerst eens in wat het inhoudt.
Lady*Voldemort schreef:
17-06-2018 21:05
Waarom zou je een huisdier overladen met kusjes? Het beest in kwestie ondergaat zo'n behandeling op zijn best in lijdzaamheid, en jij zit met een bek vol haren.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
17-06-2018 21:05
Waarom zou je een huisdier overladen met kusjes? Het beest in kwestie ondergaat zo'n behandeling op zijn best in lijdzaamheid, en jij zit met een bek vol haren.
Waarom zou een beest daaronder lijden?
Ook huisdieren komen letterlijk om aandacht vragen.
Wat je ook kiest, kies een dier uit het asiel waarvan het karakter bekend is!

Jij bent opzoek naar een knuffeldier, bij kittens en pups heb je geen enkele garantie daarop. Ik heb mijn kat met 3 jaar uit het asiel gehaald, een prater die graag overladen wordt met aandacht en kusjes komt hálen. Zo werd hij "geadverteerd" en zo is hij ook. Hij slaapt in mijn armen, overlaadt me met kopjes en drukt zijn koppie tegen mijn lippen als ik "kusje?" zeg.

Daar ooit een kitten bij genomen (makkelijker te introduceren, want 1e kat had nogal een verleden met soortgenoten). Kitten is hartstikke leuk uitgegroeid, maar absoluut geen knuffelaar. Je weet met een jonkie nooit wat je in huis haalt. Met z'n grote kattenbroer knuffelt ie dan wel weer :D ..
anoniem_347523 wijzigde dit bericht op 17-06-2018 21:14
13.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beiden super gezellig.

Wat een hond betreft ligt het aan het karakter en vaak ook aan het ras.
Een kat is veel eigenzinniger ze zijn met elkaar gewoonweg niet te vergelijken.
Koi* schreef:
17-06-2018 21:07
Waarom zou een beest daaronder lijden?
Ook huisdieren komen letterlijk om aandacht vragen.
Ik zeg niet dat het beest eronder lijdt, ik zeg dat ie het lijdzaam ondergaat. Dat is iets heel anders.

Kusjes geven is een menselijke manier om affectie te tonen, en dieren zijn nou eenmaal geen mensen. Als je iets zoekt om te kunnen overladen met kusjes moet je een vriend m/v nemen. En natuurlijk vinden huisdieren het leuk om aandacht te krijgen, maar dan kun je ze ook gewoon aaien, of ermee spelen, of uitlaten (in geval van hond). Overladen worden met kusjes zit echt geen enkel beest op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb allebei dieren. De katten houden van knuffelen, opgetild worden en geaaid worden. Je moet het alleen wel treffen met het karakter en type kitten. Dit geldt ook voor honden die vergen wel meer werk omdat je ze moet uitlaten en trainen. Een kat is wel flexibeler....
Neem 1 hond ipv 2 dan zijn ze meestal meer op de baas gericht.
Alle reacties Link kopieren
Koi* schreef:
17-06-2018 21:07
Waarom zou een beest daaronder lijden?
Ook huisdieren komen letterlijk om aandacht vragen.
Lijden niet, maar honden vinden het veelal niet fijn om in de armen gedragen te worden of gekust te worden. Dat is allemaal in honden taal iets heel anders dan wat wij ermee willen uitdrukken.
Mijn hond heeft er een hekel aan. Optillen is soms echt nodig (dan ondergaat hij het alsof hij een pak slaag krijgt ), kussen doe ik niet.
Eens dat een hond eigenlijk helemaal niet met een kat te vergelijken is. Maar uit je OP durf ik te gokken dat een kat beter bij je past.
Mijn katten vinden mij onvoorwaardelijk stom. Tot de brokjes of snoepjes... Of als ik thuiskom. Aai over de bol, knuffeltje en kusje en daarna vinden ze me weer stom. Precies waarom ik zo mijn katten houd! Maar als je daar niet tegen kunt, kun je misschien beter of safe spelen... Je weet immers maar nooit met katten.

Met honden is mijn ervaring dat ze altijd lekker gekroeld willen worden. Ik ben opgegroeid met honden (herders) en waren altijd knuffelaars. Misschien ook omdat ze opgroeiden met kinderen en wel tegen een stootje en knuffel moesten kunnen, dat weet ik niet.

Ik zou ook kijken naar hoeveel zorg je een dier kunt geven. Zowel honden als katten kunnen best alleen, maar katten mi net even wat beter en wat langer. Kunnen natuurlijk ook op de bak, een hond moet je uitlaten. En ook met regen en storm... en -20...
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
17-06-2018 21:20
Mijn katten vinden mij onvoorwaardelijk stom. Tot de brokjes of snoepjes... Of als ik thuiskom. Aai over de bol, knuffeltje en kusje en daarna vinden ze me weer stom. Precies waarom ik zo mijn katten houd! Maar als je daar niet tegen kunt, kun je misschien beter of safe spelen... Je weet immers maar nooit met katten.
:HA:
Overladen worden met kusjes zit echt geen enkel beest op te wachten.
Hahaha moet echt hardop lachen om het overladen worden met kusjes en het lijdzaam ondergaan. Ik heb zelf 2 katten en eentje vindt het leuk, maar bij die andere is lijdzaam ondergaan echt zo van toepassing. Anyway, daarom koop ik voer voor hem!
Alle reacties Link kopieren
Als je enkel een dier wil om te overladen met kusjes en knuffels, stel ik een teddybeer voor.

Heb je ook al nagedacht over de hoeveelheid werk die er in een hond (en ook kat natuurlijk, maar bij een hond beduidend meer) gaat zitten? Heb je daar tijd voor?
The eyes are useless when the mind is blind.
Ik heb alletwee en van de katten krijg ik de meeste zoenen. Van eentje zelfs natte op mijn wang. En laatst lag ik in bed en moest huilen om het verlies van een van mijn katten en toen kreeg ik een innig en hard in mijn oog gedrukte zoen van de andere poes waar ik erg bezorgd om was/ben omdat zij zo aan hem verknocht was.
Alle reacties Link kopieren
Als de enige reden dat je een huisdier willen nemen knuffelen en kusjes geven is, begin er dan niet aan. Heel veel willen dat niet en een hond moet ook uitgelaten worden. Katten slapen veel en die moet je op die momenten met rust laten. Niet wakker maken.
Lady*Voldemort schreef:
17-06-2018 21:12
Ik zeg niet dat het beest eronder lijdt, ik zeg dat ie het lijdzaam ondergaat. Dat is iets heel anders.

Kusjes geven is een menselijke manier om affectie te tonen, en dieren zijn nou eenmaal geen mensen. Als je iets zoekt om te kunnen overladen met kusjes moet je een vriend m/v nemen. En natuurlijk vinden huisdieren het leuk om aandacht te krijgen, maar dan kun je ze ook gewoon aaien, of ermee spelen, of uitlaten (in geval van hond). Overladen worden met kusjes zit echt geen enkel beest op te wachten.
Klopt helemaal, tenzij je weet hoe honden elkaar kussen (ooit een honden 'echtpaar' gehad, echt gek op elkaar die 2)
Ze likken dan elkaars mondhoeken af en de wangen. Mijn hond wordt er heel gelukkig van als ik hem aai zoals ik die honden heb zien doen, helemaal waar. Maar ik verdom het om zijn mondhoeken of snuit af te likken, het blijft bij aaien en ik ga ook niet aan zijn achterste ruiken.

Doet me denken aan een hond hier in de buurt van een oud vrouwtje, klein wit hondje. Dat beest zijn kop zit altijd vol met lippenstift en zelf ziet ze eruit of ze een rotje heeft geprobeerd te roken. Ze is hartstikke kippig en doet op de tast nieuwe lippenstift op voor ze naar buiten gaat.
Kan niet anders. Denk ik.

Die hond kijkt wel een beetje treurig altijd en is veel te dik, hij zal ook wel de nodige koekjes krijgen en plakjes worst. Dat beest wordt letterlijk doodgeknuffeld en vetgemest.

To neem maar een kat. Een beetje een ouwetje waarvan ze weten dat hij knuffelig is. Katten worden over het algemeen erg oud dus een kat van 8 jaar heb je de komende tien jaar nog bij je en je weet het karakter als het goed is. Knuffelkatten komen meteen naar je toe voor een aai, de schuwe die juist weglopen moet je laten zitten; dat is niet wat je wil.
Waar ik een zien van kreeg is juist een schuwe kat. Wat voor dier je ook neemt, een band moet je opbouwen.
Wat ik hier net las, wat je geeft krijg je ook weer terug. Meestal dan, sommige zijn niet zo fysiek. Net als mensen dus.
Nou.. er zit echt wel verschil tussen roedeldieren of solitair levende dieren, kan er een boek over schrijven :)
miekemv schreef:
17-06-2018 21:34
Ik heb alletwee en van de katten krijg ik de meeste zoenen. Van eentje zelfs natte op mijn wang. En laatst lag ik in bed en moest huilen om het verlies van een van mijn katten en toen kreeg ik een innig en hard in mijn oog gedrukte zoen van de andere poes waar ik erg bezorgd om was/ben omdat zij zo aan hem verknocht was.
:love: . Sterkte met het verlies!
Kokoro schreef:
17-06-2018 22:43
:love: . Sterkte met het verlies!
Wat lief Kokoro, dankjewel.

Hij was 20 en ook nog 2 dagen vermist omdat hij was weggekropen en ik hem niet kon vinden. Doet akelig zeer, dus die oprecht gemeende zoen vergeet ik nooit meer. Nooit eerder van haar gehad zo innig en onverwacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven