Naaimachine kopen

14-04-2024 19:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil een naaimachine kopen. Al op de site van een winkel gekeken, maar net presenteerde mijn advertentiealgoritme met de site van de Lidl, waar ze blijkbaar ook naaimachines verkopen. Kon door jeans, dus leek mij prima. Maar ik zie vast een addertje over het hoofd? Welke ervaren naaister kan mij wat tips geven bij het kopen van een machine?
Ik wil hem gebruiken om zelf kleding te naaien en om mijn spijkerbroeken om te zoomen, dus daar moet hij in ieder geval genoeg kracht voor hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik raad iedereen die een naaimachine wil kopen aan om naar een goede winkel te gaan en je goed voor te laten lichten. Ik heb geen ervaring met een naaimachine van de Lidl (heb zelf een Janome) maar ik weet wel dat zelf kleding maken niet leuk is als je machine steeds kuren heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is vorig jaar ook een topic over geopend. Misschien dat daar ook ook nog wat bruikbaars voor je instaat.
thuis/welke-naaimachine/list_messages/496173?hilit=Naai


Spijkerbroeken zijn dik dus met een lichte machine word dat wel lastig. Sowieso zou ik een zwaardere machine aanraden. Een goedkopere en vaak lichtere machine leid vaak tot frustratie. Dus als je echt een goede machine wil maar bv niet de hoofdprijs wil betalen zou ik eerder bij de naaimachine winkel een tweedehands exemplaar kopen dan bv een machine van de lidl.

Ik heb mijn pfaff al 3o jaar, kostte toen een rib uit mijn lijf maar werkt nog steeds zoals vanouds. Nooit problemen mee en “loopt” niet weg als ik hem gebruik.
Mijn moeder heeft ook al heel haar leven een pfaff dus ik heb geen ervaringen met andere merken maar er zijn ook hele goede andere merken.
Voor spijkerbroeken een speciale naald gebruiken helpt ook!