Naaimachine kopen

14-04-2024 19:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil een naaimachine kopen. Al op de site van een winkel gekeken, maar net presenteerde mijn advertentiealgoritme met de site van de Lidl, waar ze blijkbaar ook naaimachines verkopen. Kon door jeans, dus leek mij prima. Maar ik zie vast een addertje over het hoofd? Welke ervaren naaister kan mij wat tips geven bij het kopen van een machine?
Ik wil hem gebruiken om zelf kleding te naaien en om mijn spijkerbroeken om te zoomen, dus daar moet hij in ieder geval genoeg kracht voor hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik raad iedereen die een naaimachine wil kopen aan om naar een goede winkel te gaan en je goed voor te laten lichten. Ik heb geen ervaring met een naaimachine van de Lidl (heb zelf een Janome) maar ik weet wel dat zelf kleding maken niet leuk is als je machine steeds kuren heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is vorig jaar ook een topic over geopend. Misschien dat daar ook ook nog wat bruikbaars voor je instaat.
thuis/welke-naaimachine/list_messages/496173?hilit=Naai


Spijkerbroeken zijn dik dus met een lichte machine word dat wel lastig. Sowieso zou ik een zwaardere machine aanraden. Een goedkopere en vaak lichtere machine leid vaak tot frustratie. Dus als je echt een goede machine wil maar bv niet de hoofdprijs wil betalen zou ik eerder bij de naaimachine winkel een tweedehands exemplaar kopen dan bv een machine van de lidl.

Ik heb mijn pfaff al 3o jaar, kostte toen een rib uit mijn lijf maar werkt nog steeds zoals vanouds. Nooit problemen mee en “loopt” niet weg als ik hem gebruik.
Mijn moeder heeft ook al heel haar leven een pfaff dus ik heb geen ervaringen met andere merken maar er zijn ook hele goede andere merken.
Voor spijkerbroeken een speciale naald gebruiken helpt ook!

Bij naaimachine winkels mag je ook vaak verschillende machines testen dus ik zou zeker eens langs zo’n winkel gaan. En vraag eens in je kennissen en vriendenkring en test daar eens eentje uit ( probeer ook vooral te kijken of je een goedkopere machine kan testen want dan weet je gelijk wat ik bedoel …) mijn vriendin had er ook zo een en die heeft hem na paar maanden alweer doorverkocht en tweehands machine gekocht. ( nadat ze op mijn machine had leren naaien)
love2dance wijzigde dit bericht op 14-04-2024 19:57
Reden: Link vergeten te plaatsen
4.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is je budget?

Veel naaimachinewinkels verkopen ook goed nagekeken en gereviseerde tweedehands modellen. Die zijn echt aanzienlijk beter dan een nieuwe van de Lidl (of Blokker, etc).

Mocht je echt een nieuwe machine willen, dan is voor beginners met een beperkt budget een middenmoot merk als Brother ook een prima optie. Rond de 300-400 euro heb je dan een prima naaimachine.
Een winterjas met meerdere dikke lagen stof gaat waarschijnlijk niet lukken, maar bovenkleding en het inkorten van spijkerbroeken lukt daarmee prima (zeg ik uit eigen ervaring met een Brother Innovis).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou een tweedehands nemen. 'Refurbished'.
Wel eentje die dikke stof aankan.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga voor Bernina, desnoods 2e hands (zijn ook nog vrij prijzig, maar dan heb je een degelijke machine)
Krachtpatsers voor spijkerbroeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb deze. Nu nog eens fatsoenlijk leren naaien.

https://naaimachinegids.nl/singer-hd-4423-review/
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een afgeleide vraag, omdat hier mensen zitten die wel weten hoe je hoort te naaien.

Draadspanning bij de Singer Heavy Duty 4423.

Mijn onderdraad wordt vaak een rommeltje. Ik heb nog niet aan de draadspanningknop gezeten. Moet ik die naar "-" of naar "+" draaien?

https://naaimachinegids.nl/singer-hd-4423-review/

Er zijn drie gelabelde bedieningsknoppen aan de bovenkant van de machine. De linker regelt de draadspanning, de middelste regelt de naaldpositie en de rechter regelt de steekbreedte.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah dat andere topic ga ik ook even doorspitten, dank!
Tips voor een winkel zijn dan ook welkom, als ik er echt niet aan ontkom :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
montblanc schreef:
14-04-2024 21:44
Tips voor een winkel zijn dan ook welkom, als ik er echt niet aan ontkom :-D
Het is sowieso handig een winkel in de buurt te hebben voor onderhoudsbeurten zo nu en dan.
Dus google even je woonplaats + naaimachinewinkel en ga daar eens langs.
Alle reacties Link kopieren Quote
stippensokken schreef:
14-04-2024 21:51
Het is sowieso handig een winkel in de buurt te hebben voor onderhoudsbeurten zo nu en dan.
Dus google even je woonplaats + naaimachinewinkel en ga daar eens langs.

Eensch.

Dan tref je vaak een oude rot in het vak, bijvoorbeeld:
http://www.vanhuisstedenbv.nl/
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
In Veghel zit Rijkers, als je in de buurt woont, zou ik daarheen gaan! Eindhoven Inge's naaimachines.
Maar een Bernina is mijn advies. Ik heb er ook een gehad van de lidl maar dat was altijd wat.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven