konijn is zijn maatje verloren, wat nu?

02-10-2010 18:46 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is één van onze 2 konijntje dood gegaan...

Ze had last van gas in haar maag waarschijnlijk.Vanochtend lag ze opeens in een hele rare houding in het hok en wilde niet meer eten. De hele dag druk in de weer geweest met kruiken (want ze was ook koud), ORS en dwangvoeding, maar vanmiddag gaf ze over en was het gebeurd.

Het andere konijntje heeft haar de hele dag gelikt en bij haar gezeten. Toen ze dood was ook

We hebben haar in en doosje gelegd en gaan haar zo begraven. Ze is helaas maar 5 jaar geworden.

Maar wat is nu wijsheid? Vanaf de geboorte waren beide konijnen samen, nu zal het wel eenzaam worden ben ik bang. Maar omdat hij ook al 5 jaar is weet ik niet wat we moeten doen, een ander maatje zoeken of juist niet. Wie heeft hier ervaring mee?
Wat verdrietig.

Zoek een konijnenopvang bij je in de buurt en maak een afspraak om met je overgebleven konijntje langs te gaan, dan kunnen ze hem daar koppelen. Het is erg zielig om 'm alleen te laten vind ik.

In de opvang zitten ook best veel wat oudere konijntjes, dus daar kun je ook voor kiezen.

Sterkte!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Wat naar voor je...

"Gaf ze over" als in braken? Of bedoe je "ze gaf zich over"?

ABSOLUUT EEN NIEUW MAATJE ZOEKEN!

Het is zo ontzettend belangrijk voor een konijn dat ze neit alleen zitten. En rouwen doen ze enorm en stoppen dan soms zelfs met eten.

Ik zou zeker naar een konijnenasiel gaan en een lieve dumpstumper uitzoeken. Is het overgebleven knijn een ram of voedster? Man vrouw combi is het beste maaar dan wel gecastreerd natuurlijk.

Sterkte met het verlies van je knijn en succes bij het vinden van een nieuw maatje!
Als je in Midden NL woont, ik heb een "Knijnenopvang" (mensen dumpen hun konijn in mijn tuin met ren) en net een nest van 5 Vlaamse Reuzen-kruizingen.

Een maatje is inderdaad heel belangrijk voor Nijnen.
Helemaal mee eens, zoek een passend maatje voor hem/haar, want anders zijn ze verschrikkelijk eenzaam, aan gezien het roedeldieren zijn.

Een konijn alleen is als een mens in een isoleercel!
quote:twompie schreef op 02 oktober 2010 @ 19:15:

Wat naar voor je...

"Gaf ze over" als in braken? Of bedoe je "ze gaf zich over"?

ABSOLUUT EEN NIEUW MAATJE ZOEKEN!

Het is zo ontzettend belangrijk voor een konijn dat ze neit alleen zitten. En rouwen doen ze enorm en stoppen dan soms zelfs met eten.

Ik zou zeker naar een konijnenasiel gaan en een lieve dumpstumper uitzoeken. Is het overgebleven knijn een ram of voedster? Man vrouw combi is het beste maaar dan wel gecastreerd natuurlijk.

Sterkte met het verlies van je knijn en succes bij het vinden van een nieuw maatje!

Ze moest braken en gelijk daarna was ze dood.

Ik zie dus dat we een nieuw maatje moeten zoeken, dat leek mijn eigenlijk ook wel het beste. Ik zal volgende week maar eens naar de konijnenopvang gaan.

Tot die tijd moet hij (een gecastreerd mannetje) het doen met onze honden. Gelukkig zijn die ook beste maatjes. Vandaag heb ik het zieke konijntje ook nog even bij de honden gelegd om hem warm te houden. Ze waren heel voorzichtig en veroerden zich niet.

Toen het konijntje dood was, gingen de honden en het andere konijntje nog even kijken. Ze snuffelden en liepen toen weg.

Wat een droevige dag. Ik ben wel vaker huisdieren verloren , maar het went nooit. We hebben met het hele gezin zitten janken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven