Kerstpakket voor de schoonmaakster

07-12-2019 20:06 182 berichten
Vorig jaar was er in deze tijd ook een topic over of en wat je je schoonmaakster thuis geeft met de kerst.

Ik ben wel benieuwd wat jullie dit jaar geven.
Alle reacties Link kopieren
(Bij mijn ouders dan) In het begin een 13e maand, nu gaan we op onze kosten uit eten met haar en haar man. Ze is al 17 jaar onze schoonmaakster, dus meer een goede kennis/vriendin die toevallig het huis schoonmaakt. Ik heb in mijn volwassen leven vaak bij mijn ouders gewoond, en voor mij is ze een soort tante :heart:. Ze komt 2 dagen in de week schoonmaken, en om kwart over 10 drinken/dronken we altijd koffie samen en hebben dan de leukste en ook diepgaande gesprekken. Ze heeft mij en m'n broertje in die 17 jaar echt zien volwassen worden en ze is ons echt dierbaar. Dus de afgelopen jaren komen broer en ik altijd terug voor het gezamenlijke kerstdiner.

Mijn vader is al met pensioen en mijn moeder stopt januari met werken. Dus zal zij ook stoppen met werken halverwege volgend jaar. Dat zal voor iedereen even wennen worden. Gelukkig woont ze in de buurt van mijn ouders dus ik zal zeker nog vaak op bezoek gaan.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Arequipa schreef:
07-12-2019 20:46
Denk inderdaad geld, maar om te voorkomen dat het verdwijnt aan alles & niks is misschien een h&m bon of bol.com bon leuk dat ze er cadeautjes/kleding voor hun zelf of de kinderen kunnen kopen.

Krijg zelf ook liever een bon voor mijn verjaardag dan geld, dat gaat mijn portemonnee in en gaat op aan alles en niks.
Wat is er zo erg aan wat meer ruimte in de huishoudpot met kerst?

Als dat al gebeurt. Misschien koopt ze er wel een kadootje voor geliefden voor. Of iets voor haarzelf/hemzelf?
Alle reacties Link kopieren
toen ik het werk deed kreeg ik zelden wat. 1 keer een kerststol van iemand gekregen, wat ik heel erg leuk vond. Verder niets. Maar werd wel wit betaald, misschien is dat anders.
Je kunt het haar ook zelf vragen. "Ik wil je graag iets extra's geven met kerst, wat zou jij fijn vinden?" Gewoon hopen dat ze dan niet om een nieuwe auto vraagt.
Lucifer2018 schreef:
07-12-2019 20:13
Geld. Of een VVV bon.

Harstikke leuk van die meukkadootjes of chocolade of een kersttukje.
Maar ik zelf vind er geen hol aan en zo geef je zeker te weten, haar of hem iets waar mee ze zelf kunnen kiezen. En echt iets kopen/betalen/ervaren wat zij leuk vinden.
Als ze via een bureau werkt, best wel even nakijken of ze geld mag aannemen. Wij mogen enkel kleine attenties aannemen, geen geld of dure cadeau’s.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
07-12-2019 20:48
Wat is er zo erg aan wat meer ruimte in de huishoudpot met kerst?

Als dat al gebeurt. Misschien koopt ze er wel een kadootje voor geliefden voor. Of iets voor haarzelf/hemzelf?
Is ook niet erg, maar vind geld nooit zo’n leuk cadeau om te krijgen. Als ik iets van een bon koop is het vaak bewuster en voelt het als een cadeautje maar dat is misschien persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
07-12-2019 20:42
De meesten maken niet schoon omdat ze het zo’n leuke baan vinden, maar omdat ze het geld hard nodig hebben.’

Geld/ bon dus
Mijn schoonmaakster heeft meer te besteden dan ik. Zij heeft een man met een goed inkomen, ik niet.
Miskotto schreef:
07-12-2019 20:31
Geld is zo onpersoonlijk, hoe leuk is het wanneer iemand naar de andere kant van de stad fiets om speciaal voor jou bij dat ene winkeltje dat speciale zeepje te kopen, en dat i.c.m een kaart met lieve tekst.
Ik ga echt niet stad en land af fietsen om een leuk kadootje voor haar te kopen. Ik heb nou juist een schoonmaakter omdat ik zelf te weinig tijd heb. Als ik twee uur moet gaan shoppen voor de hulp kan ik net zo goed zelf gaan schoonmaken. ;-)

Ik doe wat extra geld plus wat lekkers.
merano wijzigde dit bericht op 08-12-2019 10:29
0.51% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Arequipa schreef:
07-12-2019 20:52
Is ook niet erg, maar vind geld nooit zo’n leuk cadeau om te krijgen. Als ik iets van een bon koop is het vaak bewuster en voelt het als een cadeautje maar dat is misschien persoonlijk.
En dan krijgt ze zo'n Bol-bon en dan koopt ze er over een half jaar iets mee voor haar jarige moeder.
Heeft ze er zelf nog niets aan :-).

Of geeft ze hem door aan een ander als cadeau.
Daarbij, ik ben verder ook niet bevriend met de schoonmaakster ofzo, het is gewoon iemand die voor je werkt. Ik heb geen idee wat de interesses zijn en ik houd het graag zakelijk, ook voor het geval er problemen zijn. Dus gewoon geld zoals je ook ergens fooi geeft voor een service bijvoorbeeld.
-Bladora- schreef:
07-12-2019 20:48
(Bij mijn ouders dan) In het begin een 13e maand, nu gaan we op onze kosten uit eten met haar en haar man. Ze is al 17 jaar onze schoonmaakster, dus meer een goede kennis/vriendin die toevallig het huis schoonmaakt. Ik heb in mijn volwassen leven vaak bij mijn ouders gewoond, en voor mij is ze een soort tante :heart:. Ze komt 2 dagen in de week schoonmaken, en om kwart over 10 drinken/dronken we altijd koffie samen en hebben dan de leukste en ook diepgaande gesprekken. Ze heeft mij en m'n broertje in die 17 jaar echt zien volwassen worden en ze is ons echt dierbaar. Dus de afgelopen jaren komen broer en ik altijd terug voor het gezamenlijke kerstdiner.

Mijn vader is al met pensioen en mijn moeder stopt januari met werken. Dus zal zij ook stoppen met werken halverwege volgend jaar. Dat zal voor iedereen even wennen worden. Gelukkig woont ze in de buurt van mijn ouders dus ik zal zeker nog vaak op bezoek gaan.
*brings back memories, Bladora*

Ik ben half opgevoed door de poetsvrouw. Van mijn 4de tot mijn 21ste.
Die ik nog altijd als mijn 2de moeder beschouw.
En zij beschouwde ons als de dochters die ze niet had.

Ze wist soms meer van me dan mijn eigen moeder.


Helaas is ze intussen overleden :-(.

Ik vloek nog altijd dat ik onder andere haar nooit heb kunnen vertellen dat ik ongeveer een half jaar na haar overlijden ten huwelijk ben gevraagd. En dat ze dus ook nooit bij mijn huwelijk is kunnen zijn.
Had ze geweldig gevonden.


Haar job deed ze overigens voor de leuke extra's.
Ze had de centen niet persé nodig.
gizzmo-returns schreef:
07-12-2019 20:42
De meesten maken niet schoon omdat ze het zo’n leuke baan vinden, maar omdat ze het geld hard nodig hebben.’
Dit is dus precies de reden waarom ik geld geef.
Of dat nu in de (niet zo volle) huishoudpot gaat, of ze zichzelf eens wat luxe gunt, of er cadeaus voor haar kinderen voor koopt maakt me niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Toch maar geld denk ik.
Ik kreeg afgelopen donderdag een super lief cadeau op mijn werk.. prachtig verpakt en echt niet goedkoop. Ik waardeer het gebaar ontzettend, maar heel eerlijk? Niet mijn smaak en geen idee wat ik er mee moet.
Ik heb het ingepakt gelaten en zal het wel een keer aan iemand anders geven.. toch zonde en ik voel me ook wel bezwaard.
Arequipa schreef:
07-12-2019 20:52
Is ook niet erg, maar vind geld nooit zo’n leuk cadeau om te krijgen. Als ik iets van een bon koop is het vaak bewuster en voelt het als een cadeautje maar dat is misschien persoonlijk.
Maar jij bent niet de schoonmaker toch?
Marnamai schreef:
07-12-2019 20:53
En dan krijgt ze zo'n Bol-bon en dan koopt ze er over een half jaar iets mee voor haar jarige moeder.
Heeft ze er zelf nog niets aan :-).

Of geeft ze hem door aan een ander als cadeau.
Ze heeft dan in beiden gevallen geld uitgespaard.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
07-12-2019 21:09
Maar jij bent niet de schoonmaker toch?
Ik heb schoonmaak werk gedaan als bijbaan.
Ik moet nog wat bedenken. Denk dat het iets lekkers van de bakker wordt (kerststol en chocolade) met daarbij geld of een VVV-bon. Misschien niet zo origineel maar denk wel dat het gewaardeerd gaat worden en dat ze liever zoiets heeft dan een hoop prullaria.
merano schreef:
07-12-2019 20:53
Mijn schoonmaakter heeft meer te besteden dan ik. Zij heeft een man met goed een inkomen, ik niet
Ik doe wat extra geld plus wat lekkers.
Daarom zei ik ook de meesten...
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft een schoonmaakster?
I wanna live my life with the volume full!
Werkt ze via de WMO bij jullie via een organisatie? Dan mag ze officieel geen cadeautjes aannemen. Ik vind dit ieder jaar weer lastig want het is goed bedoeld maar er is altijd een stemmetje in m'n hoofd dat zegt: "Je mag niks aannemen!"
Heb voor mezelf besloten dat ik een doosje merci ofzo best mag aannemen maar geld of dure dingen? Nee dat wijs ik af, hoe moeilijk dat ook is omdat je niemand wilt kwetsen en de client je een plezier wil doen.

Kortom als ze via de WMO werkt zou ik eerst even polsen hoe ze hiermee omgaat zodat er geen ongemakkelijke situaties ontstaan.
Eidde schreef:
07-12-2019 21:26
Iedereen heeft een schoonmaakster?
Nee hoor, ik geef mezelf gewoon wat voor dat takkewerk wat ik in mijn eigen huis doe ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn schoonmaakster een bon van de winkel waar ze vaak naartoe gaat, zodra ze klaar is met poetsen bij ons thuis. Deze winkel ligt op de route en ze komt er graag.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ook bijzonder Maranmai! Ik ben niet half opgevoed door onze schoonmaakster, daar had ik mijn moeder en de Nanny voor tot m'n 13e, maar inderdaad ze is een belangrijk persoon geworden ons leven. Ik snap ook dat sommigen een schoonmaakster 'gewoon' als een werkneemster zien. Ik vind het wel speciaal dat het dus ook zoveel meer kan worden.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
07-12-2019 21:29
Nee hoor, ik geef mezelf gewoon wat voor dat takkewerk wat ik in mijn eigen huis doe ;)

Moest hierom lachen.... :-D

maar het is een idee! :applause:
Ik overweeg ook geld dit jaar. Ik weet dat ze het echt niet breed heeft en een dochter in de basisschoolleeftijd nog, dus denk dat ze dat het beste kan gebruiken. Normaal vind ik toch iets van een cadeautje leuker, maar denk dat ik haar een groter plezier doe met geld.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmaakster poetst omdat ze bezig wil zijn maar hoeft het niet te doen om te eten.. haar man verdient goed en zij wordt hier Zen van..

Ik geef haar een traditioneel kerstpakket. Dat doe ik al jaren. Heb het haar ooit eens gevraagd en dit was wat ze graag wil. Ik probeer wel een heel leuk pakket te vinden/maken dat bij haar past.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven