Olie van lakens weghalen

03-04-2020 12:04 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik masseer elke avond massageolie op mijn kuiten en voeten in de hoop dat ze beter worden. Een gewone creme is moeilijker te verdragen. En ik heb satijnen lakens omdat ik katoenen en jersey lakens niet verdraag tegen mijn huid (ik heb allodynie als gevolg van neuropathie).

Er zit nu massageolie op de satijnen lakens aan de kant van waar mijn kuiten liggen. Dat is niet weggegaan met gewoon waspoeder en wassen op 30 graden. Er zit nog steeds een donkere indruk op de lakens.

Hoe krijg ik de lakens weer in een normale kleur? Of hoe krijg ik de olie weg.
Alle reacties Link kopieren
Misschien met shampoo of afwasmiddel?

Verder zou ik me er niet te druk om maken. Het zit aan de binnenkant toch? Dat ziet geen man!
Afwasmiddel. Insmeren, paar minuten laten intrekken en het meeste uitspoelen. Dan in de was doen.
Lakens was ik sowieso wel wat warmer dan 30 graden. Daar lig je de hele nacht in te broeien.
Alle reacties Link kopieren
Afwasmiddel en dan bij voorkeur groene derft. Is een superontvetter zonder dat het de stof aantast. Denk er wel om dat je het laken eerst weer spoelt. Afwasmiddel schuimt ontzettend en er zit niet voor niks een schuimdemper in wasmiddel 😁
Alle reacties Link kopieren
afwasmiddel inderdaad. Ik smeer het er altijd in en was het dan mee. Maar ik zou me bij lakens dan ook weer niet druk maken over vlekken, die niemand ziet. En.. was lakens op minimaal 60 graden ivm huisstofmijt. Ook de satijnen (katoen) lakens.
Later is nu
Gewoon op 90 graden wassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gelezen dat ik satijnen lakens op maximaal 40 graden moest wassen. Vandaar die 30 graden om safe te zijn.
Nagellakmetglitter schreef:
03-04-2020 13:04
Ik had gelezen dat ik satijnen lakens op maximaal 40 graden moest wassen. Vandaar die 30 graden om safe te zijn.
Op de wasinstructies van die lakens zelf?

Wat staat er op qua materialen en wasinstructie op laken zelf?
Laat iig de lakens niet te lang weken. Dan gaan de vezels open staan en verliest de stof zijn gladheid. Das is vast niet handig in jouw geval.


Het was trouwens geiniger geweest als je de reden niet had gegeven. Gewoon ‘olie op lakens’ is een stuk spannender voor mijn hersenen in Coronatijd :clown:
Alle reacties Link kopieren
Satijn is geen spullie of materiaal, maar een bepaalde manier van weven waardoor een weefsel extra glad wordt.
Je hoeft het dus niet op lagere temperatuur te wassen omdat het satijn is. Misschien omdat het van teer materiaal is?
Kun je erachter komen waar de lakens van zijn geweven? Want als dat gewoon katoen is, desnoods met een beetje polyesther erdoor, kun je het echt wel heter wassen. Zestig graden desnoods. En dan gaan die vlekken er, met wat voorwerk goed uit.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ossegal is goed voor vet, maar ik weet niet voor satijnen lakens
Wij gebruiken altijd massage olie en dat geeft ook vlekken. Ik was sowieso altijd alles wat op bed ligt op 95 graden, dus ook dekbed etc. Gaat er altijd prima uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven