Opruimen/schoonmaken in je eigen tempo - klets

06-08-2020 16:39 1565 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is misschien een beetje warm om schoon te maken.... maar het is hier wel heel hard nodig. Leek me leuk een kletstopic aan te maken.

Volg je Flylady of een andere methode dan ben ik daar wel benieuwd naar. Of naar leuke youtube filmpjes.

Ik ben nu bezig een hotspot aan te pakken en daarnaast de was en afwas weg te werken. De hotspot van vandaag zijn de tassen die rondslingeren met rommeltjes/bonnetjes/ etc er in.

Even kijken in hoeverre het komende dagen binnen nog te doen is. Maar vandaag maak ik een mooi begin. Wie doet er mee?
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach wat heftig van je schoonvader NZ! Wat sneu ook voor hem.
Nummer*Zoveel schreef:
16-09-2020 20:41
@Moon-Alisa, goede hulp zou niet dwingend moeten zijn, want dat werkt juist averechts. Als iemand je eens dwingt om alles zomaar weg te gooien, dan voelt dat zo ellendig dat je alleen maar meer aan dingen vast gaat houden. Mocht je hulp overwegen, zoek dan liever iemand die met jou wil werken aan jouw denkpatronen, zodat het uiteindelijk makkelijker voor je wordt om keuzes te maken, beslissingen te nemen, enz.

Fijn trouwens dat jouw ouders zo goed bezig zijn! Uit ervaring weet ik dat, als het pas gebeurt bij verhuizen of overlijden, dat heel stressvol is voor zowel de ouders als de helpers.
Ja mijn ouders hebben echt heel veel spullen. Wat mij vooral zorgen baarde, is dat ze het niet meer leken te zien. Dan zei mijn moeder: Kijk hoe lekker ik de keuken opgeruimd heb! Maar dan stonden er nog steeds erg veel spullen plus dingen die over datum waren etc.

Ik overweeg nu toch een werk-fit traject met ook hulp voor thuis. Ik loop nu gewoon vast, omdat ik dan bedenk dat ik een kast nodig heb.... maar tegelijkertijd weet dat er elke maand meer geld uit gaat dan er in komt... dan denk: Laat toch maar even... dan een keer een goede week heb en een keer een slechte en het weer rommelig is. Het zou prettig zijn als iemand bijv meekijkt dat behang op de muur echt nodig is, een bed niet per se... of het handig is een nieuwe vaatwasser te hebben... Er zijn mensen die dat in een half uurtje zien denk ik en bij mij blijft het een beetje hangen.

Zo had ik ook een oude fiets (20+ jaar) beneden staan die ik niet meer gebruik, in de berging. Toch aan gehecht, zo lang op gefietst. Hij zou in principe nog gemaakt kunnen worden. Pas toen ik vandaag tegen mijn ouders zei dat die fiets hier nog staat zeiden ze: Doe toch weg dat ding.
Dat is het ook, de dingen die ik van mijn ouders heb gekregen doe ik moeilijk weg. Omdat ik vroeger voelde hoe hard ze moesten werken om ons alle vier evenveel te geven. Echt... ik kan dat gevoel nog voelen.

Misschien kan zo'n 'hulp' daar ook over praten. Dat ik over die gekregen spullen vaak een bepaald gevoel kreeg waardoor ik het nog steeds moeilijk weg kan doen. Zeker omdat mijn ouders ook veel van hun ouders bewaren, toch dat gevoel dat er eigenlijk niks weg mag.

Ieb mag ik vragen wat voor begeleiding jij had, waar je over schreef?
Je kunt méér.
Bij één ouder heb ik het huisontruimproces al meegemaakt, de andere roept om de zoveel tijd: ik ben spullen aan het uitzoeken want dan hoeven jullie dat later niet meer te doen. Meestal wil ik nog helemaal niet weten dat dat 'later' een keer komt.....

Herken het wel dat je na een dagje/paar daagjes weg de weekendtas/rugtas/strandtas niet snel opgeruimd wordt.. :$

Tijdje geleden aantal proefmonsters van shampoobars gekocht. Dacht dat het handig was om eens uit te testen, maar dan moet ik natuurlijk wel terugvinden waar ik ze gekocht heb anders weet ik nog niet waar ik mijn favoriet kan kopen :bonk: :frusty: De gewone fles shampoo is nog lang niet op. Ga eens bedenken of dat een must is voordat ik zo'n bar probeer of dat ik de gewone optie achter de hand wil houden met het testen. Keuzes, keuzes, keuzes. Heb sinds een tijdje zo'n was-ei/eco-egg, dus al bedacht dat de miskoop-bars prima in dat ei kunnen eventueel.

Ben weer beetje bezig geweest met tassen vullen voor kringloop, goed doel, oud papier en textielbak, maar heb nog niks weggebracht.
Alle reacties Link kopieren Quote
De monteur is geweest. Hij vroeg of ik aan het verhuizen was...

Misschien ga ik het alleen toch niet redden. Als zo iemand er is kijk ik pas met andere ogen. Bijv waarom er planten op mijn aanrecht staan (gewoon mee bezig geweest en laten staan). Hij kon vanaf 8 uur komen en ik was nog moe en heb echt alleen het mimimale opgeruimd. Maar bijv mijn medicijnen lagen ook allemaal op aanrecht waarvan ik nu denk: Dat kan ik toch even uit het zicht opbergen.

Ik zie nu hoe mijn ouders samen opruimen (voor het eerst). Moeder gooit niks weg maar gaat dingen wel categoriseren. Dan gaat vader het uitzoeken. Het gaat om zijn oude studeerkamer, maar toen het niet meer begaanbaar was is hij op broers oude kamer gaan werken. Iig kan moeder dan wel schoonmaken en als vader uitgezocht heeft, zorgt zij dat het spul ook daadwerkelijk het huis verlaat.

Het doet me goed want ze heeft het hem altijd wat kwalijk genomen en toen ontstond ook het patroon dat vader de dingen vooral ging verplaatsen maar niet echt weggooien. Het feit dat ze het hem nu niet meer kwalijk lijkt te nemen maar hem helpt, is heel fijn om te zien. En dat ze dus niet zelf dingen weggooit.

Het zijn niet alleen vaders spullen, ze heeft zelf ook moeite met dingen weggooien.

Dus ik weet even niet hoe ik dit ga redden. Misschien als het door therapie wat ruimer wordt in mijn hoofd. Maar misschien ook met hulp. Misschien ook eens iemand binnen laten gewoon hoe het nu is.

Die monteur was heel behulpzaam. Hij kwam voor de kraan en het had denk ik in 3 minuten gekund maar hij vond een praatje wel gezellig. Hij zei dat ik rustig nog een keer kon bellen ivm het stucwerk. Maar ik heb het juist bewust even afgewacht. Weet niet waar ik mijn spullen moet laten etc etc.

Ik zal het met de therapeute bespreken. Zij zal niet komen helpen opruimen maar kan misschien wel meedenken.
Je kunt méér.
Moon, misschien kun je een afspraak maken met iemand van de WMO van de gemeente. Vaak komen die aan huis voor een 'keukentafelgesprek' en kijk je samen welke problemen er spelen op welke leefgebieden en kijken ze of je een indicatie kan krijgen en welke instantie ingeschakeld kan worden. Wie weet kun je zo de hulp krijgen die je nodig hebt.

Ik heb zelf ook begeleiding via de WMO, maar dat is meer voor structuur en energiebalans. Na de laatste crisis is de indicatie omhoog gegaan naar 4 uur per week dus zit er zelf ook aan te denken om te vragen of iets daarvan ook naar huishoudelijke hulp kan gaan.
het blijft een uitdaging allemaal he?

Ik heb soms wel het idee dat psychsiche problemen en moeite met opruimen samengaan, hoe denken jullie daarover?

Zelf heb ik PMDD (premenstruele dysforie), dit houdt in dat ik onder invloed van hormoonschommelingen / hormonen last krijg van huilbuien, paniekaanvallen, depressiviteit.... Elke maand weer een "verrassing" welke die maand op de voorgrond zullen staan. :facepalm:

maar alles heeft invloed op het huishouden. Als ik depressief ben dan lukt het me moeilijk om op te ruimen of me ergens anders toe te zetten. Als ik paniekaanvallen heb overzie ik het opruimen slecht. En bij huilbuien moet ik huilen omdat het zo'n rommeltje is.

Klinkt misschein alsof ik er heel luchtig over praat, maar bij de pakken neerzitten heeft me ook nooit geholpen... Ik probeer nu aan te pakken wat ik kan. De ene dag gaat dat beter dan de andere, maar ik doe nu in elk geval elke dag wel iets.
Alle reacties Link kopieren Quote
mindervanmij schreef:
17-09-2020 10:42
het blijft een uitdaging allemaal he?

Ik heb soms wel het idee dat psychsiche problemen en moeite met opruimen samengaan, hoe denken jullie daarover?

Dat heeft absoluut met elkaar te maken. Zoals je al aangeeft beïnvloedt je mentale toestand de capaciteiten die je nodig hebt om zaken aan te pakken. En het werkt ook andersom; rust, reinheid en regelmaat beïnvloeden je mentale welzijn op een positieve manier.

Je zit dus vrijwel altijd in een spiraal, positief of negatief, als het op de relatie tussen mentaal welzijn en schoonmaken aankomt. Je voelt je goed, je gaat aan de slag, je voelt je nog beter, enz. Of andersom; je voelt je slecht, laat de boel de boel, je voelt je nog slechter, enz.

En het is best moeilijk om de negatieve spiraal te doorbreken en weer in de positieve terecht te komen, omdat je in de negatieve spiraal ook een soort van leegloop van energie ervaart die continue bevestigt en versterkt wordt.

Maar als het eenmaal wel lukt, dan gebeurt het omgekeerde in de positieve spiraal. Het geeft energie en je voelt je steeds beter.

Uiteraard is een schoon en opgeruimd huis niet zaligmakend om psychisch weer beter in je vel te komen, maar het helpt wel.
Ja, zo ervaar ik het ook inderdaad. Dingen afkruisen op een to do lijstje geeft mij vaak een mentale boost. Alleen sommige dagen gaat dat makkelijker dan andere. Gister zat ik in een enorm positieve flow, maar vandaag komt er weinig uit mijn handen (en veel uit mijn ogen :cry: ) Om moe van te worden. :-(

Maar ik ga nu toch eens wat dingetjes doen, misschien lukt het toch om de positieve spiraal op te starten
Zeker waar, ik heb behoorlijk wat psychische problemen. Altijd al gehad, maar de laatste twee jaar zo erg dat ik op veel vlakken niet kan functioneren en diverse opnames alweer achter de rug heb. Als ik in een rommelig of vies huis zit wordt het alleen maar erger. Dode planten in de tuin weerspiegelen mijn depressies. Dat soort dingen.

Maar als ik me dan ineens wat beter voel ga ik dus alles 'aanpakken' wat ik heb laten liggen, schiet ik enorm door en zit ik hopsakee weer over mijn grenzen heen.

Ik heb het allemaal redelijk goed voor elkaar hoor, de benedenverdieping is altijd presentabel genoeg. Bovenverdieping niet. Ik praat niet eens over de zolder. Dat is echt een vuilnisbelt. Aanhanger huren en naar de milieustraat gaan is zo'n grote stap voor mij, idem met de kringloop.

Ik zit dus ook te denken om mijn begeleider te vragen of we een keer samen naar de kringloop kunnen, als stok achter de deur, zodat ik daarna misschien zelf wat meer kan gaan.

Juist omdat ik niet zo veel de deur uit kom is het belangrijk dat het thuis een fijne, veilige haven is. En dat is soms lastig gebalanceerd te doen.

Maar nu wel een enorme achterstand aan was weggewerkt. Normaal gesproken doet man dat, maar omdat hij vakantie heeft is hij helemaal uit zijn routine en vergeet hij het. En er waren geen schone handdoeken meer ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
@GreenLadyFern

Dat doorslaan (in combinatie met mierenneuken) had ik ook, en bij mij is dat om fysieke redenen niet handig. Wat mij enorm heeft geholpen is mijn nieuwe regime om dagelijks 1 uur te poetsen. Er is altijd meer werk, dus “nog niet klaar” mag geen excuus zijn. Ik heb dat regime 2 weken gevolgd, en het resultaat was goed zichtbaar. Toen kreeg mijn man vakantie en liet ik het weer even los, maar gister en vandaag heb ik het weer opgepakt en het bevalt echt heel goed.

Mijn schema is ongeveer als volgt:

- Maandag de grote dingen beneden (stoffen, zuigen, dweilen, en meestal tijd voor 1 extra dingetje zoals bijv bovenkant deuren meenemen ofzo)
- Dinsdag hetzelfde, maar dan boven.
- Woensdag periodieke klusjes (koelkast/oven, een kast opruimen, enz)
- Donderdag herhaling beneden maar dan met de Franse slag en eventuele extra klusjes (snel zuigen, vlekjes dweilen/poetsen, en dan misschien even de keukenkastjes van buiten of wat ramen lappen)
- Vrijdag idem, maar dan weer boven
- Weekend; periodieke klusjes als ik zin en puf heb en anders heb ik lekker vrij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, de benedenverdieping is weer schoon. Man heeft meegewerkt en dat scheelt. Hij is nu een lekker broodje aan het halen voor de lunch, en dan hoef ik daarna alleen mezelf nog even te poetsen :proud:

Terwijl ik de keukenkastfrontjes poetste, bedacht ik me dat ik nog steeds blij ben met het advies van de Jemako-verkoopster. Die benadrukte het belang van drogen na natmaken, en ik merk dat dit echt enorm scheelt bij vlekgevoelige oppervlakken, zoals apparaten van RVS, glas, en hoogglans deurtjes enzo. (Bij Jemako zien ze het liefst dat je alles nadroogt, maar dat gaat me dan weer net even te ver. Bij de vloer vind ik een goed uitgewrongen dweil bijvoorbeeld goed genoeg, en ga ik er niet ook nog eens achteraan met een droge doek).
O ja, heel herkenbaar, bij flylady noemen ze dat de "crash and burn", oftewel: heel hard starten en dan vervolgens weer crashen.

Mijn psycholoog vergeleek het eens met filerijden: als je langzaam rijdt kun je vaak door blijven rijden, maar als je elke keer als er een stukje ruimte is keihard gas geeft, moet je daarna ook weer op de rem gaan staan. Oftewel: in een rustig, gelijkmatig tempo dingen doen werkt beter dan elke keer heel hard gaan en dan vervolgens weer een hele tijd bij moeten komen. Het uiteindelijke resultaat is misschien wel gelijk, maar het gevoel erbij is heel anders. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
17-09-2020 10:34
Moon, misschien kun je een afspraak maken met iemand van de WMO van de gemeente. Vaak komen die aan huis voor een 'keukentafelgesprek' en kijk je samen welke problemen er spelen op welke leefgebieden en kijken ze of je een indicatie kan krijgen en welke instantie ingeschakeld kan worden. Wie weet kun je zo de hulp krijgen die je nodig hebt.

Ik heb zelf ook begeleiding via de WMO, maar dat is meer voor structuur en energiebalans. Na de laatste crisis is de indicatie omhoog gegaan naar 4 uur per week dus zit er zelf ook aan te denken om te vragen of iets daarvan ook naar huishoudelijke hulp kan gaan.
Dank je Green.

Maar ook dat loopt zo door elkaar nu. Verschillende behandelaars/therapeuten en sinds deze week ook weer contact met UWV. Ik heb komende week een kennismakingsgesprek met therapeut en de week daarna met arbeidsdeskundige en mogelijk ook nog een gesprek met een andere psycholoog (aangezien die vergoed wordt en die andere niet... maar ze heeft wachtlijst) en dan nog met een kliniek waar ik mogelijk intern moet. En bloedprikken.

En mijn hardlooptherapie en mijn zelfhulpgroep. Pas nu ik het typ zie ik dat dit eigenlijk teveel is en dat ik misschien moet kijken hoe het meer praktisch kan en minder psychisch.

En mijn broer raadde me maatschappelijk werk aan. En daar zou ik baat bij hebben als het echt een goede is. Die ook weet hoe ik met mijn studieschuld kan omgaan etc.

Nu ik dit schrijf zie ik dat al die afspraken me in de war maken nu. Ik had dat even niet zo goed door.

Misschien moet ik tot de intake van dinsdag de lat niet te hoog leggen. Wel uiteraard boodschappen, koken, was, afwas maar even geen zolder- of bergingopruiming.

Misschien even eerlijk zijn en bepaalde afspraken cancellen die staan 'omdat het weer tijd is'. En misschien het huis even zo laten. Ben nu namelijk een dagje op kantoor (ik kan eigen tijd indelen) en merk dat het heel fijn is om hier even te zijn. Misschien fijner dan thuis op te ruimen terwijl het zo moeizaam gaat.

Ok ik zit even hardop te denken. Nogmaals het huis is niet vies ofzo. Ik heb heus geen schimmel of ongedierte. Alleen teveel spullen.

Ben wel blij met je tip Green want het zet me aan het denken. En we kennen elkaar natuurlijk van een ander topic. Ik hoop dat het jou lukt om het zo te regelen dat je meer hulp krijgt bij huishouden!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Moon
Wat fijn dat het je wat meer inzicht geeft om het allemaal zo eens op te schrijven. En het leest inderdaad ook wel als veel allemaal zo. :hug:
@Moon: ik wil niet nog iets erbij stapelen, maar wellicht helpt het om een soort van mindmap te maken van alles wat er speelt? Al je verplichtingen, problemen, hulpverleners enz. Zodat je 1 overzicht hebt van alles. En dan kun je bijvoorbeeld elke week of maand 1 ding kiezen waar je aan wilt werken om het te versimpelen. Want als ik het zo lees is dat eigenlijk waar je behoefte aan hebt: minder verschillende hulpverleners, minder spullen, enz.

Mij helpt het vaak wel in elk geval om even alles op een rijtje te zetten. Op papier betekent vaak uit mijn hoofd. Dan kan ik dingen echt parkeren, omdat ik weet dat ik me er geen zorgen over hoef te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie. Ja ik realiseer het me ook eigenlijk nu pas.

Het verschil is ook dat ik nu met UWV ga praten. Toen de weken nog 'leeg' waren (zeker rond Corona) was het niet zo'n probleem om eens drie afspraken in de week te hebben. Maar met zoveel afspraken zou ik niet eens kunnen werken.

Ik schrijf wel veel dingen op maar dan vooral to do lists. Niet zozeer mindmap. Nee dat is denk ik niet teveel, omdat ik dat gewoon kan doen als het uitkomt. Ik hoef niet om 10 uur in plaats X te zijn om te mindmappen zeg maar.

Ja goed idee.

Ik heb al tien verschillende dingen getypt maar ik ga maar gewoon even koffie halen. Zit lekker op kantoor.
Je kunt méér.
Nee klopt je kunt het gewoon doen wanneer je wilt. En eventueel ook aanvullende info toevoegen als je nog iets bedenkt.

Veel afspraken maken ook dat mijn hoofd overstroomt soms. Ik zet soms bewust kruizen in mijn agenda om niet te vol te raken. Dat helpt wel. In de tijd dat ik Veel afspraken had met instanties zag ik mijn vriendinnen dan wat minder. Dat was niet leuk, maar gelukkig begrijpen ze wel dat het even noodzakelijk was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel.

Ik schrijf er niet vaak over maar heb wel een werkplek waar ik heen kan. Mijn laatste werk zeg maar en daar kan ik een bureau gebruiken als ik wil.

En daar lukt het me vaak wel om even alle belangrijke mails te sturen en een to do list te maken oid. Even weg van thuis en onder de mensen.

Te weinig gedaan laatste tijd, ook door Corona-maatregelen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moon-Alisa schreef:
16-09-2020 21:45
Ach wat heftig van je schoonvader NZ! Wat sneu ook voor hem.



Ieb mag ik vragen wat voor begeleiding jij had, waar je over schreef?
Das woonbegeleiding vanuit de WMO. Die denken mee met ons (ikzelf heb er 1 en mijn man een ander ook andere organisatie) en we hebben regelmatig gezamenlijke gesprekken toevallig morgen.
Sommige praktische zaken kunnen ze ook helpen zo heeft mijn man met zijn begeleiding zijn kantoorruimte gedaan. Voor mij is dat overwegend niet nodig en is afspraken erover maken wel voldoende.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
mindervanmij schreef:
17-09-2020 15:08
Nee klopt je kunt het gewoon doen wanneer je wilt. En eventueel ook aanvullende info toevoegen als je nog iets bedenkt.

Veel afspraken maken ook dat mijn hoofd overstroomt soms. Ik zet soms bewust kruizen in mijn agenda om niet te vol te raken. Dat helpt wel. In de tijd dat ik Veel afspraken had met instanties zag ik mijn vriendinnen dan wat minder. Dat was niet leuk, maar gelukkig begrijpen ze wel dat het even noodzakelijk was.
Dit.
Dat doe ik zowel in mijn privé agenda maar ook in mijn werk agenda. Gewoon tijd om bij te komen. Uitloop, uitwerken of laten bezinken van eerder gebeurde zaken.
Overigens ook hier psychische problemen en moeite om alle ballen in de lucht te houden cq " normaal " te functioneren. Ik heb ontzettend veel geluk met mijn man. en het feit dat ik geen last heb van FOMO. Ik heb inmiddels niet meer zoveel vriendschappen en degenen die ik heb zie ik niet vaak, het kost allemaal niet erg veel tijd en daardoor geeft het geen stress. Is juist leuk als ik eens iemand zie.
Het gaat allemaal om balans en voldoende tijd hebben met 'niks', althans, bij mij dan.

Ik zit al een uur achter de (privé) laptop, heb boodschappen besteld, nu beetje forummen en zo nog een klein uurtje gamen voordat ik kind ga op halen. Het voordeel van flexibele werkgever hebben en eigen tijd mogen / kunnen indelen. Na een paar zeer hectische weken, vandaag en morgen iets of wat rustiger aan, maar betekent wel in het weekend een paar uur administratieve dingen afwerken. Heb het ervoor over want zit aan m'n tax, bij thuiskomst (had een ochtend vol afspraken tot een uur of 14) flinke huilbui gehad. Signaal om even rustiger aan te doen.

Sterkte Nr. Zoveel met je schoonpa. En Moon-Alisa, sterkte met je liefdesverdriet cq. alle therapie en dingen die door elkaar lopen. Het klinkt ook echt als heel veel. Zou er ook van in de war raken en van minder ook wellicht. Hopelijk snel door de bomen het bos weer gaan zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar hoor dat psychische klachten echt van invloed zijn op je huishouden maar zeker ook andersom.

Moon, er speelt weer veel bij jou lees ik. Probeer wel regie en overzicht te houden desnoods zet je een tijdschema eens op papier. Mindmap vind ik ook een hele goede maar ja dan ga je wel weer in de weer met stiften, pennen, papier enz en kan rommelig voelen.

Ik ben deze dagen veel bezig met het helpen bij een vriendin die verhuisd en die zet steeds dingen op de lokale verkoophoek. Gisterenavond laat ook nog wat erop gezet en dat is vanmorgen voor de vraagprijs opgehaald daar ben ik wel blij mee een soort mini opruimactie. En toch weer 5 euro rijker das ook wel weer fijn.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Fomo heb ik ook niet, maar mijn vriendinnen zijn wel heel belangrijk voor mij. Die slepen me er soms echt doorheen :-$ En ik hen soms ook overigens! Moet wel in balans blijven
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel.

Wat ik vandaag gedaan heb, is mijn oude jobcoach gemaild. Ik mag hem nog altijd benaderen met vragen. Hij was mijn coach in 2016/2017 ongeveer. Vorig jaar had ik nog even contact met hem. Hij was eigenlijk verbaasd dat ik in het traject na zijn traject geen hulp had geregeld voor mijn huishouden.

Hij kent mij al, dat is heel prettig. Het is niet de bedoeling dat hij me opnieuw gaat coachen maar hij kan wel even de weg wijzen. Het zou voor mij bijv prettig zijn als iemand ook kan meedenken van je hebt X euro, koop je nu een betere kast, een normaal bed (ik heb beetje geimproviseerd bed) of ga je de kamer behangen. Vaak stel ik zulke keuzes uit omdat ik het geld liever in mijn zak houd voor noodgevallen.

Dat de coach zegt: Je kunt het beste naar WMO of naar maatschappelijk werk of wijkteam of iets anders.

En ook kijken denk ik of het realistisch is om nu weer te gaan werken of juist eerst de boel te ordenen. Soms door een werkritme word je ook weer actiever.

Ik heb het UWV denk ik vanaf maart steeds gezegd dat het nog niet zo goed ging en dat ik het werken nog wilde uitstellen. Maar ik denk dat het inmiddels beter is om in overleg met hulpverleners dingen aan te pakken. Ik heb toch lang een schrikbeeld gehad van die RTL-programma's. Dat er een grote container komt en hop, alles weg.

En tja de liefde. We hebben toch nog best normaal contact gehad op de app en dat verbaast me. Zou hem graag face to face ook nog spreken na al het geweld op de app begin van de week. Maar niet te snel, hij had ook tijd nodig.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Benieuwd wat de coach gaat zeggen Moon.

Ik ben het overzicht een beetje kwijt wat ik allemaal wil/moet doen dit weekend en komende week.
Ga straks in ieder geval mijn weekschema invullen en dat aanvullen met lossen taken. Voor nu zit ik al 5 afleveringen lang GTST terug te kijken dus niet echt functioneel hoewel het wel weer ruimte scheelt op de harde schijf haha zo kun je alles wel goed praten he.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik herken het, ik ben vandaag ook niet functioneel. Zit erg in mijn maag ergens mee en dat slokt veel te veel energie op nu :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel. Ik doe vandaag even niks.

Ben zo druk geweest in mijn hoofd. En toen ik eigenlijk nog met Lief in gesprek was over alles, kreeg hij slecht nieuws van zijn werk en was hij vooral nog daar mee bezig.

Moeten maar even kijken wanneer we de dingen uitpraten maar mijn hoofd wordt er niet overzichtelijker van.
Je kunt méér.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven