Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
Alle reacties Link kopieren
@Criminal mind:

Nou wij zijn ook wel een beetje toe aan wat meevallers. Gelukkig gaat er ook een heleboel inmiddels wel goed. Zo liggen we bijvoorbeeld behoorlijk goed op schema! :yes:

@ Moosey:
Ik ben ook erg blij dat we iemand ervoor hebben ingehuurd. De professional kreeg het helaas ook niet in een hele dag voor elkaar. Dus het laatste deel hebben we alsnog zelf gedaan. Blaren op de handen en zelfs blauwe vingers van het slopen ervan. Maar inmiddels ligt er een prachtige laminaatvloer in. :heart: Maar ik kan de komende 10 jaar geen tapijt meer zien. :-[

@Daneli:
Welkom in het topic. :redrose:
Wat fijn dat je nu een vast contract in het vooruitzicht hebt. Gefeliciteerd! Een mooie eerste stap in de huizenjacht. Waar ga je naar op zoek qua huis? Kijk je in een moeilijke regio of valt dat mee? Ik hoop dat je snel een paar leuke huizen kunt gaan bekijken en daarna snel kan kopen natuurlijk haha.

@Ycjoo:
Wat fijn dat jullie overdracht bijna in zicht is! Ik herken het ongeduld heel erg. :proud:
Ik heb ook altijd geroepen 'als het rond komt dan kan ik er over 10 jaar vast om lachen'. Kijken hoe lang het nog duurt voordat de opgebouwde frustratie omgezet is in gelach.. :lol:

Wij konden de sleutel gelukkig erg snel krijgen doordat het huis waarin wij komen al helemaal leegstond. Dat was in dat geval zéker voordelig. De planning is al grotendeels uitgevoerd inmiddels. We hebben een kleine 2 weken totaal waarin we het meeste moesten/moeten doen. We hebben nog dit weekend zo'n beetje over voor de laatste werkzaamheden. A.s. week komen de verhuizers en rond woensdag zullen we over zijn. :heart:

Algemene update dan maar: :lijstje:

- We hebben de oude vloeren verwijderd.
- Er is vloerverwarming geïnstalleerd.
- Beneden is het keramisch parket gelegd en gevoegd.
- Boven en op zolder is er laminaat neergelegd en zijn de plinten al klaar.
- Hele zolder en bovenverdieping staat in de verf. (Sommige muren moesten wel 4 x..) :"-(
- Benedenverdieping is gedeeltelijk geverfd.
- 1001 gaten gevuld.
- Alle woonwinkels zo'n beetje gehad voor het uitzoeken van meubilair; we hebben nieuwe eetkamerstoelen, nieuwe verlichting, extra kledingkasten, een nieuwe bank, een handgemaakte kapstok en nieuwe gordijnen uitgezocht. En ik vrees dat er nog wel meer bij komt maar we hebben de bankrekening voorlopig even genoeg geteisterd.
- Afspraken gemaakt met bedrijven die in de loop van de tijd wat kleine dingen moeten komen regelen.

We zijn lekker bezig! Ook wel bekaf. Maar we zijn er bijna! :high5:
Alle reacties Link kopieren
Fijn Discover, toch nog voorspoedig alle klusjes, ondanks de tegenvallers!

Ycjoo, succes en plezier met de sleuteloverdracht. Moet er veel geklust?

Daneli, spannend! Succes! Hebben jullie een idee van wat jullie zoeken en of dat haalbaar is qua budget?

Dromenvangert, van harte! Dat heeft vast rust. Nu echt lekker plannen :)

Hier zijn we na een paar dagen vrij weer met frisse moed Funda op gedoken. Komende week kijken we naar 2 huizen die we eerder hadden overgeslagen, omdat ze niet perfect waren maar wel aan de top van ons budget zaten. Inmiddels staan die een tijdje te koop, dus zit er wellicht wat onderhandelingsruimte.

En natuurlijke houden we ook de nieuwe Funda aanwas in de gaten. Bedacht me vanmorgen dat het wel vreemd zal zijn dat als we een huis kopen, de dag niet meer standaard met Funda begint :)
Alle reacties Link kopieren
@ flomo

Ja heerlijk dat er soms nog dingen mee kunnen zitten. :biggrin:

De verhuiswagen staat voor en ze zijn al druk bezig. New home, here we come! :yes:

Goed dat jullie even een paar dagen voor jullie zelf hebben genomen. Elk stadium in de zoektocht naar een nieuwe woning is spannend en vermoeiend dus een beetje tijd voor jezelf nemen is goed!

Hopelijk zit er een goed huis bij voor jullie binnenkort. Verstandig om de eerder 'afgeschreven' woningen nu nogmaals te bekijken. Wie weet kan er iets met de prijs en wordt het wel aantrekkelijk! En anders hoop ik dat je snel een nieuw huis op funda treft dat jullie aanspreekt. Zodat je heel snel aan je funda verslaving kan werken. :lmao:
Alle reacties Link kopieren
En we zijn officieel over! :heart:
Discover schreef:
24-05-2017 21:36
En we zijn officieel over! :heart:
Gefeliciteerd :jump:

Wij gaan inschrijven voor nieuwbouw in de binnenstad, er was heel veel opkomst op de infoavond dus geef ik ons niet zoveel kans. Maar je weet het nooit.
Alle reacties Link kopieren
Discover: gefeliciteerd. Officieel klaar. Wat een opluchting zal dat zijn. Nog tips wat je tegen gekomen bent met klussen of wat?

Flomo: dankje. Vloeren. Slaapkamer kasten. Verven en sausen. Badkamer vernieuwen. En ja die kleine dingen...
En waren die 2 huizen wat? Of mankeerde er toch iets aan? Mijn dag begon ook altijd met funda maar nu al een poos niet meer op gekeken haha. Ik ben benieuwd.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Discover schreef:
24-05-2017 21:36
En we zijn officieel over! :heart:
Gefeliciteerd :). Dat moet een opluchting zijn.



@Inkie: geluk gewenst dan!
Alle reacties Link kopieren
Wat een opluchting! En ik kan het eindelijk zeggen: vorige week is ons huis eindelijk verkocht! Net nadat we de sleutel van het nieuwe huis hebben gekregen en een kleine maand voor de verhuizing. Alles sluit nu naadloos aan... wij gaan er eind juni op vrijdag uit, de nieuwe bewoner gaat er op maandag in. Wat een spannende 7 maanden met slechte nachten en rare ervaringen met bezichtigingen en onze makelaar. Ik ben zo blij en opgelucht! En ik geniet nu nog meer van het klussen in ons nieuwe huis.... counting the days!!!
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Haper, gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat het een opluchting is zeg! En fijn ook dat de overdracht al zo snel is, ideaal! Gaat het in het nieuwe huis ook voorspoedig?

Ycjoo, valt op zich mee dus, behalve de badkamer.

Discover, heerlijk zeg, hoe voelt het..;-)?

Onze twee huizen waren allebei interessant, maar het tweede huis was net even wat goedkoper en hoeft minder direct te gebeuren (uiteindelijk denk ik dat de kosten gelijk zijn, maar hier kunnen we het meer spreiden over de komende jaren). We hebben op dat huis nu een bod gedaan en hopen vandaag iets terug te horen (gelijk een eindbod, met een deadline van vandaag einde dag, dus het is wel of niet). Qua prijs schatte de makelaar in dat er weinig mogelijk is, maar we vonden het dusdanig mooi en veel mogelijkheden voor de toekomst, dat we wel bereid zijn wat hoger te gaan zitten. Het blijft tenslotte nog steeds net iets onder ons zelfgestelde maximum en ruim onder het maximum van wat we mogen/kunnen lenen.

Mocht dit niks worden, kunnen we woensdagochtend nog een ander huis bekijken en als we willen ook nog bieden op het eerste huis. Dat moet dan wel een stuk lager bod zijn dan ons bod nu (en dus ook dan de vraagprijs), omdat daar gewoon op korte termijn aardig wat kosten voor gemaakt moeten worden. Maar goed, dat zien we dan wel zodra het zo ver is. Eerst nog een paar uurtjes duimen :nut:
Alle reacties Link kopieren
@ Harper

Gefeliciteerd! Dat moet heerlijk voelen! Scheelt zoveel aan stress, spanning en gedoe! Juni is zo voorbij!

@ Flomo
Het voelt heer-lijk! Ik hoef ook eigenlijk niet te wennen, het gaat zowat vanzelf. Leuke buren en volgens mij is de hele straat prima. Ik hoef hier voorlopig niet meer weg! Alle mensen die hier kolen (van familie en vrienden tot klusjesmannen en professionals) zijn onder de indruk van het huis. Dus dat is ook enorm leuk!

Wat fijn een vd 2 huizen voldoende aansprak om er een bod op te doen. Nu begint het duimendraaien. Hopelijk horen jullie snel (goed) nieuws! Gelukkig weet je dat je igg vandaag iets moet horen. Dat scheelt! Ik duim mee!
Gefeliciteerd Harper en wat ideaal dat de kopers het ook zo snel willen aanvaarden.

En Flomo wat fijn om te kunnen bieden op iets dat je leuk vindt. Ik duim dat jullie het krijgen.

Hier van de week 3 huizen kijken waarvan er eentje echt interessant is, maar daar gaan ze al weer over op schriftelijke biedingen ivm grote belangstelling. En natuurlijk nog het nieuwbouwappartement waar we hopen ingeloot te worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, Discover, dat het zo goed voelt!

Duim voor je Inkie! En Flomo, pfff wat een spanning zeg! Hoop echt dat jullie bod wordt geaccepteerd!

In ons nieuwe huis begint de boel eindelijk goed te draaien en zojuist bij de aannemer geweest. Die verzekerde me dat het allemaal goed komt. Deze week de dakkapellen erop en volgende week woensdag komt de nieuwe keuken al. Allemaal spannend!!! Ik heb er zo'n zin in! Inmiddels de woonkamer bijna ingepakt. Nog drie volle weekenden voor de rest. Dat moet gaan lukken! Ik zie het allemaal zonnig in! ;-)
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Haper, wat fijn, gefeliciteerd! Ik gunde je het al zo want ik vond het echt serieus een heel erg leuk huis, je oude huis. Superfijn dat het zo aansluit!
Alle reacties Link kopieren
Dank je, Moosey. Ik ga er ook nog even een kleine maand van genieten. Maar dan wel tussen de dozen ;-)
Nothing takes the past away like the future
Ingeloot :cheer2: :sun: :cheer:

Nu nog anderhalf jaar wachten O_O
Alle reacties Link kopieren
Ohhh ik voel de stress.. morgen sleutel.
Hele week zit al niet mee. Mezelf buiten gesloten, werkochtend vergeten, paar keer naar supermarkt omdat ik weer eens wat vergeten was, niet ongesteld geworden maar ook niet zwanger (denk stress) achja, het komt allemaal goed. Ik ga lekker douchen en slapen :facepalm:
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
_Inkie_ schreef:
30-05-2017 20:46
Ingeloot :cheer2: :sun: :cheer:

Nu nog anderhalf jaar wachten O_O
Gefeliciteerd!!!!
:cheer:
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Inkie!

Haper, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn. Ik word helemaal gelukkig van je post :)

Ycjoo, ik vergeet je bijna. Nu jullie ook de sleutel, van harte! Grappig dat je zo gespannen was, het is ook spannend allemaal, dus helemaal niet gek!

Hier ook grote blijdschap, want het bod is geaccepteerd! Volgende week bouwkundige keuring en voorlopig koopcontract tekenen, en intussen al wat hypotheekdingen aan het regelen. Oplevering is pas december, maar dat mag de pret niet drukken. Helemaal blij :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wow, Flomo! Van harte! Oh, het dromen kan beginnen! Zo heerlijk!!! De eerste maanden gaan zo om, dan word je ongeduldig en dan gaat alles ineens veel te snel... let maar op hahaha! Geniet nu heerlijk van de roze wolk!
Nothing takes the past away like the future
Alle reacties Link kopieren
Wat een stilte hier... iedereen druk aan het klussen of genieten van het nieuwe huis?

Hier zijn we druk met de hypotheekadviseur alle zaken uit te zoeken en te regelen. Er blijken toch wat dingen iets ingewikkelder dan van te voren ingeschat, dus kost iets meer tijd dan gehoopt. Gelukkig is het qua salaris ruim geen probleem om te lenen wat we nodig hebben, maar met het nog niet verkopen van het huis en afwegingen met verschillende hypotheekmogelijkheden duurt dat wat langer. Nog 5 weken tot ons voorbehoud afloopt, dus ik hoop dat het allemaal gaat lukken.
Ook gister pas het eerste concept koopcontract gezien, dus dat gaat ook niet vlug. Makelaar en wij hadden nog wat commentaar, dus hopelijk verwerken ze dat snel, dan kunnen we tekenen :) Gelukkig was de bouwtechnische keuring positief, dus daar geen gedoe mee.

Merk wel dat ik er nu behoefte aan heb dat het definitief rond komt, dat er niks meer mis kan gaan zegmaar. Ik vind het niet erg dat het dan nog even duurt voor we erin kunnen, als ik maar met zekerheid naar dat moment toe kan werken. Nu hebben we ons huis opgeruimd en al e.e.a. in dozen gedaan, omdat het huis verkocht moet worden, maar het voelt toch nog onzeker...
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Flomo, heel druk met de verbouwing aan de ene kant en inpakken aan de andere kant.... vandaag over 2 weken gaan we over... krijg er nu al zenuwen van hahaha.

Als je overbrugging nodig hebt, kan dat wel eens tijd kosten ja.... wij hadden ook een hypotheekadviseur en onze huidige bank wilde er niet aan. Maar Florius was een hele goede partij en regelde het in amper 4 dagen gelukkig.

Ook wij hadden nog een huis te verkopen.... ik kan je zeggen, alles is stressvol: aanvragen hypotheek, ontwikkelingen rond de verkoop van je huis en straks de verbouwing/aanpassingen.... maar als je eenmaal over bent, vergeet je al die ellende zo weer ;-)

Succes met de hypotheek en vooral de verkoop van jullie huis!!! Al aanloop?
Nothing takes the past away like the future
Ja hier ook druk, we moeten al een heleboel beslissingen nemen voor de bouw start. Waar we de keuken willen en hoe we de indeling mbt tot de slaapkamers willen en zo. Wat een toestand en ondertussen rotzooi thuis aan het opruimen en we moeten nog verhuizers laten komen voor offertes want eind juli hier uit. Het loopt een beetje door elkaar nu allemaal, maar gelukkig hebben we al het contract voor een tijdelijke woning getekend.

Gefeliciteerd Flomo met jullie aanstaande huis. Bij ons duurde het van bod accepteren tot tekenen ook een week of 2 en daarna nog 6 weken voor de ontbindende voorwaarden. Het is zo fijn als je eenmaal je handtekening hebt gezet en er zekerheid is. Nog ff hectisch maar dan straks lekker rust en voorpret.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heel veel succes met alle ontwikkelingen! De leuke dingen en ook de minder leuke, moeizame ontwikkelingen. Blijven ademen en helder blijven nadenken en vooral veel wachten. En daarna feest vieren als het rond is!

Ik ga afscheid nemen van dit topic en jullie. Ik zit immers al bijna weer een maand in ons nieuwe huis en het merendeel is klaar. Alleen nog de puntjes op de i. Het is genieten en ik ben alle ellende al bijna vergeten. (Bijna!) ;)

Ik wil jullie bedanken voor alle support en adviezen. Ik ga dit topic missen. :heart:

Dat jullie allemaal maar snel mogen verkopen en jullie droomhuis snel mogen betrekken.

Bye! :byee:
Alle reacties Link kopieren
Vooral genieten van je nieuwe huis.

Wij hebben komende maandag onze 1e kijker!!! ( mag ook wel na 6+ maanden).

En onze buren, hebben hun huis ook te koop, krijgen morgen een kijker. Hoogst ws dat het om dezelfde mensen gaat.... ben benieuwd.
Spannend zeg de eerste kijker, uiteindelijk hoef je maar 1 koper te hebben. Succes!

Wij zijn druk met uitzoeken, komende weken gesprekken over de keuken en de badkamer, de indeling van het appartement zijn we wel uit. En als dat allemaal gedaan is weten we wat het meerwerk gaat kosten en kunnen we gaan tekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven