Nespresso of dolce gusto?

09-09-2019 10:14 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik de enige koffiedrinker thuis ben zit zo’n gaaf “echt” koffieapparaat er niet in.
Wanneer ik bezoek krijg zet ik altijd koffie per pot.
Nu heb ik voor die 2 kopjes per dag een Senseo maar daar ben ik wel klaar mee.

Alleen nu twijfel ik;
dolce gusto of nespresso.

Liefst ook nog welke machine je hebt,
Waar je je cupjes koopt en welke smaken.

Alvast bedankt!

Welke cups?

Totaal aantal stemmen: 71

Nespresso (77%)
Dolce gusto (23%)
Alle reacties Link kopieren
Nespresso!
Ik koop altijd l'Or, na veel soorten uitgeprobeerd te hebben.
PoesinBoots schreef:
09-09-2019 11:39
Nespresso!

Ik heb het liefst de echte Nespressocups (blauwe en oranje lungo)
Maar de blauwe van de Lidl zijn ook prima te drinken (en een stuk voordeliger)
Qua smaak Lidl prima maar bij mij maakt ie dan van een lungo een half kopje, en heb er vaak zwarte prut in. Bij aluminium cups speelt dit probleem niet dus ik ben nu al een paar weken aluminium smaken aan t testen. Vooralsnog is de Starbucks favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Nespresso, dat vind ik véél lekkerder dan Dolce Gusto. Ik heb een Expert & milk, daar zit een melkopschuimer bij. Meestal drink ik espresso, maar een cappuccino op zijn tijd is van Nespresso ook echt heerlijk. Ik drink ook 1 of 2 kopjes per dag.
Soms koop ik cupjes bij de Starbucks, dan heb je precies de koffie die ze daar schenken. Normaal gesproken de cupjes van Nespresso, die verkopen ze hier bij de Plus. Voor de gewone kopjes koffie de Fortissio Lungo en voor espresso de Livanto. Cappuccino maak ik ook met een van de twee, ligt eraan of ik een klein kopje wil of een grote kop. Ristretto vind ik ook lekker en ik heb altijd Linizio lungo in huis voor degenen die niet van sterke koffie houden. En qua decaf heb ik nog de Arpeggio decaffeinato cups in huis.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 09-09-2019 12:19
29.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
09-09-2019 11:15
Ik heb een Nespresso apparaat (merk Magimix Inissia) en tot nu toe vind ik Illy cups het lekkerst.
Kunnen alle Illy cups in elke Nespresso?
Ze zeggen op hun site dat je een speciale Illymachine moet hebben.
Mijn Nespressoapparaat was een poosje terug kapot en toen was er net een actie van €30 gratis koffie bij een nieuw apparaat (die acties zijn er zeer regelmatig)
En bij die koffiebestelling (waar je dan minimaal 100 cupjes moest kopen, iets van €36 en dus maar €6 betalen) kreeg ik weer een bon van €15 voor de 2e bestelling.

Dat was wel even lekker :D
Absoluut Nespresso! Ik heb van diverse merken cups en merk eigenlijk weinig verschil. Nu heb ik meestal de groene van de lidl, maar de zwarte en blauwe van de lidl zijn ook prima. Af en toe voor het lekker heb ik koffie met een smaakje van het merk cafe Royal, die zijn ook lekker, ze hebben caramel, hazelnoot en amandel volgens mij
Hobbelster schreef:
09-09-2019 12:05
Qua smaak Lidl prima maar bij mij maakt ie dan van een lungo een half kopje, en heb er vaak zwarte prut in. Bij aluminium cups speelt dit probleem niet dus ik ben nu al een paar weken aluminium smaken aan t testen. Vooralsnog is de Starbucks favoriet.

Had ik ook. Ontkalken van het apparaat scheelt een hoop. Daarna weer normale koppen koffie.
Helaas nog wel eens dat de Lidlcups kapot gaan en daardoor zwarte prut. Het voorste aluminiumlaagje zit niet al te vast geloof ik.
PoesinBoots schreef:
09-09-2019 12:23
Had ik ook. Ontkalken van het apparaat scheelt een hoop. Daarna weer normale koppen koffie.
Helaas nog wel eens dat de Lidlcups kapot gaan en daardoor zwarte prut. Het voorste aluminiumlaagje zit niet al te vast geloof ik.
Ja dat heb ik ook wel eens. Ik heb het idee dat het helpt om snel genoeg het opvangbakje te verwisselen voor de lege cups, dat ze echt goed naar beneden kunnen vallen.

Hoe ontkalk jij de jouwe? Met gewoon azijn of met speciaal spul ervoor?
drominique schreef:
09-09-2019 10:53
En welke cupjes gebruik je?
L´Or espresso.
Jaren geleden die van Lidl, tot er een ontplofte in de machine. Koffiedrap overal...
DianaBerrigan schreef:
09-09-2019 12:25
Ja dat heb ik ook wel eens. Ik heb het idee dat het helpt om snel genoeg het opvangbakje te verwisselen voor de lege cups, dat ze echt goed naar beneden kunnen vallen.

Hoe ontkalk jij de jouwe? Met gewoon azijn of met speciaal spul ervoor?

Wel speciale ontkalker (niet die van Nespresso)
Vorige keer had ik deze:
Afbeelding

https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... lsrc=aw.ds
PoesinBoots schreef:
09-09-2019 12:35

Wel speciale ontkalker (niet die van Nespresso)
Vorige keer had ik deze:
Afbeelding

https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... lsrc=aw.ds
Oh top! Zit er iets van een gebruiksaanwijzing bij qua hoeveelheid?
DianaBerrigan schreef:
09-09-2019 12:42
Oh top! Zit er iets van een gebruiksaanwijzing bij qua hoeveelheid?

Even gekeken, ja. 1 deel ontkalker op 4 delen water.
PoesinBoots schreef:
09-09-2019 12:45
Even gekeken, ja. 1 deel ontkalker op 4 delen water.
Dank! Gaat die mee met de boodschappen deze week
Alle reacties Link kopieren
Wij willen ook een nespresso of een dolce gusto apparaat.
Zelf drink ik als ik koffie drink, latte of een cappuccino. Zou het vaker willen drinken. Vind beide niet lekker uit de senseo. Vriendin drink soms soms koffie uit de senseo.
Alle reacties Link kopieren
Nespresso, bij de aanschaf van een apparaat, krijg je al een tegoed om met veel korting cups te bestellen via hun app. Die met een vleugje chocolade mmmmmm.

Daarna koop ik cups bij Aldi, de groene cups van Aldi vind ik heerlijk.
titanic40 wijzigde dit bericht op 09-09-2019 13:29
Reden: Typfout
0.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een espressomachine geen optie? Heb zelf een siemens surpresso compact. Apparaat van onder de € 300,- en werkt op koffie bonen. Kan espresso en gewone koffie zetten, melk opschuimen en heet water leveren. Ben er erg tevreden over. even wat duurder in aanschaf, maar geen dure cupjes nodig.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beide gehad, maar was de berg afval die beide apparaten nou eenmaal opleveren aan lege cups, wel zat. Recyclen kan maar dan rij je hier met je zak afval ruim 10km om 'm weg te brengen.

Wij zijn met twee koffiedrinkers, dat scheelt natuurlijk ook. Als we thuis zijn elk twee á drie koppen per dag, maar dat is niet elke dag. Heb eind vorig jaar toch geinvesteerd in een volautomaat die ook gemalen koffie per schepje aan kan (voor het kopje decafé in de avond). Cappuccino drinken we niet. In combinatie met de Perla Firenza bonen ben ik helemaal blij en hoef ik nooit meer anders.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne reacties al!
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo schreef:
09-09-2019 12:15
Kunnen alle Illy cups in elke Nespresso?
Ze zeggen op hun site dat je een speciale Illymachine moet hebben.
Natuurlijk zeggen ze dat, ik denk als exoneratie om schadeclaims te voorkomen. Tot nu toe durf ik alleen de Lidl cups niet meer aan. Illy gaat perfect, de “espresso forte” gebruik ik.

Misschien iemand anders nog ervaring hiermee?
Hier een nespresso alleen voor de visite. Man en ik drinken beide geen koffie. Cupjes haal ik altijd bij de jumbo. Sterke, want mijn ouders houden van hele kleine sterke bakjes koffie. Heb ook minder sterk in huis en cafeïne vrij.

Maar dus geen idee hoe het smaakt want koffie vind ik zó goor :pukey:
Alle reacties Link kopieren
Zeker zeker zeker nespresso. (Ouders hadden DG ugh) Heb lang een pixie (of zoiets) machine gehad, werkte prima, maar na paar jaar drukte de cups minder goed door. Geen ontploffingen gelukkig. Dronk meestal Lidl of L'or, en vond dat prima. Tot ik keer overstag ging voor een officiële aanbieding Nespresso cups. Niet te vergelijken, veeeeeel betere koffie.

Als je een nespresso store in je stad hebt, ga er heen, je kunt alles proeven (gratis). Dat geeft je dan een idee welke soorten bij je passen. Ik hou van pittig maar niet te bitter. Sinds kort ben ik meer van de espresso, Roma maar ook de paarse Arpeggio decaf is heerlijk. Lungo de Vivalto of Inda/Indonesia.

De cups verzamel ik in een recycle zak die je gratis krijgt, je geeft ze aan de bezorger die de koffie komt brengen. Nul moeite dus. Ze bezorgen vanaf 100 cups al gratis. Heb sinds kort een belachelijk dure machine, Nespresso Kitchenaid. I love it. :-$
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Nespresso.
Ik heb echt nog nooit problemen met de Lidl cupjes gehad. Ik gebruik altijd de paarse, voor een espresso of koffie verkeerd.
Mijn man de paarse van DE, maar daar krijg ik een hartkramp van, zo sterk.
Alle reacties Link kopieren
Nespresso!
En ik koop alleen de cups van Nespresso.
Voor mij niet zo erg, drink max. 2 koffies per dag, maar mijn vriend drinkt heel wat meer... Dus hier gaat wel zo'n 60-80 euro koffie per maand doorheen :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
09-09-2019 13:51
Natuurlijk zeggen ze dat, ik denk als exoneratie om schadeclaims te voorkomen. Tot nu toe durf ik alleen de Lidl cups niet meer aan. Illy gaat perfect, de “espresso forte” gebruik ik.

Misschien iemand anders nog ervaring hiermee?
Nu las ik dit op hun site;
"De nieuwe illy aluminium capsules zijn nu verkrijgbaar en compatibel met de koffiemachines Nespresso®*."

Dus helemaal oké.
Ik heb er een tijdje een Nespresso te leen gehad, en ik vond het heerlijke koffie. Maar al die cupjes bij het afval vind ik eigenlijk te erg. Bovendien zijn de cupjes, ook de goedkope, enorm duur vergeleken met een pak koffie of bonen. Daarom nu weet een apparaat wat bonen maalt en koffie zet, daar ben ik erg tevreden mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven