Normale prijs badkamer renovatie

13-02-2020 15:12 39 berichten
Hi,
Ik vraag me af wat een beetje een normale prijs is voor een badkamer renovatie.
Alles moet gebeuren:
- nieuw bad
- er is geen douche dus deze wordt apart gemaakt
- nieuw toilet
- wastafelmeubel
- plafond + spotjes
- leidingwerk vervangen
- betegelen
- nieuwe radiator

Badkamer is 6m2.

We hebben een offerte liggen van 15.000 euro incl arbeid en materialen. Vind dit best aan de prijs😅
anoniem_394240 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 15:13
3.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De badkamer bij ons heeft ongeveer €11.000-€12.000 gekost inclusief spullen, slopen en de werklui betalen. Badkamer van iets meer dan 4m2.
We hebben een aparte douche, apart bad, aparte wc en een klein badkamermeubeltje met wasbak en kraan.
Kosten vielen achteraf best tegen :'). Wel alles bij een badkamer'boer' gekocht behalve de vloertegels.
Wel een tip, let op degene die het gaat installeren. Wij hadden uiteindelijk een klusbedrijf die helemaal niet zo vaak badkamers deed en met die kleine ruimte 5 weken bezig is geweest. Plus dingen die niet goed gingen en nog hersteld moesten worden. Dus kijk ajb wel naar een vakman (of zelf doen als dat mogelijk is).
Wij willen binnenkort ook de badkamer verbouwen en hadden ook die indicatie. Ik wil nu gaan kijken of het goedkoper kan door de meubels los te kopen (bij hornbach erg goedkoop, naar de kwaliteit moet ik nog even onderzoek doen) en een losse loodgieter voor de leidingen en tegelzetter inhuren. De tegels ook bij een bouwmarkt halen. Dit is nu een beetje het plan en verwacht hierdoor wel minder uit te geven.
Als je een normaal uurloon zou rekenen dan is het een belachelijk hoog bedrag. Ik neem tenminste aan dat de spullen zelf er niet bij in zitten.

Ik zit er ook mee. Klussers hebben het druk en vragen steeds meer geld gewoon omdat het kan.
7000 voor een gat in de vloer en een afvoerpijp leggen van 6 m. Geen afwerking nodig, de rest kan ik zelf.
Belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
13-02-2020 18:08
De tegels ook bij een bouwmarkt halen.
Zou ik niet doen. Zoek naar kwaliteit en probeer die dan zo goedkoop mogelijk te krijgen. Restpartijen op marktplaats of uitverkoophallen genoeg. Kost even tijd, maar het plaatsen van de tegels is duurder dan de tegels zelf, dus dan kun je maar beter goede gebruiken in plaats van tegels die snel barsten, verkleuren of uit elkaar vallen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een veeeeel duurdere badkamer. Maar dan hebben we ook helemaal niks zelf gedaan (behalve uitzoeken) en ook niet ergens op bezuinigd.
Als je er zelf verstand van hebt, kan je goedkoper denk ik, maar als ik zag wat er bij ons gebeurd is en waar de man allemaal aan moest denken ... poeh. Respect.
Wij vonden het het geld echt wel waard.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
13-02-2020 15:36
Prijzen vergelijken is lastig, je zegt zelf al excl. betegelen. TO krijgt ook een nieuwe douche, daar zal e.e.a aan afvoeren en kranen voor aangelegd moeten worden. Verplaatsen of aanleggen leidingwerk en betegelen kunnen ook flinke kostenposten zijn. Ook zit er veel kwaliteitsverschil in baden, douches enz. enz..

Ik vind de offerte niet zo'n gekke prijs.
Nee, ik betaalde totaal 7500 euro
En het materiaal kwam bij Sani for All in Varsseveld, is een internetwinkel met diverse vestigingen in ons land.
Weet niet of ik de naam mag noemen, 😳
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
LittleLemon schreef:
13-02-2020 18:49
Zou ik niet doen. Zoek naar kwaliteit en probeer die dan zo goedkoop mogelijk te krijgen. Restpartijen op marktplaats of uitverkoophallen genoeg. Kost even tijd, maar het plaatsen van de tegels is duurder dan de tegels zelf, dus dan kun je maar beter goede gebruiken in plaats van tegels die snel barsten, verkleuren of uit elkaar vallen.
Ja zou het zoveel verschil maken? Uiteindelijk komt het toch ongeveer hetzelfde vandaan en betaal je vooral voor de merknaam of particuliere winkel toch?
Alle reacties Link kopieren
De vloertegels bij mij komen bij hornbach vandaan. Een keer per ongeluk de douchekop (lang staafachtig model, dus geen grote zware kop) laten vallen en meteen een blus eraf in de hoek. Weet niet hoe dat zit met duurdere tegels maar is wel flink zonde.
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
13-02-2020 19:09
Ja zou het zoveel verschil maken? Uiteindelijk komt het toch ongeveer hetzelfde vandaan en betaal je vooral voor de merknaam of particuliere winkel toch?
Volgens mij kun je bij de duurdere merken zelfs garantie claimen als een vakman het heeft gelegd tenminste. En ik heb vaak gehoord dat bouwmarkttegels gewoon wat lichter en poreuzer zijn. En vooral de looptegels zijn dingen waar je echt goede kwaliteit van moet hebben. Maar ik heb mij gewoon laten voorlichten door verschllende tegelboeren.
LittleLemon schreef:
13-02-2020 21:56
Volgens mij kun je bij de duurdere merken zelfs garantie claimen als een vakman het heeft gelegd tenminste. En ik heb vaak gehoord dat bouwmarkttegels gewoon wat lichter en poreuzer zijn. En vooral de looptegels zijn dingen waar je echt goede kwaliteit van moet hebben. Maar ik heb mij gewoon laten voorlichten door verschllende tegelboeren.
bedankt voor de tip!
strings-attached schreef:
13-02-2020 18:45
Als je een normaal uurloon zou rekenen dan is het een belachelijk hoog bedrag. Ik neem tenminste aan dat de spullen zelf er niet bij in zitten.

Ze hebben een offerte liggen inclusief materialen. materialen = spullen.

€15.000 is een realistisch bedrag dan hoor voor een complete badkamer.
Kan misschien iets voordeliger als ze zelf het bad, de kranen en wc aankopen en niet de duurste tegels uitzoeken.
Zo heb ik het wel gedaan en dat bespaarde me ruim €1000
Mikla schreef:
13-02-2020 19:09
Ja zou het zoveel verschil maken? Uiteindelijk komt het toch ongeveer hetzelfde vandaan en betaal je vooral voor de merknaam of particuliere winkel toch?

Het losstaande bad wat ik wilde koste bij mijn tegelboer €1400
Tegels waren bij hem wel scherp geprijsd.

Bij Hornbach het exact zelfde bad (echt zelfde merk en type) €899,-

Dat was mijn eerste winst al.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
13-02-2020 15:20
Nieuwe badkamer is duur. Als je voor een 7000 euro aan spullen ben je ook zo nog eens 7000 euro aan uurloon e.d. kwijt. Leidingen die omgelegd moeten worden, het bad, nieuwe douche. Het is ook best veel werk.
Dit. 15 K incl. uurloon en materiaal is een mooi middenprijs.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
PoesinBoots schreef:
14-02-2020 11:45
Het losstaande bad wat ik wilde koste bij mijn tegelboer €1400
Tegels waren bij hem wel scherp geprijsd.

Bij Hornbach het exact zelfde bad (echt zelfde merk en type) €899,-

Dat was mijn eerste winst al.
Dit soort dingen had ik inderdaad ook gevonden. Hornbach scheelt ook echt een hoop met bijv karwei en gamma

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven