Keukenmachine wegdoen…krijg ik daar spijt van?
dinsdag 21 oktober 2025 om 18:36
Prachtig hoor zo een luxe merk keukenmachine op het aanrecht maar in werkelijkheid staat het vaker stof te vangen dan dat ik het gebruik. Ik bak hooguit eens in de maand wat soms zelfs eens in de 2 maanden en maak af en toe een pizza’tje maar verder doe ik er te weinig mee on het constant op het aanrecht te hebben staan.
Opbergen en het er steeds bij pakken wil ik niet want het is een mega zwaar ding en neemt in de kast ook veel ruimte in dus denk dat ik het weg wil doen maar ga ik daar spijt van krijgen?
Voor de mensen die net als ik de keukenmachine eigenlijk te weinig gebruiken vinden jullie het de ruimte die het inneemt waard?
En wat moet ik als vervanging nemen? Is zo een handmixer handig? Kan het echt pizzadeeg kneden?
Opbergen en het er steeds bij pakken wil ik niet want het is een mega zwaar ding en neemt in de kast ook veel ruimte in dus denk dat ik het weg wil doen maar ga ik daar spijt van krijgen?
Voor de mensen die net als ik de keukenmachine eigenlijk te weinig gebruiken vinden jullie het de ruimte die het inneemt waard?
En wat moet ik als vervanging nemen? Is zo een handmixer handig? Kan het echt pizzadeeg kneden?
dinsdag 21 oktober 2025 om 18:47
Dit is zo persoonsafhankelijk denk ik. Kies je ervoor om zelf pizzadeeg te maken en dan de keukenmachine te houden of kant en klaar pizza deeg en keukenmachine uit huis?
Ik heb nog een gourmetstel en pizzarette staan die we nooit gebruiken. Twijfel nog om ze weg te doen
Ik heb nog een gourmetstel en pizzarette staan die we nooit gebruiken. Twijfel nog om ze weg te doen
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
dinsdag 21 oktober 2025 om 19:02
Ik ben echt aan het ontspullen … de keuken wordt vaak overgeslagen maar daar staat ook van alles wat je soms maar 1x in de zoveel maanden gebruikt. Ik wil wel zelf pizza’s blijven bakken maar denk voor die paar keer per jaar dat ik het doe kneed ik wel met de hand.Huacachina schreef: ↑21-10-2025 18:47Dit is zo persoonsafhankelijk denk ik. Kies je ervoor om zelf pizzadeeg te maken en dan de keukenmachine te houden of kant en klaar pizza deeg en keukenmachine uit huis?
dinsdag 21 oktober 2025 om 19:16
Mijn oude is kapot, maar die laat ik maken zodat mijn dochter die kan gebruiken.
Zelf een nieuwe gekocht die beter in mijn nieuwe keuken past. Soms gebruik ik m een tijdje niet en dan weer regelmatig. Heb ook de pasta accesoire, ik vind vers gemaakte pasta zo lekker!
Mijn moeder vond hem duur, je kan toch makkelijk zonder? Tot dat ze zelf opmerkte dat ze wel heel vaak naar mij toe kwam om er gebruik van te maken, toen heeft ze er toch maar zelf een gekocht!
Ik zou hem niet weg doen, maar misschien in de keukenkast zetten en pakken als je hem nodig heb. Zoveel moeite is dat niet lijkt mij!
dinsdag 21 oktober 2025 om 19:38
Mijn kitchenaid wordt maar 1x per maand gebruikt en staat verder mooi te wezen op het aanrecht. Samen met de Creuset-pan, die wel vaker wordt gebruikt, is dat grotendeels haar functie. Ze zijn beiden items die zowel mijn aanrecht gezellig maken én een topding zijn wanneer ik ze gebruik. Ik zou er dus spijt van krijgen
dinsdag 21 oktober 2025 om 19:47
Eigenlijk ben jij team "doe maar weg" om dan toe te slaan met " ik doe je een bod"?

TO, is het een idee om voor weinig geld eentje te kopen om uit te proberen? Ik zie dat een handmixer met deeghaken bij de Action nog geen tientje is. Mocht je het wat vinden en een betere willen kopen, dan kun je deze in zo'n weggeefkastje leggen of zo, of aan je buurmeisje/nichtje/neefje geven die net uit huis gaat.
irma_3110 wijzigde dit bericht op 21-10-2025 19:51
0.82% gewijzigd
dinsdag 21 oktober 2025 om 20:07
Ik heb dezelfde twijfel. Ik gebruikte die van mij best veel maar steeds minder. Hij is al van het aanrecht naar de kast verplaatst en staat daar nu voornamelijk niks te doen. Ik pak nu toch sneller de handmixer (maar deeg kneden deed ik er niet mee en met de handmixer doe ik dat ook niet).
drackie wijzigde dit bericht op 21-10-2025 20:09
25.00% gewijzigd
dinsdag 21 oktober 2025 om 20:08
Ik heb jarenlang mijn keukenmachine op mijn verlanglijstje gehad. Uiteindelijk zo goed als nieuw gekocht van een oude vrouw die m te zwaar vond om uit haar keukenkastje te tillen. Ik heb m standaard op mijn aanrecht staan zodat m makkelijk kan gebruiken. Als ik m elke keer uit een kastje of berging moet pakken, zou ik m veel minder vaak gebruiken.
dinsdag 21 oktober 2025 om 20:40
Ik wil eigenlijk ook gelijk een hele dure. Een KitchenAid in een specifieke kleur. En daarom doe ik het al jaren nooit, want luxeproduct, te duur, zonde om zo'n extravagante te nemen, etc.
dinsdag 21 oktober 2025 om 21:18
Gelukkig zijn er nu keukenmachines waarvan de onderdelen in de vaatwasser kunnen.
dinsdag 21 oktober 2025 om 21:20

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in