Kleine tienerkamer

04-06-2020 10:49 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan een kamer van 6m2 toch nog een leuke tienerkamer worden ? Het zou voor mijn dochter betekenen dat ze flink wat ruimte moet inleveren. Anderzijds is het nieuwe huis op allerlei vlakken een verbetering t.o.v. onze huidige woning. De afmeting van deze kamer is het enige twijfelpunt.
Ter achtergrond: ook al heeft ze nu meer ruimte, toch is ze meestal beneden. Maakt het huiswerk liefst aan de keukentafel. Eigenlijk gaat ze enkel naar haar eigen kamer als ze privacy wil met bellen of zo. Ze is dus (nog?) niet zo'n typische puber die liefst constant alleen zit.

Als er mensen zijn die plaatjes kunnen plakken en zelf ook zo'n kleine kamer hebben, zou ik het leuk vinden als inspiratiebron.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
04-06-2020 11:12
Wat doen jullie zelf op jullie slaapkamer? Je zou kunnen overwegen om haar de grote kamer te geven en zelf de kleine te nemen.
Dit zou ik doen. Ik heb zelf 2 slaapkamers. Eentje van 6m2 en eentje van 10m2. Ik slaap op die van 6m2. Als je je kledingkasten elders kwijt kunt dan heb je een soort bedstee. Ik vind het heerlijk. Ik heb alleen een bed en een nachtkastje er in.
Alle reacties Link kopieren
Ik had als kind een kamer van nog geen 5m2. Het was klein, maar ik vond het prima. Mijn bed was iets verhoogd en stond overdwars over de smalle kant. Geen hoogslaper dus, maar wel veel bergruimte onder mijn bed. Verder nog genoeg plek voor een bureau (maar huiswerk maakte ik meestal op mijn bed). Veel plankjes en kastjes aan de muren (extra bergruimte) en mijn kledingkast stond op de overloop. Maar als daar geen ruimte voor is kan je dat ook onder het bed doen, of een klein kastje voor ondergoed e.d.

Als ze het zelf geen probleem vindt, gewoon doen. Ik heb er echt nooit problemen mee gehad, maar ik kende ook niet anders. Er zijn genoeg manieren om er iets leuks van te maken!
Alle reacties Link kopieren
Marée schreef:
04-06-2020 11:22
Ik had lades onder mijn bed! Al zou ik het ook geen ramp hebben gevonden om die ene keer per dag naar een andere kamer te lopen om kleding te pakken. Maar goed, ik was ook verre van een moeilijke puber.
Ik zit te denken aan een plateau om het bed op te plaatsen en daaronder inderdaad bergruimte voor de kleding. Wordt maatwerk van timmerman. Of andersom het bureau met pc naar de leefruimte brengen, maar ze gamet en dat kan best storend zijn qua geluid (ondanks de koptelefoon). Bureau zou wat ons betreft ook op de grote slaapkamer kunnen, maar dat is geen optie want "dan moet ik stoppen met gamen als jullie naar bed gaan". Klopt ook weer.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Hoe is de kamer qua oppervlakte? Dan kunnen we beter meedenken; 2m x 3m is immers heel anders dan 1.5m x 4m.

Wij hadden vroeger een kastenkamer. Ik moest dus ook altijd elders mijn kleding pakken en klaarleggen. OK, het was geen slaapkamer, maar wat maakt dat uit?
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 11:30
41.87% gewijzigd
Ik zou inderdaad eerder geneigd zijn de kleding buiten de kamer te zetten dan de pc. Ik vind het best goed klinken in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
boontje89 schreef:
04-06-2020 11:10
Dat lijkt me heel vervelend! Had ik als puber echt naar gevonden. Ik weet ook niet hoe oud ze nu precies is maar ik zou er rekening mee houden dat ze veel kan veranderen de komende jaren. Dus dat ze nu nog niet heel veel behoefte heeft aan privacy/chillplek/eigen bureau kan natuurlijk zomaar anders zijn over twee jaar.

Ik weet niet aan welke kamers deze kamer grenst maar wellicht is het mogelijk om er met een simpele doorbraak en een gipswand een klein nisje bij te trekken voor een kast/bureautje oid?
Over twee jaar verwacht ik dat ze het huis uitgaat op kamers. Dus de vraag is hoe zeer ze nog gaat veranderen in die twee jaar ? Moeilijk te voorspellen natuurlijk.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Kan er geen kastje op de overloop komen voor kleding?
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
04-06-2020 11:28
Ik zit te denken aan een plateau om het bed op te plaatsen en daaronder inderdaad bergruimte voor de kleding. Wordt maatwerk van timmerman. Of andersom het bureau met pc naar de leefruimte brengen, maar ze gamet en dat kan best storend zijn qua geluid (ondanks de koptelefoon). Bureau zou wat ons betreft ook op de grote slaapkamer kunnen, maar dat is geen optie want "dan moet ik stoppen met gamen als jullie naar bed gaan". Klopt ook weer.
Zoiets had ik ook, een op maat gemaakt bed. Op de korte kant van de kamer rondom balken in de muur schroeven en daarop een lattenbodem. Het bed was ongeveer een meter hoog denk ik. Gordijntje eronder en je zag niets van de bergruimte.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
04-06-2020 11:24
https://nl.pinterest.com/pin/214272894754616449/
Deze is ook leuk to.
Heel handig. Wat zou zo'n maatwerk kast kosten ? Iemand enig idee ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
04-06-2020 11:05
Volgens mij zij ook niet. Bed en bureau inderdaad. Maar waar had je dan je kledingkast?
Er is ruimte om deze bij ons op de ouder slaapkamer te plaatsen, maar hoe vervelend is het als je daar steeds naartoe moet of dingen moet klaarleggen voor de volgende dag ?
Volgens mij is het vervelender voor jullie dan voor dochter zelf als ze steeds op jullie kamer moet komen.
https://www.ikea.com/nl/nl/ideas/ultiem ... ub06cacb11

Ikea
Alle reacties Link kopieren
Kun je er niet wat ruimte van een andere ruimte bij trekken door een muurtje op te schuiven of een deur te verplaatsen? Ik zag van de week bij een woonprogramma hoe er zelfs een hele extra kamer op de verdieping werd gemaakt door een klein stukje badkamer af te snoepen en een muurtje te verplaatsen, dus in plaats van naar inrichting te kijken zou ik dat als eerste onderzoeken.

Zoiets is ook direct waardevermeerderend.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Door jullie input begin ik nu langzaam ook wat meer in mogelijkheden te denken. Ik brainstorm dit weekend nog wat verder met mijn dochter.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
fashionvictim schreef:
04-06-2020 11:36
Kun je er niet wat ruimte van een andere ruimte bij trekken door een muurtje op te schuiven of een deur te verplaatsen? Ik zag van de week bij een woonprogramma hoe er zelfs een hele extra kamer op de verdieping werd gemaakt door een klein stukje badkamer af te snoepen en een muurtje te verplaatsen, dus in plaats van naar inrichting te kijken zou ik dat als eerste onderzoeken.

Zoiets is ook direct waardevermeerderend.
Dit bedoelde ik dus ook laat een interieur ontwerper eens kijken of er geschoven kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe hoog is de kamer? Als het flink hoog is, kan je er ook een soort vliering / vide in maken waar je gewoon fatsoenlijk onderdoor kan lopen.
Afbeelding
Boven slapen, beneden chillen met bankje, bureau en kast. Je ruimte is zo 1.5 keer zo groot!
Alle reacties Link kopieren
Is het niet zonde om voor die paar jaar een maatwerk bed/kast te laten maken? Kast zou ik evt doen, maar niet met een bed eraan vast. Dan kun je later niets anders meer met die kamer zonder het te slopen.

Mits het plafond hoog genoeg is en je geen schuine wanden hebt, zou ik toch een hoogslaper doen met een bureau eronder. Dat scheelt veel ruimte. Die halfhoogslapers met kastruimte vind ik zelf helemaal niet fijn (heeft mijn dochter nu ook en je kunt er weinig mee).

Kleding in jullie kamer lijkt me ook onhandig, is er geen andere plek buiten haar kamer om het op te bergen?
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger ook een kamer van die afmetingen. Ik had een opklapbed met daar omheen kasten. Verder een ladekast, bureautje en wat planken. Mijn kleding zat in een kast in de hobbykamer. Toen wij later zijn gaan verhuizen, is dat zo gebleven ook al was mijn kamer groter. Mijn moeder vond het wel makkelijk, dan hoefde ze mij ook niet te storen met het opruimen van kleding.

Als ze nog maar zo'n 2 jaar thuis zal wonen, dan zou ik het er zeker niet voor laten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
04-06-2020 11:33
Volgens mij is het vervelender voor jullie dan voor dochter zelf als ze steeds op jullie kamer moet komen.
Haha ja, zo om had ik nog niet gedacht.
Maar optie om plateau in kamer te bouwen en zo de ruimte te benutten lijkt me wel een goeie.
Ingrijpend verbouwen is geen optie (huur). Dus het komt op efficiënt inrichten aan.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen hebben alle drie een kleine kamer. Maar dankzij Ikea toch hele leuke ruimtes. Ze hebben geen van alle een kledingkast op hun kamer. Dit om ruimte te besparen maar ook om zoveel mogelijk grote meubels te vermijden. Zodat de ruimte zo licht mogelijk blijft. Een hoogslaper zou ik daarom niet doen. Ze hebben verschillende lixhult kasten van de ikea. Kleine kasten met een beetje creativiteit heel leuk in te zetten. Zo zijn de klein kastjes gelijk boekenplanken en de grote grijze hebben we als dressoir gebruikt. Er past nog best veel in. Onder de bedden planken op wielen voor schoolboeken ofzo. Ze hebben ook allemaal iets van een zitje. Bv van die draadstoelen. Omdat ze open zijn kijk je er makkelijk doorheen en lijkt het niet zo kolossaal. Bijzettafeltje is weer een lixhult kastje.
Bij de Ikea heb je ook een bed waarbij je 3 hele grote lades onderin hebt. Daarnaast kun je het bed ook gebruiken als bank. Ik heb hem als tiener altijd gehad en ook toen ik op kamers ging. Je kon hem namelijk ook nog uitschuiven tot 2 persoons bed. Dus een bed wat een lange tijd mee kan. Is zoiets een optie?
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
04-06-2020 11:45
Onze kinderen hebben alle drie een kleine kamer. Maar dankzij Ikea toch hele leuke ruimtes. Ze hebben geen van alle een kledingkast op hun kamer. Dit om ruimte te besparen maar ook om zoveel mogelijk grote meubels te vermijden. Zodat de ruimte zo licht mogelijk blijft. Een hoogslaper zou ik daarom niet doen. Ze hebben verschillende lixhult kasten van de ikea. Kleine kasten met een beetje creativiteit heel leuk in te zetten. Zo zijn de klein kastjes gelijk boekenplanken en de grote grijze hebben we als dressoir gebruikt. Er past nog best veel in. Onder de bedden planken op wielen voor schoolboeken ofzo. Ze hebben ook allemaal iets van een zitje. Bv van die draadstoelen. Omdat ze open zijn kijk je er makkelijk doorheen en lijkt het niet zo kolossaal. Bijzettafeltje is weer een lixhult kastje.
Hele leuke kastjes. Vrolijke kleurtjes ook. Bedankt voor de tips.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu even offline. Lees vanavond weer bij. Bedankt voor de reacties tot dusver.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Het kamertje van mijn dochter is 1,90 x 2,35, klein dus. Daarin staat een bed (2 x 0,9), een ladenkast voor kleding (hangkleding in een inbouwkast op de overloop), een ondiepe boekenkast, een klein bureautje met stoel, en aan de muur bij het voeteneind twee boekenplanken. Onder haar bed staan lage rolkisten met boeken en kleding. De loopruimte is niet ruim, ongeveer 40 cm breed, maar het is een heel gezellig kamertje. Ze had voorheen een zolderkamer van 30 vierkante meter, maar die vond ze te groot en te afgelegen.
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
04-06-2020 11:12
Wat doen jullie zelf op jullie slaapkamer? Je zou kunnen overwegen om haar de grote kamer te geven en zelf de kleine te nemen.
Dit hebben wij ook altijd gedaan. De kinderen kregen de grootste kamers. Wij sliepen alleen maar op de kamer,dus deze hoefde niet groot te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tips :
Nooit een hoog bed., maakt het Visueel kleiner en minder handig, je kan het niet als bank gebruiken. Je kan er niet met vriendinnen op zitten samen
Zorg dat er altijd Iemand kan logeren

Hier een heel klein huis en alle kids kleine kamers maar altijd de mogelijkheid een matras naast het bed te gooien zodat vriendin kan blijven slapen

Bedden passen precies overdwars, zonder hoofd of voetplano zodat er optimaal ruimte over is en je makkelijk overdag op bed ook kan zitten als bank

Verder gebruik de muren goed met stevige planken voor schoolboeken en andere spullen zodat je er onder leefruimte heb maar daarboven opbergruimte

Zorg dat je onder het bed ook opbergruimte heb. Gewoon de winterkleren in zon onderschuifdoos en schoenen

Hier twee matrassen op een aupingspiraal. Creeert een boxspring gevoel maar toch eronder ruimte en bij logeren hup een matras eraf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven