Met of zonder lijst?

13-10-2019 15:11 126 berichten
Hallo allen,

Zo'n 35 jaar geleden had ik een boek over art nouveau en daar stond een kamer in met een wandschildering van wazige berkenbomen en daar was ik op slag verliefd op en ben het nooit vergeten.
Nou heb ik een paar jaar geleden al eens een topic geopend met de vraag of jullie me konden helpen met de zoektocht voor een afbeelding boven de bank en hoewel er best wel leuke en mooie voorbeelden tevoorschijn kwamen, was het het toch net niet. Maar goed, ik ben al jaren op zoek naar iets boven de bank en ik heb het nu gevonden, het is niet precies hetzelfde als de berkenbomen in dat art nouveauhuis, maar het komt er verdomd dichtbij en ik ben er dus helemaal weg van, vraag is echter, is het wel mooi zonder lijst? Het schilderij is aan de zijkant ook voorzien, dus het zou op zich kunnen, maar is dat niet wat arremoeiig?
Dit is het, wat vinden jullie, met of zonder lijst?


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het schilderij gewoon bestellen in de browser die ik gebruik (IE), welke browser gebruik jij?
...
Hallo Cateautje,

Ik vind het zo al erg mooi. Een lijst erom mis ik hierbij niet.
Een eventuele lijst moet zowel bij je interieur als bij het schilderij passen.
Ik zou even zonder beginnen.
Calamitycat schreef:
13-10-2019 16:41
Ik kan het schilderij gewoon bestellen in de browser die ik gebruik (IE), welke browser gebruik jij?
Firefox
Ik kan hem bestellen en gebruik op mijn telefoon chrome.
Ik heb iets van dezelfde winkel met soortgelijke kleuren.
Het hangt hier zonder lijst.
Mooie keus cateautje!
Ik heb hem besteld met IE. :yes:

Firefox heeft wel meer nukken.
damesbril schreef:
13-10-2019 17:02
Ik heb iets van dezelfde winkel met soortgelijke kleuren.
Het hangt hier zonder lijst.
Mooie keus cateautje!
dankje. :)

Ik heb besloten er een hertshoorn bij te zoeken.
Fijn dat het gelukt is! :high5:
Cateautje schreef:
13-10-2019 17:03
Ik heb hem besteld met IE. :yes:

Firefox heeft wel meer nukken.
Fijn dat het gelukt is!
Alle reacties Link kopieren
Zonder. Mooi hoor!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
13-10-2019 15:28
Of zoiets?

Afbeelding
Wow :love:

Waar heb je die vandaan?
lelietje-van-dalen wijzigde dit bericht op 13-10-2019 18:13
6.47% gewijzigd
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
13-10-2019 17:03
Ik heb hem besteld met IE. :yes:

Firefox heeft wel meer nukken.
:cheer2: Fijn dat het gelukt is.
Een hertshoorn staat er vast prachtig bij.
...
Calamitycat schreef:
13-10-2019 18:11
:cheer2: Fijn dat het gelukt is.
Een hertshoorn staat er vast prachtig bij.
Ja hè. :D

Ja, de beste plant op die plek.
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi, ook zonder lijst. Fijn dat het gelukt is met bestellen!
I don’t need an inspirational quote. I need coffee.
oooh jeetje! Ik wilde nog eventjes kijken naar mijn prachtige bestelling, even visualiseren hoe het staat boven de bank, blijktie uitverkocht. Ik was net op tijd, anders had ik weer, weet ik veel hoelang, moeten zoeken naar iets moois.

Hoe ik me daarbij voel? Nou zo dus: :blob: :jump: :rolling: :D :whistle: :hello: :hihi: :cheer: :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Met zoveel geluk aan je zijde zou ik zeggen, koop een staatslot! :D
...
Denk dat dit het wel is qua winst, Catje

Als het zo doorgaat dan ben ik de allerlaatste die ooit iets wint in de staatsloterij. ;-)
De twijfel is toegeslagen. Het schilderij komt op een muur in ral 9001 en ik vraag me af of dat inderdaad niet te bleek is. Als je naar het schilderij kijkt op de lichtbruine muur, komt het bruin in de voorstelling heel mooi naar voor, maar als je kijkt op een witte achtergrond, dan valt het weg en overheerst het wit. Kijk maar:


Afbeelding
Afbeelding

Nu moet ik natuurlijk wel afwachten wat het wordt, want ik loop weer veel te hard van stapel, maar naar aanleiding van die verschillen, zit ik eraan te denken dat muurtje taupe te sauzen, maar dan wordt de kamer wel weer heel anders.
Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ral 9001 is veel warmer, dus zal de kleuren in het schilderij meer ophalen dan de witte achtergrond. Ik zou het even afwachten, opnieuw schilderen kan altijd nog.
Misschien heb je gelijk.
Natuurlijk wacht ik tot ik het gezien heb, maar het houdt me nu bezig. Ik ben zo verschrikkelijk nieuwsgierig, kan niet wachten. :|
Gewoon wachten en zien, wanneer wordt ie bezorgd?
Morgen pas.
Cateautje schreef:
15-10-2019 14:13
Morgen pas.
spannend!
gizzmo-returns schreef:
15-10-2019 14:14
spannend!
Ja, is het.

Kan me voorstellen dat het een beetje veel overkomt, maar dat komt zo:

Ik had 35 jaar geleden een boek over art nouveau en daar stond een museumkamer in met een wand beschilderd met vage berkenbomen, een heel bos en daar was ik gelijk verliefd op, dus nu, 35 jaar later, valt dit me in de schoot en begin ik na al die jaren inderdaad wat ongeduldig te worden, sowieso omdat ik al een aantal jaren bezig ben geweest iets te zoeken voor boven de bank. Zodoende. :D
Cateautje schreef:
15-10-2019 14:22
Ja, is het.

Kan me voorstellen dat het een beetje veel overkomt, maar dat komt zo:

Ik had 35 jaar geleden een boek over art nouveau en daar stond een museumkamer in met een wand beschilderd met vage berkenbomen, een heel bos en daar was ik gelijk verliefd op, dus nu, 35 jaar later, valt dit me in de schoot en begin ik na al die jaren inderdaad wat ongeduldig te worden, sowieso omdat ik al een aantal jaren bezig ben geweest iets te zoeken voor boven de bank. Zodoende. :D
Kan het me voorstellen hoor! IK was vorig jaar dolgelukkig toen ik mijn droomschilderij had gevonden voor in de gang. En toen het nog mooi stond was het helemaal goed. Wordt nog blij als ik er naar kijk! Nu nog op zoek naar eentje voor de kamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven