Kat valt hond aan

13-09-2017 15:11 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik vroeg me af of iemand zoiets al eens bij de hand heeft gehad. Het probleem is dat we een grote kater hebben wonen 3 huizen verder die mijn hond al een aantal keer heeft aangevallen. 2 x bij dierenarts geweest met flinke krabbels op ze neus. Mijn hond is aangelijnd en hou ik strak. Als ik hem loslaat dan weet ik zeker dat hij de kat bijt en dat is niet de bedoeling. Nu heb ik dit dus bij de eigenaars van de kater aangekaart maar hun lieve beestje zou dit nooit doen... in hoeverre sta ik in mijn recht de rekening van de dierenarts bij hun te verhalen? Het gaat om kleine bedragen maar ben het goed zat dat mijn hond last heeft van hun kater. Weet niet zo goed wat nou tedoen. Misschien hier iemand met een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je iets van bewijs zal moeten hebben dat het hun kat is geweest.
Leg het eens voor bij het juridisch loket. De eigenaars van de kat zijn wel degelijk aansprakelijk, alleen hoe je de kosten op ze kan verhalen, dat weet ik niet.
Je kan het loket ook bellen.
Ik zou dan de hond los laten lopen zodat de kat z'n lesje leert.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
13-09-2017 15:14
Ik zou dan de hond los laten lopen zodat de kat z'n lesje leert.
:worship:
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
13-09-2017 15:14
Ik zou dan de hond los laten lopen zodat de kat z'n lesje leert.
Daar zat ik aan te denken maar wil ook niet zometeen zelf met problemen komen te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
13-09-2017 15:13
Leg het eens voor bij het juridisch loket. De eigenaars van de kat zijn wel degelijk aansprakelijk, alleen hoe je de kosten op ze kan verhalen, dat weet ik niet.
Je kan het loket ook bellen.
Dat is inderdaad wel een idee
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt jouw hond kort aangelijnd, maar een kat kan bij hem komen en krabben?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jvdb156 schreef:
13-09-2017 15:16
Daar zat ik aan te denken maar wil ook niet zometeen zelf met problemen komen te zitten.
Hoe willen ze bewijzen dat het jou hond was? Jij kunt immers ook niet bewijzen dat het hun kat is.
Alle reacties Link kopieren
Hond loslaten dan lost dit probleem vanzelf op
Naar de dierenarts voor wat krabbels?

En hoe kunnen die zo erg en diep zijn dat je naar de dierenarts moet, als jij naast je hond loopt en hij aangelijnd is?
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
13-09-2017 15:18
Jij hebt jouw hond kort aangelijnd, maar een kat kan bij hem komen en krabben?
Lijkt me best mogelijk, katten kunnen heel snel en behendig zijn.

Misschien eens een idee om zo'n aanval te filmen? Of sowieso het gedrag van de kat tegenover jouw hond te filmen?
Alle reacties Link kopieren
Je ziet een kat toch aankomen? Ksst en hij is weg :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ginerva schreef:
13-09-2017 15:22
Hond loslaten dan lost dit probleem vanzelf op
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
13-09-2017 15:18
Jij hebt jouw hond kort aangelijnd, maar een kat kan bij hem komen en krabben?
Dat beest is blijkbaar niet bang en zit dan in de bosjes en is ook snel weer weg helaas. Lijkt op zo'n grote boskat Tot bloedens toe krabbels dus niet echt heel leuk. Denk inderdaad volgende keer maar loslaten en hopen dat het dan over gaat. Ben trouwens niet de enige met hond die hij terroriseert. Als dat niet werkt dan maar andere oplossing verzinnen
Alle reacties Link kopieren
En anders even een elektrische vliegenmepper meenemen? Is wel sneu maar vindt het ook sneu voor je hond.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
13-09-2017 15:30
Je ziet een kat toch aankomen? Ksst en hij is weg :mrgreen:
Bij deze dus niet helaas.
Jvdb156 schreef:
13-09-2017 15:32
Dat beest is blijkbaar niet bang en zit dan in de bosjes en is ook snel weer weg helaas. Lijkt op zo'n grote boskat Tot bloedens toe krabbels dus niet echt heel leuk. Denk inderdaad volgende keer maar loslaten en hopen dat het dan over gaat. Ben trouwens niet de enige met hond die hij terroriseert. Als dat niet werkt dan maar andere oplossing verzinnen
Laat je hond loslopen. Dan kan deze het zelf oplossen door naar de kat te happen. Een aangelijnde hond kan zichzelf niet verdedigen.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
13-09-2017 15:33
Laat je hond loslopen. Dan kan deze het zelf oplossen door naar de kat te happen. Een aangelijnde hond kan zichzelf niet verdedigen.
Wel lullig vorige boete gehad voor hond niet aanlijnen.
Hondje is ook nog maar 6 maanden.
Word vast veroordeeld hier maar ben in staat dat beest volgende keer rotschop te geven.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
13-09-2017 15:30
:high5:
:couple:
Jvdb156 schreef:
13-09-2017 15:36
Wel lullig vorige boete gehad voor hond niet aanlijnen.
Hondje is ook nog maar 6 maanden.
Word vast veroordeeld hier maar ben in staat dat beest volgende keer rotschop te geven.
De hond zou ik geen schop geven. Die kan er niets aan doen. De kat daarentegen..... Die zou ik ook een zetje geven als die mijn hond zou aanvallen.
Alle reacties Link kopieren
Jvdb156 schreef:
13-09-2017 15:36
Wel lullig vorige boete gehad voor hond niet aanlijnen.
Hondje is ook nog maar 6 maanden.
Word vast veroordeeld hier maar ben in staat dat beest volgende keer rotschop te geven.
Iemand die dat veroordeeld heeft een plank voor z'n kop. Het is niet de eerste keer dat het gebeurt én je hebt de baas al aangesproken. Zeker een jonge hond heeft nog bescherming nodig. Ik zou hetzelfde doen!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Jvdb156 schreef:
13-09-2017 15:36
Wel lullig vorige boete gehad voor hond niet aanlijnen.
Hondje is ook nog maar 6 maanden.
Word vast veroordeeld hier maar ben in staat dat beest volgende keer rotschop te geven.
Nee geen katten schoppen O_o

Gwoon hond los laten lopen, dan regelt de natuur de rest.
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
13-09-2017 15:40
Iemand die dat veroordeeld heeft een plank voor z'n kop. Het is niet de eerste keer dat het gebeurt én je hebt de baas al aangesproken. Zeker een jonge hond heeft nog bescherming nodig. Ik zou hetzelfde doen!
Jij zou ook een kat schoppen? O_o
Ginerva schreef:
13-09-2017 15:43
Jij zou ook een kat schoppen? O_o
Ik hou erg veel van dieren en dus ook van katten, maar niet ieder dier is een lieverdje en dat moet je in kunnen zien. Ik zou de kat een rotschop geven, gewoon, om het hem af te leren, dan laatie het de volgende keer wel uit z'n hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven