Naaktslakken in huis

18-05-2022 16:16 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was net aan het dweilen en zie een spoor van slakkenslijm over de vloer lopen.. Ik weet dat er naaktslakken zijn in huis maar het bleef altijd bij de hal waar het luik is voor onder de grond. Nu loopt het spoor door de hele woonkamer heen.
Wat kan ik hieraan doen? Ik vind dit heel ranzig..
Alle reacties Link kopieren
Bierval zetten, een laag schaaltje of een bordje met bier.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt dat, heb het vaker gehoord en ook geprobeerd maar ze verdwenen niet..
Ik heb ook katten.. dronken katten dan? Of houden die er niet van?
Alle reacties Link kopieren
Is het het idee dat ze erin 'vallen' en niet meer uitkomen zodat je ze in de tuin kan zetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit als tip op google:
Het meest diervriendelijk is het om de slak te vangen en dan buiten te zetten. Zet hiervoor een uitgeholde halve meloen of een halve sinaasappelschil neer. Slakken eten ervan en blijven erin zitten omdat ze het een goede schuilplaats vinden. ’s Morgens gooit u ze met schil en al op de composthoop. (bron: centraal beheer)

Of het werkt weet ik niet, maar vind het wel een prettige diervriendelijke tip.
Alle reacties Link kopieren
Neem een egel in huis. :P
Nee, ik zou slakkenkorrels strooien op de plekken waar je denkt dat ze zitten.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
:D
Ik heb erger mee gemaakt, slakkensporen op mijn tas en in de bestekla en het allerranzigste: tijdens de lunch aan tafel kwam een naaktslak uit een pak chocoladevlokken gekropen. We wonen in een oud huis op vochtige grond. Na het chocoladevlokkenincident bewaren we levensmiddelen beter afgesloten uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat in mijn vorige huis. Zo ranzig. Ik heb alle kieren zo goed mogelijk gedicht en toen was het meteen een stuk minder (maar niet helemaal weg). Bij mij kwamen ze op het kattenvoer af. Dat vonden ze heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh gatver, heb ik ook een tijdje gehad. Ze gaan aan de wandel als het donker is, kom je s nachts in de keuken, glij je er bijna over uit. Ik ben eraf gekomen door korrels te strooien.
.
Ze komen als een magneet op kattenbrokjes af. Als ik ze 's nachts zie vang ik ze en verhuizen ze naar het plantsoen. Escargo korrels helpen ook goed maar dan gaan ze dood. Zoutkorrels op de vloer houden ze ook niet van.
Alle reacties Link kopieren
In ons vorige huis hadden wij ze ook, op een dag was ik ze zo zat dat ik maïzena heb gestrooid. Niet erg diervriendelijk maar hielp wel.
Dahlia74 schreef:
18-05-2022 16:30
Ik vind dit als tip op google:
Het meest diervriendelijk is het om de slak te vangen en dan buiten te zetten. Zet hiervoor een uitgeholde halve meloen of een halve sinaasappelschil neer. Slakken eten ervan en blijven erin zitten omdat ze het een goede schuilplaats vinden. ’s Morgens gooit u ze met schil en al op de composthoop. (bron: centraal beheer)

Of het werkt weet ik niet, maar vind het wel een prettige diervriendelijke tip.
Niet zo leuk dat het dan ook meteen mieren en zo aantrekt.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
18-05-2022 16:41
Ze komen als een magneet op kattenbrokjes af. Als ik ze 's nachts zie vang ik ze en verhuizen ze naar het plantsoen. Escargo korrels helpen ook goed maar dan gaan ze dood. Zoutkorrels op de vloer houden ze ook niet van.
Ze moeten dood, anders gaan ze zich vrolijk voortplanten. Ik had op een gegeven moment hele families.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het luik van die korrels gestrooid. Nee niet diervriendelijk, maar dat is dan maar even zo.

Dat heeft heel goed geholpen. Jarenlang geen last gehad en nu zijn ze er weer. Binnenkort maar weer eens korrels kopen.
Alle reacties Link kopieren
Slakkenkorrels is dat niet gevaarlijk voor de katten?
Gadverdamme, slakken in een pak vlokken 🙈 ik heb ooit een oorwurm in een washandje gehad, voelde ineens iets prikken toen ik me lekker aan het inzepen was.. ook zo ranzig. Niet zo ranzig als die slakken.
Ik ga vanavond de kattenbrokken en bakjes wegzetten iig!
Alle reacties Link kopieren
Strooi je die maizena dan bij kieren? Morgen toch ook die korrels halen. Straks zit ik inderdaad met hele families 🙈
Alle reacties Link kopieren
Altea schreef:
18-05-2022 16:34
:D
Ik heb erger mee gemaakt, slakkensporen op mijn tas en in de bestekla en het allerranzigste: tijdens de lunch aan tafel kwam een naaktslak uit een pak chocoladevlokken gekropen. We wonen in een oud huis op vochtige grond. Na het chocoladevlokkenincident bewaren we levensmiddelen beter afgesloten uiteraard.
Ik zit werkelijk met het kippenvel op mijn armen terwijl ik dit lees.
impala schreef:
18-05-2022 17:15
Ze moeten dood, anders gaan ze zich vrolijk voortplanten. Ik had op een gegeven moment hele families.

Ik had ook een keer die korrels gebruikt :-$ toen er ook kinderslakken kwamen. Katten knoeien vaak dus tenzij je dat stuk dagelijks met chloor schoonmaakt blijven ze komen. Ze wonen volgens mij in de kruipruimte en passen door een heel klein gaatje of spleetje heen, als een soort barbapappa :sick:
vivapimpelmees schreef:
18-05-2022 17:29
Ik zit werkelijk met het kippenvel op mijn armen terwijl ik dit lees.
:HA:

In het begin gooide ik de slakken door de keukendeur de tuin in als ik ze ergens betrapte, maar tegenwoordig wacht hen een minder fijn lot. Ik ben helemaal klaar met die bastards. Ik zeg altijd: "Zo dit is het laatste wat je gedaan hebt."
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
18-05-2022 17:53
Ik had ook een keer die korrels gebruikt :-$ toen er ook kinderslakken kwamen. Katten knoeien vaak dus tenzij je dat stuk dagelijks met chloor schoonmaakt blijven ze komen. Ze wonen volgens mij in de kruipruimte en passen door een heel klein gaatje of spleetje heen, als een soort barbapappa :sick:
Ook zonder katten blijven ze komen. Ik had geen huisdieren, een schoon huis, maar flinke overlast.
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
18-05-2022 16:27
Is het het idee dat ze erin 'vallen' en niet meer uitkomen zodat je ze in de tuin kan zetten?
Nee, ze drinken zich dood...ja sorry maar zo is het.
Mijn kat drinkt niet, hij is lid van de blauwe knoop.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
cookie84 schreef:
18-05-2022 17:25
Strooi je die maizena dan bij kieren? Morgen toch ook die korrels halen. Straks zit ik inderdaad met hele families 🙈
Kan je niet aaltjes gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
18-05-2022 18:34
Ook zonder katten blijven ze komen. Ik had geen huisdieren, een schoon huis, maar flinke overlast.
Ik ook geen katten. Maar ik had een lekkage in de kruipruimte, die was vochtig. Ik denk dat het daardoor kwam. Ze kwamen onder de plinten van de keuken vandaan, door de allerkleinste kiertjes.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wat mierenpoeder over de grond strooien. Ze zullen hun huid daaraan kapotschuren.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar bij de zonnebloemen versgemalen koffiebonen uit het koffieapparaat gebruikt. Werkte prima. Zou ik dus bij de kieren doen (al moet je even Google of dat voor katten kwaad kan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven