Kwaliteit meubelen Jysk

21-07-2018 00:20 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds deze week de sleutel van onze nieuwe woning. Nieuwe woning betekent ook nieuwe meubels. We hebben op Marktplaats gekeken, maar in onze regio staat niks wat ons echt aanspreekt. Bij Jysk hebben we stoelen gezien die erg naar onze smaak zijn. Wat opvalt is dat de meubels van Jysk nogal scherp geprijsd zijn. Vergelijkbaar met Ikea. Daarom willen we graag informeren over de kwaliteit alvorens we daar daadwerkelijk meubels kopen. Iemand ervaringen met meubels van Jysk?
Alle reacties Link kopieren
Online ziet het er ok uit, de winkels zijn troosteloos.
Ik heb er wel goede stoelkussens gekocht een keer. Knoflookpers is een afrader.
Alle reacties Link kopieren
Alle waar is naar zn geld. Als je over een paar jaar meer geld hebt en betere meubels wilt kopen is Jysk voor nu prima. Verwacht niet dat je er 10 jaar mee kan doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tafel en een kast die heb ik al twaalf jaar. Nu wel aan vervanging toe...

Valt me vooral op dat de collectie nooit verandert.
Onze tv kast en bank doen t al 3,5 jaar prima. Bij 5 jr mogen ze wat mij betreft vervangen, voor dat geld. Maar hoeft dat niet dan blijven ze. Salontafel is ruk.
Vergelijkbaar met de Kwantum.

Hoelang je met de spullen doet ligt eraan hoe intensief ze gebruikt worden en wat je een acceptabele slijtage vindt. Als het eettafel stoelen zijn en je ze alleen voor het eten gebruikt kan je er bijvoorbeeld wel een paar jaar mee vooruit. Wordt er ook op gezeten omdat je aan de tafel thuiswerkt/puzzelt/wat dan ook, dan zou ik ze volgend jaar vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben stoelen van de Jysk. Leuke prijs en van een afstandje lijken ze redelijk. Zodra je gaat zitten voelt het wiebelig, goedkoop en na 10 minuten heb je zo ongeveer een hernia. Ik zou dus even doorsparen/ergens anders op besparen/minder stoelen kopen en lekker een meubelboulevard af struinen en vooral veel stoelen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een half jaar geleden stoelen gekocht voor aan de eettafel. 3 verschillende soorten. Bevalt prima!
Ik moet er wel bij zeggen dat wij erg van verandering houden en ik bewust kies voor stoelen die niet te duur zijn zodat ik ze over 5 jaar weer (deels) kan vervangen zonder schuldgevoel...
Maar ze zijn echt prima.
De winkel is inderdaad troosteloos, ik de stoelen via pinterest gezien maar moest even slikken toen ik in de winkel liep, zo ongezellig.
Ik heb daar nog nooit meubels gekocht omdat het er allemaal maar matig uitziet.
Wel dingetjes als kussens, decospul etc.
Wij hebben voor €100 een salontafel gekocht. Met kleine kinderen ideaal... niet duur en niet erg als het beschadigd. Als jongste over 2 jaar de knutsel leeftijd voorbij is gaat hij weg.

Ik zou er geen banken of stoelen kopen geloof ik. Ik wil wel lekker zitten..
Alle reacties Link kopieren
Onze eerste bank kwam daarvandaan. Was binnen 2 jaar op. Doorgezakt en lelijk.

Nu alleen nog een klein salontafel. Die is prima en hebben we al een jaar of 6. Nog steeds goed!

Ligt er dus maar aan wat je koopt denk ik
Alle reacties Link kopieren
Het blijven meubelen in een goedkopere klasse en die hebben een andere uitstraling dan duurdere meubelen. Je hersenen registreren dat soort details en dat verandert dan bliksemsnel je gevoel over de meubelen.

Dus goedkope meubelen als blikvanger, dat zou ik niet doen. Wel als achtergrond, als afwisseling.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij de kringloop staan soms wel aardige dingen, afhankelijk van de regio. Hoewel de winkels bij ons in de buurt echt abominabel zijn staat er meestal wel één meubel bij dat na wat schuur- en lakwerk een zekere charme zou hebben, en dat voor een tientje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
We zijn vandaag gaan kijken bij Jysk. De stoelen die we eerst hadden gezien voelden heel onstabiel aan, dus daar hebben we van afgezien. We zijn bij Jysk wel een andere set stoelen tegengekomen die ons aanspraken die wel heel degelijk aanvoelden. Mocht ook wel gezien de fors hogere prijs dan de stoelen die we eerst gezien hadden. Uiteindelijk dus toch bij Jysk gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven