Nieuwe keuken, waar?

22-05-2019 14:32 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe woning, nieuwe keuken!
We hebben nooit eerder een nieuwe keuken aangeschaft en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Zoveel keukenboeren, zoveel aanbod, zoveel keuzes.
Ik hoop dat jullie tips hebben!
- waar raden jullie ons aan een keuken te kopen?
- ik weet dat je flink kunt onderhandelen over de prijs, hoe werkt dat? Hoe weet je dat je een oké prijs betaalt?
- kochten jullie de apparatuur bij dezelfde winkel?
- waar koop je voor een goede prijs een natuursteen blad? (Of is dat helemaal niet handig?)
- raden jullie een quooker aan?
-los fornuis met oven of inbouw?
- zijn Ikea keukens een aanrader?
- 2 spoelbakken, handig of zonde van de ruimte?

Wij zoeken een hoogglans keuken zonder handgrepen in een hoekopstelling.
Ikea keuken met niet Ikea apparatuur en niet Ikea blad?

Het gaat om een jaren 30 huis, voor de beeldvorming. De vloer is granito (heet dat zo? Zwart wit gespikkeld steen).

Ik lees jullie ervaringen/tips graag!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben laatst een keuken laten tekenen bij grando, bruynzeel en een lokale interieurbouwer. In het verleden zijn we ook ooit bij brugman geweest. Bij brugman kregen toen inderdaad dat riedeltje over nu tekenen en even de baas bellen, daar doe ik geen zaken meer. Bij bruynzeel en grando werden we netjes geholpen. Bijna dezelfde keuken maar toch was grando een stuk duurder dan bruynzeel maar op het moment dat ze de prijs gaven werd er al vlug bij gezegd dat er heus onderhandeld kon worden mochten we ergens anders een goedkopere offerte krijgen. Bruynzeel gaf gelijk, naar ons idee, een nette prijs. De interieurbouwer heeft vooral een hele mooie tekening gemaakt van een dure niet zo praktische keuken. Ikea hebben we ook zeker overwogen maar daar konden we eigenlijk al geen leuke frontjes vinden en ja, dan houd het op.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook net een nieuwe keuken. Bij een lokale keukenboer gekocht.
Ik heb een anderhalve spoelbak (dus een grote en een kleine). Neemt niet veel meer ruimte in dan en enkele, maar ik vind het heel handig, ondanks dat ik ook een vaatwasser heb. Een volledig dubbele spoelbak zou ik niet zo gauw doen. Die neemt veel te veel ruimte in op het aanrecht. Hier ook wel bovenkastjes. De keuken is niet zo groot, dus wilde wel bovenkastjes voor de opbergruimte. Wij hebben op een tegenoverliggende muur nog een extra kastje waar het koffiezetapparaat en waterkoker opstaan. Daar zit ook de prullenbak in.

Wij hebben ook nog wel even naar Ikea gekeken, maar daar werd wat wij wilden niet zoveel goedkoper als wat de keukenzaak ons kon leveren en laten plaatsen bij Ikea is veel duurder dan bij de lokale keukenboer.

Iemand noemde al de Le Mans hoekkast, die heb ik ook, ideaal. Verder onder allemaal lades
Alle reacties Link kopieren
flamingo35 schreef:
22-05-2019 14:32
Nieuwe woning, nieuwe keuken!
We hebben nooit eerder een nieuwe keuken aangeschaft en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Zoveel keukenboeren, zoveel aanbod, zoveel keuzes.
Ik hoop dat jullie tips hebben!
- waar raden jullie ons aan een keuken te kopen?
- ik weet dat je flink kunt onderhandelen over de prijs, hoe werkt dat? Hoe weet je dat je een oké prijs betaalt?
- kochten jullie de apparatuur bij dezelfde winkel?
- waar koop je voor een goede prijs een natuursteen blad? (Of is dat helemaal niet handig?)
- raden jullie een quooker aan?
-los fornuis met oven of inbouw?
- zijn Ikea keukens een aanrader?
- 2 spoelbakken, handig of zonde van de ruimte?

Wij zoeken een hoogglans keuken zonder handgrepen in een hoekopstelling.
Ikea keuken met niet Ikea apparatuur en niet Ikea blad?

Het gaat om een jaren 30 huis, voor de beeldvorming. De vloer is granito (heet dat zo? Zwart wit gespikkeld steen).

Ik lees jullie ervaringen/tips graag!
Ik zou bij voorkeur alles bij 1 winkel halen! Anders is het risico voor jou als er iets niet past. En het gaat bij keukens om millimeters!

Ik heb 2 spoelbakken gehad. Maar wat zonde van de ruimte! Ik grbruik het niet (waarvoor dan?). In de praktijk lag er vaak viezigheid. Nu heb ik 1 grote spoelbak en dat is zo handig! Zorg dat de platen uit je oven of magneyron erin passen. Handig met schoonmaken.

Een quooker is een must tegenwoordig! De uittrekbare is heel erg handig.

Heeft ikea natuursteen? Vind ik prachtig zeker in een oud huis. Wel kostbaar en opletten met kringen. Ik heb keramiek en harder is er niet. Ik snij brood op het aanrecht en hete pannen kunnen er gewoon op.

Tip verwerk apparatuur in je keuken en blad. Dat scheelt lelijke spulletjes op een mooi blad. Dus quooker, inbouw zeeppomp etc.

En geen gaskookplaat meer natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bij Grando en een interieurbouwer geweest ivm afwijkende maten van kastjes die we nodig hadden.
Bij Grando zijn we goed geholpen en alles kon, maar misten het echte meedenken in oplossingen. Omdat we een keukeneiland naar eigen ontwerp willen en Grando de onderdelen hiervoor bij verschillende leveranciers moest bestellen durfden we de gok niet te nemen dat alles dezelfde kleur en materiaal zou zijn. En een ondoorzichtige offerte. Alle onderdelen van de keuken waren in de computer gezet en daar kwam een bedrag uit en vervolgens kregen we korting en een offerte. Ik wilde graag de gespecificeerde offerte zien maar die kregen we niet. Alleen een eindbedrag wilden ze geven.

Bij de interieurbouwer zijn we heel fijn geholpen en dachten ook goed mee in oplossingen en kwamen met verrassende ideeen. En uiteindelijk niet duurder dan Grando. Geen ondoorzichtig gedoe met prijzen en duidelijk in welke kwaliteit we zouden krijgen. Keuken had later nog een paar wijzigingen nodig, dat was allemaal geen probleem.

Bij de keukenconcurrent zijn we ook naar binnen gelopen om te kijken wat daar mogelijk was. Er was op dat moment geen verkoper beschikbaar en werd meteen aangegeven dat als we een afspraak wilden maken korting zouden krijgen. Een aparte werkwijze. Duidelijk aangegeven wat we wilden en tekeningen achter gelaten. Afspraak gemaakt en toen bleek de betreffende verkoper veel te weinig ervaring te hebben om ons te kunnen helpen (gaf hij zelf aan) of we maar weer een nieuwe afspraak wilden maken. Uiteindelijk die afspraak afgezegd omdat we er geen goed gevoel over hadden. Afspraak bleek niet in de agenda te staan dus zouden weer voor niets gegaan zijn.

Hadden een Ikea keuken maar keuken wordt bij ons zowel prive als voor werk gebruikt en dus erg intensief en merken dat Ikea keukens daar minder geschikt voor zijn. Vooa de kastfrontjes beschadigen vrij snel. Ik zie dat ook bij anderen.
Oven, magnetron en koelkast zijn verder prima.
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
22-05-2019 14:55
Misschien heb je ook nog wat aan de tips uit dit topic:

klussen/nieuwe-keuken/list_messages/440674
Ah, thanks! ga m doorlezen!
Alle reacties Link kopieren
Oud Blond, ik heb gezocht en Tulp keukens bekeken; mooi! hier gaan we zeker serieus naar kijken. Er zit een filiaal in de buurt.

Dat onderhandelen, kortingen, dwingende verkooptechnieken.... vreselijk. Ik kan er niks mee. Ben er ook niet goed in. Maar beter op zoek naar een winkel met vaste prijzen.

Iedereen tot zover super bedankt voor de tips!!
Ik heb er al veel aan gehad! Binnenkort maar eens gericht op pad :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Evelien2010, nee Ikea heeft geen natuursteen. Ik ken iemand die kocht een Ikea keuken en een los blad elders, natuursteen.

De twee spoelbakken heb ik ook van de lijst gehaald, idd onzin met een afwasmachine. Zo'n klein rechthoekig bakje naast de grote bak lijkt me dan wel weer handig. Dank voor je reactie daarover WIlma!

Quooker staat op de wishlist! met bruiswater, wist helemaal niet dat dat bestond!
Lijkt me top.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven