nieuw matras. ervaringen met traagschuim?

20-09-2010 12:14 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds we samenwonen hebben we een matras overgenomen. Het is erg hard en we sliepen erg slecht met rugklachten. Nu hebben we al een tijdje mijn oude 1 persoonsmatras er bovenop liggen. dit is beter maar je houd een half bed over.

We zijn nu aan het kijken voor een ander matras. Omdat we zeer klein budget hebben kijken we 2de hands. Er staat er 1 op in de buurt, maar dat is van traagschuim. Nu weten we beiden niet wat dat is en hoe dat ligt.

Wie heeft er ervaringen mee?

of weet een winkel met goedkope matrassen?
Sorry, ik kan echt niet in jullie portemonnee kijken maar een tweedehands matras raadt ik af. Het is allereerst niet hygiënisch en geen prettig idee maar bedenk ook: waarom doen die mensen dat matras weg?

Over traagschuim zelf kan ik wel wat zeggen: we hebben ze hier in huis. Ik ben er zelf heel blij mee maar mijn vriend weer juist niet. Een nadeel is dat het reageert op lichaamstemperatuur, als je nogal warmbloedig bent (zoals mijn vriend) dan word het matras al snel te zacht. Althans bij die van ons dus. Maar er zijn mbt traagschuim heel veel prijs- en kwaliteitsverschillen dus misschien is het niet in alle gevallen zo.
Gatverdamme een 2e hands matras...... Sorry voor mn reactie maar vind het echt heel erg onhygienisch!
Katja heeft er 1 over, ze heeft er maar een half jaar op geslapen en moet er nu toch vanaf. Misschien wil ze hem wel aan jou overdoen (gratis/goedkoop).

ontzettend spijt van bed
Kijk anders eens bij Ikea. Goede kwaliteit voor een niet al te hoge prijs.
Ik ben niet anders gewend dan 2de hands matrassen, dus ik heb er geen problemen mee. Daarbij gaat er én een molton omheen én een laken. Dus ik snap niet zo goed wat er nou zo ontzettend onhygiënisch is.

Dus graag reacties over traagschuimen matrassen!
2e hands matras, echt niet doen. Krijg je spijt van.

Wij hebben tempur, het bevalt ons prima. De matrassen zijn inmiddels 11 jaar oud en liggen nog prima. Of het beter is dan andere matrassen? Denk ik het niet, het is net wat je persoonlijke voorkeur heeft.
Ik heb proefgelegen in 'n winkel en vond 't waardeloos. Het vormt 'n kuiltje en als je je om wil draaien, dan blijft dat kuiltje eerst nog in de oude vorm waardoor je helemaal niet makkelijk draait. Zag me al elke keer wakker worden. Heb daarom 'n fijne boxspring gekocht die superzalig ligt.

Verder met iedereen eens die 2e hands matrassen onhygienisch vindt.
Traagschuim is behoorlijk warm/zweterig. Als jij of je vriend nogal warmbloedig is, zou ik het niet doen.

Ik zou toch zelf nieuwe matrassen kopen, de Ikea heeft niet al te slechte/ niet al te dure matrassen. Laat je daar eens adviseren.

Matrassen op elkaar leggen is volgens mij ook geen gezonde optie voor je rug. En als je samen op 1 matras ligt, dan heb je volgens mij ook weinig kans op een goede slaaphouding. Maar dat terzijde.
Man heeft er een. Hij ligt lekker, maar ik denk dat mijn man er eigenlijk te zwaar voor is: het ding deukt snel zo erg in dat je de lattenbodem voelt. En daar komt nog een probleem: je moet er eigenlijk een speciale bedbodem voor hebben, met rare rondjes.

Zelf ben ik er niet zo weg van. Het ligt erg zacht en je zakt diep weg. Maar ik hou zelf ook erg van harde matrassen, dus ik ben bevooroordeeld
Ik vind traagschuim heeeerlijk, echt de beste aanschaf in jaren. Wat een super matras. Ik slaap sneller in, slaap langer door en heb geen rugklachten en pijn meer.

Draaien is echt geen probleem daar heb ik nooit last van gehad. Misschien was die van Elninjoo een beetje té zacht. Je hebt ze nl in veel verschillende "hard heden". Ik herken dus bovenstaande problemen echt niet.

Maar.............dat komt omdat ik me goed heb laten voorlichten en info heb gekregen en men goed heeft geluisterd naar wat ik graag wil dit kun je allemaal niet doen met een tweedehands. Dan wordt die keus wel erg lastig en een gok. Ik zou het voor deze matrassen echt niet doen. Je hebt echt heel goed advies nodig voor deze bedden anders ben ik bang dat het geen succes gaat worden.
alvast bedankt voor alle adviezen! Ik ben erg warmbloedig! dus het word hem toch maar niet! anders drijf ik zo nog uit bed.

Maar ikea kijken we nu al. Anders ga ik even mijn ouders vragen te sponseren icm verjaardag e.d. :P

Lijkt me ook wel dat een nieuw matras iig beter is voor je. maarja.. geld...

heeft iemand nog een geldboompje in de aanbieding?
quote:moeilijkenaam schreef op 20 september 2010 @ 12:24:

Ik ben niet anders gewend dan 2de hands matrassen, dus ik heb er geen problemen mee. Daarbij gaat er én een molton omheen én een laken. Dus ik snap niet zo goed wat er nou zo ontzettend onhygiënisch is.

Dus graag reacties over traagschuimen matrassen!

Je wilt het dus niet horen, maar ik zeg het toch: een matras vormt zich altijd naar je lichaam. Op andermans matras liggen kán dus voor problemen zorgen. Op zijn minst dat je gewoon niet lekker ligt.

En daar komt bij: jíj doet er wel een molton omheen, maar hebben de vorige eigenaren dat ook gedaan? Nog afgezien van evt "ongelukjes", zit er sowieso heel veel vocht (zweet) in een oud matras, plus de nodige mijt en schilfers.

Maar goed, jij hebt daar geen problemen mee begrijp ik. Dan moet je gewoon even googlen op 2e hands matras. Genoeg links.
In onze Auping Auronde twee matrassen van traagschuim. Ik vind het heerlijk. Damlan vindt dat ook, al wil hij nog steeds terug naar een waterbed uiteindelijk.

Gewoon eens gaan proefliggen. Niet zomaar iets kopen op MP. Een matras is persoonlijk én belangrijk. Goede slaap is essentieel voor je functioneren en rugklachten zijn daar behoorlijk storend in.
Hier super ervaring met mline traagschuim.

Nooit meer rugklachten.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:moeilijkenaam schreef op 20 september 2010 @ 12:31:

heeft iemand nog een geldboompje in de aanbieding?Helaas. Ik ben principieel erg tegen iets op afbetaling kopen en ook op leningen in het algemeen. Maar in het geval van een matras zou ik denk ik een uitzondering maken. Een goed matras gaat 10 tot 15 jaar mee en is qua rust en rug zoveel waard. Misschien is het dus -ook al is het over het algemeen niet verstandig- toch raadzaam om eventueel bij de Wehkamp een matras op afbetaling te kopen?
Als je wel op afbetaling kunt kopen, kun je dus ook sparen. Als er geen ruimte is om te sparen kun je dus ook niet op afbetaling kopen, je hebt immers geen afloscapaciteit.
Wij voelen er zelf ook niets voor om op afbetaling e.d. te doen.

we zijn nog even aan het kijken op ikea e.d.

Ook gaan we maar eens langs bij de beddenzaken hier. kijken of zij iets kunnen betekenen.
Ik vind het heerlijk, wil NOOIT meer anders !

In mijn oude bed had ik altijd veel pijn aan mijn rug e.d na een nacht slapen, sinds de traagschuim matrassen is dit verleden tijd.
M Line ! En nooit iets anders meer.

Wij hebben alle soorten gehad, ook een waterbed, maar een M Line is echt heerlijk.

Zelfs hoogzwanger nog prins heerlijk op geslapen, en manlief met hele zwakke rug rust hier ook echt op uit.

Enige nadeel ... op vakantie oid slaap je minder goed, en verlang je terug naar je eigen matras.

Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Eenacantal jaren terug heb ik bij de Kwantum een matras gekcoht, vergelijkbaar met Tempur, alleen véél goedkoper. Sindsdien slaap ik heerlijk, de matras ligt prima.

Die matras van kwantum kwam ook nog eens als 1 van de beste uit de consumentengids!

Ik dacht (2 persoons) voor 350 euro!
quote:binkie14 schreef op 20 september 2010 @ 12:34:

Hier super ervaring met mline traagschuim.

Nooit meer rugklachten.

Hier ook. Man en ik hadden allebei rugklachten en nu niet meer. Gewoon gaan proefliggen in de winkel en je goed laten voorlichten.

Wij hebben er trouwens een gewone lattenbodem bij hoor, die speciale is echt niet nodig!
Voor de mensen die een 2e hands matras zo vies vinden: Slapen jullie ook nooit in een hotel?
Alsof je eigen huismijtjes zo hygienisch zijn....
we denken toch dat we maar gaan kijken voor een nieuwe. (misschien dan maar meteen een goede prijs/kwaliteit verhouding met een heel bed!

Ik denk dat dat uiteindelijk goedkoper uitkomt.

Toch bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven