Kiezelstenen in de badkamer

21-10-2020 23:22 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met kiezelstenen in de badkamer?
Prachtig vind ik ze, maar komt er niet snel schimmel in te staan?
Afbeelding
Afbeelding
-
Alle reacties Link kopieren
Ik had overigens in een van mijn vorige huizen een zwarte schimmelsoort in mijn tegelvoegen zitten die met geen enkel middel te verwijderen was. Ik stak de moord van de chloordamp, maar de voegen bleven gewoon smerig zwart.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Geen idee of dit soort tegels fijn zijn.

Maar ik heb wel een tip om ze mooi schoon te krijgen als er zeepresten ed aan zitten.
Zelf heb ik een antislip vloer in mijn douche, en werd er niet goed van dat ik hem nooit echt schoon kreeg. Dit werkt heel goed:
Verhit 1 deel azijn (niet koeken) en doe het in een plantenspuit. Doe daar 1 deel afwasmiddel bij. Even een beetje rollen, zodat het mengt. Niet schudden, want het schuimt flink. Op de vloer, tegels ed spuiten. Half uurtje in laten trekken. Dan even met een sponsje en wat water boenen (of met een bezem/hooiwagen voor de vloer) en afspoelen.

(Het schuimt flink, dus niet teveel gebruiken)
Dwaler schreef:
22-10-2020 08:54
Geen idee of dit soort tegels fijn zijn.

Maar ik heb wel een tip om ze mooi schoon te krijgen als er zeepresten ed aan zitten.
Zelf heb ik een antislip vloer in mijn douche, en werd er niet goed van dat ik hem nooit echt schoon kreeg. Dit werkt heel goed:
Verhit 1 deel azijn (niet koeken) en doe het in een plantenspuit. Doe daar 1 deel afwasmiddel bij. Even een beetje rollen, zodat het mengt. Niet schudden, want het schuimt flink. Op de vloer, tegels ed spuiten. Half uurtje in laten trekken. Dan even met een sponsje en wat water boenen (of met een bezem/hooiwagen voor de vloer) en afspoelen.

(Het schuimt flink, dus niet teveel gebruiken)
Lijkt me riskant, voegen zijn meestal op cementbasis en kunnen niet goed tegen zuur.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben in hun badkamer de achterwanden van ingemetselde kastjes/nisjes zo gedaan. En dan de vloer en muren bijpassende kleuren maar gladde tegels. Volgens moeders wel de sfeer maar minder schoonmaakwerk van de steentjes. Ik vind het erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
22-10-2020 08:05
Die harde bobbels voel je door je slippers heen. Je moet dus altijd stevige schoenen aan; ook als je 's nachts even naar de badkamer moet.
Welnee, dat doet geen zeer en is zo gewend, je hoeft niet op je blote voeten door een steengroeve.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Leuk om aan te treffen in een wat bijzonderder B&B, vakantiehuis, hotel of sauna maar zou het thuis niet willen. Veel te veel extra schoonmaakwerk en kans dat voegen lelijk worden en niet meer schoon te krijgen. ik wil geen schoonmaakslaaf van mn eigen kiezelvloer of- wand worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft zo'n vloer in badkamer en toilet boven, hij is ook geen schoonmaakwonder, maar de vloer blijft prima schoon. Wel iets kalkaanslag in de douche, maar dat is met juiste schoonmaakmiddel ook goed op te lossen. Ik vind het heerlijk aan mijn blote voeten, en het wordt niet glad.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
22-10-2020 07:03
Ze maken deze vloeren ook met halve kiezels toch, met de platte kant omhoog? Dan heb je gewoon een egaal vloer oppervlak.
Klopt, het loopt ook heerlijk! In sauna’s heb je ook wel eens.
Maar ik bedoel epoxy om het gedoe voegen = smerig te tackelen. Maar dan wel de muur, vloer wordt spekglad met epoxy
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
22-10-2020 01:26
Nu ben ik verre van smetvrezerig. Maar op blote voeten lopen op zo'n vloer in een vakantiehuis zou ik dus écht nooit doen. Schoonmaak van die huizen is vaak dramatisch en zo'n vloer is een broeinest van bacteriën. Rillll.
Oooooh nee hoor gelukkig niet altijd :-) Ik zou zelf niet zo'n vloer in een vakantiehuis leggen maar bij ons is het wel heel schoon (alle swortd nagedaan met stoomapparaat)

Ik lees al veel suggesties. Ik zou zelf ook niet in de douche doen. Lijkt me erg lastig. Ik vind dat epoxy idee wel aardig eigenlijk. Dan heb je wel het effect maar een gladde wand. Niet voor de vloer, veel te glad
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
22-10-2020 14:49
Leuk om aan te treffen in een wat bijzonderder B&B, vakantiehuis, hotel of sauna maar zou het thuis niet willen. Veel te veel extra schoonmaakwerk en kans dat voegen lelijk worden en niet meer schoon te krijgen. ik wil geen schoonmaakslaaf van mn eigen kiezelvloer of- wand worden.
Wat is er dan, volgens jou, anders aan een tegelvloer met voegen of pebble matten met voegen? Een voeg is een voeg. En mijn vloer schoonmaken is niet meer werk dan de tegelwand in de douche.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven