Mijn RVS is beschadigd iemand advies?

08-04-2020 23:07 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi
Mijn Rvs is beschadigd en het lijken wel ingetrokken vlekken van een spray reiniger.
De poetsvrouw heeft dit gedaan, help!
Advies??
Alle reacties Link kopieren
Waar zit het RVS? Is het een aanrecht, een koelkast, een pan?

Hoe is hij gereinigd? De RVS spray van de Action maakt mijn RVS oppervlakken heel goed schoon en vlekvrij.

Wat heb je al geprobeerd?

Er bestaat ook een olie waarmee je RVS oppervlakken mee kan insmeren, daar worden ze ook heel mooi van.
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaken met speciale reiniger. Inwrijven met een pietsje olie.
Alle reacties Link kopieren
Laatste redmiddel hele ding insprayen net hetgeen dat de vlekken heeft veroorzaakt.
Scotch Brite pads en dan het hele ding in 1 richting schuren. Of met een machine alles opnieuw borstelen?
Ik vind RVS echt verschrikkelijk om schoon te maken want ik krijg dan altijd vlekken en dan sta ik die naderhand weer weg te poetsen met een droge schone theedoek.

Kortom wat voor vlekken zijn het? Zitten ze er echt in of kun je ze weg poetsen? Neem aan dat de hulp geen schuurmiddel of bijtend spul heeft gebruikt?
Meestal zijn schoonmaakmiddelen met mierenzuur (cillit bang en zo) de boosdoener. Vlekken zijn gelukkig altijd vrij oppervlakkig maar je moet ze dus mechanisch verwijderen en daarna het oppervlak weer mooi maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had jarenlang vlekken op mijn RVS en echt geen enkele speciale RVS-reiniger hielp. En ik heb er heel veel geprobeerd, van goedkoop tot duur.

En toen kreeg ik een Jemako-consulente over de vloer, en zij maakte het in 5 minuten schoon met de volgende spullen van Jemako: de intensief reiniger (=allesreiniger), citroensteen en de groene schoonmaakhandschoen.

Ik heb geen aandelen in Jemako, maar ik heb wel meteen die reinigingsset gekocht. Dat was prijzig, maar het is gelukkig wel erg zuinig in gebruik. Ik gebruik het regelmatig op mijn RVS en het wordt elke keer weer als nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat je hulp dit rechtstreeks op je rvs heeft gesprayd. Dan krijg je dus vlekken die er niet meer uitgaan. Dit soort middelen moet je dus altijd eerst op een doek sprayen en dan het oppervlak behandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven