Op jacht naar een koophuis deel2

22-05-2020 19:08 3337 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het eerste topic meer dan vol zat, en er nog steeds mensen druk op huizenjacht zijn, topic nr 2.

Ben je op zoek naar een koophuis, of juist je huidige huis aan het verkopen, schrijf dan mee!
Alle reacties Link kopieren
Pfff vervelend Utakar hopelijk vind je snel een leuk huis met normale makelaar
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
26-05-2020 12:47
Ons huis staat te koop, vorige week kijkdag gehad met 13 bezichtigingen. Er waren nog meer aanmeldingen maar die staan op de reservelijst. Tot morgenmiddag mag er geboden worden. Dan bekijken we de biedingen en voorwaarden. In principe is er dan geen ruimte voor een tegenbod maar gaat het naar de hoogste bieder.
Ik zou goed vragen aan de makelaar hoe de verdere procedure is.
Wat spannend! 13 bezichtigingen is best veel!
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
26-05-2020 12:47
Ons huis staat te koop, vorige week kijkdag gehad met 13 bezichtigingen. Er waren nog meer aanmeldingen maar die staan op de reservelijst. Tot morgenmiddag mag er geboden worden. Dan bekijken we de biedingen en voorwaarden. In principe is er dan geen ruimte voor een tegenbod maar gaat het naar de hoogste bieder.
Ik zou goed vragen aan de makelaar hoe de verdere procedure is.
Spannend!
Is het bieden met een vanaf prijs?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op zoek naar een klushuis. Man wil heel graag een huis helemaal 100% naar zijn zin maken.

Nu hebben we een huis op het oog wat al langer leeg staat. Makelaar gebeld om een afspraak te maken. Moeten we eerst bewijs leveren dat we hypotheek kunnen krijgen want het huis is al 3x verkocht geweest maar steeds ging het niet door.
Man was zich al bewust dat het huis een te hoge vraagprijs heeft en dit lijkt het alleen te bevestigen.
Dus terug gemaild dat we sowieso de vraagprijs niet gaan betalen dus als ze niet zakken in prijs het wat ons betreft ook niet door hoeft te gaan.

Nu dus weer verder zoeken.
Alle reacties Link kopieren
......
ikbenikenjijbentjij wijzigde dit bericht op 27-05-2020 08:51
Reden: 2x
97.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, vraagprijs is 265 en mogen bieden wat ze willen 😃. Makelaar verwacht sowieso wel op 275 uit te komen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben inmiddels 1x met 15 000 overboden. Het werd een inschrijving en men ging daar flink overheen. Dus helaas 😭

Ik vind het wel heel lastig om te bepalen wat een reëel bod is en overweeg nu een aankoopmakelaar. Zeker omdat we echt wel wat ruimte hebben maar constant naast het net vissen. En er een baby op komst is en we geen extra kamer hebben...

Hebben jullie tips? Waar selecteren jullie een aankoopmakelaar op? En wat spreek je dan af?
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen aankoopmakelaar, maar uitgaande van een verkoop makelaar: ik zou bedenken wat je precies wilt dat hij/zij gaat doen? Zelf panden voor jullie zoeken, met elke bezichtiging mee of alleen een tweede keer, alleen helpen bij bepalen bieding enz? Hoe meer je vraagt, hoe duurder natuurlijk.
Wat kost dat dan, en zijn er kosten als jullie besluiten te stoppen met zoeken?

Dat is wat zo’n beetje bij me op komt. Verder ga ik zelf altijd erg uit van een klik moeten hebben met een makelaar. Als ik het een onprettige persoon vind, dan wordt het toch niks.
En als je iemand kent die recent een huis heeft gekocht (of wellicht zelfs verkocht, ervaring is ervaring) zou ik zeker vragen of ze tevreden waren en bij wie.

Mijn huis komt morgen op Funda, met de bedoeling dan volgende week bezichtigingen te plannen. Ik ben echt zo benieuwd of het een beetje wil :whistle: .
Alle reacties Link kopieren
O ja spannend en hopelijk drukke weken nausicaa! Komt vast goed in jou regio!

En ook spannend voor jou wintertime, zitten vast mooie biedingen bij.

Aankoopmakelaar heb ik geen ervaring mee, is ook niet nodig in onze regio.

Wij kunnen eindelijk kijken in ons huis volgende week, zijn we net 4 dagen op vakantie, weliswaar in Nederland (uiteraard..) maar wel te ver rijden om even op en neer te gaan. Dus gevraagd of we andere dag kunnen kijken. Oplevering komt waarschijnlijk al in augustus, dus dat komt ineens best vlotjes in de buurt.
En ons vloeren bedrijf wil ook graag nog even meten in het huis.
Alle reacties Link kopieren
Spannend nausicaa! Hopelijk wordt er flink overboden 😏
Bedankt voor de reacties! Ik vind het lastig om op m'n mobiel de reacties allemaal te quoten, dus dan maar zo. :-)

We zoeken gelukkig niet in de randstad maar in de provincies Groningen en Drenthe, toch wel het meest in of omgeving Assen zelf. Het grappige is dat ik van de randstad bijna precies kan inschatten voor hoeveel huizen (ver) boven de vraagprijs weggaan, maar ik het hier toch wel erg lastig vind hoe de woningmarkt in elkaar steekt. Lastig!

De huizen zijn hier ook wel in prijs gestegen, maar je krijgt nog steeds hele leuke huizen voor je geld. Er komen elke week wel minstens 2-3 huizen online die we beide leuk vinden. We zoeken nu (gelukkig) nog maar slechts 2 maanden, waarvan we de eerste maand niet actief hebben gezocht. Over een huis vinden, maak ik me dus niet zoveel zorgen. Wel wat we ervoor moeten betalen haha!
Alle reacties Link kopieren
Yes, onze hypotheek is eindelijk rond! Het duurde even maar nu is het gelukkig geregeld :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
knorrig schreef:
27-05-2020 09:11
Yes, onze hypotheek is eindelijk rond! Het duurde even maar nu is het gelukkig geregeld :cheer2:
Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Knorrig! Toch spannend als het dan blijft duren nog.

@Brownietaart, wat betreft provincie zit je vast goed ja, hoe het daar verder zit met bieden enzo geen idee, maar komt vast goed ja!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan zo een bod uitbrengen op een huis (alweer....) Hopelijk is het dit keer raak! Duimen!!
Alle reacties Link kopieren
Baby12345 schreef:
27-05-2020 11:48
Wij gaan zo een bod uitbrengen op een huis (alweer....) Hopelijk is het dit keer raak! Duimen!!
En hebben jullie al wat gehoord van de makelaar?
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we ook bieden. Vandaag bezichtiging gehad. 25 in totaal over de dag. Het wordt een inschrijving. Onze hypotheekadviseur heeft via een bevriende makelaar advies ingewonnen. We moeten wel aardig overbieden. Zouden jullie wachten tot het laatste moment met bieden? Bouwkundige meeloopkeuring was goed. Paar kleine dingen en wat zaken die waars over 5 jaar moeten.
Alle reacties Link kopieren
Llientje schreef:
27-05-2020 20:33
En hebben jullie al wat gehoord van de makelaar?
Ons bod is geaccepteerd :cheer: :yes: nu alles in gang zetten om ons huis te verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Baby12345 schreef:
28-05-2020 07:02
Ons bod is geaccepteerd :cheer: :yes: nu alles in gang zetten om ons huis te verkopen.
Wooow! Dat is super snel gegaan zeg. Gefeliciteerd 🥳 Moesten jullie enorm overbieden?
Alle reacties Link kopieren
anjer84 schreef:
27-05-2020 23:55
Hier gaan we ook bieden. Vandaag bezichtiging gehad. 25 in totaal over de dag. Het wordt een inschrijving. Onze hypotheekadviseur heeft via een bevriende makelaar advies ingewonnen. We moeten wel aardig overbieden. Zouden jullie wachten tot het laatste moment met bieden? Bouwkundige meeloopkeuring was goed. Paar kleine dingen en wat zaken die waars over 5 jaar moeten.
Waarom zou je tot het laatste moment wachten? Het is geen veiling of zo. Ik zou vooral zorgen dat je zeker weet dat je bod op tijd binnen is, en niet wachten tot tien minuten voor de deadline om op Send te drukken.
Alle reacties Link kopieren
Baby12345 schreef:
28-05-2020 07:02
Ons bod is geaccepteerd :cheer: :yes: nu alles in gang zetten om ons huis te verkopen.
Gefeliciteerd! Fijn dat het gelukt is. En nu begint het grote regelen inderdaad :-).
Alle reacties Link kopieren
Baby12345 schreef:
28-05-2020 07:02
Ons bod is geaccepteerd :cheer: :yes: nu alles in gang zetten om ons huis te verkopen.
Gefeliciteerd :yes: !!
Jullie heb starters woning toch? Vast zo weg.
Alle reacties Link kopieren
Baby12345 schreef:
28-05-2020 07:02
Ons bod is geaccepteerd :cheer: :yes: nu alles in gang zetten om ons huis te verkopen.
Yeah!! Gefeliciteerd! Heerlijk dat het gelukt is 🥳🥳
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd baby! Wat zijn dat jullie bod meteen geaccepteerd is :D

@hierboven: ik zou gewoon een bod uitbrengen op het moment dat jullie het erover eens zijn wat jullie willen bieden, onder welke voorwaarden etc. Ik zou ook niet wachten tot een later moment, nergens voor nodig lijkt me.

@nausicaa: ben je tevreden met hoe je huis op Funda staat en met de foto's? Of had je die daarvoor al gezien?
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
28-05-2020 07:37
Waarom zou je tot het laatste moment wachten? Het is geen veiling of zo. Ik zou vooral zorgen dat je zeker weet dat je bod op tijd binnen is, en niet wachten tot tien minuten voor de deadline om op Send te drukken.
Ik denk er hetzelfde over als jij. Mn vriend en de hypotheekadviseur zeggen dat je beter tot de laatste dag kunt wachten. Dit omdat je niet weet wat de makelaar mogelijk los laat aan aankoopmakelaars. Volgens mij hebben ze wel een punt. De makelaar die we op bezoek hadden voor de verkoop zei nl ook dat aankoopmakelaar gaat vissen bij de verkoopmakelaar om te kijken wat zn klant moet bieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven