Op jacht naar een koophuis deel2

22-05-2020 19:08 3337 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het eerste topic meer dan vol zat, en er nog steeds mensen druk op huizenjacht zijn, topic nr 2.

Ben je op zoek naar een koophuis, of juist je huidige huis aan het verkopen, schrijf dan mee!
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
18-09-2020 10:49
Jeminee mijn startershuisje wat ik al voor best flink veel heb verkocht daar is de koper met aannemer geweest. En ze gaan eigenlijk alles slopen en opnieuw en anders opbouwen. Wordt vast prachtig maar wat een raar idee Ik dacht dat ik wel een mooi huisje had verkocht maar tis gewoon een klushuis blijkbaar
Haha, raar gevoel zal dat zijn. Maar mensen willen het zich ook gewoon graag eigen maken. De vorige eigenaar van mijn nieuwe huis dacht ook dat ik vooral nieuw behang en een nieuwe keuken zou plaatsen. ‘Want de badkamer is nog heel nieuw.’ Ik vond begin jaren 90 grijs niet heel nieuw :-). En als je dan toch aan het verbouwen bent, kun je beter in 1 keer alles doen dan straks nog weer opnieuw moeten beginnen omdat je toch openslaande deuren wilt, of een muur er uit. Ik heb zeker meer gedaan dan strikt noodzakelijk, onder het motto ‘alles ligt nu toch open, dan kan ik beter nu alles vernieuwen dan over twee jaar weer opnieuw moeten behangen.’
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook weer een bod gedaan op een huis. Horen er maandag meer over. Dit is de tweede keer dat we op een huis bieden. Wat een stress krijg ik hier al van zeg pff. Is ons bod goed, is het niet te laag of juist te hoog haha.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook echt stressen hoor. Ik vond het vreselijk. Vooral omdat we zolang moesten wachten.

Wij zijn vandaag wezen opmeten en alles past zoals we het willen. Dat is wel fijn.
Meteen ook goed naar de muren en de plafonds gekeken. Boven gaat het alleen om de muren die geverfd moeten worden, die gaan we zelf doen. Beneden de muren in de hal, keuken en woonkamer, het plafond en de trap en trapgat willen we laten doen.

Mijn vriend zei vanmiddag alweer dat we het zelf kunnen doen. Maar ik weet al precies hoe dat gaat. Dan heeft hij er weer geen zin in of geen tijd voor. Dus nee, dat laat ik lekker doen. Ja, dat kost een beetje geld, maar het is wel makkelijker. En als hij beneden bezig is, kunnen wij dan boven schilderen. Dat bespaart een hele hoop tijd.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel dames !!
en nu is het wachten of de financiering
en de overlijdensrisico verzekering... vriend heeft al te horen dat hij meer moet betalen, maar over mij is nog niets zeker... en het is al 1 week geleden dat ik dat online gedaan heb...
Alle reacties Link kopieren
Hebben wij ook, ik betaal nog geen tientje. Mijn vriend is hartpatiënt dus die gaat veel meer betalen. Alleen hij betaalt minder jaren dan ik, dus dat compenseert weer.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie net dat ik wel al mail had van de verzekering...
ik moet voor een medisch onderzoek.... fantastisch
Alweer bijna 3 weken geleden dat we de sleutel van ons huis kregen, de tijd gaat echt snel! Tot nu toe zijn we er echt heel tevreden en happy mee, we hebben nog geen gekke dingen kunnen ontdekken iig. :-) Wel even wennen om op inductie te moeten koken, maar ach als dat alles is..

Nu kreeg ik van de week eindelijk de brief van de gemeente, dat we ingeschreven staan op dit adres, staat er tot m'n verbazing dat er 4(!) personen staan ingeschreven, de oude bewoners hebben zich dus nog niet uitgeschreven.. :O Heel hinderlijk, zit ik niet op te wachten! Bij navraag blijkt dat ze het koopcontract van het nieuwe huis nog niet helemaal rond hebben, iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen? En ben ik onredelijk dat ik vind dat ze al meer dan genoeg tijd hebben gehad? (Huis gekocht in juni, overdracht was 1 september)
Alle reacties Link kopieren
Huh kan jij niet bij de gemeente aangeven dat ze daar niet meer wonen?? Waar laten ze hun post nu naar toe sturen dan?
Alle reacties Link kopieren
Ze wonen nu toch ergens? Daar moeten ze zich dan inschrijven. Lekker boeiend of ze het koopcontract rond hebben of niet.
Ik had bij mijn vorige verhuizing dik drie maanden geen eigen huis (moest oude huis al uit, en kon nieuwe nog niet in). Toen heb ik een tijdje in het huis van mijn ouders gezeten, en daarna nog even op een vakantiepark een paar weken gewacht. In die tijd stond ik bij mijn ouders ingeschreven. Ik heb er geen seconde over gedacht om bij mijn oude huis ingeschreven te blijven, dat is lekker asociaal voor de nieuwe eigenaar.
Jij kunt volgens mij officieel alleen een adres onderzoek laten doen. En dan worden ze op den duur uitgeschreven. Onofficieel kun je natuurlijk benadrukken dat ze zich wel echt nu uit moeten schrijven.
absor schreef:
19-09-2020 17:05
Huh kan jij niet bij de gemeente aangeven dat ze daar niet meer wonen?? Waar laten ze hun post nu naar toe sturen dan?
Ik heb net even op de website van de gemeente gekeken, kan het wel aangeven maar dan gaan ze eerst een adresonderzoek doen wat weken tot maanden kan duren. :facepalm: Toch raar dat je als nieuwe eigenaar van een huis geen inspraak hebt eigenlijk.

@ Nausicaa;
Inderdaad, ik vind het ook eigenlijk gewoon asociaal. Ik was er helaas zelf niet bij toen mijn vriend er over begon naar hun toe, maar ze schenen er nogal luchtig over te doen..

Toen wij ons op dit adres wilden inschrijven, moesten we ook een koopcontract inscannen als bewijs voor de gemeente, vandaar dat zij zich denk ik niet op hun nieuwe adres kunnen inschrijven? Vervelend vind ik het wel. We gaan er nog één keer langs om het nogmaals aan te kaarten en daarna ga ik toch echt m'n best doen om ze uitgeschreven te krijgen.
anoniem_64770dbe086c0 wijzigde dit bericht op 19-09-2020 20:07
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
19-09-2020 16:07
Oh ik zie net dat ik wel al mail had van de verzekering...
ik moet voor een medisch onderzoek.... fantastisch
Echt een onderzoek? Of alleen een aantal vragen die de behandeld arts moet invullen? Ik had er eentje vanwege chronische depressie, huisarts heeft het ingevuld en opgestuurd, niks aan de hand. Mijn vriend moet hetzelfde door de cardioloog laten invullen.
Alle reacties Link kopieren
Brownietaart schreef:
19-09-2020 18:59
Ik heb net even op de website van de gemeente gekeken, kan het wel aangeven maar dan gaan ze eerst een adresonderzoek doen wat weken tot maanden kan duren. :facepalm: Toch raar dat je als nieuwe eigenaar van een huis geen inspraak hebt eigenlijk.

@ Naussicaa;
Inderdaad, ik vind het ook eigenlijk gewoon asociaal. Ik was er helaas zelf niet bij toen mijn vriend er over begon naar hun toe, maar ze schenen er nogal luchtig over te doen..

Toen wij ons op dit adres wilden inschrijven, moesten we ook een koopcontract inscannen als bewijs voor de gemeente, vandaar dat zij zich denk ik niet op hun nieuwe adres kunnen inschrijven? Vervelend vind ik het wel. We gaan er nog één keer langs om het nogmaals aan te kaarten en daarna ga ik toch echt m'n best doen om ze uitgeschreven te krijgen.
Het kan best dat ze zich nog niet in hun nieuwe koophuis kunnen inschrijven, maar dat is niet jouw probleem. Zoals ik zei, dat kon ik de vorige keer ook niet, omdat de vorige eigenaren daar nog vier maanden woonden (daarna was pas overdracht). Maar je bent natuurlijk wel verhuist, want je woont niet meer op je oude adres. En dus moet je je inschrijven op de plek waar je op dit moment woont. Ik neem tenminste aan dat ze niet bij jullie in de kelder bivakkeren of zo.

Overigens zou het bv voor mij verder weinig uitmaken als er nog twee mensen ingeschreven stonden op mijn adres. Ik betaal toch al belasting voor meer dan 1 (het is 1 of meer dan 1, hoeveel meer maakt dan niet uit). Als je samen bent, ben je al elkaars fiscale en toeslag partner, dus daarvoor maakt het ook niet uit. En als je een huis koopt, zal je vermoedelijk ook geen bijstand hebben. Dus meer dan een keer verkeerde post zal het niet opleveren. Maar irritant is het wel.
Zou er wel mee uitkijken, omheb het ooit gehad in eenhuurhuis dat er nog een gezin dat er al lang niet meer woonde, stond ingeschreven. Geen problem totdat er post van deurwaarders kwam, toen ben ik heel hard aan de bellen gaan trekken.
Personen waren blijkbaar nergens meer te vinden en het land uit.
Maar je wilt geen deurwaarder op je stoep hebben staan. Gemeente werkte gelukkig snel mee toen met dat onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
19-09-2020 19:34
Echt een onderzoek? Of alleen een aantal vragen die de behandeld arts moet invullen? Ik had er eentje vanwege chronische depressie, huisarts heeft het ingevuld en opgestuurd, niks aan de hand. Mijn vriend moet hetzelfde door de cardioloog laten invullen.
Nee echt een onderzoek :

Meten van heupomtrek, meten van buikomvang, bloeddruk
Urine en Bloed onderzoek... fan-tas-tisch...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ooit allerlei post van deurwaarders op de mat gehad die voor een vorige bewoner bestemd waren. Het bleef maar komen, ondanks dat ik het terug stuurde. Had inderdaad geen zin in bezoek.

Toen ik mijn huis verkocht had en nog geen nieuwe woning had heb ik me eerst in laten schrijven in een andere gemeente op een postadres. Voor een paar maandjes kan dit prima.
fanatic schreef:
19-09-2020 21:48
Nee echt een onderzoek :

Meten van heupomtrek, meten van buikomvang, bloeddruk
Urine en Bloed onderzoek... fan-tas-tisch...
Hé bah wat naar. Dat is echt niet leuk :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
19-09-2020 21:44
Zou er wel mee uitkijken, omheb het ooit gehad in eenhuurhuis dat er nog een gezin dat er al lang niet meer woonde, stond ingeschreven. Geen problem totdat er post van deurwaarders kwam, toen ben ik heel hard aan de bellen gaan trekken.
Personen waren blijkbaar nergens meer te vinden en het land uit.
Maar je wilt geen deurwaarder op je stoep hebben staan. Gemeente werkte gelukkig snel mee toen met dat onderzoek.
O daar zit je echt niet op te wachten nee, en ik zou ook de vorige eigenaars vriendelijk verzoeken zich uit te schrijven, want ze wonen wat sommige ook zeggen heus wel ergens!
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
19-09-2020 21:48
Nee echt een onderzoek :

Meten van heupomtrek, meten van buikomvang, bloeddruk
Urine en Bloed onderzoek... fan-tas-tisch...
Irritant ja, heb ik ook 1,5 jaar terug gehad voor de verzekering. Moest ook echt onderzoek. Was zo gedaan hoor en had hele vriendelijke arts. Kwam bij mij aan huis.
Maar uitslag was in eerste instantie nog niet voldoende voor de verzekering, pas na nog een afspraak met eigen ha en toelichting van hem werd ik ineens hop goed gekeurd.
Zonder dag ik meer moest gaan betalen zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
19-09-2020 23:19
Irritant ja, heb ik ook 1,5 jaar terug gehad voor de verzekering. Moest ook echt onderzoek. Was zo gedaan hoor en had hele vriendelijke arts. Kwam bij mij aan huis.
Maar uitslag was in eerste instantie nog niet voldoende voor de verzekering, pas na nog een afspraak met eigen ha en toelichting van hem werd ik ineens hop goed gekeurd.
Zonder dag ik meer moest gaan betalen zelfs.
Okee dat is vaag zeg.
ik moet zelf iemand zoeken. Moet of naar een medisch centrum midden in rotterdam, of ik moet een huisarts zoeken (niet mijn eigen arts) die dit wil doen...
vind het echt heel vervelend
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
20-09-2020 08:22
Okee dat is vaag zeg.
ik moet zelf iemand zoeken. Moet of naar een medisch centrum midden in rotterdam, of ik moet een huisarts zoeken (niet mijn eigen arts) die dit wil doen...
vind het echt heel vervelend
Zelf iemand zoeken? Ik kreeg twee instanties door waar ik contact mee kon opnemen (ben de namen even kwijt). Ene moest je zelf heen, andere kwam thuis bij je langs. Dat was echt prima geregeld moet ik zeggen.
Maar het kost wel allemaal tijd voor het geregeld is, voor de uitslag er is en voor je weer reactie van verzekering krijgt enzovoort. Zeker ruim een maand ben ik bezig geweest voor het rond was.
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
20-09-2020 08:46
Zelf iemand zoeken? Ik kreeg twee instanties door waar ik contact mee kon opnemen (ben de namen even kwijt). Ene moest je zelf heen, andere kwam thuis bij je langs. Dat was echt prima geregeld moet ik zeggen.
Maar het kost wel allemaal tijd voor het geregeld is, voor de uitslag er is en voor je weer reactie van verzekering krijgt enzovoort. Zeker ruim een maand ben ik bezig geweest voor het rond was.
Ja, zelf een huisarts zoeken in de buurt
of naar dat medische centrum midden in rotterdam (die is het dichtstbij)
sowieso komt er niemand thuis bij je langs bij de opties die ik gekregen heb.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
19-09-2020 21:48
Nee echt een onderzoek :

Meten van heupomtrek, meten van buikomvang, bloeddruk
Urine en Bloed onderzoek... fan-tas-tisch...
He bah...wat vreemd joh.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
20-09-2020 10:21
He bah...wat vreemd joh.
Het heeft te maken met mijn BMI.
die is net terechtgekomen in de hoogste klasse...
dus val in categorie : Je kan elk moment dood neervallen.

Was er al bang voor dat dit ging gebeuren. Had me er al op ingesteld.
Vriend is ook veel te zwaar, maar heeft geluk met zijn lengte, daarom valt hij nog in de net iets minder erge categorie
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
20-09-2020 09:40
Ja, zelf een huisarts zoeken in de buurt
of naar dat medische centrum midden in rotterdam (die is het dichtstbij)
sowieso komt er niemand thuis bij je langs bij de opties die ik gekregen heb.
Dan zou ik naar dat centrum gaan in jouw geval!
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
20-09-2020 10:45
Dan zou ik naar dat centrum gaan in jouw geval!
Nee, die in rotterdam is het dichtstbij van mijn woonplaats. Maar niet om de hoek zeg maar
en ik haat rijden in de stad
dus ga liever naar een huisarts denk ik.

Dat kan ik gewoon in mijn eigen woonplaats doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven