Kerstboom: welke volgorde?

07-12-2019 12:39 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een heerlijk non-topic dat me te binnen schiet. In welke volgorde tuig jij de kerstboom op?

Ik heb altijd geleerd eerst de lampjes, daarna de ballen en dan pas de slingers. En uiteraard als laatste de piek. Alleen vraag ik me nu opeens af of het niet handiger is om de slingers voor de ballen te doen.

Dus hoe doen jullie het?

In welke volgorde tuig jij de boom op?

Totaal aantal stemmen: 154

Kaarsen, slingers, ballen, piek (53%)
Kaarsen, ballen, slingers, piek (23%)
Slingers, ballen, kaarsen, piek (1%)
Ballen, slingers, kaarsen, piek Geen stemmen
Piek, kaarsen, ballen, slingers (4%)
Iets anders (8%)
Ik doe maar wat (5%)
Kerstboom? Doe ik niet aan! (5%)
lollypopje wijzigde dit bericht op 07-12-2019 12:44
Reden: Kaarsjes moeten natuurlijk lampjes zijn :P
1.37% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Piek bij mij altijd als laatste, dan is hij echt af. Maar heb geluk dat ik daar vrij makkelijk bijkan. Al heb ik helaas nog geen mooie piek kunnen vinden die er in past dus bij gebrek er aan een grote nepbloem.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
07-12-2019 13:21
Een travoboom met boa's. Past perfect bij mij en mijn roze versielsels :proud:
:-D ik zie het voor me. Suikerspin bomen noem ik die dan weer.
sjulia wijzigde dit bericht op 07-12-2019 13:52
33.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De lampjes eerst. De rest zal me een worst wezen.

Bij voorkeur geen slingers eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
@Sjulia het is dat ik niks met StarWars heb, maar geweldig :P

Mijn boom was echt een ratjetoe. Dus op een gegeven moment wel besloten tot een kleurthema. Dat werd roze, maar dan nog steeds vol met allerlei versiersels. Zo heb ik onder andere de Tompouce van de Hema :proud:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
07-12-2019 12:50
Voor een doorsnee echte boom:

[...]
Lampjes
Slingers
Piek
..
Piek
Slingers
Lampjes
[...]
Je bent de ballen vergeten :P
Altijd van je afsnijden
Lampjes, ballen en zuurstokjes. Geen piek en kerststal. Op de plek van de kerststal ligt de kat.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
07-12-2019 13:37
Lampjes, ballen en zuurstokjes. Geen piek en kerststal. Op de plek van de kerststal ligt de kat.
Heb je nog geluk dat de kat niet in de boom slaapt. Deden de mijne weleens.
Geen echte ballen hier.

Hoeveel hebben wel echte ballen? Vind het zo onpraktisch, of je nou huisdieren hebt of niet.
Eerst lampjes, dan de slingers, dan de glazen ballen en andere meuk en als laatste de piek. En een kerststal onder de boom. Zonder stal, geen kerst.
Alle reacties Link kopieren
Licht er aan, begin altijd met de lampjes, soms heb ik dan geen zin meer en houd ik het daarbij, heb we 2 snoeren van 500 lampjes in mijn boom.

Daarna kan het dus zijn dat ik er nog ballen in hang, anders alleen de piek. Slingers doe ik niet aan.
Such a beautiful place to be with Friends.
Sjulia schreef:
07-12-2019 13:39
Heb je nog geluk dat de kat niet in de boom slaapt. Deden de mijne weleens.
Geen echte ballen hier.

Hoeveel hebben wel echte ballen? Vind het zo onpraktisch, of je nou huisdieren hebt of niet.
Ik heb een kat die in de boom slaapt en een aantal echte ballen. :$

Living on the edge.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik steeds meer kerstornamenten heb, ook steeds meer glas. Wel nog wat plastic van toen ik net het huis uitging en de ballen in bulk kocht bij het Kruidvat :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
07-12-2019 13:44
Eerst lampjes, dan de slingers, dan de glazen ballen en andere meuk en als laatste de piek. En een kerststal onder de boom. Zonder stal, geen kerst.
Grappig, ik ken juist niemand die een stal onder (?) de boom heeft. Nooit gezien ook niet.
Sjulia schreef:
07-12-2019 13:49
Grappig, ik ken juist niemand die een stal onder (?) de boom heeft. Nooit gezien ook niet.
Ik wel, maar tegenwoordig wel steeds minder.
Sjulia schreef:
07-12-2019 13:49
Grappig, ik ken juist niemand die een stal onder (?) de boom heeft. Nooit gezien ook niet.
In mijn katholieke familie dan weer heel standaard. Pas nu jij dit post vraag ik me af waarom mijn ouwelui het nog steeds doen. Zoveel hebben ze niet met de kerk.
Alle reacties Link kopieren
Heb wel een stal, maar niet onder de boom. Staat op een kastje. vind het zonde hem onder de boom te zetten, daar zie je hem niet.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Mijn piek geeft licht en heeft een snoer. Daarom moet ‘ie als eerste de boom in. Maar dat vergeet ik altijd en dus wurm ik het snoer elk jaar weer voorzichtig langs de snoeren van de lampjes naar beneden.
Alle reacties Link kopieren
Lichtjes, ballen, geen slingers en geen piek
YellowLemon schreef:
07-12-2019 13:53
In mijn katholieke familie dan weer heel standaard. Pas nu jij dit post vraag ik me af waarom mijn ouwelui het nog steeds doen. Zoveel hebben ze niet met de kerk.
Ik heb ook niks meer met de kerk, vroeger wel. Maar Kerstmis draait nog altijd om de geboorte van Jezus, vind ik.
onzichtbarevrouw schreef:
07-12-2019 13:35
Je bent de ballen vergeten :P

Ik heb geen ballen :-P) Dat getrut met die haakjes/lintjes/touwtjes..
Lampjes, slingers, piek, ballen minus twee want die zijn zojuist gesneuveld.
Alle reacties Link kopieren
Eerst de piek, dan de lampjes, dan de slingers. Daarna de grootste ballen, de vogeltjes, dan de huisjes en de belletjes en dan de rest van de ballen. Ja, het ding hangt goed vol, maar hij is ook best groot :)

We hebben er twee trouwens. Eentje met alles ijsblauw-wit en een met mosgroen-wit.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
07-12-2019 13:53
In mijn katholieke familie dan weer heel standaard. Pas nu jij dit post vraag ik me af waarom mijn ouwelui het nog steeds doen. Zoveel hebben ze niet met de kerk.
Gewenning denk ik.

Niemand hier is kerkelijk dus voor mij is kerst niet godsdienstig gerelateerd. Het is voor mij een familie feest met lekker eten en kadootjes.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
07-12-2019 13:57
Ik heb ook niks meer met de kerk, vroeger wel. Maar Kerstmis draait nog altijd om de geboorte van Jezus, vind ik.
Voor mij minder en toch heb ik dat stalletje, want hij is te leuk (little people 😍) en hoort bij de traditie.

Maar voor mij persoonlijk is kerst het feest van het licht, met de daarbij passende symboliek uit het christendom en bovenal pre-christelijke tradities.
Maar behalve dat ik Jezus als symbool zie, heeft hij voor mij geen extra betekenis.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
07-12-2019 14:00
Eerst de piek, dan de lampjes, dan de slingers. Daarna de grootste ballen, de vogeltjes, dan de huisjes en de belletjes en dan de rest van de ballen. Ja, het ding hangt goed vol, maar hij is ook best groot :)

We hebben er twee trouwens. Eentje met alles ijsblauw-wit en een met mosgroen-wit.
Mooie kleur combinaties.

Lampjes en slingers hangen er nu in. Straks begin ik met de ornamenten en daarna verder opvullen met ballen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
YellowLemon schreef:
07-12-2019 13:16
:HA:

Ik probeer uit te vinden wat nu beter is voor de aarde, een echte of neppe maar ik kan het niet echt vinden.
Nu.nl heeft hier een video over gemaakt: https://www.nu.nl/255971/video/wat-is-b ... tboom.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven