Kras op inductieplaat - wat te doen?

26-02-2024 12:03 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel vreemd, na het koken zat er opeens een flinke kras op de inductieplaat. Ik heb wel een oude pan gebruikt, misschien zat er een braampje aan. Heb niets gemerkt verder.

Is er iets aan te doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens “Annie” gewoon wat tandpasta op een doek doen en voorzichtig met de doek over de krassen wrijven. Eventuele resten kunnen dan met een vochtige doek verwijderd worden. Als je nog steeds niet tevreden bent: Herhaal het proces kennelijk. Op YouTube staan ook een aantal filmpjes. Hoe betrouwbaar/goed het is durf ik niet te zeggen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die pan weggooien?
Alle reacties Link kopieren Quote
Weinig aan te doen. Je kunt inductiebeschermers gebruiken (van die matjes), maar vond ik niet fijn werken. De kras weer wegkrijgen is niet echt mogelijk, die tandpasta trucs werken niet (vind ik dan). Maar ach, het is een gebruiksvoorwerp. Ik denk dat je niet kan voorkomen dat er na een X aantal jaar wat krassen in komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het een kras die je er echt in voelt zitten of is het oppervlakkig? In het laatste geval wil boenen met een wonderspons (en alleen beetje lauw water) nog weleens helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel voor de tips
Alle reacties Link kopieren Quote
Update: de kras was bij iemand anders thuis, vandaar dat ik me zo druk maakte. Ik had specifieke instructies gekregen voor het schoonmaken ervan (en ook gedaan).

De truc met de tandpasta uitgeprobeerd, maar werkte niet.

Bij terugkomst verteld, en wat bleek.. de kras zat er al in toen wij kwamen! :facepalm:
Totaal niet opgemerkt, pas nadat we zelf eens gekookt hadden. Was in ieder geval totaal geen probleem. Wel een opluchting :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven