Opknapwoning

09-08-2019 19:57 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Momenteel zitten wij in een 'moeilijke situatie'. Wij hebben een woning en deze gaan wij wsl met nogal wat winst verkopen. Hij staat al verkoopklaar zodat de woning meteen in de verkoop kan op het moment dat wij een andere woning hebben.

De huizenprijzen vliegen echt de pan uit. Alles is absurd duur...
Wij zijn vandaag naar de hypotheekadviseur geweest om mogelijke opties te bespreken: nieuwbouw of een opknaphuis.
Aangezien de prijzen voor een bestaande instapklare woning erg hoog zijn en ook zeer gewild.

Wij neigen naar een opknapwoning, je hebt hem dan uiteindelijk helemaal naar wens. Wij kennen mensen die in de bouw werken, waaronder mijn stiefvader (heeft een eigen bedrijf) . Echter geeft hij aan dat dit niets voor ons is, gezien ik nog studeer (ga nu het afstudeerjaar in). Dit betekent dat ik weinig tot niet mee kan helpen klussenk(we hebben een kindje en werken beiden, ik studeer ernaast nog) . Stiefvader geeft aan dat normaliter elk vrije uurtje in helpen met klussen gaat zitten.

Hebben er mensen ervaring met een huis opknappen? Hoe was dit? Ik ben benieuwd hoe die ervaring was.

Dit moet er gebeuren: beneden de vloer, beneden stuken, nieuwe keuken, boven nieuwe badkamer, beneden is ook een badkamer maar dit wordt een speelkamer dan, haard er uit slopen en schilderen.
Dan ben je ver klaar. Boven is alles, buiten de badkamer, in orde en netjes. Het is geen stripwoning, alles is netjes maar niet onze smaak (gedateerd).

Toevoeging: wij gaan pas in het huis als het ver klaar is dus niet in de troep zitten. Tot die tijd blijven we hier ivm de kleine. Dus paar maanden overlapping
anoniem_381405 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 20:40
20.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er toch maar helemaal aan wat er moet gebeuren?
Wordt het huis compleet gestript of is het enkel een nieuwe keuken plaatsen en wat schilderen?

En ja, je zult wel je handen uit je mouwen moeten steken. Tenzij je een prof inhuurt, maar die moet je natuurlijk betalen.
Er zijn mensen die erbij zweren. Ikzelf heb vier jaar met mijn partner in een klushuis gewoond en onze relatie is eraan onderdoor gegaan...

Inderdaad elk vrij uurtje, elke extra euro, alle energie, dan nog niet te spreken over de energie die het kost om steeds in de zooi te zitten. Niets voor mij.

Mijn partner wilde wel alles zelf doen, dat is mogelijk een verschil. Het was een soort 'help mijn man is klusser'-situatie.
Als klussen en wonen tegelijk?

Hel nee, geen haar op mijn hoofd. Zeker niet met kind, studie en werk
Je hebt dan toch echt een fijne, rustige woonplek nodig.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook mee bezig, maar veel euimte dus wij zitten niet echt in de troep. Bij jullie situatie zou ik het niet echt aanraden denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Je bent al druk met werk, studie en je kind. Waar denk jij de tijd om te klussen vandaan te halen?

En ook erg belangrijk hoe handig ben jij?

Stiefvader ziet de bui al hangen dat hij geacht wordt om jullie huis te gaan opknappen.

Die heeft nu dus maar duidelijk aangegeven dat het niets voor jullie is. Met andere woorden reken niet te veel op hem.
Alle reacties Link kopieren
Met een klein kindje, studie en allebei werken zou ik voor een nieuw bouw huis gaan. Met mazzel wordt het met een badkamer en keuken (wel meerprijs) naar je zin opgeleverd en kun je gelijk opbouwen met vloeren en schilderwerk etc. En in een nieuwbouw wijk veel mensen van jullie leeftijd en met kleine kinderen.

Bij een klus huis versta ik compleet strippen, nieuwe electriciteit, leidingen, nieuwe kozijnen en glas, isoleren, nieuwe plafonds, nieuw dak.alles stucen, nieuwe badkamer,toilet, keuken, nieuwe vloeren.

En dan onverwacht lekkages, verrotte vloeren, rotte balken etc.

Heb je zeeën van tijd, een oneindig budget een complete bouwvak familie en vrienden kun je er over denken.
sugarmiss schreef:
09-08-2019 20:09
Je bent al druk met werk, studie en je kind. Waar denk jij de tijd om te klussen vandaan te halen?

En ook erg belangrijk hoe handig ben jij?

Stiefvader ziet de bui al hangen dat hij geacht wordt om jullie huis te gaan opknappen.

Die heeft nu dus maar duidelijk aangegeven dat het niets voor jullie is. Met andere woorden reken niet te veel op hem.
Nou inderdaad, reken maar niet teveel op hem
Waarom heb je een goed huis tdat je wil verkopen en heb je je niet eerder verdiept in de huizenmarkt prijzen?
Jullie hebben het al zo druk waar je zin aan hebt.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 20:18
6.11% gewijzigd
Onze eerste flat was een opknapper. We zijn zelf erg handig op alle vlakken en ook onze hulp. We zijn 3 maanden bezig geweest en in die tijd is de flat ook echt onbewoonbaar geweest. Bijna elke avond na het werk aan de slag, alle weekend en feestdagen.

Je moet wel verrot handig zijn en graag in de puinzooi zitten om dat te doen.
Ik heb 4 keer een woning tot op 4 muren gestript en weer opgebouwd met mijn man. Eerste keer tijdens studie, twee keer tijdens fulltime werk (waarvan 1x met man veel op zakenreis) en een keer met peuter en zwanger (+ laatste deel verbouwing met baby inmiddels). Die laatste keer is denk ik qua zwaarte ongeveer te vergelijken met jouw situatie. Zonder een bak ervaring had ik dit no way gedaan

Je hebt echt ervaring nodig om er geen Gamma-huis van te maken dat we binnenkort op tv terug zien. Jij bent onwijs druk met werk, studie en kind. En al die handige klussers in de kennissenkring komen misschien een keer verven, maar ze gaan echt niet de hele toko voor je verbouwen terwijl jij aan het werk bent of zit te picknicken met je kindje. Het is kei-hard werken, elk vrij uur, tot in de late uurtjes.
Alle reacties Link kopieren
Zou ook zeker niet aan een opknapper beginnen in jullie situatie. Het lijkt misschien fantastisch om alles naar wens op te kunnen bouwen, maar in werkelijkheid zal dit langdurig 24/7 jullie leven beheersen.
sugarmiss schreef:
09-08-2019 20:09
Je bent al druk met werk, studie en je kind. Waar denk jij de tijd om te klussen vandaan te halen?

En ook erg belangrijk hoe handig ben jij?

Stiefvader ziet de bui al hangen dat hij geacht wordt om jullie huis te gaan opknappen.

Die heeft nu dus maar duidelijk aangegeven dat het niets voor jullie is. Met andere woorden reken niet te veel op hem.
Ja dit. Ik snap wel dat hij daar geen zin in heeft.

Leuk dat er handige mensen in de omgeving zijn, maar ga die je ook betalen voor het werk?
Of verwacht je dat ZIJ hun tijd en energie steken in JOUW droomhuis?
Alle reacties Link kopieren
No way dat ik in jouw situatie een klushuis zou kopen. Ik heb zelf meerdere malen in de puinzooi gezeten en dat was zonder kind al zo goed als niet te doen. Het duurt altijd langer dan je denkt en het wordt ook altijd duurder dan je denkt. Bezint eer ge begint.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
09-08-2019 19:59
Het ligt er toch maar helemaal aan wat er moet gebeuren?
Wordt het huis compleet gestript of is het enkel een nieuwe keuken plaatsen en wat schilderen?

En ja, je zult wel je handen uit je mouwen moeten steken. Tenzij je een prof inhuurt, maar die moet je natuurlijk betalen.
Vloer beneden, beneden stuken, nieuwe keuken en badkamer, beneden is ook een badkamer maar dat zou dan een speelkamer worden, schilderen etc. Boven is buiten de badkamer wel prima.
Ik krijg al een paniekaanval als ik er aan denk.
Alle reacties Link kopieren
Het is hoe goed je tegen de puin kan en hoe stress bestendig.
Mijn vader heeft onwijs veel gedaan in ons huis, wij zijn helemaal niet zo handig. Maar ondanks dat stond ik elke avond ernaast mijn vader te ondersteunen.
Mijn vriend deed een HBO-studie naast zijn fulltime baan. Hij heeft heel weinig in het huis kunnen betekenen. Dit vond hij zelf niet fijn, maar mijn ouders ook niet zo.

Als je stiefvader nu al aangeeft dat dit niks voor jullie is, merk ik al wat weerstand bij hem. Dan zou ik er zeker niet zomaar aan beginnen, voor je goed aan de tafel hebt gezeten met hem en wat hij voor zich ziet in het ondersteunen van jullie.
Alle reacties Link kopieren
Roosje247 schreef:
09-08-2019 20:23
Vloer beneden, beneden stuken, nieuwe keuken en badkamer, beneden is ook een badkamer maar dat zou dan een speelkamer worden, schilderen etc. Boven is buiten de badkamer wel prima.
:@@:

Ja, dat is een hele klus....
Roosje247 schreef:
09-08-2019 20:23
Vloer beneden, beneden stuken, nieuwe keuken en badkamer, beneden is ook een badkamer maar dat zou dan een speelkamer worden, schilderen etc. Boven is buiten de badkamer wel prima.
Niet doen dus
Roosje247 schreef:
09-08-2019 20:23
Vloer beneden, beneden stuken, nieuwe keuken en badkamer, beneden is ook een badkamer maar dat zou dan een speelkamer worden, schilderen etc. Boven is buiten de badkamer wel prima.
Arme stiefvader.
En hoeveel budget heb je om dat te laten doen?

Stuccen (stuken?) moet je volgens mij echt aan een stukadoor overlaten.
Roosje247 schreef:
09-08-2019 20:23
Vloer beneden, beneden stuken, nieuwe keuken en badkamer, beneden is ook een badkamer maar dat zou dan een speelkamer worden, schilderen etc. Boven is buiten de badkamer wel prima.

Gekkenwerk. Als ik het goed begrijp moet de gehele benedenverdieping gedaan worden plus de badkamer boven? Een keuken en een badkamer slopen én plaatsen zijn al enórme klussen die weken in beslag nemen. Stuken vraagt droogtijd, is erg ongezond om daarin te wonen dus dan moet je er een week of anderhalf uit (als je geluk hebt).
Waarom gaan jullie je huidige huis verkopen? En waarom nu, op dit moment, en niet pas als jouw studie klaar is bijv?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
09-08-2019 20:01
Als klussen en wonen tegelijk?

Hel nee, geen haar op mijn hoofd. Zeker niet met kind, studie en werk
Je hebt dan toch echt een fijne, rustige woonplek nodig.
Nee. Uit ons huidige huis gaan als de andere woning bijna af is.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen dus..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven