Kerstpakket voor de schoonmaakster

07-12-2019 20:06 182 berichten
Vorig jaar was er in deze tijd ook een topic over of en wat je je schoonmaakster thuis geeft met de kerst.

Ik ben wel benieuwd wat jullie dit jaar geven.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-12-2019 12:28
Misschien scheelt het ook hoe je eigen situatie is. Ik ben zelf single moeder en werk me de pestpokken, dus wellicht dat ik daarom niet zozeer de behoefte voel om een werkster te sponsoren verder.

Ja idd, hangt van zoveel factoren af.
Wij hebben een grote financiele meevaller gehad. Onze schoonmaakster is zo n lieve bescheiden vrouw die hard werkt en niet veel per uur vraagt. Ze heeft niet veel.
Ben dus van plan om een dikke bonus te geven van 150 euro ( betalen wij per maand)
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-12-2019 22:54
Ik noem het een schoonmaakster, dat is ook echt wat ze komt doen. Ze is geen onderdeel van mijn huishouden.
Precies zeg, je kunt wel overal een probleem van maken

Hier geen schoonmaakster meer, want ik was er niet tevreden over. Ze kwam te laat en ging te vroeg.
Wel altijd met de kerst een bon en een doosje bonbons gegeven
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
08-12-2019 14:12
Oh. Oplichten en stelen nog wel.

Zwartwerken is gewoon fraude hoor, waarmee je steelt van de staat (en dus van ons allemaal). Dus ja, oplichten en stelen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-12-2019 12:10
Maar zijn jullie zo rijk dan dat je zo'n enorm bedrag geeft? Want je geeft haar dan bijna een maandloon extra? (Het is geen oordeel hoor, ik ben gewoon verbaasd en probeer te begrijpen waarom iemand dat zou doen. Het zou bij mij niet eens opkomen namelijk om zoveel te geven, al vond ik haar de beste schoonmaakster ter wereld.)
Nee niet rijk. Helaas :). Wel recent erg afhankelijk van derden om het huis netjes te houden. Voorheen werkte ik FT en man PT, huishouden uitbesteed. Toen ging ik al liever een weekend minder vaak weg dan de hulp moeten opzeggen. Nu werkt man FT om inkomensverslies wat op te vangen en ‘werk’ ik PT.
Misschien vergezocht maar ik denk ook dat het de relatie wat meer in balans brengt. Nu werkt hij FT en doet de derde shift. Iets wat ik de afgelopen twintig jaar heb gedaan. In die zin ‘gewoon’ omgedraaid. Als hij daarnaast ook nog het huishouden moet doen en mij assisteren bij verzorging, dan is het meer een inwonende mantelzorger dan partner. Zeker als die partner wat rondspookt met post-it notes om te kijken wat de bedoeling van die dag en dat uur is. Toch fijn als dat spook de boodschappen van de appie kan aannemen en inruimen, zorgt dat het huis gedaan is en zorgt dat het onkruid rondom het huis niet tot okselhoogte komt te staan. Ook al doe ik niet meer dan een voordeur opentrekken, bellen en van tijd tot tijd vragen ‘Koffie?’

Voor mijn gevoel hangt er best veel vanaf, of onze hulp bij ons blijft. Want het is verrekte lastig om een fijne, betrouwbare hulp te vinden. Ik merk dat als onze hulp vakantie heeft, dan huur ik mensen in van een schoonmaakbedrijf. Die kunnen hun werk ook doen, daar niet van. Maar het is het toch net niet. En iedere keer een ander. Dan ben je al een half uur verder en dan heb je net pas kunnen laten zien waar alles staat en wat de vorige keer al is gedaan. Via WMO en consorten krijg ik toch niets (man is fit, inkomen te hoog). Dan betaal ik liever hetzelfde voor iemand waar ik tevreden over ben en die ik zelf heb uitgezocht dan iedere week een ander en maar afwachten of het allemaal gedaan wordt en driehonderd formulieren invullen voor een teruggave van 5 euro.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Lemoos, jouw hulp klinkt echt als een lot uit de loterij!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Is ze ook.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus een poets, en krijg bij de 1 wel wat en bij de ander niet. Ik waardeer het echt enorm omdat ik dan weet dat ik door hún gewaardeerd word. Wat of hoeveel het is maakt me niet uit. Ik kreeg met de Sint van iemand een chocoladeletter met een gedichtje erbij en dat vond ik superleuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven