Nieuwe keuken vakantiehuis

12-09-2019 11:45 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit topic niet echt bij reizen passen, dus dan maar hier.

Wij zijn op dit moment druk bezig met het plannen van een nieuwe keuken voor in ons vakantiehuis van 8 personen. Bij het plannen ga je toch automatisch wat van de huidige indeling uit. Het is een hele investering, dus we willen geen fouten maken.

Dus ik vroeg me af: wat wordt er zoal gemist in een keuken in een vakantiehuis? Dan kunnen we nog dingen aanpassen. Vaatwasser zit er bijvoorbeeld al wel in.

En worden er ook dingen gemist qua keukengerei? Dan kunnen we dat ook meteen aanvullen.
Maar is er wel ander linnengoed (beddengoed en handdoeken) aanwezig?
Zo niet, dan val je wat mij betreft buiten het luxere segment, hoe mooi het huis dan ook is.
Alle reacties Link kopieren
Zonet even informatie opgezocht over een snelkookpan. Zelf ook nog nooit gebruikt. Bijzonder dat dat per land zo kan verschillen.

@ 2019: als je echt interesse hebt, mag je me altijd een pb sturen, haha
Alle reacties Link kopieren
De beheerder heeft een schoonmaker die het huis tussendoor schoonmaakt. Ze maken dus wel schoon, maar doen niet een complete check voor bijvoorbeeld de voorraadbussen. Handdoeken en dergelijke biedt hij niet aan. We hadden het zelf liever ook anders gehad, maar zitten hier nu eenmaal aan vast helaas.

Wel biedt hij de optie aan om bedlinnen te huren. Dekbedden liggen standaard in ons vakantiehuis. Gasten kiezen er soms voor om te huren, maar vaak ook niet. Als er veel vaker voor gekozen werd dan zouden we het standaard aanbieden en de prijs omhoog idd.

We verhuren niet via airbnb, maar wel via andere kanalen waarbij het niet verplicht is.

@ rosalind: wat de een misschien het luxe segment vind, vind de ander misschien wel weer niet. 20 jaar geleden toen het huis net gebouwd was, was het echt een luxe huis voor die tijd. Dat is het nu al lang niet meer en zo verhuren we het ook niet. Neemt niet weg dat we het onze gasten graag naar de zin willen maken en vinden dat we one gasten een zo goed mogelijk huis aan moeten bieden. Uiteindelijk betalen ze daar natuurlijk ook voor.
Alle reacties Link kopieren
Scherpe messen voor het koken.
Een filterapparaat, Liefst met passende filters en een pot (waar een pond koffie in past) en schepje voor de gemalen koffie.
Grote mokken voor koffie en thee.
Gebruiksaanwijzing voor vage apparaten. Combidingen zijn vage dingen. Ik kan vrijwel elk keukenapparaat gebruiken. Maar ik grill altijd de appeltaart, magnetron het afbakbrood en een beker melk warm ik op in de oven..
Een grote schaal voor chips of salade.
Een groot dienblad.
Een vaas.
Opscheplepels.
Soeplepel.
Onderzetters en pannelappen. Iig 4 stuks van elk.
Een steelpan.
Flesopener, blikopener en kurkentrekker.

En een 8 persoons huis niet uitrusten met 8 stuks van alles. Minimaal 10, want als er 8 zijn en er sneuvelt iets.. moet je bij toerbeurt drinken of je drinkt je melk uit een wijnglas.

Tenzij er vleesschalen aanwezig zijn is 12 borden erg weinig bij een barbecue.
Ik zou zelf algauw neigen naar 16 borden, bordjes, bakjes, schaaltjes, lepels, vorken, messen, theelepels, limonade glazen, mokjes, theeglazen, mokken.
gewoonomdathetkan schreef:
12-09-2019 15:24
@ rosalind: wat de een misschien het luxe segment vind, vind de ander misschien wel weer niet. 20 jaar geleden toen het huis net gebouwd was, was het echt een luxe huis voor die tijd. Dat is het nu al lang niet meer en zo verhuren we het ook niet. Neemt niet weg dat we het onze gasten graag naar de zin willen maken en vinden dat we one gasten een zo goed mogelijk huis aan moeten bieden. Uiteindelijk betalen ze daar natuurlijk ook voor.
Ik reageerde vooral op dat jij zei dat je graag wat luxe aanbiedt aan de gasten. En het is duidelijk dat jullie er moeite voor doen een zo fijn mogelijk huis aan te bieden.
Dan vind ik het zelf moeten meebrengen van handdoeken en theedoeken jammer. Maar als die mogelijkheid er niet is, houdt het op.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voldoende koel- en vriesruimte op prijs stellen.

Theeglazen, theepot en een maatbeker.

Oven is inderdaad onmisbaar.

Voorraadbussen zou ik dan weer nooit gebruiken.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
In vakantiehuisjes vind ik het altijd irritant als de airco of koelkast veel lawaai maakt. Het is vaak een open ruimte.
Alle reacties Link kopieren
gewoonomdathetkan schreef:
12-09-2019 14:13
Er zijn 2 normale kurkentrekkers aanwezig.

Wasmachine en droger ook aanwezig in een aangebouwde stenen hokje. Zou altijd nog een optie zijn om daar nog wat extra koel/vries ruimte te plaatsen, maar een grote koelvries combi past daar niet. Vraag me sowieso af of dat wel handig is ivm droger.

Wat denken jullie is de koelkast groot genoeg? Gaat om zanussi zba17420sa.

Quooker verbruikt inderdaad wel energie. Maar we verhuren (heel) veel. Dus is niet zo dat die onnodig voor langere tijd aan staat.

Glazen theemokken hebben we niet. Ben zelf ook een theedrinker en thuis altijd in glas. Gaan we ook over nadenken. Moet natuurlijk ook allemaal nog in kastjes passen.

Zulke stekkers met usb poorten verdwijnen inderdaad. Sowieso heeft elk bed en aparte (kindveilig) stopcontact.

Staan nu 2 koekenpannen. Derde gaan we over nadenken.

Er staat een bbq op kolen. Niet een heel dure, want vervangen we relatief vaak. Wordt natuurlijk niet goed schoongemaakt door onze gasten. Poets me er altijd op los als we er zelf zijn.
Koelkast is veel te klein. Zou zeker een aparte grote koelkast doen.
Alle reacties Link kopieren
@ rosalind: voel me ook niet aangevallen of iets dergelijks hoor. Wij vinden het ook jammer dat de beheerder niet meer aanbiedt. Helpt ook niet mee dat ons huis (een van de) luxer is dan andere huisjes op het park. Daar staan 30 verschillende particuliere huizen op. We moeten helaas genoegen nemen met het huidige aanbod.

@ petra123456: We hebben een grote map liggen met alle gebruiksaanwijzingen. Bijna alle zaken die je noemt liggen er. En van alles eigenlijk wel 12 of 16.

Maatbeker en theepot zijn ook aanwezig. Theeglazen gaan we naar kijken.

Bijna iedereen vind de koelkast te klein. Vriesvak gaat er dan sowieso uit en we gaan kijken of een grotere past. En of we nog extra koel en vries ruimte kwijt kunnen in het washok. Nog meer mensen enig idee of dat mogelijk is ivm droger die daar staat?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de quooker laten schieten. Een schone waterkoker (ontkalk hem regelmatig, dat scheelt ook tegen zwarte aanslag) is prima. En een grote vriezer, daar heb ik nog nooit behoefte aan gehad. Ga geen restjes bewaren ofzo, en voor een doos ijsjes is de gemiddelde la genoeg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik erg afwijkend maar wat ik vooral mis in vakantiehuizen: voldoende kommetjes/schalen (die dingen die dienst kunnen doen als saladebakje, soepkom, gazpachokom, muesli met yoghurtkom, etc.). Koken doen wij niet echt maar wel lunchen en ontbijten. Ik heb vaak een dunschiller gemist of een maatbeker.
Pannenlappen maar die heb ik al voorbij zien komen (ik zou die siliconendingen kopen). Evenals de mokken.

Wat ik nooit gebruik in vakantiehuizen: broodrooster (houd zo’n ding eens voor de gein op de kop :sick:), placemats (altijd een gore achterkant), kopjes met schotel (te klein voor een echt bakje troost), diepvries (ga nooit voorraadjes inslaan voor een week of twee weken), Senseo (dan nog liever filterkoffie), melkopschuimer, dat spul. Een quooker zou ik ook geen must vinden (heb het in de nieuwe keuken zelfs niet meer).

In het laatste vakantiehuis waar wij zaten, zat er in de keuken één brede lade voor potten en pannen. Ik dacht nog: ‘Dat is Tetrislevel Expert om daar meer dan twee pannen in te krijgen’. Maar het bleek een set te zijn waarbij alles in elkaar gestapeld kon worden. En daarmee kon je gewoon koken, in de oven zetten of afdekken en in de koelkast zetten. Handvat klikte je er zo op en weer vanaf. Vond ‘m zo handig dat ik ‘m voor thuis ook heb aangeschaft.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Senseo zou ik lekker laten staan. Daar doe je mij in elk geval een groot plezier mee :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
@Lemoos 2: In ons huis staan ook 12 kommen/schalen voor soep/muesli enzo. Dunschiller en maatbeker zijn er ook.
Broodrooster maken wij altijd heel goed schoon als we er zijn. Zal voortaan ook letten op de achterkant van de placemats ;-)
Wat voor pannen bedoel je precies? We moeten namelijk nog een nieuwe pannenset kopen ivm wijziging van keramisch naar inductie.

Waterkoker die er nu staat ontkalken we regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
gewoonomdathetkan schreef:
12-09-2019 18:29
@Lemoos 2: In ons huis staan ook 12 kommen/schalen voor soep/muesli enzo. Dunschiller en maatbeker zijn er ook.
Broodrooster maken wij altijd heel goed schoon als we er zijn. Zal voortaan ook letten op de achterkant van de placemats ;-)
Wat voor pannen bedoel je precies? We moeten namelijk nog een nieuwe pannenset kopen ivm wijziging van keramisch naar inductie.

Waterkoker die er nu staat ontkalken we regelmatig.
Het is een set van GreenChef (Clickpan). Daarbij ook de set uit dezelfde serie in de ‘potvariant’.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad een bijzonder systeem met die pannenset. Nog nooit gezien, maar wel praktisch. Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
koelkast met vriezer
Dingen die ik regelmatig mis in vakantiehuisjes en wel eens ter plekke heb aangeschaft als we langer dan een week verbleven:

- een fatsoenlijke kurkentrekker
- soepkommen
- een citruspers
- schilmesje
- broodmes
- koksmes
- knoflookpers of een kleine rasp
- garde
- staafmixer

Wat de koffie betreft, als we met de auto gaan neem ik mijn Nespresso apparaat mee en in het buitenland zoek ik er speciaal op of het huis er wel een heeft. Niets zo erg als een vakantie zonder lekkere koffie ‘s ochtends o_o
Niet alles gelezen, maar ik denk direct aan een kurkentrekker een kaasschaaf!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Mijn tip: géén glazen snijplank! Hout of kunststof. Hout kan weer niet in de vaatwasser natuurlijk.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Maak je geen gebruik van een bookingssite waar mensen een review achter kunnen laten. Daar vermelden ze ook vaker wat ze misten.

Ik heb een tijdje voor een verhuurbedrijf gewerkt. Het toppunt was, er stond een volledige uitgeruste keuken. Maar er was geen mixer met standaard aanwezig en geen wafelijzer🤪
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Verder vooral eens met grote mokken en theeglazen, theepot, kommetjes.
Vriend zegt: haakjes voor theedoeken enzo. En handzeep.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Virginia_38 schreef:
12-09-2019 22:05
Dingen die ik regelmatig mis in vakantiehuisjes en wel eens ter plekke heb aangeschaft als we langer dan een week verbleven:

- een fatsoenlijke kurkentrekker
- soepkommen
- een citruspers
- schilmesje
- broodmes
- koksmes
- knoflookpers of een kleine rasp
- garde
- staafmixer

Wat de koffie betreft, als we met de auto gaan neem ik mijn Nespresso apparaat mee en in het buitenland zoek ik er speciaal op of het huis er wel een heeft. Niets zo erg als een vakantie zonder lekkere koffie ‘s ochtends o_o
Een citruspers, op vakantie koop ik een kant en klare fles jus d'oranje. Ga niet met een kilo perssinaasappelen lopen en wat doe je met een garde?

Grappig dat sommigen keukengerei wekelijks gebruiken terwijl ik bijvoorbeeld een garde misschien één keer per drie maanden gebruik voor een sausje ofzo.
Alle reacties Link kopieren
@ virginia_38: bijna alles wat je benoemt is aanwezig. Er is geen staafmixer, wel een normale mixer. Nespresso apparaat wordt hier heel vaak genoemd, gaan we aanschaffen.

@foxtrotalpha: kurkentrekker en 2 kaasschaven zijn aanwezig.

@streepjessokken: er liggen nu nog glazen en plastic snijplank. Was al van plan om die glazen snijplank weg te doen. Haakjes voor theedoeken moeten we nog een plek vinden voor in de nieuwe keuken, maar die komen er sowieso. Handzeep is aanwezig.

@ 00suus00: gasten kunnen inderdaad een review achterlaten, maar keuken wordt niet vaak genoemd. Sommigen mensen geven inderdaad heel bijzondere commentaren, maken wij ook mee. Dat voorbeeld van jou is ook zo'n leuke :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Zijn die 12 soepkommen ook de dessertbakjes? Dan kunnen mensen niet beginnen met soep en eindigen met een toetje uit een bakje.
Schaaltjes zijn inderdaad heel handig en ik gebruik regelmatig meer dan 2 per persoon per maaltijd. Je wilt namelijk ook nog wat schaaltjes rauwkost bij het hoofdgerecht bv.
Pozzebok schreef:
13-09-2019 12:38
Zijn die 12 soepkommen ook de dessertbakjes? Dan kunnen mensen niet beginnen met soep en eindigen met een toetje uit een bakje.
Schaaltjes zijn inderdaad heel handig en ik gebruik regelmatig meer dan 2 per persoon per maaltijd. Je wilt namelijk ook nog wat schaaltjes rauwkost bij het hoofdgerecht bv.
Ja jeetje, misschien moet TO er 50 schaaltjes neerzetten?
Soep eet je normaal gesproken toch uit een diep bord?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven