Met of zonder lijst?

13-10-2019 15:11 126 berichten
Hallo allen,

Zo'n 35 jaar geleden had ik een boek over art nouveau en daar stond een kamer in met een wandschildering van wazige berkenbomen en daar was ik op slag verliefd op en ben het nooit vergeten.
Nou heb ik een paar jaar geleden al eens een topic geopend met de vraag of jullie me konden helpen met de zoektocht voor een afbeelding boven de bank en hoewel er best wel leuke en mooie voorbeelden tevoorschijn kwamen, was het het toch net niet. Maar goed, ik ben al jaren op zoek naar iets boven de bank en ik heb het nu gevonden, het is niet precies hetzelfde als de berkenbomen in dat art nouveauhuis, maar het komt er verdomd dichtbij en ik ben er dus helemaal weg van, vraag is echter, is het wel mooi zonder lijst? Het schilderij is aan de zijkant ook voorzien, dus het zou op zich kunnen, maar is dat niet wat arremoeiig?
Dit is het, wat vinden jullie, met of zonder lijst?


Afbeelding
Wat leuk dat je nu iets moois gevonden hebt.
Ik zou hem zonder lijst ophangen. Lijst zou m.i. afbreuk doen aan het schilderij/schilderij vind ik te druk voor een lijst.
Heb zelf ook een schilderij boven de bank zonder lijst.
De meningen zijn 99% zonder lijst.

Ik ga voor de optie van Nummer zoveel. :)
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi Cateau!
Ik zeg ook zonder lijst, vind ik juist mooi van canvas dat het patroon op de zijkanten doorloopt.
...
Tijdschriftenverslindster schreef:
13-10-2019 15:36
Wat leuk dat je nu iets moois gevonden hebt.
Ik zou hem zonder lijst ophangen. Lijst zou m.i. afbreuk doen aan het schilderij/schilderij vind ik te druk voor een lijst.
Heb zelf ook een schilderij boven de bank zonder lijst.
Ja hè :-D

Heel lang over gedaan, maar was de moeite van het wachten en zoeken waard. :D
Calamitycat schreef:
13-10-2019 15:39
Wat mooi Cateau!
Ik zeg ook zonder lijst, vind ik juist mooi van canvas dat het patroon op de zijkanten doorloopt.
Ja?
Tja, ik ben een kind van een beeldend kunstenaar en die vertikte het om zijn schilderijen lijstloos te verkopen. Misschien moet ik daar maar van af.
Oh, dat heb ik weer! Ik probeer hem te bestellen en als ik op bestellen druk, dan krijg ik dit! The user does not have the authority to run this command "".

Krijg het er helemaal warm van. Wat is dit nou weer.
Cateautje schreef:
13-10-2019 15:41
Ja?
Tja, ik ben een kind van een beeldend kunstenaar en die vertikte het om zijn schilderijen lijstloos te verkopen. Misschien moet ik daar maar van af.

Heb je zelf ook aanleg voor beeldende kunst?
Ik vind de lijsten die ze om schilderijen doen, vaak totaal niet passen bij het schilderij. Dat is mijn grootste bezwaar.
Weet nog dat ik met een vriendin op kunstjacht was. Stonden we in een galerie, waarbij ik kennelijk net iets te hard zei dat het schilderij prachtig was, maar dat het zonde was dat het in zo'n afzichtelijke lijst zat en er daardoor niets meer van het hele kunstwerk overbleef en dat een moderne lijst of zonder lijst veel mooier was geweest. Kwam die galeriehoudster naar ons toe en vroeg wat we zeiden. Ik vroeg me nog even af hoe eerlijk ik moest zijn :proud: , wilde haar ook niet voor het hoofd stoten.
Toen zei ze gelukkig uit zichzelf dat ze meende dat ze ons had horen praten over de lijst en dat ze graag de mening van klanten hoorde. Ik herhaalde nog maar eens wat ik gezegd had en ze zei dat ze het nooit zo bekeken had, maar zich er alles bij voor kon stellen dankzij mijn commentaar en op zoek ging naar een andere lijst of zonder lijst. ;)
Cateautje schreef:
13-10-2019 15:51
Oh, dat heb ik weer! Ik probeer hem te bestellen en als ik op bestellen druk, dan krijg ik dit! The user does not have the authority to run this command "".

Krijg het er helemaal warm van. Wat is dit nou weer.
Is het gelukt? Anders morgen even bellen of mailen?
Tijdschriftenverslindster schreef:
13-10-2019 15:51
Heb je zelf ook aanleg voor beeldende kunst?
Ik vind de lijsten die ze om schilderijen doen, vaak totaal niet passen bij het schilderij. Dat is mijn grootste bezwaar.
Weet nog dat ik met een vriendin op kunstjacht was. Stonden we in een galerie, waarbij ik kennelijk net iets te hard zei dat het schilderij prachtig was, maar dat het zonde was dat het in zo'n afzichtelijke lijst zat en er daardoor niets meer van het hele kunstwerk overbleef en dat een moderne lijst of zonder lijst veel mooier was geweest. Kwam die galeriehoudster naar ons toe en vroeg wat we zeiden. Ik vroeg me nog even af hoe eerlijk ik moest zijn :proud: , wilde haar ook niet voor het hoofd stoten.
Toen zei ze gelukkig uit zichzelf dat ze meende dat ze ons had horen praten over de lijst en dat ze graag de mening van klanten hoorde. Ik herhaalde nog maar eens wat ik gezegd had en ze zei dat ze het nooit zo bekeken had, maar zich er alles bij voor kon stellen dankzij mijn commentaar en op zoek ging naar een andere lijst of zonder lijst. ;)
Ja, ik heb er aanleg voor en het talent, alleen niet de inspiratie.

Jawel, het blijft een kwestie van smaak natuurlijk.
Tijdschriftenverslindster schreef:
13-10-2019 15:53
Is het gelukt? Anders morgen even bellen of mailen?
Ik hang morgen vroeg in de foon.
Zie ineens allemaal beren op de weg.
Alle reacties Link kopieren
Mooi zeg Cateau!
Cateautje schreef:
13-10-2019 15:58
Ja, ik heb er aanleg voor en het talent, alleen niet de inspiratie.

Jawel, het blijft een kwestie van smaak natuurlijk.
Leuk dat je er zelf ook aanleg en talent voor hebt
Zeker!
Goed dat je morgen gaat bellen; succes!
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 13-10-2019 17:28
0.51% gewijzigd
Tijdschriftenverslindster schreef:
13-10-2019 16:02
Leuk dat je er zelf ook aanleg en talent voor hent.
Zeker!
Goed dat je morgen gaat bellen; succes!
Ik denk dat als ik nu zou gaan schilderen alles donker wordt, met donkergrijze heftige hemelen en de aarde is dispair. :rofl:
En voor degene die nog op zoek was naar kunst; heb je al eens gekeken op kunstveiling.nl?
Cateautje schreef:
13-10-2019 16:03
Ik denk dat als ik nu zou gaan schilderen alles donker wordt, met donkergrijze heftige hemelen en de aarde is dispair. :rofl:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
13-10-2019 15:41
Ja?
Tja, ik ben een kind van een beeldend kunstenaar en die vertikte het om zijn schilderijen lijstloos te verkopen. Misschien moet ik daar maar van af.
Mja, dit is natuurlijk ook geen schilderij....
vicky87 schreef:
13-10-2019 16:23
Mja, dit is natuurlijk ook geen schilderij....
Nope, het is een kopie van een aquarel.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
13-10-2019 15:41
Ja?
Tja, ik ben een kind van een beeldend kunstenaar en die vertikte het om zijn schilderijen lijstloos te verkopen. Misschien moet ik daar maar van af.
Vind ik wel maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Met een lijst een deel van de afbeelding 'wegpoetsen' (want die loopt door op de zijkanten immers) vind ik dan weer zonde :)
...
Alle reacties Link kopieren
Is het wel een betrouwbare website?
...
Calamitycat schreef:
13-10-2019 16:28
Vind ik wel maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Met een lijst een deel van de afbeelding 'wegpoetsen' (want die loopt door op de zijkanten immers) vind ik dan weer zonde :)
Misschien heb je gelijk en misschien doe ik ook te moeilijk.
Calamitycat schreef:
13-10-2019 16:28
Is het wel een betrouwbare website?
Jawel het is een grote winkelketen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
13-10-2019 16:31
Jawel het is een grote winkelketen.
O, gelukkig. Al een andere browser geprobeerd?

Ik vind niet dat je moeilijk doet hoor, het is ook lastig kiezen. Maar natuurlijk kan je er altijd voor kiezen later alsnog een baklijst aan te schaffen als je de afbeelding zonder lijst toch te kaal vindt.
calamitycat wijzigde dit bericht op 13-10-2019 16:39
0.55% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik een schilderij in (bijpassende) lijst mooier.

Als ik kijk naar dat schilderij uit de OP dan lijkt me dat op een lichte effen muur zonder lijst meer iets wat je terug vindt in een CenterParcs vakantiehuisje. Daar zie ik ook wel printjes zonder lijst hangen.
Calamitycat schreef:
13-10-2019 16:33
O, gelukkig. Al een andere browser geprobeerd?

Ik vind niet je moeilijk doet hoor, het is ook lastig kiezen. Maar natuurlijk kan je er altijd voor kiezen later alsnog een baklijst aan te schaffen als je de afbeelding zonder lijst toch te kaal vindt.
Ja, Nummer Zoveel had die gedachte en die heb ik overgenomen. :)

Ik denk er ook al heel lang over om op die muur een hertshoorn op te hangen en dat zou het weleens af kunnen maken.
chocolol schreef:
13-10-2019 16:35
Persoonlijk vind ik een schilderij in (bijpassende) lijst mooier.

Als ik kijk naar dat schilderij uit de OP dan lijkt me dat op een lichte effen muur zonder lijst meer iets wat je terug vindt in een CenterParcs vakantiehuisje. Daar zie ik ook wel printjes zonder lijst hangen.
Ik snap wat je bedoeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven