Nieuwbouwhuis

15-12-2020 16:52 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij waren in de eerste instantie uitgeloot voor ons droomhuis in een nieuwbouw plan hier in de buurt. Na 2 weken dan toch het fantastische nieuws dat wij toch een optie hebben gekregen, omdat de andere mensen toch waren afgehaakt. En ook nog eens de woning van onze eerste keus zo blij!! Wij komen net bij de makelaar vandaan en hebben het meer en minder werk besproken en hij heeft materialen laten zien zo leuk allemaal. We hebben wel nog heel veel geduld nodig, want start bouw wordt ongeveer Juni volgend jaar en oplevering rond de bouwvak 2022. Klinkt nog erg ver weg, maar als wij in het nieuwe jaar zitten kun je toch zeggen volgend jaar zomer is de oplevering ongeveer.

Wij gaan deze week nog tekenen en naar onze financieel adviseur om de hypotheek te regelen.


Wij gaan ons eigen huis nog niet te koop zetten dus dat zal pas in 2022 worden. Spannend omdat je ook niet weet wat de huizenprijzen gaan doen, maar wij hebben nu een vrij lage hypotheek en huren wordt dan veel duurder dat is zonde.

Wie heeft er ook een nieuwbouw huis gekocht? En heeft zin om mee te schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap inderdaad dat het met meerdere factoren te maken heeft Jeetjemina 😉 Het is helaas heel lastig omdat de precieze prijzen niet bekend zijn. Voor de koopsom zouden we volledig een hypotheek kunnen krijgen. Meerwerk kan ook meegefinancieerd worden toch van wat ik las?

Lou99, is die 50K volledig eigen geld of heb je het meewerk mee kunnen laten financieren?

We zijn nu heel enthousiast, maar weten ook dat e rnog even flink gespaard moeten worden 🙈 daarom was ik benieuwd of het überhaupt haalbaar zou zijn voor ons. Qua meubels hoeft er niks bij, wonen nu in een huurwoning dus hebben dat in principe.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook leuk vinden om mee te schrijven. Wij hebben een bouwkavel gekocht en begin 2021 zal gestart worden met de bouw.

@saarsaar het meerwerk kan je over het algemeen mee financieren, dat verhoogt de koopsom en waarde van je huis. Hou er ook rekening mee dat de hypotheek al gaat lopen als wordt gestart met de bouw en dat het bedrag geleidelijk oploopt.
Alle reacties Link kopieren
Prachtige keuken jeetje mina. Wij willen ook graag een kookeiland en kastenwand. Beneden nemen wij pvc visgraat vloer en boven laminaat wat mijn man zelf kan leggen.

Wij zijn hebben zo'n 85 k gereserveerd voor meerwerk, maar hebben overwaarde van ons huidige huis dus dat gaan wij gebruiken. Daar zit ook een uitbouw bij van de beneden en boven verdieping wat natuurlijk heel gaaf is dat wij voor deze optie kunnen kiezen. Ook het vergroten en isoleren van de garage gaan wij doen en is een flinke kostenpost , maar geeft wel meteen meerwaarde aan je huis.

Merk wel dat het allemaal flink oploopt en je goed moet budgetteren.

Wij gaan ook een periode dubbele maandlasten betalen dus minder sparen dan.

Je moet alles goed op papier zetten.
Alle reacties Link kopieren
miss-flower schreef:
25-12-2020 08:23
Ik zou het ook leuk vinden om mee te schrijven. Wij hebben een bouwkavel gekocht en begin 2021 zal gestart worden met de bouw.

@saarsaar het meerwerk kan je over het algemeen mee financieren, dat verhoogt de koopsom en waarde van je huis. Hou er ook rekening mee dat de hypotheek al gaat lopen als wordt gestart met de bouw en dat het bedrag geleidelijk oploopt.
Gezellig dat je mee gaat schrijven. Wat leuk dat ze al bijna beginnen met bouwen. Wat voor huis gaat het worden??
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lastig om te omschrijven wat voor huis het wordt. Het is eigentijdse bouw met veel licht en ruimte en energie neutraal. Onze keuken voldoet precies aan de omschrijving van jeetjemina.
Beetje deze stijl:
https://pin.it/5HFMO2i

De kosten lopen inderdaad snel op. Sowieso zijn de prijzen heel hoog. Wij hebben er daarom voor gekozen om onze huidige woning vast te verkopen zodat we de overwaarde in handen hebben en kunnen gebruiken.
In welke regio komt jullie huis?
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat prachtig zeg!!! Heel gaaf!!

Gaan jullie dan tussentijds verhuizen? Wij weten ook nog niet zo goed wat te doen met ons huidige huis. Wij wonen in de regio Noord Holland en de huizenprijzen stijgen hier op dit moment flink. Wij gaan van een tussenwoning naar een vrijstaand huis. En er is een tekort voor zogenoemde starterswoningen dus denk dat de verkoop moet lukken. Als wij hem nu in de verkoop gooien zijn wij hem zo kwijt... maar het duurt nog ruim anderhalf jaar tot wij daadwerkelijk gaan verhuizen... en niemand kan voorspellen wat de markt gaat doen. En wij hebben nu een redelijk lage hypotheek dus huren zou zonde zijn want dan ga je veel meer betalen. Vind het lastig hoor.. hou ook van zekerheid maar nu in de verkoop gooien zou niet slim zijn denk ik.

Je weet niet wat voor effect corona heeft in de huizenmarkt.
Alle reacties Link kopieren
We zijn al verhuisd naar een huurwoning. Ons vorige huis (nieuwbouw eengezinswoning) was binnen een paar dagen verkocht ver boven de vraagprijs. Wij hebben voor de veilige weg gekozen. Voordeel is dat we aan de huurwoning niks hoeven te doen en dat we kunnen opzeggen wanneer het huis klaar is. Proces van verkoop heeft toch ook best veel tijd en energie gekost en geeft ook een periode van onzekerheid. We weten nu precies hoeveel we kunnen besteden en het geeft ons rust. Qua maandlasten is huren duurder, maar we hebben ook geen overbruggingshypotheek meer. We zien in onze omgeving nu veel mensen die direct hun huis verkopen en tijdelijk gaan huren. Die afweging is natuurlijk heel persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
SaarSaar schreef:
24-12-2020 20:30
Ik snap inderdaad dat het met meerdere factoren te maken heeft Jeetjemina 😉 Het is helaas heel lastig omdat de precieze prijzen niet bekend zijn. Voor de koopsom zouden we volledig een hypotheek kunnen krijgen. Meerwerk kan ook meegefinancieerd worden toch van wat ik las?

Lou99, is die 50K volledig eigen geld of heb je het meewerk mee kunnen laten financieren?

We zijn nu heel enthousiast, maar weten ook dat e rnog even flink gespaard moeten worden 🙈 daarom was ik benieuwd of het überhaupt haalbaar zou zijn voor ons. Qua meubels hoeft er niks bij, wonen nu in een huurwoning dus hebben dat in principe.
Een deel van ons meerwerk zit in de hypotheek, een ander deel financieren we vanuit eigen geld. Vergeet niet dat je het qua meerwerk zo bont kunt maken als je zelf wil. Loze leidingen etc. kun je natuurlijk ook zelf aanleggen als je handig bent (wat wij dus echt niet zijn). Net als dat je de leidingen van de keuken ook zelf kunt verleggen.
Alle reacties Link kopieren
hopeful schreef:
25-12-2020 09:49
Prachtige keuken jeetje mina. Wij willen ook graag een kookeiland en kastenwand. Beneden nemen wij pvc visgraat vloer en boven laminaat wat mijn man zelf kan leggen.

...
Ik vind een pvc visgraat ook heel gaaf! Hebben er mensen ervaring met een gietvloer?
Alle reacties Link kopieren
Een gietvloer is ook prachtig maar het schijnt dat je daar alles op ziet en krasgevoelig is. Een pvc vloer is dat absoluut niet!
Alle reacties Link kopieren
hopeful schreef:
25-12-2020 13:30
Een gietvloer is ook prachtig maar het schijnt dat je daar alles op ziet en krasgevoelig is. Een pvc vloer is dat absoluut niet!
Voor die krassen ben ik ook een beetje bang! Die doet me twijfelen. Ik vind zo een gladde vloer juist ook wel heel mooi. Ach, we hebben nog even ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij twijfelen nog tussen PVC en keramisch parket.
Alle reacties Link kopieren
Als de winkels weer open gaan dan willen wij voor een keuken gaan kijken zo'n zin in. Wel gek dat je die al moet uitzoeken i.v.m het leidingwerk enz maar we weten gelukkig wel al wat we willen. Volgens mij kun je nog wel verandering doorgeven als de opstelling maar gelijk blijft.

Wij willen graag een kookeiland met nog een kastenwand. Inductiekookplaat met afzuiger in het blad. Een aparte oven en magnetron, vaatwasser en inbouw koelkast met vriezer. De kleur wordt waarschijnlijk brons met zwart staat mooi bij de visgraat vloer die wij voor ogen hebben. Wij hebben ongeveer 20.000 gereserveerd voor een keuken geen idee of dat gaat lukken..

Wat zijn jullie wensen en budget voor een keuken?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de keuken al uitgezocht ivm de leidingen. Je kunt inderdaad nog aanpassen zolang de opstelling hetzelfde blijft. Voordat het definitief besteld wordt volgt er nog een afspraak. Wij hebben een mat zwarte greeploze keuken uitgezocht met composiet werkblad. We hebben een hoge kastenwand met koelkast, vriezer, oven, combi en kasten, een laag deel met spoelbak en vaatwasser en veel werkruimte en een kookeiland met Bora inductie kookplaat en een bar.
Alle reacties Link kopieren
@missflower: prachtig plaatje, mooie stijl!
En een mat zwarte keuken lijkt me ook mooi. Nemen jullie dan ook zwarte kranen? Die Bora inductiekookplaat krijgen wij ook. Lijkt me echt een ideaal ding, ook qua schoonmaken van de afzuigunit.

@hopeful: Ik denk dat je rond de 20k een heel eind moet zijn voor de keuken. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je voor merken apparatuur koopt. Willen jullie trouwens een aparte magnetron? Of oven met magnetronfunctie erop?

Voor degenen die al een keuken uitgezocht hebben: nemen jullie ook een quooker? Dat mis ik nu in onze huurwoning echt... in ons vorige huis hadden we die wel en in de nieuwe keuken komt die ook weer. Zo handig met snel thee zetten, rijst koken etc.

Wij gaan voor een pvc vloer beneden (in de lengte gelegd) en boven waarschijnlijk laminaat.
Gietvloer vind ik ook mooi maar daar houdt vriend niet zo van.
Alle reacties Link kopieren
miss-flower schreef:
26-12-2020 08:32
Wij hebben de keuken al uitgezocht ivm de leidingen. Je kunt inderdaad nog aanpassen zolang de opstelling hetzelfde blijft. Voordat het definitief besteld wordt volgt er nog een afspraak. Wij hebben een mat zwarte greeploze keuken uitgezocht met composiet werkblad. We hebben een hoge kastenwand met koelkast, vriezer, oven, combi en kasten, een laag deel met spoelbak en vaatwasser en veel werkruimte en een kookeiland met Bora inductie kookplaat en een bar.
Fijn om te weten dat je de keuken nog kunt aanpassen. Waar zijn jullie geslaagd en mag ik vragen wat jullie kwijt zijn?
Alle reacties Link kopieren
Jeetjemina schreef:
26-12-2020 09:13
@missflower: prachtig plaatje, mooie stijl!
En een mat zwarte keuken lijkt me ook mooi. Nemen jullie dan ook zwarte kranen? Die Bora inductiekookplaat krijgen wij ook. Lijkt me echt een ideaal ding, ook qua schoonmaken van de afzuigunit.

@hopeful: Ik denk dat je rond de 20k een heel eind moet zijn voor de keuken. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je voor merken apparatuur koopt. Willen jullie trouwens een aparte magnetron? Of oven met magnetronfunctie erop?

Voor degenen die al een keuken uitgezocht hebben: nemen jullie ook een quooker? Dat mis ik nu in onze huurwoning echt... in ons vorige huis hadden we die wel en in de nieuwe keuken komt die ook weer. Zo handig met snel thee zetten, rijst koken etc.

Wij gaan voor een pvc vloer beneden (in de lengte gelegd) en boven waarschijnlijk laminaat.
Gietvloer vind ik ook mooi maar daar houdt vriend niet zo van.
Wij willen graag een aparte magnetron en oven.

Wij gaan voor de pvc walvisgraat voor de beneden verdieping. Die heeft wat bredere planken waardoor de ruimte nog groter lijkt. Offerte komt op 5500 voor 70 m2. Best een flinke prijs maar ben verliefd op deze vloer dus ga geen concessies doen haha
Alle reacties Link kopieren
@hopeful: is dat in of exclusief leggen? En is dat dan klik of plak? Heb begrepen dat bij plak altijd geegaliseerd moet worden en dat is prijzig. Heb je een plaatje? Ik heb je een PB gestuurd.

@jeetjemina: Wij nemen geen zwarte kranen maar RVS. Elders in het huis hebben we ook geen zwarte kranen. We hebben een combi en een aparte oven.
We zijn voor de keuken ongeveer 20.000 euro kwijt en hebben een hele ruime keuken met merk apparatuur . We hebben geen quooker. We gebruiken de waterkoker zelden en een pan met water kookt zo met inductie. Het kost je wel veel ruimte in een keukenkastje. Vandaar onze keuze om het niet te doen.

Hebben jullie ook een plaatje wat voor soort huis jullie krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Het is inclusief leggen en wordt geplakt idd. Ik zal even kijken in mijn pb.
Alle reacties Link kopieren
hopeful schreef:
26-12-2020 12:00
Het is inclusief leggen en wordt geplakt idd. Ik zal even kijken in mijn pb.
Dat valt me dan heel erg mee. Is dat ook inclusief egaliseren?
Alle reacties Link kopieren
Heb de link gestuurd via pb.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt daar ga ik wel vanuit miss flower. Vroeg om een offerte inclusief leggen en dat was 5500.
Alle reacties Link kopieren
Heb de offerte nog eens bekeken en is incl lijm snijverlies, egaliseren enz.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop berichten..

Wat betreft verkoop verwacht ik ergens dat de huizenmarkt nog wel aanblijft, idealiter willen wij verhuizen als het opgeleverd is; maar de overwaarde is nu extreem. Ergens vraag ik mij af of het zinvol om tussendoor te gaan huren, maar dat ziet manlief niet zitten. Dubbele verhuizing en geld dat in je huurwoning stopt.
Onze dochter begint na de zomer op de basisschool; dus die zou ip het hele schooljaar hier kunnen afmaken. Dus we hopen in de zomervakantie te kunnen verhuizen. Maar als de verwachting qua huizenmarkt anders worden dan is tussendoor huren ook een optie.

Qua meerwerk hebben wij 30.000 mee gefinancierd in de hypotheek. Wij willen wat extra dakramen en zonnepanelen, maar verder geen extreem grote verbouwingen.

Qua keuken zijn we er nu we uit dat we eiland willen met een kastenmuur. We hebben een hard budget gesteld voor de keuken. En sowieso een quooker, dat vind ik zoo fijn in ons huidige huis 😊

Qua vloer wil manlief visgraat pvc. Maar ik hoef niet perse extreem veel betalen voor het visgraatmotief.

In welke provincie/regio hebben jullie iets gekocht? Wij hebben gekocht NoordHolland, dus mochten er advies zijn wat betreft vloer en keuken 😊
Alle reacties Link kopieren
Vanaf Maart tot nu zijn de huizenprijzen in onze regio weer gestegen met 12 procent, dus hopelijk stijgt het nog even lekker door. Regio Noord Holland ook. Vergeleken met bijvoorbeeld Zaanstad zijn de huizenprijzen nog niet aan hun max dus het kan zijn dat het ook onze kant op komt. Huren gaan wij sowieso niet doen want dat vindt ik zonde. Wij hebben nu een spaarpolis in onze huidige hypotheek die nu een hoge rendement heeft wat wij nog even meepakken.

Binnenkort even schakelen met onze makelaar wat wij eventueel kunnen doen... hier een aardig tekort aan tussenwoningen dus wellicht zijn mensen bereid een jaar te wachten tot ze de sleutel krijgen.

Pvc vloer gaan wij kopen bij Floer. Zit niet in Noord Holland .. de dichtstbijzijnde dealer zit in Breukelen maar leverd gewoon in onze regio. Keuken moeten wij nog uitzoeken als we weer mogen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven