Leuk huis gezien wat nu ?

07-08-2020 12:11 306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zojuist keek ik op Funda en zag ik het perfecte huis qua ligging etc. Ik ben er met mijn moeder al langs gereden en de omgeving en het huis zelf is echt ideaal. Ook de plaats is perfect ( van binnen ook erg mooi zoverre ik zie op Funda). Het liefst zou ik het nu al willen zonder te kijken... Maar dit is natuurlijk raar.. Ik ben gewoon moedeloos geworden door de krappe huizenmarkt en weinig nieuwe woningen.

Nu zijn er woensdag de eerste bezichtigen waar ik bij hoor Ik vraag me nu al af hoeveel mensen ze op 1 dag plannen..

Omdat de huizenmarkt zo krap is maak ik me nu al zorgen erover en ben ik bang dat het niet gaat lukken :(

Wat raden jullie mij aan ? En is het verstandig om al een aankoopmakelaar in te schakelen ? Of hoe kan ik mijn kansen vergroten ?
AnAppleADay schreef:
10-08-2020 17:54
Zo lees ik het niet. Ik lees het alsof ze de cijfers heeft opgestuurd naar de hypotheker, dus niet gewoon ingevuld op de website maar echt door iemand naar laten kijken.
ja, maar dan nog kijken ze naar wat zij verdient en ze gaan niet in op de vraag of ze ook daadwerkelijk kan lenen. TO denkt dat ze na 1 jaar ZZP’en een hypotheek kan krijgen, dat gaat echt niet gebeuren
-Darkside- schreef:
10-08-2020 17:55
Versoepeld?
Ze worden steeds strenger.
https://www.trouw.nl/economie/banken-wi ... ~b3207057/
https://www.businessinsider.nl/zzp-lage ... rzekering/
Als je gaat bieden, doe dan dan alstublieft onder voorbehoud van financiering...
AnAppleADay schreef:
10-08-2020 17:54
Zo lees ik het niet. Ik lees het alsof ze de cijfers heeft opgestuurd naar de hypotheker, dus niet gewoon ingevuld op de website maar echt door iemand naar laten kijken.
Dit heb ik gedaan inderdaad heb ontzettend veel gegevens
Opgestuurd al en op basis
Daarvan was het sowieso mogelijk.

Dus het kan wel gewoon hoor.
S-Meds schreef:
10-08-2020 17:49
nee dat zegt ze niet, ze heeft haar jaarcijfers ingevuld bij de hypotheker. Dan krijg je op basis daarvan een inschatting. Maar dat is heel iets anders dan het aanvragen van een hypotheek want dan gaat het om de vraag hoe stabiel dat jaarinkomen is over meerdere jaren
Zucht, als ik alleen dat gedaan had ging ik heus niet kijken..
Ik ga niet meer reageren want het topic trekt weer vervelende mensen aan.
Ja, dat zei ik
En als je ziek wordt? Dan kan je de hypotheek nog steeds betalen?
Je reacties op dit topic geven me echt het gevoel dat jij een grote, een hele grote fout begaat.

Toen ik mijn eerste huis kocht op 24-jarige leeftijd, heb ik bergen informatiebrochures besteld bij Vereniging Eigen Huis (wat komt er kijken bij het kopen van een eigen huis, het aangaan van een hypotheek etc.) en die van a tot z gelezen. Ik kende ze op het laatst uit mijn hoofd. En dat ging om een huis van 45.000 euro. En jij wil, zonder verstand van zaken, een huis van meer dan 3 ton kopen....
Je weet niet waar je aan begint.

Maar ja, je wil nou eenmaal een zwembad.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Mallelein schreef:
07-08-2020 12:30
Een aankoopmakelaar is een goed idee. Deze checkt namelijk jouw financiële mogelijkheden en laat jou geen bod doen wat je niet kan waarmaken. Voor de verkopers is het daarom een minder groot risico om met jou in zee te gaan en daardoor ben je een aantrekkelijke partij. Daarnaast kan de aankoopmakelaar zonder roze bril het huis beoordelen en zijn/haar mening hierover geven.
Meestal is het bod op het huis doorslaggevend, maar soms zijn er andere dingen belangrijker. Bijvoorbeeld hoe snel de sleuteloverdracht kan plaatsvinden. Soms zijn verkopers bereid om met een lager bod genoegen te nemen als je er snel in kan (ivm eventuele dubbele lasten)
Een tip die wij van onze aankoopmakelaar kregen is om een bod te doen dat niet is afgerond, zodat je opvalt. Je kan dit zelfs symbolisch maken door een belangrijke datum of ander getal erin te verwerken.
Wij hebben zelfs een motivatiebrief naar de verkopers geschreven, waarin we vertelden wie we waren en waarom we dit huis graag wilden. Bij ons bleken de verkopers hier gevoelig voor te zijn omdat zij veel hebben verbouwd in het huis en wij dit heel erg mooi vonden.

Succes, het is een rottige tijd om een huis te kopen!
Hoe kan een makelaar de financiele mogelijkheden van zijn klant weten?
Lijkt me helemaal niet wenselijk.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
linnylow schreef:
10-08-2020 18:17
Ik ga niet meer reageren want het topic trekt weer vervelende mensen aan.
je reageert niet meer omdat je weer door de mand valt
S-Meds schreef:
10-08-2020 18:28
je reageert niet meer omdat je weer door de mand valt
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-08-2020 20:56
Reden: op de man
30.79% gewijzigd
linnylow schreef:
10-08-2020 18:31
Jij hebt echt een kut karakter kun je even foto maken van hoe je er nu bij zit kan ik even lachen 😅

Pas op hoor, Meds komt zo weer terug met een reactie over een webcam enz..

Ontopic: je hebt veel wel gemeend advies gekregen, doe je voordeel ermee, als je een huis gaat kopen.
1Portemonnee schreef:
10-08-2020 20:10
Pas op hoor, Meds komt zo weer terug met een reactie over een webcam enz..

Ontopic: je hebt veel wel gemeend advies gekregen, doe je voordeel ermee, als je een huis gaat kopen.
nee te makkelijk
TO, hoe ging de bezichtiging vandaag?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
12-08-2020 20:57
TO, hoe ging de bezichtiging vandaag?
Leuk dat je het vraagt, Uhm ik moet nog even nadenken over wat het me waard is en of ik het niet vervelend vindt als dat een huis geen boven verdieping heeft. Van de zolder was een boven verdieping te maken alleen het dak loopt daar laag en schuins overal. Precies een zolder zeg maar .. en de aankoop makelaar zei dat hij met die zolder niks zou doen want was veelste laag en schuins waarde zou er niet hoger van worden zei hij. ( de verkoop makelaar zei natuurlijk dat dat makkelijk te realiseren was ) maar die hele zolder zou dan verbouwd moeten worden dakkapel precies zoals de rest van het huis en ook moet er een trap in via de beneden verdieping.

Ik ben wel alleen en heb voor de komende 5 jaar geen kinderen wens, Maarja zou t wel fijn vinden als die zolder ooit zou kunnen.

Ik vind het lastig het huis heeft 145 m2 ( zolder hierbij inbegrepen (hehe) en die was wel groot... ( de aankoop makelaar zei dat hij het wat klein vond allemaal) Het huis had dus maar 2 slaapkamers die dus beneden liggen . De grootste slaapkamer was gelinkt aan de badkamer en aan de inloopkast wat ik natuurlijk wel erg mooi vond. De rest was ook mooi de buurt , het huis zelf en de woonplaats. De tuin was wel ook iets kleiner dan gedacht. Maar ik verwacht niet dat ik een grotere tuin nodig heb. Had de tuin dieper verwacht het zwembad lag eigenlijk gelijk achter het huis en ik vind het mooier als die wat dieper in de tuin ligt.

Ik vind het heel lastig want ik ben ook veel eisend. Maar het is ook gewoon veel geld dus dan mag dat ook wel alleen moet ik natuurlijk wel realistisch blijven de huizen zijn gewoon allemaal erg duur nu en dan krijg je niet snel perfectie ik heb het gevoel dat je ergens altijd wel water bij de wijn moet doen als dat je geen miljonair bent .. ( iedereen heeft natuurlijk een ideaalbeeld maar ook een budget dat moet wel haalbaar en realistisch zijn samen ) Maar als van de zolder echt niks te maken valt in de toekomst dan vind ik dat wel jammer...
Maar heb je ook al een bod uit gebracht?
Als ik zo zou twijfelen zou ik geen bod uitbrengen. Al denk ik wel dat TO dan tot haar 48e thuis blijft wonen, want aan elk huis mankeert wel iets.
Och meis, als er gisteren al meer dan 20 mensen kwamen om de bezichtigen , en ik geloof dat je het ook over een wachtlijst had? Dan is dat huis al verkocht hoor.
linnylow schreef:
13-08-2020 03:48
Leuk dat je het vraagt, Uhm ik moet nog even nadenken over wat het me waard is en of ik het niet vervelend vindt als dat een huis geen boven verdieping heeft. Van de zolder was een boven verdieping te maken alleen het dak loopt daar laag en schuins overal. Precies een zolder zeg maar .. en de aankoop makelaar zei dat hij met die zolder niks zou doen want was veelste laag en schuins waarde zou er niet hoger van worden zei hij. ( de verkoop makelaar zei natuurlijk dat dat makkelijk te realiseren was ) maar die hele zolder zou dan verbouwd moeten worden dakkapel precies zoals de rest van het huis en ook moet er een trap in via de beneden verdieping.

Ik ben wel alleen en heb voor de komende 5 jaar geen kinderen wens, Maarja zou t wel fijn vinden als die zolder ooit zou kunnen.

Ik vind het lastig het huis heeft 145 m2 ( zolder hierbij inbegrepen (hehe) en die was wel groot... ( de aankoop makelaar zei dat hij het wat klein vond allemaal) Het huis had dus maar 2 slaapkamers die dus beneden liggen . De grootste slaapkamer was gelinkt aan de badkamer en aan de inloopkast wat ik natuurlijk wel erg mooi vond. De rest was ook mooi de buurt , het huis zelf en de woonplaats. De tuin was wel ook iets kleiner dan gedacht. Maar ik verwacht niet dat ik een grotere tuin nodig heb. Had de tuin dieper verwacht het zwembad lag eigenlijk gelijk achter het huis en ik vind het mooier als die wat dieper in de tuin ligt.

Ik vind het heel lastig want ik ben ook veel eisend. Maar het is ook gewoon veel geld dus dan mag dat ook wel alleen moet ik natuurlijk wel realistisch blijven de huizen zijn gewoon allemaal erg duur nu en dan krijg je niet snel perfectie ik heb het gevoel dat je ergens altijd wel water bij de wijn moet doen als dat je geen miljonair bent .. ( iedereen heeft natuurlijk een ideaalbeeld maar ook een budget dat moet wel haalbaar en realistisch zijn samen ) Maar als van de zolder echt niks te maken valt in de toekomst dan vind ik dat wel jammer...

Een duidelijke nee dus ( bij twijfel niet doen)
Dat is dus geen zolder, maar een vliering (geen vaste trap). Alleen geschikt voor dozen met kerstspullen en de tuinstoelkussens in de winter.

Het klinkt een beetje als een "levensloopbestendige" woning, alles op de begane grond.
Waarschijnlijk heb je veel concurrentie van mensen die "gemakkelijker" willen gaan wonen, met het oog op hun leeftijd.

Dat zwembad zou ik niet als prioriteit zien. Beter koop je iets met meer grond, waarna je zelf een zwembad laat installeren.

Succes met je zoektocht! Wij hebben twee jaar naar ons eerste huis gezocht en zeven jaar naar ons tweede huis.
Als iets al een ergernis is vóórdat je er woont, dan moet je het gewoon niet kopen.

Het juiste huis komt vanzelf op je pad. Wij hadden de onderhandelingen bij de verkopende makelaar afgesloten met de mededeling dat we er niet uit zouden komen met de verkoper en dat we het huis nog steeds wel wilden hebben.

Misschien dat we over een half jaar nog eens langs zouden komen, maar dan met een lager bod.

Twee uur later kregen we telefoon. De verkoper was accoord.
linnylow schreef:
13-08-2020 03:48

Beter koop je een compleet huis (dus met voldoende slaapkamers voor de toekomst) en een tuin met genoeg grond. Een zwembad plaatsen is goedkoper dan wat hier aan gebeuren moet.
viva-amber schreef:
07-08-2020 12:28
Dan biedt je toch 15.000 onder de vraagprijs zodat je ruimte hebt en dan kijken of ze happen en de onderhandeling openen.
Iets wat ik opgestoken heb toen wij ons huis laatst kochten:
Biedt nooit €284.500 of €285.000, maar €286.000 (of €285.001). Mocht er iemand anders ook €285.000 bieden dan zit je daar net €1000 boven en heb je de ander overboden.
Almdudler schreef:
13-08-2020 10:18
Iets wat ik opgestoken heb toen wij ons huis laatst kochten:
Biedt nooit €284.500 of €285.000, maar €286.000 (of €285.001). Mocht er iemand anders ook €285.000 bieden dan zit je daar net €1000 boven en heb je de ander overboden.
Dat is echt onzin advies, het is geen MP biedspelletje. De verkoper bepaalt, je hebt geen recht omdat je een euro meer hebt geboden als iedereen 1 bod mag uitbrengen, en heeft vaak echt geen zin in zulk kinderachtig gedoe.
5,5 ton?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven