man brengt veel minder in in huishouden dan ik(Geen OP)

23-02-2020 21:53 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2020 13:06
Reden: OP verwijderd
99.84% gewijzigd
Ik woon in een dure stad, heb wel kinderopvang en geen hulp in de huishouding.
Wij werken gezamenlijk evenveel uren als dat jullie in loondienst doen (ik laat je geringschattende mening over de zzp activiteiten van je man even zitten), verdienen allebei normaal en we komen prima rond.
We hebben ervoor gekozen dichtbij huis te werken nu de kinderen nog jong zijn.
Omdat ik veel thuis ben hebben wij geen hulp.
Wel hebben wij kinderopvang en dat kost ons zo'n 250 euro per maand. Dat spaar je dus al uit doordat man niet werkt.
Naast dat je dus vergeet dat je kinderoovangkosten uitspaart en heel veel gedoe met halen en brengen etc,. vraag ik me af of je je levensstijl met de hulp die je inhuurt niet te 'normaal' vindt.
Ik heb het idee dat er vele oplossingen voor jullie probleem zijn, maar dat jij je teveel focust op het inkomensverschil.
Als je je daar niet prettig bij voelt is dat het issue.
Al die andere zaken zijn keuzes.
Jullie hadden een ultimatum na 3 jaar. Blijkbaar hebben jullie toen besloten op basis van hoop i.p.v. feiten. Je man doet niks omdat hij het nu prima voor elkaar heeft. Jij totaal niet. Tijd om je poot stijf te gaan houden.
anoniem_294113 wijzigde dit bericht op 23-02-2020 23:01
3.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als hij maar 18 uur per week betaald werkt, dan zou hij in elk geval het grootste gedeelte van het huishouden op zich kunnen nemen, maar dat doet hij ook al niet.
En die eigen zaak is allemaal leuk en aardig, maar als hij daar geen inkomen uithaalt, dan houdt het wat mij betreft snel op.

Hij heeft een gezin en mag daar gewoon zijn steentje aan bijdragen door minimaal 32 uur per week te gaan werken wat mij betreft.

Tijd om een gesprek aan te gaan en je poot stijf te houden.
minnimouse wijzigde dit bericht op 23-02-2020 23:00
6.80% gewijzigd
Jarenlang was het toch andersom dat mannen meer verdienden? Ik zou er wel op staan als die zaak van m niet van de grond komt dat hij dan maar meer in huis gaat doen om jou te ontlasten zodat het voor jou niet te zwaar wordt.
Je zou dus ook kunne gaan verhuizen, goedkoper wonen en dichterbij werk.
Dus er is genoeg geld om zorgeloos te leven, maar niet voor een werkster die een paar uurtjes per week komt schoonmaken zodat jij minder huishoudelijke taken hoeft te doen? Als hij €1200 per maand verdient en jij een pak meer, zoals je schrijft, dan zou dat toch echt wel moeten kunnen. En boodschappen laten bezorgen in plaats van zelf na je werk in de supermarkt gaan lopen, kost ook bepaald niet de hoofdprijs.

Misschien nog eens samen aan tafel gaan zitten om eens kritisch naar jullie budgettering te kijken?
Alle reacties Link kopieren
Hij kan in ieder geval 3 dagen in loondienst gaan werken (=2 dagen oppas en 1 dag jij thuis).
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
23-02-2020 23:00
Als hij maar 18 uur per week betaald werkt, dan zou hij in elk geval het grootste gedeelte van het huishouden op zich kunnen nemen, maar dat doet hij ook al niet.
En die eigen zaak is allemaal leuk en aardig, maar als hij daar geen inkomen uithaalt, dan houdt het wat mij betreft snel op.

Hij heeft een gezin en mag daar gewoon zijn steentje aan bijdragen door minimaal 32 uur per week te gaan werken wat mij betreft.

Tijd om een gesprek aan te gaan en je poot stijf te houden.
Dit.
Mijn man brengt niets in, maar hij is een geweldige vent. Hij doet ook veel aan huishouden en zorg.

We hebben er nooit gedoe om: zo is het bij ons nu eenmaal gelopen (ook ivm gezondheid). Als hij 67 is, gaan we feesten: dan komt zijn AOW binnen!

Alles wat binnenkomt is echt “ons” geld. Ik probeer ruimte te laten voor zijn hobby omdat dat echt is wat energie geeft, terwijl de rest vooral energie kost, maar het is natuurlijk voor allebei inleveren qua wensen in een gezin met hond en kind.

Jouw situatie is meer dat jij blijkbaar in de knel komt als hoofdkostwinner. Daar moeten jullie over praten, niet over of hij meer geld gaat opleveren.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een situatie die heel veel voorkomt.

Alleen dan omgekeerd.

Dan is de man de partner die het meeste werkt en verdiend en heeft de vrouw een klein baantje.

Je man verdient 1200 euro. Jij schrijft dat jij een pak meer verdient.

Als er gezamenlijk >3000 euro binnen komt dan hebben jullie het toch niet zo slecht.

Hij besteed alleen wel erg veel tijd aan een hobby die niets oplevert. Dus daar kan je vragen of hij daarin wat wil minderen en wat medr in het huishouden wil doen.
Als je man maar 18 uur betaald werkt kan hij ofwel het huishouden volledig op zich nemen ofwel meer betaalde uren gaan draaien zodat jij het wat rustiger krijgt.

Dat zzp-en zet volgens mij weinig zoden aan de dijk. Hij heeft 3 jaar geprobeerd maar als het alleen maar veel tijd kost en niet winstgevend is, dan doet ie het eigenlijk voor de kat z'n kut.
Alle reacties Link kopieren
Als jouw deel te zwaar gaat vallen, zal hij zijn ruimte moeten inleveren. Hij heeft die ruimte, jij niet.
En jullie hebben de hobby al geprobeerd en het levert niks op. Dus dat kan een hobby blijven, naast zijn betaalde baan.
Dus je verdient het meest.. en werkt het meest en je doet het meest thuis/in gezin.

Hij heeft het lekker voor elkaar. Jij niet.

Schuif een deel van huishouden op hem en vraag om meer inkomen. Zodat het een beetje meer evenwichti is.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
23-02-2020 22:59
Ik woon in een dure stad, heb wel kinderopvang en geen hulp in de huishouding.
Wij werken gezamenlijk evenveel uren als dat jullie in loondienst doen (ik laat je geringschattende mening over de zzp activiteiten van je man even zitten), verdienen allebei normaal en we komen prima rond.
We hebben ervoor gekozen dichtbij huis te werken nu de kinderen nog jong zijn.
Omdat ik veel thuis ben hebben wij geen hulp.
Wel hebben wij kinderopvang en dat kost ons zo'n 250 euro per maand. Dat spaar je dus al uit doordat man niet werkt.
Naast dat je dus vergeet dat je kinderopvangkosten uitspaart en heel veel gedoe met halen en brengen etc,. vraag ik me af of je je levensstijl met de hulp die je inhuurt niet te 'normaal' vindt.
Ik heb het idee dat er vele oplossingen voor jullie probleem zijn, maar dat jij je teveel focust op het inkomensverschil.
Als je je daar niet prettig bij voelt is dat het issue.
Al die andere zaken zijn keuzes.
Ik vraag me ook af of jullie niks aan jullie levenstijl kunnen / willen doen. Qua financiën zitten jullie niet verkeerd (inkomsten gemiddeld gezien), als je je vrije tijd belangrijk vindt, is het dan niet mogelijk toch minder te gaan werken en wat minder inkomsten te hebben?

Daarnaast is het natuurlijk van de zotte dat jullie er niet fatsoenlijk over kunnen praten maar dat hij nog altijd vast blijft hangen aan het opzetten van een bedrijf wat veel tijd kost maar jij geen ruimte krijgt om minder te werken. Is het niet mogelijk dat hij een paar uur minder in het bedrijf stopt en wat meer in het huishouden doet zodat jullie niet zoveel hulp nodig hebben?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
23-02-2020 23:00
Als hij maar 18 uur per week betaald werkt, dan zou hij in elk geval het grootste gedeelte van het huishouden op zich kunnen nemen, maar dat doet hij ook al niet.
En die eigen zaak is allemaal leuk en aardig, maar als hij daar geen inkomen uithaalt, dan houdt het wat mij betreft snel op.

Hij heeft een gezin en mag daar gewoon zijn steentje aan bijdragen door minimaal 32 uur per week te gaan werken wat mij betreft.

Tijd om een gesprek aan te gaan en je poot stijf te houden.
Eens!!!
Alle reacties Link kopieren
Een eigen bedrijf opzetten zijn overigens wel degelijk werkuren, ik ben het dus niet eens met de opmerkingen dat hij maar 18 uur per week werkt. Dat het tijd is om na 5 jaar eens na te denken of het wel slim is er meer door te gaan gezien het feit dat hij net kiet draait is een andere discussie.
Waarom zou hij sowieso 32 uur moeten werken? Als je gewoon rond kan komen zijn minder uren toch ook genoeg? Als het man/vrouw omgedraaid was geweest hadden jullie dan hetzelfde advies gegeven?
Envelop schreef:
23-02-2020 23:27
Een eigen bedrijf opzetten zijn overigens wel degelijk werkuren, ik ben het dus niet eens met de opmerkingen dat hij maar 18 uur per week werkt. Dat het tijd is om na 5 jaar eens na te denken of het wel slim is er meer door te gaan gezien het feit dat hij net kiet draait is een andere discussie.

Ze hadden al een evaluatiemoment afgesproken na 3 jaar.

Waarom zou hij sowieso 32 uur moeten werken? Als je gewoon rond kan komen zijn minder uren toch ook genoeg? Als het man/vrouw omgedraaid was geweest hadden jullie dan hetzelfde advies gegeven?

Ja.
Envelop schreef:
23-02-2020 23:27
Een eigen bedrijf opzetten zijn overigens wel degelijk werkuren, ik ben het dus niet eens met de opmerkingen dat hij maar 18 uur per week werkt. Dat het tijd is om na 5 jaar eens na te denken of het wel slim is er meer door te gaan gezien het feit dat hij net kiet draait is een andere discussie.
Waarom zou hij sowieso 32 uur moeten werken? Als je gewoon rond kan komen zijn minder uren toch ook genoeg? Als het man/vrouw omgedraaid was geweest hadden jullie dan hetzelfde advies gegeven?
Ze kunnen blijkbaar niet gewoon rond komen. Er zijn jonge kinderen dus grote zorg/kostenposten. Man zijn bedrijfje levert blijkbaar niets op waarmee hij TO financieel kan ontlasten, dus kan hij beter ofwel de huisman gaan spelen in zijn vrije uren ofwel meer uren betaald gaan werken zodat hulp bekostigd kan worden en TO niet nog vanalles na haar drukke baan moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
23-02-2020 23:20
Dus je verdient het meest.. en werkt het meest en je doet het meest thuis/in gezin.

Hij heeft het lekker voor elkaar. Jij niet.

Schuif een deel van huishouden op hem en vraag om meer inkomen. Zodat het een beetje meer evenwichti is.
Dit.
Ik ben ook al jaren kostwinner (én volg een opleiding er naast) man is door omstandigheden momenteel thuis. Kinderen hebben we niet, maar echt niet dat ik ook nog eens het leeuwendeel in huis doe.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
23-02-2020 23:00
Als hij maar 18 uur per week betaald werkt, dan zou hij in elk geval het grootste gedeelte van het huishouden op zich kunnen nemen, maar dat doet hij ook al niet.
En die eigen zaak is allemaal leuk en aardig, maar als hij daar geen inkomen uithaalt, dan houdt het wat mij betreft snel op.

Hij heeft een gezin en mag daar gewoon zijnsteentje aan bijdragen door minimaal 32 uur per week te gaan werken wat mij betreft.

Tijd om een gesprek aan te gaan en je poot stijf te houden.

Ik lees vooral dat ze wil dat hij meer bijdraagt door meer te zorgen, niet perse door meer te werken
Hoeveel verlies je eigenlijk écht financieel als jij bijvoorbeeld 4/5de gaat werken?
Hebben jullie dan recht op toelages hier of daar?

Ik zou eens gaan rekenen.
En kijken of het haalbaar is om te missen als jij straks ook 4 dagen per maand minder benzine-kosten hebt naar je werk.

En als hij nu 18 uur werkt ... waarom niet eisen dat ie 24 uur gaat werken en zijn veredelde hobby ernaast doet?
Werkt ie maar wat meer 's avonds of in 't weekend aan die zelfstandige activiteit.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
23-02-2020 23:36
Ik lees vooral dat ze wil dat hij meer bijdraagt door meer te zorgen, niet perse door meer te werken
Ik lees dat TO 55/60 uur per week werkt en dat niet vol kan houden (icm de huishoudelijke taken).
Man van TO zal dus sowieso ergens zijn bijdrage in moeten gaan leveren; meer betaald werk gaan doen of meer in het huishouden gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
23-02-2020 23:38
Ik lees dat TO 55/60 uur per week werkt en dat niet vol kan houden (icm de huishoudelijke taken).
Man van TO zal dus sowieso ergens zijn bijdrage in moeten gaan leveren; meer betaald werk gaan doen of meer in het huishouden gaan doen.

Exact. Niet perse hij meer werken dus, meer bijdragen
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
23-02-2020 23:38
Ik lees dat TO 55/60 uur per week werkt en dat niet vol kan houden (icm de huishoudelijke taken).
Man van TO zal dus sowieso ergens zijn bijdrage in moeten gaan leveren; meer betaald werk gaan doen of meer in het huishouden gaan doen.
Precies dit. Het kan of in de vorm van. Eer arbeid of in de vorm van meer doen in het huishouden. Man lijkt er nu makkelijk van af te komen en TO heeft zo te lezen echt een flinke druk met werk, reistijd en huishouden. Kan mij voorstellen dat dit opbreekt. Het lijkt mij tijd voor een goed gesprek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven