Nieuwe bank is lelijk

19-01-2018 16:06 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een nieuwe bank uitgezocht en na drie maanden is hij eindelijk gebracht. De bank is speciaal voor ons gemaakt (je kon zelf de bekleding uitzoeken).

De bank ziet er alleen niet uit, erg lelijk genaaid en afgewerkt. Er zitten op de hoeken allemaal plooitjes tussen de stiksels en de rugkussens zijn scheef genaaid zodat de naad hiertussen niet gelijk zit met de naad tussen de zitkussens. Er is zelfs stof dubbel genaaid om het passend te krijgen. De stof op de zittingen plooit ook al erg, al schijnt dat normaal te zijn?

En wat misschien nog wel erger is: de bank zit niet lekker. Omdat ik niet hou van lage diepe banken hebben we er een uitgezocht met een korte zit.
Nu is de geleverde bank ongeveer 5 centimeter dieper dan degene die in de showroom stond, zodat ik nu wanneer ik ga zitten ik niet met mijn voeten op de grond kom.

Over drie (!) weken komt er pas iemand langs om te kijken, maar ik ben benieuwd of anderen ervaring hebben met hoe zo'n fabrikant gaat reageren, of ze dit serieus gaan oppakken of proberen er onderuit te komen om er iets aan te doen.
Tickel schreef:
19-01-2018 16:22
Volhouden en blijven bestoken met e-mails! Drie weken is echt veel te lang voor er iemand kan komen kijken.

Wat een onzin. TO zit in die weken toch niet zonder bank? Ze heeft meteen al foto's gemaild, de klachten zijn bekend. Dan is er geen enkele reden waarom dat bedrijf meteen dezelfde week op de stoep zou moeten staan.
Cateautje schreef:
19-01-2018 16:41
Mijn tegenpartij was niet zo schappelijk

Je weet helemaal nog niet hoe de tegenpartij van TO zal reageren, dus ik vind het nogal voorbarig om te insinueren dat ze niets willen doen om haar onvrede weg te nemen.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
19-01-2018 16:20
Ja, daar moet je echt nooit heengaan.
Inderdaad. Ik ben anderhalf jaar bezig geweest en geëindigd met een spuuglelijke bank die na een jaar al niet meer uitziet. Goedkoop bleek heeeel duurkoop te zijn!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Rosawinde schreef:
19-01-2018 16:27
Ze konden niet eerder dan drie weken komen, tot die tijd zaten ze vol.... (dat geeft ook te denken bedacht ik me achteraf).
De foto's zijn de dag dat de bank gebracht werd al doorgemaild.
Maak wekelijks foto's met datum. Plooivorming op de kussens kun je niet altijd voorkomen, maar het kan niet de bedoeling zijn dat het plissé wordt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tr0tter schreef:
19-01-2018 16:44
Je weet helemaal nog niet hoe de tegenpartij van TO zal reageren, dus ik vind het nogal voorbarig om te insinueren dat ze niets willen doen om haar onvrede weg te nemen.
Kan ik iets voor je betekenen?
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
19-01-2018 16:42
Wat een onzin. TO zit in die weken toch niet zonder bank? Ze heeft meteen al foto's gemaild, de klachten zijn bekend. Dan is er geen enkele reden waarom dat bedrijf meteen dezelfde week op de stoep zou moeten staan.
Mijn ervaring is dat je gewoon onderop de stapel komt. Ze laten je klacht liggen.

En als je bank goed is dan is het een prima bedrijf. Maar klachten gaan ze gewoon niet zo heel goed mee om. Vooral de terugkoppeling niet.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Oudblond schreef:
19-01-2018 16:45
Inderdaad. Ik ben anderhalf jaar bezig geweest en geëindigd met een spuuglelijke bank die na een jaar al niet meer uitziet. Goedkoop bleek heeeel duurkoop te zijn!
Tja alle waar naar z'n geld. Ik heb er een bankstel gekocht van leder, zeker niet uit de budgetserie!!, en zit er nu nog steeds prinsheerlijk op, al 12 jaar.
ouwewijsneus schreef:
19-01-2018 16:48
Tja alle waar naar z'n geld. Ik heb er een bankstel gekocht van leder, zeker niet uit de budgetserie!!, en zit er nu nog steeds prinsheerlijk op, al 12 jaar.
Niet mee eens, sorry. Als er voor een bepaald budget een bank wordt verkocht in de winkel, dan is dat de deal. Die bank met die kwaliteit voor die prijs. Niets minder.
Als een winkel dat niet kan leveren dan moeten ze een ‘eerlijke’ variant jn de winkel zetten. Met plooien en scheve naden. Dan weet je wat je voor je geld krijgt. En heb je de keuze om door te sparen (of niet).
Alle reacties Link kopieren
Het uiterlijk van een bank interesseert mij momenteel met een gebroken staartbotje weinig.

Maar die banken zakken allemaal na 4 maand zo door.....en dat doet zeer.
Labalade schreef:
19-01-2018 16:57
Niet mee eens, sorry. Als er voor een bepaald budget een bank wordt verkocht in de winkel, dan is dat de deal. Die bank met die kwaliteit voor die prijs. Niets minder.
Als een winkel dat niet kan leveren dan moeten ze een ‘eerlijke’ variant jn de winkel zetten. Met plooien en scheve naden. Dan weet je wat je voor je geld krijgt. En heb je de keuze om door te sparen (of niet).
Kijk eens goed op welk verhaal ik reageer.
waar lees jij dat er niet geleverd kan worden en dat er iets anders is geleverd.
of ik lees ergens over heen?
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
19-01-2018 16:48
Tja alle waar naar z'n geld. Ik heb er een bankstel gekocht van leder, zeker niet uit de budgetserie!!, en zit er nu nog steeds prinsheerlijk op, al 12 jaar.
Zo goedkoop was hij niet, 800 euro vind ik best behoorlijk.
Rosawinde schreef:
19-01-2018 18:22
Zo goedkoop was hij niet, 800 euro vind ik best behoorlijk.
Ik reageerde ook niet op jou bankstel.... :-D
Voor 800 euro zou ik ook een fatsoenlijk bankstel verwachten!
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
19-01-2018 16:48
Tja alle waar naar z'n geld. Ik heb er een bankstel gekocht van leder, zeker niet uit de budgetserie!!, en zit er nu nog steeds prinsheerlijk op, al 12 jaar.
Dit was een eenmalige actie. Wij kopen normaliter ook kwaliteit. Maar omdat er een grote verbouwing aan zat te komen kochten we een 'tijdelijke' bank om dan na de verbouwing op zoek te gaan naar de perfecte bank voor het nieuwe huis. Onze zoektochten naar wat we echt willen, duren vaak lang ;-D omdat we heel kritisch zijn. Maar de bank was er uiteindelijk pas na de verbouwing en het was de verkeerde. Drie maanden - en veel gedoe - later kregen we de juiste bank die vol schimmel zat... 3 maanden later en na bijbetalen... Dat was 1 keer en ik settel nooit meer voor minder dan ik eigenlijk wil!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
19-01-2018 18:25
Ik reageerde ook niet op jou bankstel.... :-D
Voor 800 euro zou ik ook een fatsoenlijk bankstel verwachten!
De onze was wel duurder dan 800 euro!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Welk merk was het dan? Want meubelwinkels zoals Morres, Goossens, Zitmaxx zijn toch alleen maar de leveranciers?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-01-2018 18:44
Welk merk was het dan? Want meubelwinkels zoals Morres, Goossens, Zitmaxx zijn toch alleen maar de leveranciers?
Het merk is Donc volgens de website, zegt mij niks.
Degene die komt kijken is ook niet van de Zitmaxx en ook niet van Donc, van de fabrikant denk ik dan.
ouwewijsneus schreef:
19-01-2018 17:00
Kijk eens goed op welk verhaal ik reageer.
waar lees jij dat er niet geleverd kan worden en dat er iets anders is geleverd.
of ik lees ergens over heen?
Nee. Ik reageer op jouw zin dat alle waar naar zijn geld is. En daar ben ik het dus niet mee eens ;)
ouwewijsneus schreef:
19-01-2018 17:00
Kijk eens goed op welk verhaal ik reageer.
waar lees jij dat er niet geleverd kan worden en dat er iets anders is geleverd.
of ik lees ergens over heen?
Nee je leest nergens overheen. Ik reageer alleen op jouw zin dat alle waar naar zijn geld is. En daar ben ik het dus niet mee eens ;)
Alle reacties Link kopieren
Rosawinde schreef:
19-01-2018 19:19
Het merk is Donc volgens de website, zegt mij niks.
Degene die komt kijken is ook niet van de Zitmaxx en ook niet van Donc, van de fabrikant denk ik dan.
Misschien was er een beginneling aan bezig geweest.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Cateautje schreef:
19-01-2018 16:32
Als je alles hebt geprobeerd om tot een oplossing te komen en de tegenpartij wil niet, is dit de enige manier van doen.


Jazeker Miedo, ik ben meer dan dik tevreden met mijn zitmaxxbank. Snap niet zo goed wat jouw post in dit topic te zoeken heeft.
Ja, maar voorlopig is dat niet het geval, ze willen langskomen. Zo irritant meteen alles op internet gooien bah.. er zijn normale wegen die je kunt bewandelen. Dat dien je eerst te doen.

To, waarom heb je de bank geaccepteerd in die staat? Ik zou hem (en ik spreek uit ervaring) niet accepteren en weer mee laten nemen bij het afleveren.
Mosterd na de maaltijd maar mss een goeie tip voor mensen die zoiets meemaken in de toekomst.
Dit geld ook voor een koelkast met een deuk erin of wat dan ook: het moet zijn wat je besteld hebt en géén beschadigingen, anders niet accepteren. Mochten ze de bank neerzetten en weigeren hem mee terug te nemen gewoon niet tekenen voor ontvangst.
Alle reacties Link kopieren
zodat ik nu wanneer ik ga zitten ik niet met mijn voeten op de grond kom.
Ik ben nieteens zo klein (1,68) maar ik heb dat probleem ook met de tegenwoordige banken die allemaal voor langere mensen zijn gemaakt. Ooit weleens de bank N-Joy gekocht en totaal niet op de zithoogte gelet, maar eenmaal geleverd kon ik niet met mijn voeten bij de grond als ik erop zat. Verder prima bank, deze: https://www.goossenswonen.nl/static/upl ... 452-02.jpg in leer.

Toen ik de zithoogte (in ruste, dus onbelast) opmat bleek die 48 cm te zijn. Aangezien de poten slechts 6 cm hoog zijn (en heel breed) zou ik die moeten vervangen door pootjes van 3 cm om echt lekker te zitten.

Maar ik beschouwde dat als een blunder van mezelf en heb dus geen klacht ingediend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Leuke bank!!
retrostar schreef:
19-01-2018 19:56
Ik ben nieteens zo klein (1,68) maar ik heb dat probleem ook met de tegenwoordige banken die allemaal voor langere mensen zijn gemaakt. Ooit weleens de bank N-Joy gekocht en totaal niet op de zithoogte gelet, maar eenmaal geleverd kon ik niet met mijn voeten bij de grond als ik erop zat. Verder prima bank, deze: https://www.goossenswonen.nl/static/upl ... 452-02.jpg in leer.

Toen ik de zithoogte (in ruste, dus onbelast) opmat bleek die 48 cm te zijn. Aangezien de poten slechts 6 cm hoog zijn (en heel breed) zou ik die moeten vervangen door pootjes van 3 cm om echt lekker te zitten.

Maar ik beschouwde dat als een blunder van mezelf en heb dus geen klacht ingediend.
Mooie bank! Mag ik vragen wat hij ong. zou kosten in de stof zoals op de foto? Ik neem aan dat ze ook andere kleuren hebben, verder is het precies wat ik zoek maar ik zou antracietgrijs willen of zwart en heel mss wel rood :)
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
19-01-2018 20:01
Leuke bank!!
Dank je! :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
19-01-2018 20:20
Mooie bank! Mag ik vragen wat hij ong. zou kosten in de stof zoals op de foto? Ik neem aan dat ze ook andere kleuren hebben, verder is het precies wat ik zoek maar ik zou antracietgrijs willen of zwart en heel mss wel rood :)
Alvast bedankt!
Hier staat hij: https://www.goossenswonen.nl/p/2-zits-n ... -stof/865/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven