Mobiel zitbad

21-10-2020 21:27 91 berichten
Een tijdje geleden las ik hier op het forum over de tubble en na googlen las ik veel enthousiaste reviews. Op zich lijkt het mij heerlijk maar voor mij tegelijkertijd ook weer niet handig vanwege het formaat en bij het leeglopen wordt de vloer nat dus ik moet ergens heen met het bad (te kleine badkamer om het even ergens tegen aan te zetten) wat zou betekenen dat ik de tubble elke keer moet schoonspoelen, afdrogen, verder laten opdrogen, lucht eruit, opvouwen, enz. En dit lijkt mij best een gedoe.
Nu lees ik in het 'wat heb je jezelf gegund' topic toch weer enthousiaste reacties dus ben gaan googlen op mobiel zitbad en ik kom er een aantal tegen die voor mij handiger zouden zijn dan de tubble ivm de maat.

Wie heeft er ook een mobiel zitbad zoiets als de Bath bucket. Ik lees veel goede reviews ondanks dat het een zitbad is lijkt het toch comfortabel te zijn volgens de gebruikers, ook mensen die wat langer zijn zijn enthousiast. Ik kan mij er eerlijk gezegd niet zo veel bij voorstellen, maar goed de reviews liegen niet.

Wie heeft een mobiel zitbad, met of zonder klep. Ben je er blij mee, is het comfy of zeg je doe maar de tubble niet :-)
Doe maar niet. Ik kreeg het benauwd in een volledig zitbad vanwege de opgetrokken knieën. In zo'n emmer is het nog erger.
Ik kan me niet voorstellen dat je daar veel gebruik van maakt. Lijkt me echt niet heel erg fijn, zo opgepropt in een bad.

Oh wacht, je zocht ervaring. Ik heb geen mobiel bad. Wel een echt bad en ik vind het heerlijk, al maak ik er te weinig gebruik van.
Cateautje schreef:
21-10-2020 21:35
Doe maar niet. Ik kreeg het benauwd in een volledig zitbad vanwege de opgetrokken knieën. In zo'n emmer is het nog erger.

Treffend 😄
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring, maar als ik een familielid moet geloven: die zweert er heilig bij.

Ideaal voor als je kinderen hebt. Om zelf te gebruiken... Kan ook, maar dan moet je niet 180 lang en 90 kg zwaar zijn. Dat wordt behelpen.
Nandina* schreef:
21-10-2020 21:35
Ik kan me niet voorstellen dat je daar veel gebruik van maakt. Lijkt me echt niet heel erg fijn, zo opgepropt in een bad.

Oh wacht, je zocht ervaring. Ik heb geen mobiel bad. Wel een echt bad en ik vind het heerlijk, al maak ik er te weinig gebruik van.


Zo heerlijk lijkt mij dat.
Ooit in gezeten, maar ik werd echt claustrofobisch. Nou ben ik zelf dik, dus dan "vul" ik zo'n bad wel wat meer dan een sprietje, denk ik.
FitsSprits schreef:
21-10-2020 21:36
Zelf geen ervaring, maar als ik een familielid moet geloven: die zweert er heilig bij.

Ideaal voor als je kinderen hebt. Om zelf te gebruiken... Kan ook, maar dan moet je niet 180 lang en 90 kg zwaar zijn. Dat wordt behelpen.

Nee ik zit iets onder beiden.

Maar jij kent dus iemand die het wel fijn vindt. Maar ook niet echt lang en geen 90kg dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Bath Bucket en ik vind het heerlijk . Moet daarbij wel vermelden dat ik 1m58 ben, dus ik pas er makkelijk in. Ik kan niet meer zonder 😁
sage84 wijzigde dit bericht op 21-10-2020 21:43
1.32% gewijzigd
Toevallig vorige week een bath Bucket gekocht. Heb er inmiddels al 4x ingezeten. Ik vind het heerlijk.

€50 bij bol
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een, ik vind hem fijn. Ik ben 1,65 en 60kg, ik kan me voorstellen dat het met 20 cm of 20 kg meer minder comfortabel zit. Er zit een slang bij om hem leeg te laten lopen. Als we hem niet gebruiken, zetten we hem op zolder.
PietjeBello schreef:
21-10-2020 21:42
Toevallig vorige week een bath Bucket gekocht. Heb er inmiddels al 4x ingezeten. Ik vind het heerlijk.

€50 bij bol

Lengte en gewicht graag, mag ook een schatting doen 😁
ursulabuffay schreef:
21-10-2020 21:43
Ik heb er een, ik vind hem fijn. Ik ben 1,65 en 60kg, ik kan me voorstellen dat het met 20 cm of 20 kg meer minder comfortabel zit. Er zit een slang bij om hem leeg te laten lopen. Als we hem niet gebruiken, zetten we hem op zolder.


ik ben ook 165 en 64 kg dus dat komt overeen. Zit het niet opgepropt, is het te doen voor een half uurtje. Het lijkt mij ook zo fijn voor mijn spieren, rugklachten. Of misschien juist niet vanwege het formaat emmer.

Heb je er 1 met of zonder klep?
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
21-10-2020 21:36
Zelf geen ervaring, maar als ik een familielid moet geloven: die zweert er heilig bij.

Ideaal voor als je kinderen hebt. Om zelf te gebruiken... Kan ook, maar dan moet je niet 180 lang en 90 kg zwaar zijn. Dat wordt behelpen.
180cm en 70 kilo past erg goed.
En man met 197cm en 90 kilo past ook nog gewoon prima.

Ik ben heel enthousiast.

Ik zit er dan wel niet zo heel vaak in, maar als ik er in zit, dan zit ik echt heerlijk.

Kinderen zitten er wel vaker in.

Voor die 50 euro zou ik het echt gewoon proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg!
Voor de bath bucket mensen, zit er dan een klein zitje in?
Zag op het plaatje een mevrouw lekker “liggen”, maar ik ben ook maar 1.60, zak je dan niet weg?
Renee* schreef:
21-10-2020 21:44
Lengte en gewicht graag, mag ook een schatting doen 😁
Ik ben 1.67 en 54 kg.
LadyAirmax schreef:
21-10-2020 21:51
Ik volg!
Voor de bath bucket mensen, zit er dan een klein zitje in?
Zag op het plaatje een mevrouw lekker “liggen”, maar ik ben ook maar 1.60, zak je dan niet weg?
Er zit inderdaad een speciaal zitje voor je billen en voeten in. Daar glij je niet op weg.
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
21-10-2020 21:52
Er zit inderdaad een speciaal zitje voor je billen en voeten in. Daar glij je niet op weg.
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
21-10-2020 21:47
ik ben ook 165 en 64 kg dus dat komt overeen. Zit het niet opgepropt, is het te doen voor een half uurtje. Het lijkt mij ook zo fijn voor mijn spieren, rugklachten. Of misschien juist niet vanwege het formaat emmer.

Heb je er 1 met of zonder klep?
Ik heb ‘m zelf vanwege medische redenen gekocht. En op mindere medische dagen zit ik er soms wel 3 afleveringen Friends achterelkaar in. (Ik heb dan echt iets nodig waarbij ik mijn hoofd uit kan zetten ;-) ) Half uurtje is dus geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
21-10-2020 21:47
ik ben ook 165 en 64 kg dus dat komt overeen. Zit het niet opgepropt, is het te doen voor een half uurtje. Het lijkt mij ook zo fijn voor mijn spieren, rugklachten. Of misschien juist niet vanwege het formaat emmer.

Heb je er 1 met of zonder klep?
Ik heb hem zonder klep. Ik las ook iets over een zitje, dat heeft die van mij niet. Er zitten wel een soort van ribbeltjes waar je je voeten neerzet en een glad ovaal voor je kont. Ik zit er graag in als ik het koud heb, het is zo fijn dat ik dan tot mijn nek in het warme water zit. Ik vind het niet opgepropt zitten, langere tijd is ook comfortabel. Ik zit er wel eens een uur in.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat er verschillende zijn, ik heb echt zo'n plastic kuip, niet zo'n opvouwbare in een opklapbaar rek.
Alle reacties Link kopieren
Oh er zijn verschillende?
Dan zal ik eens goed kijken.
Ik wil liever zo’n klein zitje erin.

Goed topic, To 😊
Ik heb ook een niet-opvouwbare plastic. Met zitje dus. Dat wist ik niet trouwens, zag ik pas toen ik hem kreeg.

Joekel van een ding trouwens. Je moet wel ruimte hebben om hem neer te zetten. :proud: Maar voor mij is hij die €50 zeker waard. Alhoewel die tubble vast nog veel lekkerder zit.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het al genoemd is, weet helaas niet hoe ik een foto moet plaatsen.

Vroeger hadden wij dit bad, heerlijk!
Als we toch gingen douchen dan kiepte ik hem op z’n kant.

Deze site is waarschijnlijk aan de prijs, destijds kon je ze halen bij de praxis volgens mij.

https://www.sanitairwinkel.nl/p/7570057 ... gK4DfD_BwE
Wat leuk om jullie reacties te lezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven