Kriebelende blouse, iemand tips?

25-07-2024 19:04 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op het Viva Forum komen regelmatig hele goede tips voorbij voor allerhande zaken. Hopelijk weet iemand hiervoor ook raad.
Ik heb via Vinted een blouse gekocht, hij kan dus niet retour worden gestuurd. Hij staat leuk en past goed, maar kriebelt echt heel erg. Het is polyester en ik wist niet dat dat zo erg kon kriebelen, ik kan hem echt niet eens aanhouden. Nou ben ik daar sowieso gevoelig voor en zou ik nooit iets van wol kopen. Maar deze blouse dus wel en nu vraag ik me af of er nog iets aan te doen is.
Op internet kom ik als belangrijkste tips tegen: nat in de vriezer doen, weken in azijn en weken met crèmespoeling. Veel tips zijn voor wollen truien, maar kunnen misschien ook met polyester.
Weet iemand of dit werkt? Of nog andere tips? Of maar opgeven en weer verkopen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerste wat ik dacht was ook: in de vriezer. Nog nooit zelf uitgetest dus ook ik ga alleen af op internet. Maar proberen kan geen kwaad lijkt me.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Weer op Vinted zetten ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou hem eerst wassen met veel wasverzachter
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt allergisch zijn voor polyester, dan helpt niets denk ik. Je zou er iets onder aan kunnen trekken, zodat de blouse niet direct op je huid zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weggooien. Polyester is niet ademende troep.
Alle reacties Link kopieren Quote
FaceofOZ schreef:
25-07-2024 20:26
Weggooien. Polyester is niet ademende troep.
Dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank allemaal! Ik denk dat het neer gaat komen op opnieuw op Vinted zetten. Of weggooien, gewoon zodat hij uit mijn leven is :-D
Voor nu ligt hij wel voor een nacht in de vriezer, ook omdat ik benieuwd ben of het iets uitmaakt.
En ik ga op Vinted kijken voor iets van katoen of viscose (dat draag ik normaal ook).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er gewoon een strakke top met lange mouwen onder dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel eens last van een glimdraadje in een blouse. Die zijn scherper gesneden dan gewoon rond draad/stof. Die krijg je niet zachter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan er iets onder dragen?
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je dat anders nooit hebt is er iets mis met de blouse. Gewoon heel slechte kwaliteit, verkeerd gewassen,... weet ik veel.
Weer op Vinted zetten zeggen sommigen, ook jij ... tja... Ga je er dan ook eerlijk bij zetten dat ze zo kriebelt dat jij ze niet kan dragen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Attraverso schreef:
26-07-2024 07:38
Als je dat anders nooit hebt is er iets mis met de blouse. Gewoon heel slechte kwaliteit, verkeerd gewassen,... weet ik veel.
Weer op Vinted zetten zeggen sommigen, ook jij ... tja... Ga je er dan ook eerlijk bij zetten dat ze zo kriebelt dat jij ze niet kan dragen?
Van waar deze vraag?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
26-07-2024 09:20
Van waar deze vraag?
Ja, dat doet er toch helemaal niet toe? Als je iets weer verkoopt, is de reden daarvoor niet relevant. Misschien vindt de nieuwe eigenaar het helemaal niet kriebelen. Je weet dat, als je iets op Vinted koopt, er altijd een reden is waarom de huidige eigenaar het product verkoopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iets eronder doen gaat niet helpen vrees ik, dat heb ik sowieso eigenlijk altijd. Dan nog heb je de blouse in je nek en bij je polsen op je blote huid.
Ik ga van het weekend even aan vriendin die langs komt vragen of zij hem ook zo vindt kriebelen. Ik weet namelijk dat ik er gevoelig voor ben, dus ben heel benieuwd of het aan mij ligt of niet.
Als zij het ook vindt dan denk ik niet dat ik hem op Vinted zet, want eigenlijk is hij dan ondraagbaar.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven