Kerstboom met dreumes in huis.

21-10-2019 06:18 118 berichten
Nu we langzaamaan richting de kerst gaan had ik het er gisteren over met man.
Wat gaan we dit jaar doen met de kerstboom nu er een dreumes rond loopt.
Onbreekbare ballen heb ik altijd al.
Maar wat te doen met de haakjes? Zou de ballen natuurlijk kunnen ophangen aan lintjes.
Ik vraag me vooral af of dreumes niet aan de wandel gaat met de slingers en lichtsnoer.

Tips zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alle ballen vervangen door plastieke (op een paar gekke na) en ze zitten niet vast aan de boom. Dus als je aan een bal trekt gaat hij er meteen uit. Hierdoor kon hij de boom niet omtrekken.

Slingers en lichtjes boeide hem niet.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
21-10-2019 07:30
Wij zijn toen overgestapt op houten figuren en stof., beetje Scandinavisch.
Een jaar of zeven geleden had ik ook een hele serie stoffen geruite kerstballen gemaakt. Schots geruit (groen/rood) lapje stof gekocht en daar boompjes, sterren, sokken en wanten van geknipt (de laatste twee met een wit bontrandje), opgevuld met watten en versierd met gouddraad, en wat rode puntmutsjes gekocht (bedoeld om op de hals van een fles te zetrten), en toen er kinderen op bezoek kwamen heb ik die aan de uiteinden gehangen en de glazen ballen wat naar binnen. Maar die kinderen bleken heel netjes te zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
-Red- schreef:
21-10-2019 07:00
Daar heb ik nou helemaal niet over nagedacht destijds. Gewoon boom opgezet zoals altijd, kind heeft “geholpen” met versieren, en dat ze er verder vanaf moest blijven was wel duidelijk.
Nee ik ook niet... en niet eens onbreekbare ballen...
-Red- schreef:
21-10-2019 07:00
Daar heb ik nou helemaal niet over nagedacht destijds. Gewoon boom opgezet zoals altijd, kind heeft “geholpen” met versieren, en dat ze er verder vanaf moest blijven was wel duidelijk.
Dit.
3 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, zoals de mensheid wereldwijd dit al honderden jaren doet; Boom opzetten, versieren; afblijven! Klaar.
Suy schreef:
21-10-2019 09:25
Gewoon, zoals de mensheid wereldwijd dit al honderden jaren doet; Boom opzetten, versieren; afblijven! Klaar.
Nou ja. Niet alle kinderen zijn even braaf... maar een dreumes moet je niet alleen laten met de kerstboom, me dunkt.
COtweepuntnul schreef:
21-10-2019 09:29
Nou ja. Niet alle kinderen zijn even braaf... maar een dreumes moet je niet alleen laten met de kerstboom, me dunkt.

Ik had een zeer ondernemende dreumes, de boom hebben we dat jaar wat hoger gezet (op een kastje). Verder denk ik dat een dreumes die een boom over zich heen trekt niet ideaal maar niet dodelijk is.
Sowieso laat je een dreumes niet zonder toezicht of je doet hem in de box dus het lijkt me verder geen issue eigenlijk.
the_Wicked_Witch schreef:
21-10-2019 09:41
Ik had een zeer ondernemende dreumes, de boom hebben we dat jaar wat hoger gezet (op een kastje). Verder denk ik dat een dreumes die een boom over zich heen trekt niet ideaal maar niet dodelijk is.
Sowieso laat je een dreumes niet zonder toezicht of je doet hem in de box dus het lijkt me verder geen issue eigenlijk.
Nee precies. Wel een geprikkelde dreumes.
Ikeakrukje schreef:
21-10-2019 06:25
Wij hebben alles in het eerste jaar wat hoger gehangen. En onbreekbare ballen. Heb nog nooit een kind met de lichtsnoer Ijj sjouwen. Wel vind ik de figuren in de kerststal regelmatig in een andere positie :-)
Wij hebben de kerststal van Playmobile. Die is zo leuk! Ieder jaar komt hij met de kerstspullen van zolder.
We hebben ook een gewone kerststal hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hier gewoon altijd een boom met alles erop en eraan. Net zoals met andere dingen, moeten ze gewoon leren dat ze niet overal aan mogen komen. En als jij er relaxed mee omgaat en kan accepteren dat er een keer iets kan sneuvelen, is er niets aan de hand :biggrin: lekker van genieten ;-)!
Alle reacties Link kopieren
Nou nou. Waar je al niet aan denkt. Gewoon neerzetten, samen versieren en gelijk duidelijk maken dat het geen speelgoed is.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een wat kleinere boom die we bovenop een stevig bijzettafeltje heeft gezet. Mijn vriend heeft tafel en boom toen nog aan elkaar vastgesjord met spanband zodat kind de boom niet op kon trekken.
Onderin onbreekbare ballen en de glazen bovenin.
Wat een reacties!

Ook hier een zeer ondernemende dreumes, vandaar mijn vraag.
Ze is bijna 16 maanden maar weet overal bovenop te klimmen, om die reden is de box het huis al uit.
Vorig jaar kon ze nog niet lopen dus toen kon de boom gewoon staan.
En ja, uiteraard zal ik haar leren dat ze alleen mag kijken en er niet aan mag komen.
Maar als ik bijv moet koken en zij in de woonkamer aan het spelen is dan ben ik wel een paar tellen uit het zicht.
Glazen ballen heb ik nooit gehad, ik laat tijdens het versieren zoveel ballen vallen :-D
Kerststal van little people ga ik aanschaffen.
Dit jaar dan misschien toch maar voor een kleinere kerstboom gaan die hoger kan staan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een grondbox om de kerstboom heen staan :D
Ideaal :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
21-10-2019 07:00
Daar heb ik nou helemaal niet over nagedacht destijds. Gewoon boom opgezet zoals altijd, kind heeft “geholpen” met versieren, en dat ze er verder vanaf moest blijven was wel duidelijk.
Dit. Ik ben werkelijk stomverbaasd dat dit kennelijk voor mensen een issue is. Serieus ?!
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft dochter op die leeftijd zich aan de kerstboom opgetrokken, maar dat hield de kerstboom niet, dus die kreeg ze over zich heen. We waren net niet snel genoeg bij haar... Ze heeft het nooit meer gedaan trouwens daarna, scheelde wel dat er vooral ballen in de boom zaten, alleen de piek was gesneuveld. Bij zoon een paar jaar later de boom toch maar nog wat hoger gezet om herhaling te voorkomen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
jose-je schreef:
21-10-2019 07:12
Gewoon leren dat het er af moet blijven.
Je kind gewoon opvoeden?
Doe niet zo gek joh... dat is toch geen optie!
:hihi:
klavertje-vier2019 schreef:
21-10-2019 12:06
Je kind gewoon opvoeden?
Doe niet zo gek joh... dat is toch geen optie!
:hihi:

De gemiddelde dreumes onthoudt dat ongeveer drie minuten. Hij leert het uiteindelijk wel, maar echt niet bij de eerste keer.
the_Wicked_Witch schreef:
21-10-2019 12:48
De gemiddelde dreumes onthoudt dat ongeveer drie minuten. Hij leert het uiteindelijk wel, maar echt niet bij de eerste keer.
Dan herhaal je het iedere 3 minuten tot hij het geleerd heeft :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
21-10-2019 12:06
Je kind gewoon opvoeden?
Doe niet zo gek joh... dat is toch geen optie!
:hihi:
Dreumes was 14 maanden en liep rond. Nogal een verschil met een kind van bijna 2.
klavertje-vier2019 schreef:
21-10-2019 12:57
Dan herhaal je het iedere 3 minuten tot hij het geleerd heeft :lightbulb:

Joh? Echt?
Vandaar dat mijn 18 jarige nog steeds kerstbomen omtrekt :idee:

Dank voor het advies, ik ga er meteen mee beginnen!
the_Wicked_Witch schreef:
21-10-2019 13:36
Joh? Echt?
Vandaar dat mijn 18 jarige nog steeds kerstbomen omtrekt :idee:

Dank voor het advies, ik ga er meteen mee beginnen!
Het is jouw eigen argument waarom je het niet zou willen doen dat je nu belachelijk maakt met deze bijdehand bedoelde opmerking.
Fijn dat je zelf nu blijkbaar ook inziet hoe onzinnig dat argument was.
Wij hadden een klein boompje op een tafeltje waar dreumes niet bij kon. Scheelde een hoop gedoe. Mijn oudste was een kind dat als dreumes na 3 keer nee zeggen ergens vanaf bleef. Bij de andere kinderen werkte dat ietsje minder 🙂.
Hier ook een Scandinavische boom met houten en stoffen figuren. Niet goed in opvoeden dus dan maar zo. En vind hem nog mooi ook.
Hier altijd gewoon een grote kerstboom gehad en is altijd goed gegaan.
Wel met onbreekbare ballen erin.
Maar ik heb altijd gewoon versierd zoals altijd en nooit zo bij nagedacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven