Kerstkaarten

04-12-2019 06:27 68 berichten
....Wie stuurt ze nog? Echte, met postzegel?
Ik krijg er elk jaar minder. Mensen doen een appje of een mailtje en vooral van een paar oude ooms en tantes krijg ik nog een kaart.
Ik ben zelf ook gaan minderen maar doe er nog wel aan en iemand waar ik een kaartje van krijg, krijgt er altijd eentje terug.
Ik stop ook altijd een kaartje in de bus bij buren.
En jullie?
_pompoensoepje schreef:
04-12-2019 10:09
Haha ja, ergens wel, maar daar probeer ik dan maar niet aan te denken, andersom bewaar ik ze zelf ook niet lang nadat de kerst voorbij is.
Vind het proces van het maken vooral erg leuk 😊

Ik heb jarenlang alleen de zelfgemaakte kaarten bewaard en de rest na nieuwjaar weggedaan. Ik kan dat niet zomaar weggooien als er zoveel moeite voor is gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van kerstkaarten. Gaan vaak meteen de papierbak in. Alleen als er echt iets persoonlijks op staat, vind ik het wel heel leuk.
Ik verstuur ze zelf niet met kerst. Ben juist van versturen wanneer ik iemand iets persoonlijks wens. Denk Dan ook écht na over een mooie, hartverwarmende tekst.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vorig jaar weer mee gestart naar naaste vrienden en familie
Ook vanaf het vakantieadres weer iets van 6 kaartjes gestuurd.

Ik was ook klaar met de appjes die in 1 klik naar het hele adresboek gingen
Ik doe niet aan kerstkaarten, want ik krijg altijd jeuk van die mensen die nog niet eens samenwonen en dan al samen een kerstkaart sturen. Of die voor het eerst samenwonen en dáárom een kerstkaart sturen. Of mensen die je geen kerstkaart sturen omdat jij er geen terugstuurt.

Ik doe het gewoon niet meer. Ik ontvang er nog een stuk of 5 elk jaar. Ik wens in de groepsapps iedereen fijne feestdagen en de familie zie ik altijd wel in die weken. Omdat een vriendin op derde kerstdag jarig is, zie ik de meeste vriendinnen ook.

Ik stuur wél een secret santa gift dit jaar, via een wereldwijde actie. Dat vind ik wel leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur nog elk jaar aan naaste familie en vrienden en krijg ook eigenlijk van al die mensen zelf een kaart.
Wat ik altijd nogal 'ongemakkelijk' vind is wanneer iemand die jij (bewust dan wel onbewust) géén kaart hebt gestuurd, jou wél een kaart stuurt. Ik voel me dan toch weer verplicht een kaart terug te sturen terwijl het er volgens mij dan zo dik bovenop ligt dat het niet spontaan is en je het in eerste instantie ook niet wilde doen. Herkenbaar?
Wij doen het zo :-D https://www.youtube.com/watch?v=4qQxQ-yJups
ExploreTheWorld schreef:
04-12-2019 15:01
Ik stuur nog elk jaar aan naaste familie en vrienden en krijg ook eigenlijk van al die mensen zelf een kaart.
Wat ik altijd nogal 'ongemakkelijk' vind is wanneer iemand die jij (bewust dan wel onbewust) géén kaart hebt gestuurd, jou wél een kaart stuurt. Ik voel me dan toch weer verplicht een kaart terug te sturen terwijl het er volgens mij dan zo dik bovenop ligt dat het niet spontaan is en je het in eerste instantie ook niet wilde doen. Herkenbaar?
Ja. ;) Maar ik stuur dan ook altijd terug. Als je snel bent lijkt het net of ze elkaar gekruist hebben :proud:
LAgirl82 schreef:
04-12-2019 15:09
Wij doen het zo :-D https://www.youtube.com/watch?v=4qQxQ-yJups

:rofl: . Heerlijk mister Bean blijft leuk.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 10 jaar geleden verstuurde ik ruim 100 kaarten. Nu zit ik rond de 30-40, maar dat komt omdat wij heel veel mensen kennen 'van vroeger' die ik dan een kaart stuurde en dan kreeg ik niets terug. En ik schreef op elke kaart een persoonlijk bericht!
Ik vind het nog steeds leuk, een middagje kaarten schrijven. Op zich vind ik het niet zo erg dat ik er minder verstuur want je loopt leeg op de prijs van de postzegels. Bij sommige buren doe ik ook een kaart in de bus, en ik stuur ook sommige collega's een kaart. Dat zijn dan collega's die ik niet dagelijks zie maar wel contact mee heb.

Die mensen die appjes sturen met 'wij hebben er voor gekozen (rotwoord) om geld over te maken aan een goed doel', en dan die app aan tientallen mensen sturen, schrap ik gelijk van de lijst.
Ik vind dat zó goedkoop en ongeïnteresseerd.
Ik doe al heel lang geen kerstkaarten meer. Ik vind het zonde van mijn geld en koop daar liever iets nuttigs van. Ik wens iedereen altijd het beste en ik voel niet de behoefte om dat eens per jaar extra te bekrachtigen.
Schriftje schreef:
04-12-2019 15:47
Zo'n 10 jaar geleden verstuurde ik ruim 100 kaarten. Nu zit ik rond de 30-40, maar dat komt omdat wij heel veel mensen kennen 'van vroeger' die ik dan een kaart stuurde en dan kreeg ik niets terug. En ik schreef op elke kaart een persoonlijk bericht!
Ik vind het nog steeds leuk, een middagje kaarten schrijven. Op zich vind ik het niet zo erg dat ik er minder verstuur want je loopt leeg op de prijs van de postzegels. Bij sommige buren doe ik ook een kaart in de bus, en ik stuur ook sommige collega's een kaart. Dat zijn dan collega's die ik niet dagelijks zie maar wel contact mee heb.

Die mensen die appjes sturen met 'wij hebben er voor gekozen (rotwoord) om geld over te maken aan een goed doel', en dan die app aan tientallen mensen sturen, schrap ik gelijk van de lijst.
Ik vind dat zó goedkoop en ongeïnteresseerd.

En ook al zou het waar zijn dan nog vind ik het bijzonder om je er op te laten voorstaan dat je geld doneert aan een goed doel.
Alle reacties Link kopieren
ExploreTheWorld schreef:
04-12-2019 15:01
Ik stuur nog elk jaar aan naaste familie en vrienden en krijg ook eigenlijk van al die mensen zelf een kaart.
Wat ik altijd nogal 'ongemakkelijk' vind is wanneer iemand die jij (bewust dan wel onbewust) géén kaart hebt gestuurd, jou wél een kaart stuurt. Ik voel me dan toch weer verplicht een kaart terug te sturen terwijl het er volgens mij dan zo dik bovenop ligt dat het niet spontaan is en je het in eerste instantie ook niet wilde doen. Herkenbaar?
paar jaar geleden wel, maar dat doe ik niet meer hoor
Dan houdt de andere kant misschien ook op met sturen :)
Alle reacties Link kopieren
Het toppunt van triestigheid is de kerstkaart die wij nu al 10 jaar krijgen van "Jan en Truus". Kaart is niet eens bestemd voor ons, maar voor de vorige bewoners van ons huis, die 10 jaar geleden verhuisd zijn en inmiddels ook al 8 jaar van elkaar gescheiden zijn.
Jan en Truus hebben duidelijk geen idee van dit alles en hebben waarschijnlijk nooit een kaart terug gekregen, maar blijven stug ieder jaar een kaart sturen. Ben benieuwd of er dit jaar weer een komt.
Dat is ook de reden dat ik steeds kritischer kaarten stuur. Het worden er steeds minder en inderdaad vooral voor de oudere generatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niets met kerstkaarten, en sinds ik een paar jaar op een postkamer heb gewerkt waar ieder jaar je met kerst het dubbele kreeg te versjouwen nog minder. En kaarten bij de buren in de bus, begin ik niet aan. Heb de buren wel eens gezegd dat ze, als ze met een kaart in de hand voor de deur staan, ze beter aan kunnen bellen, dan krijgen ze nog een kop koffie of glas wijn ook.
Heel idioot vond ik ook toen ik op een hobbyclub zat heel veel leden kaarten gingen uitdelen aan elkaar. Zou ik niet eens aan denken, dus heb wel een beetje vermaakt staan kijken naar al die gelijk overstekende kaarten.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
04-12-2019 14:54
Ik heb jarenlang alleen de zelfgemaakte kaarten bewaard en de rest na nieuwjaar weggedaan. Ik kan dat niet zomaar weggooien als er zoveel moeite voor is gedaan.
Ja dat doe ik ook wel en kaarten met het hele gezin op de foto met een kerstmuts op bewaar ik ook. Heb een doosje in een kast liggen met die kaarten en rouw, trouw en geboortekaartjes.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
04-12-2019 17:22
Ik heb niets met kerstkaarten, en sinds ik een paar jaar op een postkamer heb gewerkt waar ieder jaar je met kerst het dubbele kreeg te versjouwen nog minder. En kaarten bij de buren in de bus, begin ik niet aan. Heb de buren wel eens gezegd dat ze, als ze met een kaart in de hand voor de deur staan, ze beter aan kunnen bellen, dan krijgen ze nog een kop koffie of glas wijn ook.
Heel idioot vond ik ook toen ik op een hobbyclub zat heel veel leden kaarten gingen uitdelen aan elkaar. Zou ik niet eens aan denken, dus heb wel een beetje vermaakt staan kijken naar al die gelijk overstekende kaarten.
Ligt denk ik ook wel aan je hobby. Toen ik nog op een crea avond kwam, waar we dus voornamelijk (kerst)kaarten maakte, was dat niet meer dan logisch. En dan liefst kaarten die we uiteraard niet daar hadden gemaakt om inspiratie op te doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
duet schreef:
04-12-2019 17:12
Het toppunt van triestigheid is de kerstkaart die wij nu al 10 jaar krijgen van "Jan en Truus". Kaart is niet eens bestemd voor ons, maar voor de vorige bewoners van ons huis, die 10 jaar geleden verhuisd zijn en inmiddels ook al 8 jaar van elkaar gescheiden zijn.
Hier ook elk jaar zo’n kaart van een gezin uit het buitenland, gericht aan de vorige bewoners van ons huis. We wonen hier al bijna 9 jaar...
dolfje schreef:
04-12-2019 17:26
Ja dat doe ik ook wel en kaarten met het hele gezin op de foto met een kerstmuts op bewaar ik ook. Heb een doosje in een kast liggen met die kaarten en rouw, trouw en geboortekaartjes.

Ja ik inderdaad ook. Die gooi ik ook nooit weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven