Onveilig in eigen huis

17-08-2018 14:25 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii,

Laatst heeft mijn buurvrouw zelfmoord proberen te plegen door de gaskraan open te zetten. Gelukkig was haar dochter thuis en heeft haar gevonden. Als dit niet het geval was had ze alles opgeblazen en aangezien onze huizen tegen elkaar aanstaan blaast ze ons ook op waardoor wij dood kunnen. Ze is opgenomen in het ziekenhuis maar was na 3 dagen al weer thuis. Ik voel me niet veilig want als ze weer zoiets doet is er niemand die haar optijd kan vinden (buurmeisje is bij oudere zus gaan wonen). Is er iets wat ik kan doen om dit te stoppen en weer rustig te kunnen slapen?

Daphne
Alle reacties Link kopieren
Daphne_x_x schreef:
17-08-2018 15:00
De wijkagent weet ervan maar omdat wij denken (zeker weten) dat ze zoiets gaat doen kunnen hun niks. Ze moeten bewijs hebben dat ze daadwerkelijk bij wijze van over een uur weer de gaskraan openzet. En ze is 50 en heeft al geprobeerd in een bejaardenflat te komem maar ze heeft een dochter van 16 en die mag niet mee.
Zielig voor je buuf maar ongelooflijk dat de politie de buren (jullie) zo'n gevaar laten lopen omdat buuf haar leven niet meer ziet zitten.
Kan er met mijn pet niet bij :@@:
Alle reacties Link kopieren
Purdey161 schreef:
17-08-2018 15:13
Zielig voor je buuf maar ongelooflijk dat de politie de buren (jullie) zo'n gevaar laten lopen omdat buuf haar leven niet meer ziet zitten.
Kan er met mijn pet niet bij :@@:


Iedereen - ook de politie - is aan regels gebonden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vivapimpelmees schreef:
17-08-2018 15:10
Je hebt je post aangepast maar zit jezelf verkeerd te quoten. Waarom is t van belang dat wij weten van wie zij de ex is?

En bejaardetehuizen bestaan al heel lang niet meer, dus ergens rammelt er iets aan jouw verhaal.

Als er een kind van 16 bij betrokken is, is Veilig Thuis dan nog niet ingeschakeld?
Ik vermoed dat TO een seniorenwoning bedoelt en geen bejaardentehuis.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
17-08-2018 15:15
Iedereen - ook de politie - is aan regels gebonden.


Dat begrijp ik.
Maar toch kan ik er met mijn pet niet bij. Die buuf brengt buitenstaanders hun leven in gevaar.


Edit: je mag mensen niet bedreigen met een NEPpistool maar je mag mensen wel écht in gevaar brengen door je huis proberen op te blazen?

Regels; my ass.
anoniem_367992 wijzigde dit bericht op 17-08-2018 15:24
24.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daphne_x_x schreef:
17-08-2018 15:00
De wijkagent weet ervan maar omdat wij denken (zeker weten) dat ze zoiets gaat doen kunnen hun niks. Ze moeten bewijs hebben dat ze daadwerkelijk bij wijze van over een uur weer de gaskraan openzet. En ze is 50 en heeft al geprobeerd in een bejaardenflat te komem maar ze heeft een dochter van 16 en die mag niet mee.
Raar dan. Hier hebben ze het serieus opgepakt en echt niet gewacht tot het gas weer eens openstond. Ik zou doorzoeken binnen de politie. Straks gebeurt er iets en dan zijn er mss slachtoffers of alle huizen naar z'n grootje.
Alle reacties Link kopieren
Purdey161 schreef:
17-08-2018 15:13
Zielig voor je buuf maar ongelooflijk dat de politie de buren (jullie) zo'n gevaar laten lopen omdat buuf haar leven niet meer ziet zitten.
Kan er met mijn pet niet bij :@@:
De ellende is dat door Buuf weg te halen je het probleem alleen maar verplaatst. In een andere woning hebben de buren daar weer een probleem en zo blijf je gaan. Helaas kunnen mensen ook niet gedwongen worden tot zorg en mijn ervaring heeft me geleerd dat “ een gevaar voor jezelf of anderen” een heel groot begrip is en ze dat niet zomaar inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
CL2 schreef:
17-08-2018 15:21
Raar dan. Hier hebben ze het serieus opgepakt en echt niet gewacht tot het gas weer eens openstond. Ik zou doorzoeken binnen de politie. Straks gebeurt er iets en dan zijn er mss slachtoffers of alle huizen naar z'n grootje.
Hier namen ze het ook heel erg serieus maar iemand die zorg weigert daar kunnen ze niet zoveel mee. Voor je gedwongen wordt moet je echt compleet gestoord zijn.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
17-08-2018 15:10
Je hebt je post aangepast maar zit jezelf verkeerd te quoten. Waarom is t van belang dat wij weten van wie zij de ex is?

En bejaardetehuizen bestaan al heel lang niet meer, dus ergens rammelt er iets aan jouw verhaal.

Als er een kind van 16 bij betrokken is, is Veilig Thuis dan nog niet ingeschakeld?
Er zijn speciale flats bij ons voor 50+. En dat is van belang omdat zij zich door niemand wil laten helpen omdat ze de ex is van en zichzelf dus nogal belangrijk vindt en niemand een kant op kan met dr en daarom ook geen Veilig Thuis.
Alle reacties Link kopieren
Purdey161 schreef:
17-08-2018 15:13
Zielig voor je buuf maar ongelooflijk dat de politie de buren (jullie) zo'n gevaar laten lopen omdat buuf haar leven niet meer ziet zitten.
Kan er met mijn pet niet bij :@@:
Nee ik zei ook al: het komt er dus opneer dat er eerst iets met ons moet gebeuren tot dat er actie ondernomen wordt??
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij niet dat zo n gasmeter veel nut heeft.. die meet dan het gas in jouw huis terwijl bij jaar het huis vol gas stroomt, als het ontploft ben je wel je huis kwijt.

Kan de woningbouw niet dwingen om niet meer op gas te koken? Dus kooktoestel weghalen en elektrisch neerzetten? Of zo n systeem dat het gas stopt als er geen vlam komt? Om dan op een andere manier gas in de woning te laten zijn dan iets meer handelingen voor nodig, nog geen garanties, maar dan is het geen impulsiviteit in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
Bris schreef:
17-08-2018 15:27
Lijkt mij niet dat zo n gasmeter veel nut heeft.. die meet dan het gas in jouw huis terwijl bij jaar het huis vol gas stroomt, als het ontploft ben je wel je huis kwijt.

Kan de woningbouw niet dwingen om niet meer op gas te koken? Dus kooktoestel weghalen en elektrisch neerzetten? Of zo n systeem dat het gas stopt als er geen vlam komt? Om dan op een andere manier gas in de woning te laten zijn dan iets meer handelingen voor nodig, nog geen garanties, maar dan is het geen impulsiviteit in ieder geval
Nog niet aangedacht bedankt ! Zal het voorstel morgen neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
17-08-2018 15:21
De ellende is dat door Buuf weg te halen je het probleem alleen maar verplaatst. In een andere woning hebben de buren daar weer een probleem en zo blijf je gaan. Helaas kunnen mensen ook niet gedwongen worden tot zorg en mijn ervaring heeft me geleerd dat “ een gevaar voor jezelf of anderen” een heel groot begrip is en ze dat niet zomaar inschakelen.
Bizar.
Al word het probleem van het gas verholpen dan nog blijft deze vrouw een gevaar voor haar omgeving. Ze kan op een andere manier aan explosieven komen of met een automatisch geweer heel de wijk van kant maken als ze weer in een depressieve bui terecht komt.
Het feit dat ze niet eens aan het leven van haar bloedeigen kind denkt bij zulke acties zegt al genoeg. She’s nuts.
Alle reacties Link kopieren
Daphne_x_x schreef:
17-08-2018 15:26
Nee ik zei ook al: het komt er dus opneer dat er eerst iets met ons moet gebeuren tot dat er actie ondernomen wordt??
En wat werd er toen tegen je gezegd?
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
17-08-2018 15:24
Hier namen ze het ook heel erg serieus maar iemand die zorg weigert daar kunnen ze niet zoveel mee. Voor je gedwongen wordt moet je echt compleet gestoord zijn.
Nou, dan zal onze buurvrouw, die er al een jaar of 40 woonde zonder problemen, ineens echt compleet gestoord geworden zijn. Dat was dan onze mazzel.
Alle reacties Link kopieren
Purdey161 schreef:
17-08-2018 15:47
En wat werd er toen tegen je gezegd?
Ja sorry toch kunnen we niks doen...
Alle reacties Link kopieren
Loullah schreef:
17-08-2018 15:43
Al word het probleem van het gas verholpen dan nog blijft deze vrouw een gevaar voor haar omgeving. Ze kan op een andere manier aan explosieven komen of met een automatisch geweer heel de wijk van kant maken als ze weer in een depressieve bui terecht komt.
Het feit dat ze niet eens aan het leven van haar bloedeigen kind denkt bij zulke acties zegt al genoeg. She’s nuts.
Ja joh, van gas naar explosieven en automatische geweren.
Er bestaan ook nog pillen, touw en weet ik veel wat.

Heel de wijk van kant maken. Pff en dan noem jij die buuf 'nuts'.
Bris schreef:
17-08-2018 15:27
Lijkt mij niet dat zo n gasmeter veel nut heeft.. die meet dan het gas in jouw huis terwijl bij jaar het huis vol gas stroomt, als het ontploft ben je wel je huis kwijt.

Kan de woningbouw niet dwingen om niet meer op gas te koken? Dus kooktoestel weghalen en elektrisch neerzetten? Of zo n systeem dat het gas stopt als er geen vlam komt? Om dan op een andere manier gas in de woning te laten zijn dan iets meer handelingen voor nodig, nog geen garanties, maar dan is het geen impulsiviteit in ieder geval
Zo'n gasmeter heeft wel degelijk nut volgens mij. Ik ken een geval waarbij het daadwerkelijk tot een ontploffing kwam. De buren roken al de hele dag gas voor het zover was. Zij hebben toen de gasmaatschappij gebeld en konden nergens een lek bespeuren.

Ze hebben toen nog bij de persoon in kwestie aangebeld maar omdat die niet opendeed hebben ze het daarbij gelaten gek genoeg. Hoewel iedereen wist van eerdere zelfmoordpogingen, viel bij niemand het kwartje. Zoiets verzint een mentaal gezond persoon ook niet.

Maar anyway. Het gas kan al bij de buren gededecteerd worden uren voordat het daadwerkelijk tot een ontploffing komt. Doen dus!
Alle reacties Link kopieren
CL2 schreef:
17-08-2018 15:49
Nou, dan zal onze buurvrouw, die er al een jaar of 40 woonde zonder problemen, ineens echt compleet gestoord geworden zijn. Dat was dan onze mazzel.
Of ze wilde meewerken en zorg ontvangen, dan wordt het een makkelijk verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Daphne_x_x schreef:
17-08-2018 15:51
Ja sorry toch kunnen we niks doen...

Niet pikken!
Er werk van maken.
Desnoods naar Hart van Nederland mailen, of anders verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
17-08-2018 15:53
Zo'n gasmeter heeft wel degelijk nut volgens mij. Ik ken een geval waarbij het daadwerkelijk tot een ontploffing kwam. De buren roken al de hele dag gas voor het zover was. Zij hebben toen de gasmaatschappij gebeld en konden nergens een lek bespeuren.

Ze hebben toen nog bij de persoon in kwestie aangebeld maar omdat die niet opendeed hebben ze het daarbij gelaten gek genoeg. Hoewel iedereen wist van eerdere zelfmoordpogingen, viel bij niemand het kwartje. Zoiets verzint een mentaal gezond persoon ook niet.

Maar anyway. Het gas kan al bij de buren gededecteerd worden uren voordat het daadwerkelijk tot een ontploffing komt. Doen dus!
Oh dat is zeker een goede dan!
Purdey161 schreef:
17-08-2018 15:52
Ja joh, van gas naar explosieven en automatische geweren.
Er bestaan ook nog pillen, touw en weet ik veel wat.

Heel de wijk van kant maken. Pff en dan noem jij die buuf 'nuts'.
Ja echt wel. Iemand die gestoord is gaat steeds verder. Ik vind een gaskraan opendraaien terwijl je je eigen kind kan doden al best heftig. Laten we niet doen alsof explosieven en wapens niet geregeld gebruikt worden door mensen die geflipt zijn. Of een auto!
Alle reacties Link kopieren
Purdey161 schreef:
17-08-2018 15:56
Niet pikken!
Er werk van maken.
Desnoods naar Hart van Nederland mailen, of anders verhuizen.
Haar dochters zeiden al: dit kan zo niet langer er moet hulp komen, alleen ze laten niks meer van zich zien of horen dus das ook nogal appart als je het mij vraagt.
Die gasmeters werken wel, maar voordat zo'n ding gas waar neemt in jouw huis, kan er in het huis van de buurvrouw al zo'n hoge concentratie zijn dat het een grote explosie kan veroorzaken.


Ik zou ook niet meer lekker wonen met zo'n buurvrouw.

Edit; ik zie net dat het al genoemd is
anoniem_64626895e1994 wijzigde dit bericht op 17-08-2018 16:05
7.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
17-08-2018 15:55
Of ze wilde meewerken en zorg ontvangen, dan wordt het een makkelijk verhaal.
Ja, dat zal het geweest zijn. Een oudere dame, uit haar huis van 40 jaar, met geschiedenis, ze stond te trappelen. Of je leest wat ik eerder schreef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven