Nieuw bed

14-04-2024 23:18 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We willen graag een nieuw bed kopen. Ik twijfel nog tussen een boxspring en een ledikant. Wat hebben jullie? En waar gekocht? Tevreden over de kwaliteit en service? Het moet een bed zijn van 2.20 lang vanwege de lengte van mijn man, dus IKEA is in elk geval geen optie. Het budget is ongeveer 2500-3000 euro. Er moeten ook nog dekbedden (langer dan we nu hebben) en nachtkastjes komen (zitten nu vast aan het bed) dus liever iets goedkoper dan iets duurder.

En hebben jullie een topper of niet? Ik denk dat dat wel fijn is omdat we waarschijnlijk niet hetzelfde matras fijn vinden, dus dan hebben we met een topper niet zo’n naad tussen de matrassen. Maar gaat dat niet schuiven?

Ik ben benieuwd naar jullie tips!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gewoon een Auping. Ik vind die box spring dingen gruwelijk lelijk.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook gewoon een Auping.
Een boxspring.
:-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb bij TotaalBed een nieuwe boxspring gekocht ik kan helaas nog niet beoordelen hoe het slaapt want hij komt volgende maand pas binnen. Ik heb er wel één gekocht met het allerduurste matras (ivm gewicht) en de beste topper. Ik was €2200 kwijt excl nachtkastjes, en een “simpel” hoofdbord (geen voetbord). Ik had wel korting, normaal zou het bed €2850 gekost hebben. Ik ben gewoon de woonboulevard opgelopen en heb getest in de winkel. Service in de winkel was prima, maar verder kan ik dat ook nog niet beoordelen.
O ik heb wel een 1.60 breed, gangbaar is 1.80 dus dat zal wel een stukje duurder zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben vorig jaar een nieuwe boxspring gekocht bij beter bed. Erg tevreden over zowel de kwaliteit, als de service en ook de prijs. Erg goed geholpen, netjes op tijd gebracht en in elkaar gezet en het slaapt heerlijk! We hebben een bed met een matras in dezelfde kleur en een topper erop.
We zijn ook bij Swiss sense geweest, maar daar werden we zo slecht geholpen dat dat hem niet ging worden. We konden kiezen uit een hele hoek met bedden en alles was in diverse kleuren en kon gemixt en gematcht worden qua hoofdbord, voetbord, nachtkastjes etc. Wij offerte laten maken (doet de verkoper gewoon op hun website waar je een amateuristische printscreen van mee kreeg), maar toen we onze wens doorgaven kon net die combi die wij wilden weer niet. Dus snel weer gegaan, want het was zo slecht allemaal.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 15-04-2024 08:02
6.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Boxspring van BeterBed, hun eigen merk matras. Volgens mij was ik rond de 1200 kwijt.
Ik slaap er heerlijk op :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een Auping met dwars gespannen bedspiraal, dat houdt in dat je op je bed kunt springen zoals op een trampoline en dat je bed mettertijd gaat kraken en piepen tijdens seks.
Maar het allerbelangrijkste is is dat je er goed op kunt slapen, ik heb een heerlijk Auping bed :sheep:
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben sinds een paar jaar een Caresse. Kun je op elke maat configureren. Topper en matrassen blijven goed liggen en ligt prima.
https://www.caresseboxsprings.nl/home/
Alle reacties Link kopieren Quote
La_Galette schreef:
14-04-2024 23:41
Boxspring van BeterBed, hun eigen merk matras. Volgens mij was ik rond de 1200 kwijt.
Ik slaap er heerlijk op :-)
dit vraag ik me dus al eeeeuwen af; kan je eigen matras op een boxspring of is het dan geen boxspring meer?
:sheep:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben vorige week een nieuw bed gekocht. We zijn een aantal beddenwinkels binnengelopen. Bij Beter Bed een prijsopgave meegenomen, maar uiteindelijk bij Swiss Sense een bed gevonden waar we voor gevallen zijn. Onze eisen: 2.00 breed en 2.10 lang. Toch voor een boxspring gekozen, maar wel eentje met een wat smallere (afgeronde) achterkant en op een frame, dus oogt iets minder massief. Twee verschillende matrassen, één topper.

Uiteindelijk de hele handel mee besteld. Nieuw dekbed (wol), kussens, nachtkastjes en lampjes. 'Ons' model had sinds deze week 20% korting en dat hebben we ook op de andere spullen gekregen, dus dat was leuk. Wel prijzig hoor, zo'n bed.

Ik kan nog niks zeggen over het comfort, want het komt pas over 10 weken 😉 Ga vooral uitproberen! Niet alle bedden hebben 'afwijkende maten' maar bij Swiss Sense vond ik de opties er wel heel duidelijk bij staan. Ook wat dat met de prijs zou doen en dat vond ik prettig. Want veel andere winkels waar we zijn geweest stond dat er allemaal niet en moet je dus al snel in zo'n eindeloos heen-en-weer spelletje gaan spelen met zo'n verkoper en daar hoi ik niet van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
14-04-2024 23:59
dit vraag ik me dus al eeeeuwen af; kan je eigen matras op een boxspring of is het dan geen boxspring meer?
:sheep:
Ja hoor dan kan, de boxspring is al het ware het onderstel. Daarop komt een matras en desgewenst een topper. Het matras wat er bij hoorde vond ik niet fijn dus zodoende heb ik een andere gekozen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al 25 jaar een Auping. De Auronde volgens mij. Wel al twee keer nieuwe matrassen gekocht. Die kan je bij Auping in diverse hardheden kopen. Ik vind het nog steeds heerlijk slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben al jaren boxsprings, vind dat op de een of andere manier het fijnst liggen.
Bed wat we nu hebben is Swiss sense, is nu 6 jaar oud. Hebben pas ( 2 weken) nieuwe toppers erop liggen want die waren wel echt versleten. Toppers nu van een ander merk want veel goedkoper.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees mee. Ook een nieuw bed nodig na 23 jaar. Wil geen boxspring. Te massief en ik vind het stofnesten.
Alle reacties Link kopieren Quote
freekenkaat schreef:
15-04-2024 08:02
Ik heb al 25 jaar een Auping. De Auronde volgens mij. Wel al twee keer nieuwe matrassen gekocht. Die kan je bij Auping in diverse hardheden kopen. Ik vind het nog steeds heerlijk slapen.
Dit is de beste. Absoluut.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boxspring beterbed. Toen (ruim 8 jaar geleden) nog hun eigen merk miodormio, volgens mij bestaat dat niet meer. Normale lengte, 180 breed en met wat “duurdere opties” en topper voor 1500€ (beetje onderhandeld wel, die mw daar zei toen dat ze 20% korting mochten geven maximaal, was volgens mij helemaal niet de bedoeling dat ze dat zei, maar misschien iets om je voordeel mee te doen!).
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon ijzeren bed met electrische bedbodem 15 jaar geleden bij Beter Bed gekocht. Vorig jaar 2 eenpersoons matrassen van M line gekocht die goed bevallen.
Wij willen ons dekbed aan het voeteneinde goed stevig kunnen instoppen vandaar dus geen boxspring.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor jullie reacties! Veel mensen zeggen Auping, maar die zijn toch gruwelijk duur? Ver boven mijn budget? Wat hebben jullie voor je bed betaald?
Alle reacties Link kopieren Quote
8 jaar geleden ledikant 180x200cm gekocht bij Otto voor 300 euro. Van degelijke Duitse makelij. 2 lattenbodems van Ikea erop, ik denk 25 euro per stuk. Verder 2 Meradiso matrassen met wasbare tijk bij Lidl gekocht à 100 euro per stuk.

Kostte me in totaal 550 euro. Ligt nog steeds heerlijk. Ik ben tevreden over looks, kwaliteit, comfort en prijs.
Alle reacties Link kopieren Quote
Drackie schreef:
15-04-2024 12:13
Dank voor jullie reacties! Veel mensen zeggen Auping, maar die zijn toch gruwelijk duur? Ver boven mijn budget? Wat hebben jullie voor je bed betaald?
Wij hebben nu bij Swiss Sense €3900 betaald. Maar dat is dus extra breed en met een duurder matras en inclusief nieuw wollen dekbed 240x220, matrasbeschermers (molton hoeslakens), hoofdkussens, nachtkastjes en nachtlampjes (aan het bed). Dus voor alleen het bed precies binnen jullie budget :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven