Melding pakketje bezorgd. Niets in de bus.

18-02-2019 12:29 51 berichten
Hallo allemaal,

Ik begrijp er niets van. Er staat bij de track en trace van Postnl dat mijn pakketje bezorgd is, ik loop dus met een grote grijns naar de brievenbus, niets! Leeg! Ook geen briefje in de niet thuis sector, nada!
Weet iemand wat ik nu kan verwachten?
Dagje wachten, grote kans dat het nog komt.
Alle reacties Link kopieren
Of even een berichtje op Twitter of klantenservice. Kunnen ze uitzoeken waar het gebleven is.
Alle reacties Link kopieren
ik zou sowieso even half uurtje wachten. De postbode hier scant alle pakketjes voor de hele straat al voordat hij ze gaat brengen (ik weet dat omdat ik ook als een malloot bij de deur sta te wachten zodat ik die meteen open kan gooien zodra hij bij mijn huis aan de deur is)
Mijn ervaring met Post.nl dat dit soort meldingen (die niet kloppen) meestal binnen 24 uur worden opgelost, het pakketje is dan geleverd.
Er is slechts 1 maal een pakketje spoorloos verdwenen bij mij (op de 100+ aantal)
Misschien heeft de pakketbezorger al van te voren gescand - dus bij het inladen van de bus. Mag niet (dat moet pas bij afleveren) maar gebeurt wel.
Als dat zo is krijg je het in de loop van de dag.

Andere, vervelender, mogelijkheid is dat het verkeerd bezorgd is. Dan moet je bij de verzender aangeven dat het niet bezorgd is. Zij zijn opdrachtgever aan postnl. De kantenservice kan voor jou als ontvanger niet veel doen, behalve de t&t controleren.
Heb ook ook een keer gehad. Gelijk gemeld bij Bol.com, toen werd het 2 dagen later toch nog bezorgd. Heb ik ook weer gemeld bij Bol.
Dank allen, dan heb ik nog eventjes geduld.

Heb ik weer, ik ging huppelend naar de brievenbus. :$
Alle reacties Link kopieren
Staat er een adres bij, waar het pakketje is bezorgd? Ik had dat onlangs met een pakketje van Aliexpress, stond ook op de t&t dat het bezorgd was... hier was niets. Ik wilde al in de virtuele pen klimmen en toen keek ik nog eens goed en toen stond er bij dat het bij een postnl-locatie was afgegeven.
Zij-van-boven schreef:
18-02-2019 12:44
Staat er een adres bij, waar het pakketje is bezorgd? Ik had dat onlangs met een pakketje van Aliexpress, stond ook op de t&t dat het bezorgd was... hier was niets. Ik wilde al in de virtuele pen klimmen en toen keek ik nog eens goed en toen stond er bij dat het bij een postnl-locatie was afgegeven.
Bij is gewoon mijn adres het bezorgadres, dus dat kan het niet zijn.
Heb ik ook weleens gehad bij een brievenbuspakketje.
De postbezorger kan onderweg niet scannen, dus dat doen ze voordat de postbezorger op pad gaat.
Vandaag ligt ie dus sowieso in je brievenbus :-)
Theamuts schreef:
18-02-2019 12:50
Heb ik ook weleens gehad bij een brievenbuspakketje.
De postbezorger kan onderweg niet scannen, dus dat doen ze voordat de postbezorger op pad gaat.
Vandaag ligt ie dus sowieso in je brievenbus :-)
Dat is een fijn vooruitzicht. :)
Alle reacties Link kopieren
Heb ook een keer gehad. Bleek dat ze mijn pakketje t.w.v. bijna 300 euro onder de portiektrap hadden gegooid. Terwijl ik gewoon thuis was. En de bezorger had er ook nog eens zelf voor getekend. Dus misschien even kijken of het niet achter bijvoorbeeld een container is gelegd?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
18-02-2019 12:56
Heb ook een keer gehad. Bleek dat ze mijn pakketje t.w.v. bijna 300 euro onder de portiektrap hadden gegooid. Terwijl ik gewoon thuis was. En de bezorger had er ook nog eens zelf voor getekend. Dus misschien even kijken of het niet achter bijvoorbeeld een container is gelegd?
Ik heb een vaste bezorger en die doet dat soort dingen niet gelukkig.
Theamuts schreef:
18-02-2019 12:50
Heb ik ook weleens gehad bij een brievenbuspakketje.
De postbezorger kan onderweg niet scannen, dus dat doen ze voordat de postbezorger op pad gaat.
Vandaag ligt ie dus sowieso in je brievenbus :-)
In principe heeft ook elke postbezorger de mogelijkheid om bij de deur te scannen - dit gaat namelijk via de eigen telefoon. Niet iedereen doet dat, maar da's dus niet volgens de instructie...

Hier gaat het overigens niet om een brievenbuspakje. Die gaan namelijk met de postbezorgers (niet de pakketbezorgers) mee en die werken niet op maandag.
-Livia- schreef:
18-02-2019 12:59
In principe heeft ook elke postbezorger de mogelijkheid om bij de deur te scannen - dit gaat namelijk via de eigen telefoon. Niet iedereen doet dat, maar da's dus niet volgens de instructie...

Hier gaat het overigens niet om een brievenbuspakje. Die gaan namelijk met de postbezorgers (niet de pakketbezorgers) mee en die werken niet op maandag.
Ik heb postnl toen gebeld en dit was hun antwoord.
Theamuts schreef:
18-02-2019 13:06
Ik heb postnl toen gebeld en dit was hun antwoord.
Dat verbaast me niets. Ik ben postbezorger bij PostNL en heb zo mijn twijfels over de kennis van mijn klantenservice collega's... Ook op twitter zie ik hen namelijk regelmatig complete onzin uitkramen.
Bij mij is het eens bij de buren bezorgd, maar hadden ze geen briefje in de bus gedaan en het lag een keer in de achtertuin, onder de tuintafel.
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
18-02-2019 13:10
Dat verbaast me niets. Ik ben postbezorger bij PostNL en heb zo mijn twijfels over de kennis van mijn klantenservice collega's... Ook op twitter zie ik hen namelijk regelmatig complete onzin uitkramen.
Nou, anders ik wel. De klantenservicemedewerkers van postnl zijn vriendelijk maar hun antwoorden zijn om te huilen.
Theamuts schreef:
18-02-2019 12:50
Heb ik ook weleens gehad bij een brievenbuspakketje.
De postbezorger kan onderweg niet scannen, dus dat doen ze voordat de postbezorger op pad gaat.
Vandaag ligt ie dus sowieso in je brievenbus :-)
Nee, dat is onzin hoor. Ze horen het te scannen als ze er mee op pad gaan (onderweg) en dan als ze het bezorgen (bezorgd). Maar bezorgers doen het vaak wel vooraf, ook al hebben ze het nog niet echt bezorgd. Meestal volgt het dan de dag erop.
Alle reacties Link kopieren
En nu ga ik natuurlijk de hele dag dit topic in de gaten houden om te kijken of het pakketje vandaag nog wordt bezorgd 😁
loulou39 schreef:
18-02-2019 14:13
En nu ga ik natuurlijk de hele dag dit topic in de gaten houden om te kijken of het pakketje vandaag nog wordt bezorgd 😁
Ik zal het laten weten.
Alle reacties Link kopieren
Hier lag het een keer in de papiercontainer. Superslim van de bezorger vonden we dat. Maar hij was een briefje vergeten en wij kwamen er bij toeval achter dat ie daar in lag. Zouden hem bijna aan de weg gezet hebben ;)!

Veel plezier straks met je pakketje!
Suikerwafel schreef:
18-02-2019 14:35
Hier lag het een keer in de papiercontainer. Superslim van de bezorger vonden we dat. Maar hij was een briefje vergeten en wij kwamen er bij toeval achter dat ie daar in lag. Zouden hem bijna aan de weg gezet hebben ;)!

Veel plezier straks met je pakketje!
Ik las toevallig van de week dat er een groot pakket in een container was gedaan en dat stond op het briefje in de bus, maar toen de bewoners thuiskwamen was de container al geleegd. Is dat erg dan!


Dankjewel! :)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dat een aantal maanden terug gehad met een pakket van de Wehkamp, bezorgd door DHL.
Melding stond op afgeleverd, en wij hadden niets ontvangen.
Gebeld met de Wehkamp en er werd opnieuw verzonden.
De volgende dag stond er een buurtgenoot uit de straat achter ons voor de deur met het vermiste pakket, hij had dat gevonden in zijn plastic container... dat was wel even een WTF moment.
Uiteraard gemeld bij Wehkamp en DHL. maar niet verrassend uiteraard niets meer over gehoord..
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven