Lego voor volwassenen

07-06-2026 16:25 353 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er dames hier die Lego sets hebben voor volwassenen?
M’n zoontje is de laatste tijd helemaal gek van Lego en help hem regelmatig met bouwen. Het lijkt me leuk om nu zelf aan een wat groter bouwwerk te beginnen. Ik zag dat er zelfs 18+ varianten zijn voor volwassenen. Welke zijn aan en afraders? Wat was jullie eerste Lego set?
Lalalola schreef:
09-08-2026 22:27
Ik had een klein doosje lego meegenomen naar de camping. In de hoop dat m'n peuter zich zo zou vermaken dat ik het kon uitproberen. En ja hoor...gelukt. En nu wil ik meer lego🤣 Wat is het leuk! Zijn er wel eens heel goede aanbiedingen? Want ik vind het wel erg prijzig om 'zomaar' een doosje lego te kopen
Kijk op deze site: https://www.brickwatch.net/nl-NL/
Daar kun zien waar de beste deals zijn voor de sets die je wilt. Je kunt ook een lijst maken, dan krijg je alerts wanneer een set ergens goedkoper is. Ik heb nog nooit de volle prijs betaald voor een legoset maar het blijft een dure hobby.

Pepper.com op Facebook is ook handig inderdaad. Via die pagina zag ik een keer een hele goede aanbieding voor de Hibiscus set bij een speelgoedwinkel die niet in brickwatch werd vermeld.

En meestal heeft Amazon en Bol.com ook wel leuke aanbiedingen met blackfriday, primedays, rond sinterklaas en kerst. De blackfriday deals van vorig jaar vielen voor mij een beetje tegen maar het jaar daarvoor waren er meerdere sets die ik wilde flink afgeprijsd. Het is altijd wel gokken welke sets ze in de korting gooien.
S-Groot schreef:
06-08-2026 19:04
Dit wordt wel een must have voor mij:
Solomio schreef:
08-08-2026 13:19
Ik kreeg van de week een VVV-bon van 25 euro, 'gewonnen' omdat ik een vragenlijst had ingevuld.
Ik gok dat er maar heel weinig mensen gereageerd hadden.
Maar, toen realiseerde ik me dat ik ook nog een VVV-bon van 100 euro ergens in de mail moest hebben.

Dus nu heb ik net even bij Intertoys deze gekocht, voor 15 euro.

Even voor de goede orde:
De Donkey Kong en de molen zijn allebei leuk. Ik had een reactie geplaatst onder de quotes maar zie hem niet (?)
Colours schreef:
16-08-2026 20:38
Even voor de goede orde:
De Donkey Kong en de molen zijn allebei leuk. Ik had een reactie geplaatst onder de quotes maar zie hem niet (?)
Je hebt nog geen plaatjesplakrechten, dus dan lukt het quoten van plaatjes ook niet.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Van alle Legosets die ik heb gedaan, ben ik eigenlijk nog het meest blij met de allersimpelste die ik gedaan heb, namelijk de Happy Plants. Zowel de blauwe/gele als de relatief nieuwe schommelende.
De grotere Legosets die ik heb gemaakt, haal ik eigenlijk altijd weer uit elkaar en verkoop ik door. Maar de plantjes maken me nog steeds happy elke keer dat ik ze zie staan.
Solomio schreef:
16-08-2026 21:39
Je hebt nog geen plaatjesplakrechten, dus dan lukt het quoten van plaatjes ook niet.
:idee:
Colours schreef:
21-08-2026 18:38
:idee:

Als je een post quote waar een afbeelding in staat moet je even de image-tags stukmaken (of verwijderen), dan wordt je bericht wel zichtbaar.
Ik ben met een disneykasteel bezig, volgens mij die in Florida staat. In dat disneypark ben ik vroeger geweest en daar herken ik het kasteel van dus dat vind ik er leuk, maar nu vraag ik mij ineens af wat er in werkelijkheid in dat kasteel zit. Of dat lijkt op de legoset of dat het een hotel is ofzo. Iemand die het weet? Ik kan het natuurlijk ook opzoeken, maar vind het leuker als hier iemand het kan vertellen.
En als je een Lego-set later weer wil doorverkopen: bewaar de doos.
Geldt ook voor ander speelgoed.
Wat je begin november te koop zet (met doos), vliegt weg.
Is leuker/echter geven voor Sinterklaas/Kerst/AndereFeestenEnGelegenheden.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Bij Action heb je nu Lego en nep Lego in de aanbieding. O.a. bloemetjes, creator sets, Simba setje en Mini Rooms. De Mini Room sets zijn van Action zelf, bouwen opzich prima maar ik mis 2 steentjes. Een kon ik oplossen omdat ik van een ander steentje teveel had wat ook paste maar er zit nu dus een gat wat gelukkig niet in het zicht zit. En ik hou steentjes over die helemaal niet gebruikt hoeven worden en de indeling van de zakjes was apart. Maarja voor 4,95 prima.
Morgen de creator draak in elkaar zetten.
Graze schreef:
27-08-2026 16:26
Bij Action heb je nu Lego en nep Lego in de aanbieding. O.a. bloemetjes, creator sets, Simba setje en Mini Rooms. De Mini Room sets zijn van Action zelf, bouwen opzich prima maar ik mis 2 steentjes. Een kon ik oplossen omdat ik van een ander steentje teveel had wat ook paste maar er zit nu dus een gat wat gelukkig niet in het zicht zit. En ik hou steentjes over die helemaal niet gebruikt hoeven worden en de indeling van de zakjes was apart. Maarja voor 4,95 prima.
Morgen de creator draak in elkaar zetten.

Welke?

Ik heb deze net gemaakt, onwijs leuk huis en weer allerlei gave technieken

Afbeelding

En deze, zo schattig en de B-modellen vind ik ook wel erg geslaagd deze keer dus die ga ik ook nog maken

Afbeelding
S-Groot schreef:
27-08-2026 18:09
Welke?

Ik heb deze net gemaakt, onwijs leuk huis en weer allerlei gave technieken

Afbeelding

En deze, zo schattig en de B-modellen vind ik ook wel erg geslaagd deze keer dus die ga ik ook nog maken

Afbeelding
Deze. Is nu 7,99 bij Action:
Afbeelding

Die Samurai set of hoe zal ik het noemen is ook leuk zeg.
graze wijzigde dit bericht op 27-08-2026 18:15
4.63% gewijzigd
Oh die is zo schattig hè en in alle poses te zetten die je maar wil, zo grappig.
Dit is de mini room die ik in elkaar heb gezet:
Afbeelding

Je hebt er meer maar bij mijn action hadden ze alleen die.
https://www.action.com/nl-nl/p/3224715/ ... -speelset/
Graze schreef:
27-08-2026 18:24
Je hebt er meer maar bij mijn action hadden ze alleen die.
https://www.action.com/nl-nl/p/3224715/ ... -speelset/

Oh daar zitten een paar best leuke bij en ze zijn echt mooi vol met details, die zullen vast heel goed verkopen. Zijn het geprinte stukjes of stickers?
S-Groot schreef:
27-08-2026 18:28
Oh daar zitten een paar best leuke bij en ze zijn echt mooi vol met details, die zullen vast heel goed verkopen. Zijn het geprinte stukjes of stickers?
Beide maar voornamelijk stickers. En op een blokje aan de achterkant staat geprint dat het een set van de action is maar dat zie je dus niet tenzij je de achterkant bekijkt. Ik vermoed dat je ze aan elkaar kan klikken.
Ojee er gaan geruchten dat er weer een setje vrolijke plantjes uit komt, waarschijnlijk in november.
Afbeelding
Ik heb eindelijk m’n Tudor huis helemaal uit elkaar gehaald, gesorteerd en op Marktplaats gezet. Nu hopelijk snel verkopen zodat ik weer iets nieuws kan kopen :proud:

En ik ben nu veel met m’n zoontje aan het LEGO-en, lekker beetje freestylen. Heb een leeuwenkop gebouwd van voornamelijk stukjes van ‘Little Eatie’ en moet ook steeds auto’s bouwen (brandweer, politie, racewagen). Toch weer hele andere skills om dat te maken.
Graze schreef:
27-08-2026 18:13
Die Samurai set of hoe zal ik het noemen is ook leuk zeg.

Hij is van het Ninjagothema, normaal koop ik niet van dat thema maar dit is een gewoon en heel mooi Japans huis zonder Ninjagopoespas (muv de figs). Hij kan open en het midden van het dak kan eraf, verder een Japans bed, keukentje met een soort steenkookgebeuren (met vuur eronder) en dan nog wat voor het smeden van het is een smeder.

Die Cosy plants zien er weer erg cosy uit!

@AnApple: leuk dat freestylen. Ben benieuwd wat je terug gaat kopen voor de tudor corner.
Sobremesa_ schreef:
18-08-2026 17:01
Van alle Legosets die ik heb gedaan, ben ik eigenlijk nog het meest blij met de allersimpelste die ik gedaan heb, namelijk de Happy Plants. Zowel de blauwe/gele als de relatief nieuwe schommelende.
De grotere Legosets die ik heb gemaakt, haal ik eigenlijk altijd weer uit elkaar en verkoop ik door. Maar de plantjes maken me nog steeds happy elke keer dat ik ze zie staan.
Ik had nog nooit van die happy plante gehoord maar las het hier bij jou en vind ze wel grappig. Ik heb dus net die schommelende gekocht op Vinted voor €11,04 totaal. Nieuw. Leuk klein projectje.

Update. 5 minuten later wordt de set geannuleerd met een berichtje dat ze de set al verkocht heeft. Raar. Want stond er net 3 minuten op en je kunt niet aan 2 mensen tegelijk verkopen.
Ik zit er aan te denken om mijn Monet uiteindelijk weer te verkopen, dan is zo rond Sinterklaastijd misschien het beste?
Tjezus, wat vals
De aangekondigde Wallace & Gromit set vind ik wel heel leuk:

Afbeelding

https://www.bricktastic.nl/lego/lego-id ... gekondigd/

De PlayStation is ook tof: https://www.youtube.com/watch?v=5FB8SIlnd6c
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
04-09-2026 10:48
De aangekondigde Wallace & Gromit set vind ik wel heel leuk

Ik ook, ik word er zo vrolijk van!
S-Groot schreef:
04-09-2026 12:47
Ik ook, ik word er zo vrolijk van!
Ik had eigenlijk gewild dat de Snoopy-set me dat gevoel zou geven. Die was het toch nét niet ...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven