Kittenvoer en een kippekont.

17-06-2018 16:12 93 berichten
Hoi allen,

Zoals bij een aantal van jullie bekend heb ik sinds een maand een kitten in huis en ik zie iets met lede ogen aan. Komtie: Ondanks het feit dat hij de hele dag kan eten en dat ook wel doet, blijft hij mager en knokig, vind ik dan.
We waren aan het begin van de week bij de dierenarts voor een vaccinatie en een chip en daar woog hij 1,4 kilo. Hij is nu 12 weken. Nou is hij wel energiek, maar slaapt toch ook voldoende tot veel tussendoor.
Het is ondertussen lang geleden dat ik voor het laatst een kitten in huis had en het voer dat toen te koop was is er allang niet meer, dus is het zoeken naar het juiste.
Hebben jullie advies voor een goed voer waar hij wat meer van aankomt en wat meer vet van op de botten krijgt?
Cateautje schreef:
17-06-2018 20:25
Oh, dat is bijzonder, tenzij het een Blauwe Rus is, daar komt het vaker bij voor dat ze zo klein blijven.

Als je nog volop leven in huis hebt, dan heeft het natuurlijk geen haast om weer van alles in huis te halen, maar als je zo'n volle bak gewend bent, dan zal het wel wennen zijn.

Ik hoop echt dat balin uit z'n voegen groeit en zo'n grote rooie jeweetwelkater wordt. Daar kijk ik echt naar uit. Ik zal hem niet volproppen, maar hoop wel dat zijn bouw veranderd na de castratie. :)
Dochter van een verwilderde moeder was makkie 4 weken oud en in een put gevallen. Haar zus heb ik ook is een jaar eerder gevangen met vangkooi en dat is een joekel van een poes. Maar moeders was ook zo'n klein dingetje. Zij woont nu in een opvang voor verwilderde katten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-06-2018 21:10
Ik mag vanaf het begin al door- en uitslapen. Die van mij is gek op snurken, zeker alstie in m'n schootje ligt.
Dat is hier tot 20 weken ook zo gegaan maar daarna :eh:
miekemv schreef:
17-06-2018 21:18
Dochter van een verwilderde moeder was makkie 4 weken oud en in een put gevallen. Haar zus heb ik ook is een jaar eerder gevangen met vangkooi en dat is een joekel van een poes. Maar moeders was ook zo'n klein dingetje. Zij woont nu in een opvang voor verwilderde katten.
Je neemt wel bijzondere stappen met je meisjes, ik zou dat nooit aandurven, bang dat ze m'n huis onderpiesen en de boel slopen.
Mooi, dat vertrouwen, zeker als het terecht blijkt.
derooiekater schreef:
17-06-2018 21:20
Dat is hier tot 20 weken ook zo gegaan maar daarna :eh:
:furious: Ik dacht het zo lekker voor mekaar te hebben.
Cateautje schreef:
17-06-2018 21:46
Je neemt wel bijzondere stappen met je meisjes, ik zou dat nooit aandurven, bang dat ze m'n huis onderpiesen en de boel slopen.
Mooi, dat vertrouwen, zeker als het terecht blijkt.
Zijn superzindelijk gebleken. Slopen niet meer dan anderen. Vooral katjes die zich vervelen gaan slopen.
miekemv schreef:
17-06-2018 21:51
Zijn superzindelijk gebleken. Slopen niet meer dan anderen. Vooral katjes die zich vervelen gaan slopen.
Ja, dat merk ik aan die van mij. Hij verveelt zich met het speelgoed dat hij heeft en gaat dus nu op onderzoek uit waarbij ik hem steeds moet waarschuwen.
Ik moet morgen toch voor hem op pad, dus maar gelijk voor speeltjes kijken die niet zo snel vervelen, ben alleen bang dat dat dan iets moet worden met een belletje erin en dat is het laatste waar ik op zit te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-06-2018 21:47
:furious: Ik dacht het zo lekker voor mekaar te hebben.
Hij heeft ook een slecht voorbeeld :facepalm: mijn andere kat heeft ook nog wel van die buien s'nachts. Zeker als ik veel ben weg geweest.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-06-2018 22:02
Ja, dat merk ik aan die van mij. Hij verveelt zich met het speelgoed dat hij heeft en gaat dus nu op onderzoek uit waarbij ik hem steeds moet waarschuwen.
Ik moet morgen toch voor hem op pad, dus maar gelijk voor speeltjes kijken die niet zo snel vervelen, ben alleen bang dat dat dan iets moet worden met een belletje erin en dat is het laatste waar ik op zit te wachten.
Heb je al een hengel? Zo'n stok met een beest aan elastiek? Dat is zo leuk spelen met zo'n kleintje. Springen, vangen, grondwerk, weer los en gaan!

Of een laserlampje. Daarmee laat je ze meters afleggen, terwijl je zelf op de bank kunt zitten. Bij wijze van spreken.
Hips, hopsakee en pierlala.
Cateautje schreef:
17-06-2018 22:02
Ja, dat merk ik aan die van mij. Hij verveelt zich met het speelgoed dat hij heeft en gaat dus nu op onderzoek uit waarbij ik hem steeds moet waarschuwen.
Ik moet morgen toch voor hem op pad, dus maar gelijk voor speeltjes kijken die niet zo snel vervelen, ben alleen bang dat dat dan iets moet worden met een belletje erin en dat is het laatste waar ik op zit te wachten.
De catsmeow doet het hier wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-06-2018 22:02
gelijk voor speeltjes kijken die niet zo snel vervelen

Een tweede kitten! :idee:
Merl0t schreef:
17-06-2018 22:10
Heb je al een hengel? Zo'n stok met een beest aan elastiek? Dat is zo leuk spelen met zo'n kleintje. Springen, vangen, grondwerk, weer los en gaan!

Of een laserlampje. Daarmee laat je ze meters afleggen, terwijl je zelf op de bank kunt zitten. Bij wijze van spreken.
Aan zo'n lampje heb ik gedacht, maar mijn mooie rooie kan dusdanig uit z'n dak gaan, dat ik hem daarin niet wil stimuleren, want echt, als hij het in z'n bol krijgt, loopt hij over de muren en dus ik wil speelgoed waar hij zichzelf mee kan vermaken op de grond.
Trotter schreef:
17-06-2018 22:15
Een tweede kitten! :idee:
Ikdoeerhetzwijgentoeikdoeerhetzwijgentoeikdoeerhetzwijgentoe........



:-D
Alle reacties Link kopieren
Katten gaan graag de hoogte in dus of jed nu wil of niet die ruimte zal ook ontdekt worden.

2de kitten erbij zal ook enorm schelen dan slopen en vermaken ze elkaar.
derooiekater schreef:
17-06-2018 22:19
Katten gaan graag de hoogte in dus of jed nu wil of niet die ruimte zal ook ontdekt worden.

2de kitten erbij zal ook enorm schelen dan slopen en vermaken ze elkaar.
Ik ben met 2 katers opgegroeid en die zaten in hun jonge jaren continu achter elkaar aan. Denk je dat dat een uitzondering is? Toen ik net op mezelf woonde had ik een hondje en 2 katers, die 3 zaten hele dagen achter elkaar aan. Met terugwerkende kracht mijn welgemeende excuses aan de buurman beneden, die moet gedacht hebben dat we elkaar naar het leven stonden. De beste man heeft nooit geklaagd.
No way dat ik daar nog aan begin! Echnie!!!
Alle reacties Link kopieren
Twee kittens is echt leuk hoor! Niet alleen voor de kittens zelf, maar ook voor hun personeel. We lachen ons af en toe helemaal slap als die twee met elkaar bezig zijn (wij hebben twee katertjes van nu acht maanden). Ze zijn zó lief als ze samen spelen, stoeien, wassen, eten, slapen, ik had het echt sneu gevonden als ze dat hadden moeten missen en alleen met mensen opgescheept zouden zitten. Je kitten is nu nog jong genoeg om er een andere bij te zetten.
Trotter schreef:
17-06-2018 22:27
Twee kittens is echt leuk hoor! Niet alleen voor de kittens zelf, maar ook voor hun personeel. We lachen ons af en toe helemaal slap als die twee met elkaar bezig zijn (wij hebben twee katertjes van nu acht maanden). Ze zijn zó lief als ze samen spelen, stoeien, wassen, eten, slapen, ik had het echt sneu gevonden als ze dat hadden moeten missen en alleen met mensen opgescheept zouden zitten. Je kitten is nu nog jong genoeg om er een andere bij te zetten.
Die plek die jij in mij aan probeert te spreken, heb ik net doodgegooid met gebraden kip, veldsla en gebakken krieltjes, dus hoe je je best ook doet, me no know nothing. :-D
Alle reacties Link kopieren
Als de dierenarts niets heeft gezegd zal het wel goed zijn hé. En anders is daar het moment om er naar te vragen en niet hier. En volgens mij is hij prima op gewicht. Zijn nog kleintjes hé die veel groeien
Alle reacties Link kopieren
Als je vloer een beetje goed geïsoleerd is heeft je onderbuurman er geen last van. Hier ook 2 katten wel met een flink leeftijds verschil en het zo leuk om te zien.
Ze slopen elkaar en houden ook van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
17-06-2018 20:46
Veel plezier er mee ik heb hier net de puberteit achter de rug met de kleine donderstraal. Nu hem nog leren door te slapen s'nachts :rofl:
Of ik moet op zoek naar nog betere oordoppen :rofl:
Zomertijd en lang licht? Onze donderstenen zijn 's morgens heel vroeg weer in de weer sinds het vroeg licht is. De afgelopen winter werden ze pas wakker als ik met de brokjes rammelde.
Goede oordoppen doen wonderen en wij negeren het krabben aan de slaapkamerdeur. Ze krijgen rond kwart voor 7 eten, in het weekend is het rond half 8.
dolfine wijzigde dit bericht op 18-06-2018 11:42
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-06-2018 22:02
Ja, dat merk ik aan die van mij. Hij verveelt zich met het speelgoed dat hij heeft en gaat dus nu op onderzoek uit waarbij ik hem steeds moet waarschuwen.
Ik moet morgen toch voor hem op pad, dus maar gelijk voor speeltjes kijken die niet zo snel vervelen, ben alleen bang dat dat dan iets moet worden met een belletje erin en dat is het laatste waar ik op zit te wachten.
Verenhengeltjes, pingpongballen en een speeltunnel doen het hier heel goed.
Verder rapen we alle paar dagen alles op, stoppen het in de kast en geven de katten weer wat anders. Speeltjes blijven dan interessant.

En we hebben inderdaad 2 kittens zodat ze elkaar bezig houden, ondertussen zijn ze 2 geworden.
De een is van een klein, mager scharminkeltje opgegroeid naar een mooie slanke kater, de ander was een bolletje wol die binnen een paar maanden veel te dik werd. Haar hebben we langzaam weer laten afvallen en is nu een mooie dame geworden die goed op gewicht is.
Haar voer wegen we nog altijd af, ze eet nl alles wat aangeboden wordt. Maar ze zit merkbaar beter in haar vel nu ze op een normaal gewicht is. Het enige 'nadeel' is dat ze nu op het aanrecht kan springen en mijn ontbijt er af jat. :rofl:

Veel plezier, met je kitten, TO!
Dolfine schreef:
18-06-2018 11:41
Verenhengeltjes, pingpongballen en een speeltunnel doen het hier heel goed.
Verder rapen we alle paar dagen alles op, stoppen het in de kast en geven de katten weer wat anders. Speeltjes blijven dan interessant.

En we hebben inderdaad 2 kittens zodat ze elkaar bezig houden, ondertussen zijn ze 2 geworden.
De een is van een klein, mager scharminkeltje opgegroeid naar een mooie slanke kater, de ander was een bolletje wol die binnen een paar maanden veel te dik werd. Haar hebben we langzaam weer laten afvallen en is nu een mooie dame geworden die goed op gewicht is.
Haar voer wegen we nog altijd af, ze eet nl alles wat aangeboden wordt. Maar ze zit merkbaar beter in haar vel nu ze op een normaal gewicht is. Het enige 'nadeel' is dat ze nu op het aanrecht kan springen en mijn ontbijt er af jat. :rofl:

Veel plezier, met je kitten, TO!
Je post leest leuk. :)
Het meest gewilde hier is een propje papier. Er ligt hier van alles waar Balin mee kan spelen, maar voetballen vind hij nog altijd het leukst, hij is er goed in ook, een echte Messi.
Mijn eten is ook zeer gewild en vooral een boterham met kaas is niet veilig, hij gaat met zijn kop samen met het brood bijna mijn mond in en als ik hem dan een stukje kaas geef dan bemoeit hij zich weer met z'n eigen zaken. Ook mijn bord wordt geïnspecteerd iedere avond om te zien of er wat van zijn gading bij zit, aan het einde van de maaltijd krijgt hij dan een stukje vlees, zo klein, dat ik er geen hap minder om eet. Wat dat betreft is het prima delen met hem.
Ik heb snoepjes voor hem waar melkcreme inzit en die vind hij heerlijk en hij staat ook met grote regelmaat bij de lade te shrieken voor snoepjes. Ja shrieken, want een mauw gaat niet, hij klinkt als een valse krassende viool, misschien komt dat nog goed.

Ja, veel plezier heb ik van hem, dankje. :)
Nog eventjes dit. Balin is gister gecastreerd en zijn navelbreukje is hersteld en door dat laatste heeft hij nu een lampekap om zijn koppie en ach, wat heb ik met hem te doen, hij weet niet waar hij het zoeken moet met dat ding.
Ik verwen hem maar extra, met snoepjes en stukjes gerookte zalm, zodat het tot vrijdagavond nog enigszins te doen is voor hem.
Hij slaapt veel en men heeft mij verteld dat de pijnstilling die hij heeft gekregen 2 dagen werkt, dus vanaf morgen voelt hij alles weer, dus het is afwachten hoe hij daar verder op reageert.
Hij is altijd al bij me en volgt me overal, maar nu met die lampekap sleept hij zich overal naartoe waar ik ben en dan zittie zo zielig op me te wachten. Zelfs als hij slaapt word hij speciaal wakker om daar te zijn waar ik ben. Normaal gesproken vind ik dat wel heel lief, maar nu heb ik echt met hem te doen, maar het helpt niets om tegen hem te zeggen dat hij maar lekker moet blijven liggen.
Zal blij en opgelucht zijn als we een weekje verder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vraag of die onder toezicht zijn kap a f mag doen dan kan die wat poetsen uiteraard niet de wond.

Ook even praktisch kijk of die zelf bij het eten en drinken evt platte grote dingen neer zetten.
En verwen hem maar lekker.

Hier net 3 weken lampenkap er op zitten met kat. Die wist zich er ook geen raad mee . Heeft vooral veel geslapen.
Een lampenkamp is verschrikkelijk ouderwets. Een beetje meelevende dierenarts gebruikt tegenwoordig een medical petshirt of een rompertje. Overigens heb ik helemaal geen beschermende maatregelen hoeven nemen na de reparatie van een navelbreukje tegelijk met castratie (ook een katertje). De dierenarts stelde het niet eens voor.
Alle reacties Link kopieren
Izzy bij een navelbreukje ben ik het met je eens dan is die kap achterhaald alleen soms is het gewoon wel echt nodig zn kap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven