Niet te grote (balkon) parasol gezocht.
maandag 30 juni 2025 om 22:19
Beetje laat, maar ik ben op zoek naar een niet te grote parasol voor op mijn balkon die ik in zo'n speciale railingbeugel wil plaatsen.
Mijn balkon is niet heel groot, een diameter van 100 tot max 150 cm is groot zat. Helaas kom ik met googlen en op internet alleen grote parasols van minimaal 200 cm tegen.
Alleen strandparasols zijn iets kleiner, maar ik vraag mij af of deze stevig/windbestendig genoeg zijn. Er staat nogal eens wat wind op mijn balkon.
Schaduwdoeken zijn helaas veel te groot.
Wie heeft een goede tip waar ik het beste kan kijken?
Mijn balkon is niet heel groot, een diameter van 100 tot max 150 cm is groot zat. Helaas kom ik met googlen en op internet alleen grote parasols van minimaal 200 cm tegen.
Alleen strandparasols zijn iets kleiner, maar ik vraag mij af of deze stevig/windbestendig genoeg zijn. Er staat nogal eens wat wind op mijn balkon.
Schaduwdoeken zijn helaas veel te groot.
Wie heeft een goede tip waar ik het beste kan kijken?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
maandag 30 juni 2025 om 22:42
Ikea!
Ik heb de Lilleö parasol, 1.50 breed, 1m diep en met een knikarm. Creëert hier prima schaduw op het balkon, en door de knikarm hangt hij grotendeels buiten het balkon en schijnt de zon er niet onderdoor.
Ik had er eerst ook een railingbeugel bijgekocht, maar maak hem nu in het voorjaar vast met 4 tiewraps aan de spijlen van de balkonrailing en dan zit hij de hele zomer stevig vast.
Ik heb de Lilleö parasol, 1.50 breed, 1m diep en met een knikarm. Creëert hier prima schaduw op het balkon, en door de knikarm hangt hij grotendeels buiten het balkon en schijnt de zon er niet onderdoor.
Ik had er eerst ook een railingbeugel bijgekocht, maar maak hem nu in het voorjaar vast met 4 tiewraps aan de spijlen van de balkonrailing en dan zit hij de hele zomer stevig vast.
dinsdag 1 juli 2025 om 17:34
Ik heb dezelfde maat denk ik, heerlijk! En ik zet de parasol soms heel laag, waardoor je altijd wel schaduw hebt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in