Kerstkaarten

04-12-2019 06:27 68 berichten
....Wie stuurt ze nog? Echte, met postzegel?
Ik krijg er elk jaar minder. Mensen doen een appje of een mailtje en vooral van een paar oude ooms en tantes krijg ik nog een kaart.
Ik ben zelf ook gaan minderen maar doe er nog wel aan en iemand waar ik een kaartje van krijg, krijgt er altijd eentje terug.
Ik stop ook altijd een kaartje in de bus bij buren.
En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur ook nog kerstkaarten, maar niet meer aan iedereen.
Alles komt goed
Ik ben ook zeer sterk verminderd ten opzichte van een jaar of 10 terug. Toen zond ik meer dan 50 handgeschreven kaarten, nu twee. Die zijn voor twee lieve, oudere mensen. En omdat ik tijd over heb (want 48 kaarten minder te schrijven), zoek ik daar een mooi cadeau bij uit dat ik erbij opstuur.
Alle reacties Link kopieren
Al een jaar of 25 niet meer. Toen iedereen een laatste keer een kaart gestuurd met daarop dat ik ze het héle jaar het allerbeste wens, en fijne dagen. Niet alleen met kerst.
En dat ik, in plaats van kaarten en postzegels, een bedrag zou schenken aan een goed doel.
Maar ook dat doe ik het hele jaar door, dus niet meer speciaal met kerst.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik stuur geen kerstkaarten met een postzegel meer. Ik doe alleen bij de buren een kaartje in de bus. Ook moet ik altijd een stapeltje in huis hebben voor de jongste. Zij delen in de klas ook kerstkaarten aan elkaar uit.
Alle reacties Link kopieren
Een setje decemberzegels... doe ik 2 jaar mee

Ik stuur mijn bejaarde tantes en wat andere 70+-er. Over tien jaar doe ik dus 4 jaar met een setje decemberzegels :(

Kerst-appjes stuur ik niet, wel nieuwjaarappjes
Alle reacties Link kopieren
Wij sturen ze. En we ontvangen ze ook. En niet alleen van ouderen, maar ook van vrienden die onze leeftijd hebben.

Ik heb dan nog nooit een kerstmailtje of kerstappje gehad, lijkt me heel ongezellig.
Alle reacties Link kopieren
Jep! Een stuk of 30 denk ik. Zoveel krijg ik er lang niet meer terug, maar ik vind het gewoon een mooi gebaar om even aan iedereen te denken. Ik schrijf er ook een persoonlijk verhaal op, dus ben wel even bezig.
Alle reacties Link kopieren
Ik. Naar mijn grootouders en een aantal oudere ooms en tantes.
Honey, you should see me in a crown
Wij sturen ze wel nog, maar lang niet meer zoveel als 10 jaar terug.
Ik denk dat we er nu ongeveer zo'n 30 a 40 versturen dit jaar, een heel stuk minder dan 10 jaar geleden.
Tot een paar jaar geleden liet ik ze ook zelf drukken met een gezinsfoto erop maar dat doe ik de laatste jaren na de geboorte van de jongste ook niet meer.
Maar ik vind kerstkaarten wel leuk en erg gezellig staan.
Ladida1981 schreef:
04-12-2019 07:30
Jep! Een stuk of 30 denk ik. Zoveel krijg ik er lang niet meer terug, maar ik vind het gewoon een mooi gebaar om even aan iedereen te denken. Ik schrijf er ook een persoonlijk verhaal op, dus ben wel even bezig.

Iets persoonlijks erop schrijven vind ik leuk. Een kaartje krijgen van 1000 in een dozijn met alleen "Jan en Marie" erop vind ik niet zoveel aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik, naar goede vrienden en familie. Ik ben dertiger en bij mijn ontvangers zitten ook gewoon leeftijdsgenoten.
Ik stuur een stuk of 15 kaarten ofzo, dat is te behappen.

Ik krijg ook geen kerstappjes ofzo, dat zou ik zo onpersoonlijk vinden. Iedereen vindt het vaak leuk om post te ontvangen (idem voor verjaardagskaarten), dus dat schrijven maak ik een mooi momentje van met warme choco en kerstchocolaatjes, kaarsje aan.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
04-12-2019 07:38
Iedereen vindt het vaak leuk om post te ontvangen (idem voor verjaardagskaarten),
verjaardagskaarten & zomaar-kaarten heb ik het wel bij
Kerstkaarten hebben voor mij niet veel waarde
Alle reacties Link kopieren
Ja ik schrijf nog wel kaarten! Vind post leuker dan digitaal. Het is wel minder dan eerst.
Ik breng zelf rond in de buurt en op school.
Op werk hang ik er 1 centraal voor iedereen.
Ik probeer met 1 setje decemberzegels te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik verstuur nog kerstkaarten.
Ik vind dat veel leuker dan via whatsapp.
En ik vind het thuis zo gezellig staan al die kaarten.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Ik heb weer een leuke kaart zelf 'ontworpen' bij de fotoservice van het Kruidvat. En ik stuur ze met plezier en bezorg ze ook graag lopend door de buurt.
Ja hoor, ik stuur ze elk jaar. Ik stuur er denk ik zelf dit jaar een stuk of 30 en meestal krijg ik er ook een stuk of 20/30 terug. Heb hier ook een clubje op het forum waarmee ik dit doe, erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur er nog wel maar geloof dat het er minder dan 20 zijn en tegenwoordig zowat alleen nog naar familie. En bij de buren gooi ik er ook in de brievenbus.
Wij wonen in een afgelegen buurtschap met pakweg een 15 huizen en daar duw ik ook wel een kaartje in de bus bij de mensen, dat doe ik wel als ik de honden uit laat.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
04-12-2019 07:38

Ik krijg ook geen kerstappjes ofzo, dat zou ik zo onpersoonlijk vinden.
Dat is alleen maar onpersoonlijk als iemand overduidelijk hetzelfde bericht naar tig ontvangers stuurt. Maar als het een persoonlijk kerstboodschap is, dan is er toch niks onpersoonlijks aan? Ik krijg nog altijd kerstkaarten waar een geprinte adressticker op zit (en alleen maar handgeschreven "Piet en Anja" (namen zijn niet de echte natuurlijk). Dat vind ik eerlijk gezegd veel onpersoonlijker.
Ik liep net nog even langs de PostNL brievenbus en daar zit nú al een sticker op, dat gewone post er in december langer over gaat doen. ....
Kan je nagaan hoe lang kerstpost onderweg is.
Sandd durf ik toch niet meer, dat doet er helemaal extreem lang over.
Alle reacties Link kopieren
Stuk of twintig, dertig. Voornamelijk naar onze oude tantetjes, want die vinden dat zó leuk, voornamelijk omdat we ze zelf maken :) De buren krijgen ook altijd een kaartje.

Een aantal is al op de bus, omdat die naar de andere kant van de wereld moeten.... De rest doen we rond de 15e denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
04-12-2019 08:46
Dat is alleen maar onpersoonlijk als iemand overduidelijk hetzelfde bericht naar tig ontvangers stuurt. Maar als het een persoonlijk kerstboodschap is, dan is er toch niks onpersoonlijks aan? Ik krijg nog altijd kerstkaarten waar een geprinte adressticker op zit (en alleen maar handgeschreven "Piet en Anja" (namen zijn niet de echte natuurlijk). Dat vind ik eerlijk gezegd veel onpersoonlijker.
Dat is ook zo hoor, niet elke digitale boodschap is onpersoonlijk. Maar toch vind ik een handgeschreven kaart met handgeschreven envelop en gelikte postzegel net iets meer moeite en aandacht uitstralen dan een appje.
Alle reacties Link kopieren
Een jaar of 10 terug zat ik al snel op 80-100 kaartjes die ik verstuurde en ook terug kreeg. Daarnaast nog de kaartjes die de kinderen in de klas uitdeelden.
Ik denk dat ik nu op de helft zit. Vorig jaar toch maar eens opgeschreven van wie ik een kaartje terug had gekregen. Dat zijn er een stuk of 40. Die stuur ik dit jaar dus weer een kaartje. Hier in het dorp breng ik ze zelf weg, de rest gaat met de post.
Ik doe niet meer aan kerstkaarten behalve schoonfamilie (eis van m'n man).
Kerstkaarten die ik ontvang gaan direct de papierbak in. Gelukkig zijn dat er niet veel maar ik ga die prullaria niet allemaal neerzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven