Kerstboom optuigen

07-12-2018 14:35 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist met heel veel zorg voor een gelijkmatige verdeling ( :roll: ) de lichtjes in de kerstboom gehangen. Doe ik de stekker in het stopcontact... mag je drie keer raden :whip: Natuurlijk weet ik dat je die normaal even van te voren controleert, maar ik dacht er wel mee weg te komen onder het mom van 'even snel de kerstboom optuigen als peuter slaapt'. Niet dus.. maar goed, na het onderdrukken van mijn eerste instinctieve gedachte om die hele klerezooi dan maar lekker de pestpokke te laten krijgen, bedacht ik dus dat ik nieuwe lampjes moet kopen (en man de kapotte lampjes zo lekker uit de boom te laten vissen).

Lange aanloop, maar mijn vraag is dus nu: wat zijn fijne lampjes? Bij mijn ouders hadden we vroeger van die witte kaarsjes met een knijpsysteem, nu heb ik kleinere lampjes, die je met zo'n rondje om het draad moet vastzetten aan een tak (volgen jullie me nog?). Beide vind ik niet superideaal: die van m’n ouders te groot, die van mij niet zo handig, alhoewel ik twijfel of er wel systemen zijn die wel echt handig zijn (ik zit nu dus altijd in de knoop omdat het zo'n 'rond' ding is en je die dus ergens over de boom heen moet gooien). Je ziet nu veel van die clusterverlichting, is dat wat? Of hebben jullie andere suggesties voor soorten lampjes in het algemeen of specifieke producten van een winkel? En hoeveel meter aan lichtjes heb je ongeveer nodig voor een boom van 175-200 cm?

Overigens: kaap dit topic vooral voor meer vragen over het optuigen van je boom, wie weet leer ik nog wat :idee:
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is jouw boom Flomo? Ik twijfel eigenlijk nog steeds of ik voor 1150 lichtjes ga of voor 1500. Bij 1150 zou ik eventueel ook de set van 700 die ik nu heb alsnog in de boom kunnen hangen, maar erg handig vind ik het niet. Liever gewoon eentje.

Ik ben net in de stad geweest, maar bij de Action hadden ze nog maar 1 set lichtjes van 700, dat schiet ook niet op met mijn grote boom. Tuincentrum zit te ver weg helaas. Gamma kan ik nog wel proberen, maar ik denk toch dat ik maar weer online ga zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb net deze besteld: https://www.bol.com/nl/p/cbd-2-5-3m-tre ... 9EQAvD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Onze is ongeveer 2m Drackie, dus tenzij die van jou heel veel groter is, zit je met die je besteld hebt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm...misschien ook maar eens clusterlampjes kopen,heb nog de “ouderwetse” lampjes. Als ik die eindelijk naar mijn zin vast heb gedrapeerd in de boom dan ben ik meestal toe aan een fles wijn en kalmeringspillen....
Alle reacties Link kopieren
Agapanthus schreef:
08-12-2018 18:53
Hmmm...misschien ook maar eens clusterlampjes kopen,heb nog de “ouderwetse” lampjes. Als ik die eindelijk naar mijn zin vast heb gedrapeerd in de boom dan ben ik meestal toe aan een fles wijn en kalmeringspillen....

Ik gooi ze er altijd gewoon in, dochter vindt dat vreselijk :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
08-12-2018 15:58
Even het topic kapen. Ik zag bij een restaurant buiten een boom met verlichting waar maar enkele lampjes knipperen. Even googelen levert op dat het een flash-effect heet: 1 op de 12 lampjes knippert.

Morgen ga ik de boom versieren dus het is te laat om online te kopen. Heeft iemand toevallig zulke bij een grote keten zien liggen? Heb het aanbod van blokker etc online bekeken maar het lijkt er niet tussen te zitten.

Ik zou morgen nog even de stad in kunnen, maar aangezien ik mijn kinderen (zoon: "Ik haat winkelen!" Dochter: "Ik niet. Als we speelgoed voor mij kopen!") mee heb, wil ik wel doelgericht werken.

Helaas geen intratuin in de buurt.
Die ik heb geplaatst, en zelf heb, heeft 8 instellingen. Ook eentje waarbij eerst het ene deel van de lampjes een paar keer knippert en daarna het andere deel.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven