Nips

17-10-2018 15:27 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jahaa, het lijkt zo'n leuk woord. Absoluut niet angstaanjagend, zelfs best schattig. Maar draai het maar eens om @(

Er zit dus al een paar dagen zo'n monster in een van mijn twee gootsteenbakken in de keuken. Van schrik heb ik er een grote beker overheen gezet en die staat er nu dus nog :facepalm: Ik weet dat het heel kinderachtig is, maar ik heb een enorme spinnenfobie en heb geen idee hoe ik dat ding uit mijn gootsteen krijg.

De gootsteen vol met heet water laten lopen is een idee, dat overleeft het beest natuurlijk niet maar hij is te groot om door het afvoerputje te spoelen en zelfs voor dode spinnen ben ik panisch dus dan ligt 'ie daar straks dood en weet ik nog niet hoe ik hem weg moet halen.
Met de stofzuiger in de aanslag staan en vervolgens de beker optillen durf ik niet. Die krengen kunnen keihard lopen, ik zie het al gebeuren dat hij naar een plek rent waar ik niet meer bij kan en is het wachten op een tweede hartverzakking als hij ineens weer ergens opduikt.

Kortom, deze angsthaas zoekt hulp en/of aanmoediging met als doel een spinvrije gootsteen.
Uitlachen mag ;-D
...
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
17-10-2018 16:20
...Malaysian Green Huntsman...
Holy farts. Heb dat ding even gegoogled. En jij blijft gewoon lekker liggen slapen o_o
25-30 cm doorsnee :'( hello no dat ik daar weer in die lodge kwam
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
17-10-2018 16:20
Niet lezen, calamitycat! Hieronder mijn enige spinnenervaring waar ik echt door geschrokken ben ooit.


Ik heb ooit in Maleisië gereisd en daar werd ik op een nacht wakker en zag in het licht van buiten van maan en lantaarn een enorme spin op het plafond, echt huge! (Malaysian Green Huntsman waarschijnlijk)

Groot licht aan, maar veel te hoge lodge om bij te kunnen (zo'n bamboe-hotel, met een punt in het midden). Dus na een half uur piekeren hoe ik hem weg kon krijgen (niet bang voor spinnen maar zo'n knoeperd boven je hoofd vind ik ook niet fijn...), toch maar gewoon het licht aan gelaten en gaan proberen te slapen. Onrustig geslapen en steeds uit mijn ooghoek dat beest in de gaten gehouden.

Toch ingeslapen de volgende ochtend was hij weg. Toch een vervelend gevoel, want waar is hij nu dan?! Maar na een half uur nog geen spin gelokaliseerd dus nou ja, dan is hij gewoon weg.

Hele dag op pad geweest en terug naar de lodge. Ik stap vrolijk onder de douche en trek het douchegordijn opzij. En wat zit daar, in zo'n gordijnplooi: dat enorme beest. Nou, toen heb ik ook keihard gegild, in mijn blootje. Getverderrie, wat een beest was dat!
Natuurlijk gelezen :facepalm: :biggrin:

OMG, wat een verhaal. Echt doodeng. Wat heb je gedaan toen je was uitgegild?
...
Alle reacties Link kopieren
Well done TO! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
17-10-2018 16:20
Oké het is eng wanneer je een spin ziet, maaaaarrrr het is erger wanneer je diezelfde spin plots NIET meer ziet
Dat zeker. Ik heb wel eens een week beneden op de bank geslapen nadat ik een enorme spin had gezien in mijn slaapkamer en het ding was verdwenen toen ik de stofzuiger had gepakt. Nooit meer gezien maar tijdenlang achterdochtig gebleven.
...
Sue-Heck schreef:
17-10-2018 16:28
Holy farts. Heb dat ding even gegoogled. En jij blijft gewoon lekker liggen slapen o_o
25-30 cm doorsnee :'( hello no dat ik daar weer in die lodge kwam
Het was een tikje donker en hij zat erg hoog dus op dat moment had ik niet door dat het ding zó groot was, eerlijk gezegd.
En nee, ik heb echt niet lekker geslapen, maar zat midden in de jungle in een resort en kon niet echt ergens anders heen, zo voelde dat wel een beetje, haha!
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
17-10-2018 16:28
Holy farts. Heb dat ding even gegoogled. En jij blijft gewoon lekker liggen slapen o_o
25-30 cm doorsnee :'( hello no dat ik daar weer in die lodge kwam
:rofl:

Ik heb maar niet naar een plaatje gezocht op google, dan slaap ik waarschijnlijk nachtenlang niet.
...
Alle reacties Link kopieren
Blond93 schreef:
17-10-2018 16:31
Well done TO! :thumbsup:
Dank! :)
Achteraf viel het eigenlijk best mee.
...
Calamitycat schreef:
17-10-2018 16:30
Natuurlijk gelezen :facepalm: :biggrin:

OMG, wat een verhaal. Echt doodeng. Wat heb je gedaan toen je was uitgegild?
Het ergste vond ik dat ik erlángs moest om uit de douchecel te komen, ik dacht dat hij op me zou springen. Maar goed, deed het beest natuurlijk niet! Ik heb me razendsnel aangekleed en heb een medewerker gebeld vanaf de hotelkamer. Die is gekomen en die heeft samen met een collega hem platgeslagen :sick: Ik heb het niet gezien, maar wel gehoord. Gelukkig was het m'n laatste nacht daar, was er wel klaar mee, ik was de dag ervoor ook al supplier voor een bloedzuiger.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-10-2018 16:24
Ik las dus vandaag ergens dat mensen hiervoor de dierenambulance bellen.
Ja echt
ja ik ook!! op televaag dat dan weer wel
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
17-10-2018 16:32
Dat zeker. Ik heb wel eens een week beneden op de bank geslapen nadat ik een enorme spin had gezien in mijn slaapkamer en het ding was verdwenen toen ik de stofzuiger had gepakt. Nooit meer gezien maar tijdenlang achterdochtig gebleven.
Dan kunnen wij elkaar de hand schudden. Ik heb ooit de woonkamer een tijd ontweken om een gigantisch exemplaar o_o
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
17-10-2018 16:35
Het ergste vond ik dat ik erlángs moest om uit de douchecel te komen, ik dacht dat hij op me zou springen. Maar goed, deed het beest natuurlijk niet! Ik heb me razendsnel aangekleed en heb een medewerker gebeld vanaf de hotelkamer. Die is gekomen en die heeft samen met een collega hem platgeslagen :sick: Ik heb het niet gezien, maar wel gehoord. Gelukkig was het m'n laatste nacht daar, was er wel klaar mee, ik was de dag ervoor ook al supplier voor een bloedzuiger.
Regelrechte horror.
...
Alle reacties Link kopieren
En nu vanavond met z’n allen naar de film arachnafobia kijken :biggrin:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
17-10-2018 18:00
Dan kunnen wij elkaar de hand schudden. Ik heb ooit de woonkamer een tijd ontweken om een gigantisch exemplaar o_o
:there:
Ik vind het echt een vervelende fobie en het slaat eigenlijk ook nergens op om bang te zijn voor een beest wat duizend keer kleiner is dan ik. Maar ja, dat is een handgranaat ook en die zijn echt wel gevaarlijk ;)

Ben toen ik in de tuin aan het werk was wel eens gebeten door een grote kruisspin die in mijn mouw was gevallen @( Behalve dat ik bijna flauwviel van angst deed het ook best pijn.
...
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
17-10-2018 18:13
En nu vanavond met z’n allen naar de film arachnafobia kijken :biggrin:
Doe maar. Dan kijk ik wel naar Bambi ;-D
...
Alle reacties Link kopieren
Ook hier bang voor die joekels.

Wat was ik blij toen ik een vriend kreeg. Die zou me wel redden van dit soort monsters.... niet dus he, hij is er banger voor nog dan ik. Als er hier 1 zit, gaat hij achter me staan... 🙈

Ik vermoord ze. Elektronische vliegenmepper. Hou van dieren. Maar met die monsters komt een ware sadist in me naar boven.

Ik spuit chloor voor mn voordeur. Ze kunnen niet zo goed tegen de geur schijnbaar....
Alle reacties Link kopieren
Nutteloos exemplaar dan, je vriend :proud:
...
Alle reacties Link kopieren
Wauw dapper van je TO!!! :yes:

Ik ben zelf overigens niet bang voor spinnen, maar wel voor slakken (zelfs dat woord typen geeft me.al kriebels brrr)
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven