Luxe probleem toilet kiezen

19-01-2020 10:50 21 berichten
Ik heb jullie eerder om advies gevraagd over mijn regendouche/badkraan dilemma. De volgende keuze is ook weer een leuke ...

De verschillende sanitairzaken verkopen natuurlijk allemaal de beste toiletten. Zonder spoelrand (bij voorkeur Flaminia, want bij een V&B Subway schijnt het water over de rand heen te spatten), met vlakke spoelrand (Ben Segno), of een geïntegreerde spoelrand (Ideal Standard, waarbij het water vanuit een richel in de wand van het toilet door de pot stroomt).

Iemand een van deze toiletten thuis en er wel of juist niet tevreden over?

Ik zou gaan voor de

Totaal aantal stemmen: 26

Villeroy&Boch Subway, onzin dat het water over de rand spat (15%)
Flaminia, want die Italianen maken toch wel mooi spul Geen stemmen
Ben Segno, dat randje tegen het spatten is toch wel fijn (15%)
Ideal Standard of een andere toilet dat de helft kost van de andere 3 opties (69%)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gekozen voor de optie van het toilet dat de helft kost. Het zou mij niiet interesseren, als het maar werkt en niet er over spat.
Ik snap je beschrijving niet zo goed. Mijn voorkeur gaat uit naar een wc zonder plons, vlakspoel heet dat volgens mij.
Die Ben Segno vind ik wel heel mooi, zo zonder die ranzige rand.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar echt niet zolang over nagedacht, gewoon een gekozen die ik tegenkwam in de badkamerwinkel (Mastello). Zonder spoelrand, het spettert niet, en met een bril en deksel die langzaam omlaag gaan, je kunt ze dus gewoon loslaten. Dat vind ik wel fijn. Verder: het is maar een toilet, ik zou daar echt niet de hoofdprijs voor betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me nooit verdiept in spoelranden.
Het is wel zo, weet ik uit ervaring, dat toiletten van het merk "Goedkopie" veel moeilijker schoon te maken zijn dan de duurdere merken. Dan denk ik aan kalk-aanslag en andere resten. Deze spoelen heel makkelijk van kei-harde emaille van de duurdere en moeilijk van de goedkopere merken.
Kies verder iets wat je makkelijk vindt zitten.... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de Geberit Monolith met verlichting nemen en de rimfree pot van dezelfde fabrikant.

Afbeelding

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in iedergeval een toilet nemen waar een normale toiletbril op kan.
Als je een speciale afmeting hebt is jet lastig om daar een andere bril op te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Het zal me jeuken. Zo lang ik mijn behoefte erop kan doen en de derrie wordt naar behoren het riool in gespoeld, vind ik het al prima. Ik hoef geen designobject. Mijn toilet bekijk ik nooit, ik ga erop zitten, doe mijn behoefte, spoel door en doe de deur weer achter mij dicht. Dus zolang het zijn functies naar behoren uitvoert, zal het me een zorg zijn hoe het eruit ziet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
19-01-2020 11:53
Het zal me jeuken. Zo lang ik mijn behoefte erop kan doen en de derrie wordt naar behoren het riool in gespoeld, vind ik het al prima. Ik hoef geen designobject. Mijn toilet bekijk ik nooit, ik ga erop zitten, doe mijn behoefte, spoel door en doe de deur weer achter mij dicht. Dus zolang het zijn functies naar behoren uitvoert, zal het me een zorg zijn hoe het eruit ziet.
Was jij nooit je handen na toiletbezoek? O_O
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
19-01-2020 12:18
Was jij nooit je handen na toiletbezoek? O_O
Natuurlijk wel. Maar het ging nu toch even over de keuze voor een toiletpot? En ik weet niet wat jij gewend bent, maar mijn handen was ik niet in de toiletpot.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
19-01-2020 11:53
Het zal me jeuken. Zo lang ik mijn behoefte erop kan doen en de derrie wordt naar behoren het riool in gespoeld, vind ik het al prima. Ik hoef geen designobject. Mijn toilet bekijk ik nooit, ik ga erop zitten, doe mijn behoefte, spoel door en doe de deur weer achter mij dicht. Dus zolang het zijn functies naar behoren uitvoert, zal het me een zorg zijn hoe het eruit ziet.
Eens! Ik heb hier gewoon een staande pot. Krijg weleens van vrienden de vraag waarom we de wc niet aanpakken en een hangend toilet doen enz. Echt, who cares?? Ik vind het toilet wel echt de meest onbelangrijke plek van het huis om op te knappen. Het functioneert prima en zolang dat zo blijft ga ik er geen geld aan uit geven. :mrgreen:
Ik zou voor een japans toilet gaan.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
19-01-2020 12:21
Natuurlijk wel. Maar het ging nu toch even over de keuze voor een toiletpot? En ik weet niet wat jij gewend bent, maar mijn handen was ik niet in de toiletpot.
:HA:
Eentje van Grohe?
https://www.badkamerwinkel.nl/grohe-eur ... smEALw_wcB

Daar zou ik mijn staande pot wel door willen vervangen. Ik heb er nog eentje met zo'n gore rand.
Alle reacties Link kopieren
Deze hebben wij en ik ben er blij mee: https://www.mastello.nl/rimless-toilet- ... t-wit.html
pamelacourson schreef:
19-01-2020 13:17
Deze hebben wij en ik ben er blij mee: https://www.mastello.nl/rimless-toilet- ... t-wit.html
Oeh ja, die is mooi. Zelfde idee als die Flaminia waar ik het over had. Maar die prijzen hè ... pffff
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een V&B zonder rand. Bevalt prima. Ik herken de spetters er over niet.
Hoe minder randen hoe makkelijker schoon te houden.

Maar een wc-pot schoonmaken die elke week een of meerdere keren wordt schoongemaakt is maar vijf minuten werk. Dus als dat een minuutje korter kan dan bespaar je nog geen uur op jaarbasis. De vraag is dan hoeveel geld dat uur je waard is.
Alle reacties Link kopieren
Als ik nu een nieuw toilet zou kunnen plaatsen dan zou randen enz me niet zoveel interesseren maar ik zou wel een hangend toilet nemen en deze dan iets hoger hangen dan gebruikelijk.
Het opstaan gaat dan een stuk makkelijker.
Toen mijn vader ziek was (en ik hoogzwanger) had hij een toiletverhoger. Wat een zaligheid was dat.
Toen ik vorige week door mijn knie ging had een hoger toilet ook een uitkomst geweest.
Alle reacties Link kopieren
Die opmerking van Granny is zeker een goede tip. Wij hebben in onze nieuwbouwwoning de toiletten ook iets hoger dan standaard laten plaatsen. Man en ik zijn erg lang. Het zit zo een stuk fijner.
Een hangend toilet is ideaal qua schoonmaak. Dweilen gaat sneller. En ik vind het schoonmaken van de pot ook een eitje. Al zou ik me ook niet storen aan een staande pot.
Alle reacties Link kopieren
Op welke wc ik ook zat, ik heb nog nooit meegemaakt dat het water over de rand spettert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven