Kat voedselallergie belonen

17-01-2021 19:24 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
broccolibloemkool123 wijzigde dit bericht op 26-01-2021 22:07
99.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een speeltje met kattenkruid.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een kat met allergie, maar een kattensnoepje van whiskas kan ze wel hebben, die gebruik ik altijd als ze binnen komen na het buiten spelen.
Dus soms kan je wel en gewoon kattensnoepje proberen, je merkt vanzelf of ze daarop reageert
Alle reacties Link kopieren
Als je weet voor welk bestanddeel je Kat allergisch is, kun je dan niet iets geven waar ze niet allergisch voor is? Heeft de DA geen tips?
En waarom speciaal dieetvoer?

Mijn Kat heeft ook een voedselallergie, maar geen idee voor wat precies. Ik merkte dat ze het heel goed deed op voer op vis basis. Dus dat krijgt ze nu (wel een wat duurdere variant).
En dat houd ik dus ook aan voor snoepjes en natvoer. (Hoewel snoepjes wat minder strikt omdat ze die niet zo heel veel eet dat ze er last van lijkt te hebben).
Dat hangt van de allergie af denk ik? Die van mij waren altijd gek op gekookte vis, maar dat kan niet in ieder dieet. Samen spelen is ook belonen, touwtjes doen het goed. Geef een schoenendood of een doos die te klein is om in te liggen. Laat hem voortaan gewoon op het aanrecht.
Alle reacties Link kopieren
.
broccolibloemkool123 wijzigde dit bericht op 26-01-2021 22:08
99.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een eendagskuiken? Per zak verkrijgbaar bij de dierenwinkel voor 2,50 ofzo. Mijn katten zijn er dol op.
Alle reacties Link kopieren
.
broccolibloemkool123 wijzigde dit bericht op 26-01-2021 22:09
99.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Katten gras?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Mag de kat dan ook geen vis of vlees meer? Die van ons is gek op tonijn, plakjes rosbief.. Maar ook op het natvoer van Almo Nature, daar zit verder niets bewerkts in.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
BroccoliBloemkool123 schreef:
17-01-2021 19:44
Bedankt voor het meedenken!
Ze schijnt een allergie te hebben voor dierlijk eiwit.. Wat ik van de DA begrepen heb is dat dieetvoer gemanipuleerd is en bepaald eiwit niet meer bevat.
Waarschijnlijk heb je een dieetvoeding waarbij de eiwitten in zo kleine stukjes zijn geknipt, dat het lichaam het niet meer kan herkennen als dierlijk eiwit.
Ben je al gaan challengen? Hoe lang staat kat op dit dieet?
Als ze er minimaal 8 weken opstaat, kun je nieuwe eiwitbronnen toe gaan voegen die ze nog nooit gehad heeft, bijv kangoeroe vlees of paard. En zo zoeken welke ze kan verdragen.
Ik zou dit zeker niet op eigen houtje gaan doen of hier navragen, maar in overleg met je DA, want voor iedere kat verschilt het waar ze precies allergisch voor zijn en anders ben je dalijk weer terug bij af met de klachten..
Vind ze de brokken lekker? Kun je dr niet belonen met af en toe een brokje?
-
Alle reacties Link kopieren
Is er een ander merk dat ook dit soort dieetvoer aanbied? Ik geef mijn kat namelijk gewoon een ander merk of smaak brokjes als snoepje of in zn eierdoos om mee te spelen
Alle reacties Link kopieren
.
broccolibloemkool123 wijzigde dit bericht op 26-01-2021 22:09
99.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een paar brokjes weken in warm water totdat ze zacht zijn?
Poes van mij vind dat erg lekker. Likt eerst het vocht op en daarna de zachte brokjes. Dan is het toch net anders dan droge brokjes.
Blijf in jezelf geloven !
Onze kat staat op dieet, zowel voor gewicht als voor gezondheid. Hij schrokte zijn brokken echt naar binnen, maar we hebben nu een Trixie Cat Activity Tunnel Feeder, was 12,50 ofzo bij Zooplus. Je hebt ook een toren van CatIt Senses, maar die gooit onze kater zo om. Deze tunnel had hij direct door en hij doet nu wat langer over zijn eten. Dat kan je dus evt ook doen, ipv de voederbal.
Alle reacties Link kopieren
Die van ons eet ook Hills z/d. Ik bestel het bij Zooplus. Als natvoer geef ik Animonda Integra Protect Adult Sensitive. Hij vindt het lekker en het is niet idioot duur.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... ive/596067
Alle reacties Link kopieren
Matabi stokjes al eens geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, die Matabi stokjes... daar is onze Kat ook gek op.

Of snoepjes op basis van kattenkruid/anderszins plantaardig?

Ze hebben ook van die puzzelmatjes waar je brokjes op kan doen.

Of gewoon eens een brokje door de kamer heen gooien. Dat vindt die van ons ook leuk. Sjeest ze in volle vaart achteraan.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven