Nieuwe keuken - waar snoeptomaten bewaren

28-06-2020 10:14 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken. Ik heb veel ideeën wat ik anders wil dan de huidige keuken. Ik heb kinderen die dol zijn op fruit en groente. Daarom hebben we nu op het aanrecht van die plastic bakjes soepgroente staan en een fruitschaal en soms nog meer van die groenteverpakkingen. Alles wat niet in de koelkast moet. Na een bezoek aan de supermarkt staat mijn halve aanrecht vol. Ik wil deze producten zo graag niet meer in het zicht, maar wel makkelijk te pakken. Onze kelderkast is daardoor niet handig.

Waar bewaren jullie dit, bij voorkeur uit het zicht/ niet in direct zonlicht?
Ik heb een fruitschaal op de eettafel met appels, bananen en tomaatjes. Is in no time op, als ik het in de koelkast zou bewaren zijn ze zo vergeten
Alle reacties Link kopieren
Koelkast en als het grote meloenen zijn, in de kelder op een koele plaats. Ik zet echt nooit fruit of groenten op het aanrecht of buiten de koelkast. Dat wordt toch ontzettend snel slecht?
Life is short. Eat dessert first.
Dubbel
anoniem_647a20122504a wijzigde dit bericht op 28-06-2020 11:43
93.98% gewijzigd
Slimmekip schreef:
28-06-2020 11:42
In mijn ervaring blijven bananen en tomaatjes wel een paar dagen goed en appels zeker een week. Aardbeien doe ik dan wel weer in de koelkast
Ik heb een enorme fruitschaal, die op het aanrecht staat (vrij grote keuken dus genoeg plek). Maar ik bewaar druiven, snoeptomaatjes etc in de groentelade van de koelkast. Daarvan zet ik elke dag een schaal op tafel (ook in de keuken). Ik vind het gezellig staan en eten mijn kinderen het dan graag. Op kamertemperatuur en zo voor het pakken.
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/30/mo ... 9-a1529213

Wat zonde dat er nog steeds mensen zijn die tomaten in de koelkast bewaren, daar bederven ze juist sneller en ze gaan er echt minder van smaken.
Ik heb een tweede fruitschaal op mijn koelkast staan, daar zitten de tomaten in.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
28-06-2020 11:40
Koelkast en als het grote meloenen zijn, in de kelder op een koele plaats. Ik zet echt nooit fruit of groenten op het aanrecht of buiten de koelkast. Dat wordt toch ontzettend snel slecht?
Ik vind fruit koud uit de koelkast niet lekker. De smaak is dan 'weg' vind ik. Dus ik bewaar voorraad in de koelkast en leg wat ik die dag en de volgende dag eet in een bakje in een keukenlade waar de tomaten ook in liggen (ik heb grote, diepe lades).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
28-06-2020 10:57
En verder accepteren dat je keuken er is om te gebruiken.
'Op' mijn keuken staat niets, geen bakje, geen apparaat, geen plant, geen messenblok... En toch wordt die keuken intensief gebruikt met twee kookgekken in huis. Het kan met een keuken waar heel goed over nagedacht is.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
28-06-2020 11:56
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/30/mo ... 9-a1529213

Wat zonde dat er nog steeds mensen zijn die tomaten in de koelkast bewaren, daar bederven ze juist sneller en ze gaan er echt minder van smaken.
Ik heb een tweede fruitschaal op mijn koelkast staan, daar zitten de tomaten in.
Als ik tomaten, komkommers,... op kamertemperatuur zou bewaren, kan ik ze na drie dagen weggooien.

Komkommers rotten in de koelkast? Absoluut nooit last van en als ik er drie koop, ligt de laatste soms een week in de koelkast. Nog perfect in orde. Zelfde met tomaten. Ik merk ook geen smaakverschil, dus ik vind het prima.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
28-06-2020 11:59
Ik vind fruit koud uit de koelkast niet lekker. De smaak is dan 'weg' vind ik. Dus ik bewaar voorraad in de koelkast en leg wat ik die dag en de volgende dag eet in een bakje in een keukenlade waar de tomaten ook in liggen (ik heb grote, diepe lades).
Ah, wij willen altijd koud fruit. Als je dat niet lekker vindt, zou ik het ook in een lade leggen idd.
Life is short. Eat dessert first.
Hier staan de snack komkommers, paprika en cherry tomaten gewoon zo op het aanrecht bij de fruitschaal. Eerst stonden ze in de kelderkast maar daar werden ze vergeten en nu loop je de keuken in en dan zie je ze waardoor je er sneller een of een paar pakt.
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige (open) keuken had ik op de kop een smal onderkastje met lades. Dat lijkt mij handig om de snoepgroenten voor de kinderen in te doen: lade op kinderhoogte en dan kunnen ze zelf pakken wat ze willen zonder dat ze 'in de weg lopen' als je aan het koken bent.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Een mooie etagère een laag groente en een laag fruit. Of een etagère met groente en een etagère met fruit.
Ik heb op het aanrecht een pot met de dagelijks gebruikte pollepel en spaan staan, een grote etagère met fruit en groente, een fles olijfolie, een fles zonnebloemolie en een fles kookwijn (wijnazijn) en verder een waterkoker.

Nu vul ik de etagère met een dagvoorraad omdat het warmer is en het fruitvliegjestijd is en de weekvoorraad ligt koel in de kelderkast of koelkast. Maar vanaf oktober ligt alles wat niet gekoeld hoeft erop. Na het boodschappen doen was ik de boel en leg het erop, zonder verpakking, bijvoorbeeld kersen of snoeptomaten leg ik op een mooi bijpassend schaaltje.
doornroosje9 schreef:
28-06-2020 12:04
Als ik tomaten, komkommers,... op kamertemperatuur zou bewaren, kan ik ze na drie dagen weggooien.
Vreemd. Hier liggen ze dus altijd buiten de koelkast en blijven echt wel een week goed, ik doe maar eens in de week boodschappen en nooit een probleem mee. Komkommers doe ik wel in de koelkast want daar proef ik het niet maar bij tomaten vind ik dat er echt veel smaak verloren gaat als ze gekoeld zijn.
Andersom schreef:
28-06-2020 10:57
En verder accepteren dat je keuken er is om te gebruiken.

Jouw droom:

Afbeelding

Jouw nachtmerrie:

Afbeelding

En dan ergens de gulden middenweg vinden.
Ik heb geen rotzooi op mijn aanrecht en dat werkt echt prima.
Groente en fruit bewaar ik in de ventilator gekoelde groentelade. Gaat heel lang mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bewaren jullie wortels?

In de schuur en in de koelkast drogen ze uit én gaan ze schimmelen. Je ziet ze gewoon krimpen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Alleen aangesneden/bewerkte groente gaat bij mij in de koelkast.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
28-06-2020 14:06
Hoe bewaren jullie wortels?

In de schuur en in de koelkast drogen ze uit én gaan ze schimmelen. Je ziet ze gewoon krimpen.
In de groentelade van de koelkast, zonder problemen. Ik weet niet hoe lang je ze laat liggen? Hier hooguit twee weken.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
28-06-2020 14:07
Alleen aangesneden/bewerkte groente gaat bij mij in de koelkast.
Fruitvliegjes heb ik zelden. De bron vind ik snel en vervolgens gaat die in een afgesloten vuilniszak de kliko in.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
28-06-2020 14:08
In de groentelade van de koelkast, zonder problemen. Ik weet niet hoe lang je ze laat liggen? Hier hooguit twee weken.
In de groentelade "ziet" mijn man ze niet.

Mijn ervaring is dat door de winkel voorbereide waspeentjes het langst goed blijven.

Vroeger werden die dingen toch ook gewoon op zolder of in de kelder bewaard?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
28-06-2020 14:12
In de groentelade "ziet" mijn man ze niet.
Wat bedoel je, om zo te eten? Daarvan leg ik dagelijks wat in een schaal op de eettafel.
Oudblond schreef:
28-06-2020 12:03
'Op' mijn keuken staat niets, geen bakje, geen apparaat, geen plant, geen messenblok... En toch wordt die keuken intensief gebruikt met twee kookgekken in huis. Het kan met een keuken waar heel goed over nagedacht is.

Tuurlijk kan dat. Ik had dat ooit ook, behalve dan koffiezetter en waterkoker, die stonden er wel. Momenteel lukt het niet zo, door meer spullen dan ruimte, te veel mensen die er dagelijks bezig zijn. Het is even niet anders, erbij neerleggen is eenvoudiger dan handhaven. en mijn keuken is nog steeds netjes, maar niet leeg.
Cateautje schreef:
28-06-2020 10:43
Tomaten verliezen hun smaak in de koelkast.
Niet in de groentela (van een wat nieuwere iig) Zo'n koelkast met temperatuur zones. Ideaal.
ClumsyNinja schreef:
28-06-2020 11:56
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/30/mo ... 9-a1529213

Wat zonde dat er nog steeds mensen zijn die tomaten in de koelkast bewaren, daar bederven ze juist sneller en ze gaan er echt minder van smaken.
Ik heb een tweede fruitschaal op mijn koelkast staan, daar zitten de tomaten in.
En toch werkt dat in de praktijk niet. De meeste keukens zijn te warm namelijk. En gelukkig hebben de meeste koelkasten nu lades en zones waar ook tomaten prima blijven.
Appel op de fruitschaal een week, hoogstens twee weken. In de koelkast wel maanden.
Alle reacties Link kopieren
Tegen de fruitvliegjes helpt hier heel goed een klein vleesetend plantje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven