Katten s’nachts in de schuur

27-10-2020 21:40 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of mensen nog tips hebben.
We hebben 2 katten. Een poes (7jr) en een kater (6jr). Ze hebben tot ruim een maand geleden vaker binnen gezeten, Ook wel eens buiten in de tuin als wij ook buiten zaten. Vooral in de zomermaanden vonden ze het prachtig en waren ze bijna niet binnen te krijgen.

We zijn in verwachting van ons 2e kind en de kamer die de katten sinds dat we er wonen claimen moet de nieuwe kinderkamer worden. (Het was niet doelgericht een kattenkamer, gewoon een soort van hobbykamer waar de deur bijna altijd open stond)

We hebben onze katten nooit s’nachts in de woonkamer alleen gelaten omdat de kater wel eens sproeit. (Niks medisch, is gecontroleerd. erg vaak komt het ook niet voor maar ik voorkom het liever gewoon) ze hadden de keuken, gang, badkamer en die ene kamer ter beschikking. Alleen die kamer afsluiten werkt niet, de katten worden s’nachts vreselijk irritant door bijv. te mauwen, aan de deur te krabben en ons zoontje van 11 maanden word er vaker wakker door. Ontevreden baby, ouders en katten.. dus we gaan opzoek naar een oplossing.

Nu hadden we het idee om de katten s’nachts buiten te doen, en overdag binnen. Ook omdat ze s’nachts ontzettend actief zijn en flink met elkaar stoeien. We hebben een grote tuin en 1 redelijk grote schuur waar ze in kunnen en waar hun voeder/drink/kattenbak staat. We hebben de tuin afgezet en alles dubbel gecontroleerd. Ontsnappen moest vrijwel onmogelijk zijn.

Alles ging prima, tot vanmorgen. Letterlijk de dag wanneer wij even voor een paar dagen op vakantie zijn. Ik krijg een bericht van mijn buurvrouw dat er een mauwende kat voor haar raam zat. Hoe dan?! Is mijn eerste vraag.

Ik voelde me behoorlijk schuldig, zowel voor de kat als buurvrouw. Al die weken is het prima gegaan en net wanneer wij er niet zijn gebeurd dit. Mijn ouders doen de katten s’nachts buiten en in de ochtend ze weer binnen zoals wij dat de afgelopen weken ook gedaan hebben. Ze krijgen ook pas in de nacht eten.

Aangezien ik de katten niet weer s’nachts binnen wil hebben heb ik besloten het schuurtje alleen deze aankomende dagen s’nachts af te sluiten. Het is een redelijke schuur, ik had het al catproof ingericht met verschillende klim en slaap plekken. Ook hebben ze alles wat ze nodig hebben ter beschikking. Maar nu vraag ik me af.. is dit niet misschien iets wat ik beter altijd kan gaan doen? Katten in de avond naar buiten. Voor het slapen de schuur in. Mochten ze toch gaan mauwen en stoeien hoort niemand het. En overdag lekker weer binnen. (Of buiten als ze willen, maar ze hebben de laatste weken niks anders gedaan dan binnen geslapen)

Ik vraag me af of sommige dames nog tips hebben. De katten wegdoen is zeker geen optie!
louchantez wijzigde dit bericht op 27-10-2020 21:43
2.46% gewijzigd
Luxe kiekens en scheiten o_o
miekemv schreef:
29-10-2020 17:05
Luxe kiekens en scheiten o_o
Hej, we verkopen dat tegenwoordig in de bio-winkel als foie gras, enorm succes.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
29-10-2020 16:34
Wat veel jijen en jouen. Dus als jij jeen hond achter dieren aan stuurt en de ander gaat achter die hond aan dan is de ander in de war en ziet dieren aan voor mensen. Oke.

En je ziet je zelf als geestelijk gezond?
In mijn eigen tuin, jazeker.
Maar indien het jouw kat zou zijn, denk ik dat ik snel genoeg door heb dat een dialoog geen zin heeft
Dus dan gaat poeslief naar het asiel, kun je poeslief daar ophalen.
Weet je dat ook weer.
:bye:
Genoeg over mij, nu weer over dat gejij en gejou, ik denk dat je inderdaad niet helemaal in orde bent als je denkt dat ik tolereer dat andermans kat mijn tuin regelmatig onderpoept. Slapen in de garage ok,vissen in de vijver is ook opgelost door het kindveilig te maken, krolse katten in de tuin hoort erbij poepen in de tuin, goor!!!

Jij wil graag kattenmoeder zijn, ik ambieer dat totaal niet.
Zeker niet als mijn kind niet vrij kan bewegen in de eigen omgeving die notabene eigendom is en daarmee dus veilig zou moeten zijn.

Doordat je niet welkom bent in mijn tuin , zul je ook geen last hebben van mijn kind.
Dus dat probleem is ook opgelost, wellicht dat mijn peuter s'nachts uit bed komt en via een raam bij je naar binnen sluipt.
Ik weet het niet hoor, wellicht poept mijn peuter jouw tuin wel onder en ligt peuter huilend onder je slaapkamer raam.

Het lijkt verdorie Jambers wel het poezenvrouwtje vs. de peuter die s'nachts de tuin van het poezenvrouwtje onderpoept.

Ik ga het in de gaten houden, het lijkt ook zo een lief kind.
Wat een verhaal pfff niet door te komen.
Moirmel schreef:
29-10-2020 17:13
Hej, we verkopen dat tegenwoordig in de bio-winkel als foie gras, enorm succes.
Schijt uit.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
29-10-2020 17:22
Wat een verhaal pfff niet door te komen.
Bijna 18.00 moeten de poezen niet aan tafel?
Laat je het even weten als mijn peuter weer in je tuin heeft gepoept of de hele nacht huilend onder je slaapkamer raam heeft gelegen.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
29-10-2020 17:25
Bijna 18.00 moeten de poezen niet aan tafel?
Laat je het even weten als mijn peuter weer in je tuin heeft gepoept of de hele nacht huilend onder je slaapkamer raam heeft gelegen.


:rofl:
ardni schreef:
29-10-2020 17:25
Bijna 18.00 moeten de poezen niet aan tafel?
Laat je het even weten als mijn peuter weer in je tuin heeft gepoept of de hele nacht huilend onder je slaapkamer raam heeft gelegen.
Ik ben niet thuis zit op mijn werk maar ik zal de oppas vragen of alles goed is.

Oh nee geen jankende kinderen alsjeblieft daar stuur ik de hond achteraan.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
29-10-2020 17:01
Je reageerde op veel meer, maar dat lees je allicht zelf wel.

De vraag van To wordt hier gewoon overspoeld door enkele luxe-kiekens die niet langer beseffen dat tot een jaar of veertig geleden het uiterst normaal was om ijs aan de binnenzijde van je slaapkamerraam te hebben, dat je een kachel moest oppoken in je koude huis en katten gewoon buiten zaten om het ongedierte weg te houden.
Die romantische beeldjes met constante warme huisjes, katjes die op dekentjes liggen en knuffeltjes komen geven; is gewoon Hollywood/reclame gezooi: leuk dat je erin geloofd, maar maak het niet tot realiteit van een ander.
:yawnee:
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
29-10-2020 17:20
In mijn eigen tuin, jazeker.
Maar indien het jouw kat zou zijn, denk ik dat ik snel genoeg door heb dat een dialoog geen zin heeft
Dus dan gaat poeslief naar het asiel, kun je poeslief daar ophalen.
Weet je dat ook weer.
:bye:
Genoeg over mij, nu weer over dat gejij en gejou, ik denk dat je inderdaad niet helemaal in orde bent als je denkt dat ik tolereer dat andermans kat mijn tuin regelmatig onderpoept. Slapen in de garage ok,vissen in de vijver is ook opgelost door het kindveilig te maken, krolse katten in de tuin hoort erbij poepen in de tuin, goor!!!

Jij wil graag kattenmoeder zijn, ik ambieer dat totaal niet.
Zeker niet als mijn kind niet vrij kan bewegen in de eigen omgeving die notabene eigendom is en daarmee dus veilig zou moeten zijn.

Doordat je niet welkom bent in mijn tuin , zul je ook geen last hebben van mijn kind.
Dus dat probleem is ook opgelost, wellicht dat mijn peuter s'nachts uit bed komt en via een raam bij je naar binnen sluipt.
Ik weet het niet hoor, wellicht poept mijn peuter jouw tuin wel onder en ligt peuter huilend onder je slaapkamer raam.

Het lijkt verdorie Jambers wel het poezenvrouwtje vs. de peuter die s'nachts de tuin van het poezenvrouwtje onderpoept.

Ik ga het in de gaten houden, het lijkt ook zo een lief kind.
Sjonge jonge..
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Prinsesmaxima2019 schreef:
29-10-2020 18:53
Sjonge jonge..
Dat is niet goed. Nait best.
Moirmel schreef:
29-10-2020 16:42
Zowel mijn kippen, als mijn kat, als mijn vissen beschouw ik als deel van mijn gezin; maar dat maakt niet dat ze gelijkwaardig zijn en eenzelfde behandeling nodig hebben als mijn gezinsleden.
Nou Ja zeg, mogen jouw vissen niet in jouw bed slapen? En jouw kippen, mogen die niet op de bank?

*sarcasemodus uit*
iones schreef:
29-10-2020 16:46
Vervang het woord "herder" met kat, en je krijgt de hele poezenmoedermaffia over je heen dat je dat beest opsluit, ipv je meubilair te laten vernielen.
:hihi:

Ze gaat altijd op de bank liggen als wij de kamer uit lopen en sluipt er weer af als we binnen komen, de schat. Maar no wat dat ik ze daar alleen laat 's nachts.

En ik vind huisdieren in slaapkamers sowieso goor. En die haren overal in bed, ik krijg al jeuk van t idee.

Door dit topic ga ik me wel afvragen hoeveel mensen in NL hun huisdier 's nachts opsluiten en eigenlijk hun dier dus mishandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat katten buiten moeten lopen. Als je katten hebt neem dan ook de verantwoordelijkheid om geen overlast te veroorzaken (buren en natuur). Hou ze binnen of in eigen tuin, het is tenslotte een huisdier? Zou mooi zijn als ik mijn boxer los door de wijk laat lopen waneer hij maar wil.

Katten zorgen voor veel overlast en deze overlast gevende katten worden in mijn ogen dus ook terecht afgeschoten bij mij in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
29-10-2020 20:21
Dat is niet goed. Nait best.
Maar écht hè. Wat een toestand zeg
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
Roe-de-kangaroe schreef:
30-10-2020 01:42
Ik vind niet dat katten buiten moeten lopen. Als je katten hebt neem dan ook de verantwoordelijkheid om geen overlast te veroorzaken (buren en natuur). Hou ze binnen of in eigen tuin, het is tenslotte een huisdier? Zou mooi zijn als ik mijn boxer los door de wijk laat lopen waneer hij maar wil.

Katten zorgen voor veel overlast en deze overlast gevende katten worden in mijn ogen dus ook terecht afgeschoten bij mij in de buurt.
Ah kijk, aan deze tips heeft TO écht wat :thumbsup:
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
miekemv schreef:
29-10-2020 16:34
Wat veel jijen en jouen. Dus als jij jeen hond achter dieren aan stuurt en de ander gaat achter die hond aan dan is de ander in de war en ziet dieren aan voor mensen. Oke.

En je ziet je zelf als geestelijk gezond?

Ik ben aan het twijfelen. Volgens mij ben jij zelf niet helemaal helder óf, en dat denk ik eerder gezien al je reacties op dit topic, je bent aan het trollen.
Als 'jouw' kat in haar tuin loopt dan kan het zomaar zijn dat haar hond dan in zijn eigen tuin achter 'jouw' kat aan gaat. Haar hond doet dan helemaal niks verkeerd, op zijn eigen terrein. 'Jouw' kat wel. Die heeft daar helemaal niks te zoeken. Van de zotte dat andere mensen overlast moeten ondervinden van 'jouw' kat. Moet ze dan haar hond binnen opsluiten zodat 'jouw' kat veilig door haar tuin kan rennen ? De wereld op z'n kop.
MRES schreef:
30-10-2020 09:11
Ik ben aan het twijfelen. Volgens mij ben jij zelf niet helemaal helder óf, en dat denk ik eerder gezien al je reacties op dit topic, je bent aan het trollen.
Als 'jouw' kat in haar tuin loopt dan kan het zomaar zijn dat haar hond dan in zijn eigen tuin achter 'jouw' kat aan gaat. Haar hond doet dan helemaal niks verkeerd, op zijn eigen terrein. 'Jouw' kat wel. Die heeft daar helemaal niks te zoeken. Van de zotte dat andere mensen overlast moeten ondervinden van 'jouw' kat. Moet ze dan haar hond binnen opsluiten zodat 'jouw' kat veilig door haar tuin kan rennen ? De wereld op z'n kop.
Mag niet he? Zeggen dat ze een trol is.
Roe-de-kangaroe schreef:
30-10-2020 01:42
Ik vind niet dat katten buiten moeten lopen. Als je katten hebt neem dan ook de verantwoordelijkheid om geen overlast te veroorzaken (buren en natuur). Hou ze binnen of in eigen tuin, het is tenslotte een huisdier? Zou mooi zijn als ik mijn boxer los door de wijk laat lopen waneer hij maar wil.

Katten zorgen voor veel overlast en deze overlast gevende katten worden in mijn ogen dus ook terecht afgeschoten bij mij in de buurt.
WTF! Afgeschoten nog wel.

Als je alles had gelezen dan wist je dat TO haar katten in haar eigen tuin houdt.
Roe-de-kangaroe schreef:
30-10-2020 01:42
Ik vind niet dat katten buiten moeten lopen. Als je katten hebt neem dan ook de verantwoordelijkheid om geen overlast te veroorzaken (buren en natuur). Hou ze binnen of in eigen tuin, het is tenslotte een huisdier? Zou mooi zijn als ik mijn boxer los door de wijk laat lopen waneer hij maar wil.

Katten zorgen voor veel overlast en deze overlast gevende katten worden in mijn ogen dus ook terecht afgeschoten bij mij in de buurt.
Heeft de boxer wel een stamboom? Anders valt hij onder de hr honden.

Mixje zeker?
Alle reacties Link kopieren
En al valt hij onder de hr honden, wat dan nog? Het is legaal om die te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven