Opruimen/schoonmaken in je eigen tempo - klets

06-08-2020 16:39 1565 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is misschien een beetje warm om schoon te maken.... maar het is hier wel heel hard nodig. Leek me leuk een kletstopic aan te maken.

Volg je Flylady of een andere methode dan ben ik daar wel benieuwd naar. Of naar leuke youtube filmpjes.

Ik ben nu bezig een hotspot aan te pakken en daarnaast de was en afwas weg te werken. De hotspot van vandaag zijn de tassen die rondslingeren met rommeltjes/bonnetjes/ etc er in.

Even kijken in hoeverre het komende dagen binnen nog te doen is. Maar vandaag maak ik een mooi begin. Wie doet er mee?
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet niet of ik de handigste site heb neergezet. Er zijn ook veel youtube-filmpjes maar niet iedereen zal elk filmpje prettig vinden.

De basis is dat je jezelf routines aanleert. Maar het mag idd iets minder hysterisch.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen allemaal,

Wat is het warm... nu al 26 graden in huis terwijl het gisteravond erg afgekoeld was. Ik heb meteen na het opstaan het vuilnis weggebracht want had enorm veel fruitvliegjes. Meteen ook het glas. Beetje vaat wat nog op aanrecht stond in vaatwasser gezet. Gelukkig ben ik qua vaat helemaal bij nu!

Verder ben ik mijn telefoon kwijt.... het moet in huis zijn want WA op de computer werkt nog. Word hier zo onrustig van. Heb al naast het bed gevoeld maar zal het zo even van de plek halen. Verder overal wel gekeken nu.

Gaan jullie iets in huis doen of met deze warmte rustig aan?
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moon-Alisa schreef:
07-08-2020 10:06
Goedemorgen allemaal,

Wat is het warm... nu al 26 graden in huis terwijl het gisteravond erg afgekoeld was. Ik heb meteen na het opstaan het vuilnis weggebracht want had enorm veel fruitvliegjes. Meteen ook het glas. Beetje vaat wat nog op aanrecht stond in vaatwasser gezet. Gelukkig ben ik qua vaat helemaal bij nu!

Verder ben ik mijn telefoon kwijt.... het moet in huis zijn want WA op de computer werkt nog. Word hier zo onrustig van. Heb al naast het bed gevoeld maar zal het zo even van de plek halen. Verder overal wel gekeken nu.

Gaan jullie iets in huis doen of met deze warmte rustig aan?
en niemand die je kunt vragen je even te bellen zodat je hoort waar hij ligt?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee helaas ik heb m bijna altijd op stil...
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet ook aan de bak, de airco staat aan. Ik krijg bezoek, ook kinderen dus die moeten lekker over de grond kunnen rollen enzo zonder kattenhaar ed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
simbalabimba schreef:
06-08-2020 19:31
Tijdens was opvouwen/strijken kijk ik tv.
En bij mooi weer buiten liep ik bijv alle make-up assecoires ( handschoenenmand, spijkers en schroefjesbak, enz.op de tuintafel en zoek ze uit. Twee in 1: lekker buiten zitten + iets nuttigs doen.
Zo doe ik het ook :)
Ik heb sinds deze week een robotstofzuiger :yes:
Ik heb elke kast grondig uitgezocht en veel weggedaan.
Ik ruim elke avond voordat ik naar bed ga op.
Wanneer een kast of mandje toch weer dichtgeslipt is zoek ik weer uit en bewaar ik alleen wat ik echt gebruik (veel ligt er vooral, omdat ik niet weet wat ik er mee moet).

Geeft rust in huis en dus in mijn hoofd :)
Moon-Alisa schreef:
07-08-2020 10:20
Nee helaas ik heb m bijna altijd op stil...
Zit er geen find my phone functie op?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat weet ik niet. OP mijn vorige niet, maar op deze misschien wel. Ga eens kijken.
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
07-08-2020 10:06
Goedemorgen allemaal,

Wat is het warm... nu al 26 graden in huis terwijl het gisteravond erg afgekoeld was. Ik heb meteen na het opstaan het vuilnis weggebracht want had enorm veel fruitvliegjes. Meteen ook het glas. Beetje vaat wat nog op aanrecht stond in vaatwasser gezet. Gelukkig ben ik qua vaat helemaal bij nu!

Verder ben ik mijn telefoon kwijt.... het moet in huis zijn want WA op de computer werkt nog. Word hier zo onrustig van. Heb al naast het bed gevoeld maar zal het zo even van de plek halen. Verder overal wel gekeken nu.

Gaan jullie iets in huis doen of met deze warmte rustig aan?
Trof gisteren eveneens een horde aan fruitvliegjes in mijn keuken aan.
Zo vies vind ik dat altijd.
Heb mijn voorraadkast helemaal uitgeplozen of daar toevallig nog een mandarijntje lag te rotten ofzo, maar het bleek een geopend flesje honing te zijn waar ze op af kwamen gestormd.
Bewapend met een Mr Muscle spuitfles ben ik vervolgens de strijd aangegaan maar ik krijg ze niet allemaal te grazen.

Klote van je telefoon.
Ik moet ook altijd weten waar mijn telefoon is anders heb ik het gevoel dat ik een ledemaat mis.. 😄

Ik ga vandaag sporten betwijfel het of ik daarna nog fut heb om schoon te maken.
Zo wel even een doekje over de tafels halen, chloor in mijn wc-pot gooien en dan vind ik het gescheten voor vandaag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sporten.... moet ik even niet aan denken :mrgreen:

Ik heb n nu gevonden. Lag toch onder het bed maar was verder doorgeschoven. Gelukkig niet beschadigd, ondanks de ruwe slaapkamermuur. Eens kijken wat ik zo ga doen. Misschien wat bakken papier uitzoeken. Kranten/tijdschriften etc blijft soms een tijdje liggen en na verloop van tijd helaas ook belangrijke dingen er tussen. Zet wel lekker zoden aan de dijk als daar veel van weg kan. Heb overigens nu nee-nee sticker genomen.
Je kunt méér.
Leuk topic! Opruimen/schoonmaken is altijd al iets waar ik me overheen moet zetten (maar wie niet?), en nu natuurlijk helemaal. Maar ik heb wel vanmorgen vroeg, voordat het al te warm werd, de badkamer en wc goed schoon gemaakt. De vaat zijn we gelukkig ook mee bij. Dingen als stofzuigen komen wel weer als het minder heet is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook hier komt vanavond bezoek, dus helaas moet ik ook aan de bak. Het hoeft van mezelf niet brandschoon, maar ik wil het wel een beetje fris hebben.

Ik had vanochtend een telefonische vergadering en heb van die gelegenheid gebruik gemaakt om de planten water te geven, beneden alles nat af te stoffen en nog wat kwijlebabbels van deuren, ramen en muren te poetsen. (De hond drinkt nu natuurlijk extra veel water, en hij schudt zich daarna altijd even lekker uit :facepalm: ) Na het overleg heb ik de saté voor vanavond voorbereid, de vuilnisbakken geleegd, en meteen ook maar de vaatwasser aangeslingerd. En als mijn colaatje zo op is, ga ik de vloer nog zuigen/dweilen. En dan als sluitstuk het toilet nog even poetsen voordat ik zelf (weer) onder de douche spring.

En eigenlijk moet ik de bovenverdieping toch ook op zijn minst stofzuigen, maar ik kijk wel even of ik daar straks nog puf voor heb.
Moon-Alisa schreef:
07-08-2020 10:40
Sporten.... moet ik even niet aan denken :mrgreen:

Ik heb n nu gevonden. Lag toch onder het bed maar was verder doorgeschoven. Gelukkig niet beschadigd, ondanks de ruwe slaapkamermuur. Eens kijken wat ik zo ga doen. Misschien wat bakken papier uitzoeken. Kranten/tijdschriften etc blijft soms een tijdje liggen en na verloop van tijd helaas ook belangrijke dingen er tussen. Zet wel lekker zoden aan de dijk als daar veel van weg kan. Heb overigens nu nee-nee sticker genomen.
Nou fijn dat je telefoon heelhuids terug is.. :-D

Ik heb een paar weken geleden nog een volle vuilniszak met oud papier weggegooid. :-$
Mijn huis ziet er op het eerste gezicht piekfijn uit maar ik ben eigenlijk gewoon een sneaky sloddervos die alle papieren en andere rommeltjes weg douwt in kasten en boxen waar niemand die het verder ziet.
Pas op het moment dat begint uit te puilen ruim ik het een keer op.

O en ik heb net toch maar even de koelkast uitgemest en schoongepoetst, had opzwepende muziek opstaan en kreeg daar een energiestoot van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha fijn zo'n telefonische vergadering waarna je huis opeens een stuk opgeknapt is.

Ik ga straks nog één stapel papier doorwerken. Daarna meteen het oud papier weggooien, dat is nu behoorlijk wat. Heb één zak met tijdschriften apart gehouden. Heb ik van moeder gekregen en is soms nog handig voor strand bijv.

Daarna wil ik de wc nog doen en dan is het wel genoeg voor vandaag. Ga ik naar buiten met dit weer.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moreina schreef:
07-08-2020 11:59

Mijn huis ziet er op het eerste gezicht piekfijn uit maar ik ben eigenlijk gewoon een sneaky sloddervos die alle papieren en andere rommeltjes weg douwt in kasten en boxen waar niemand die het verder ziet.
Pas op het moment dat begint uit te puilen ruim ik het een keer op.

Heel herkenbaar! Bij ons is dat wel op vaste plekken, maar we hebben hier ook wel wat rommellaatjes en - plankjes :$

Mijn vloer is inmiddels weer schoon genoeg, en ik ga zo toch ook nog maar even de trap en bovenverdieping zuigen. Wel met de Franse slag, want het wordt me nu echt te heet voor een uitgebreide sessie. Daarna de WC nog, en mezelf, en dan vind ik het ook gezegend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dan weer niet zoveel rommellaatjes. Meer rondslingerende bakjes van 'dit moet ik nog uitzoeken'. Heb ooit uit een minimalistisch idee niet zoveel kasten genomen maar dat werkt toch ook niet. Binnenkort wordt mijn slaapkamer opgeknapt en zal dan investeren in zoveel mogelijk opbergruimte.

Vandaag nog de wc schoongemaakt. De fruitvliegjes komen nu zelfs op een schone wc af. Misschien ook omdat er in de keuken niet veel meer te vinden is. Rare beesten.

Keukenvloer geveegd en gedweild. Gekeken naar de kast die ik anders wil indelen maar ik vind het iets voor een koeler moment. Mijn idee kan wel, in ieder geval. Straks het papier nog wegbrengen en dan vind ik het mooi geweest.

Heb nog steeds niet besloten wat ik vanmiddag ga doen, met dit weer. Vanavond in ieder geval naar een meertje, even wandelen met een vriend.
Je kunt méér.
Niet veel gedaan vandaag, staat ook niets op mijn schema, behalve dan de planten water geven, dat ga ik nog wel even doen. Boven moet wel wat gedaan worden, maar mijn man houdt boven bij en ik beneden. Morgen toch samen maar even boven doen. Vind het toch wat sneu om hem dat alleen te laten doen met deze warmte.

Koken jullie wel normaal nu? Ik heb dat tot nu toe wel gedaan, maar het is best warm om te koken, maar ook om het op te eten, haha.

Zondag krijgen we trouwens visite. Wil voor die tijd toch de stofzuiger er nog een keer door halen en de wc extra schoonmaken. Morgen ook maar een paar wasjes draaien. Voordeel is wel dat het zo droog is nu😁.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net de laatste voorbereidingen voor de BBQ gedaan (tuin klaar maken, saté rijgen, etc) en de vaatwasser uitgeruimd, en ik ben klaar voor het weekend. Ik denk ook dat ik de rest van het weekend niks meer doe (tenzij ik de geest krijg en morgen boven nog ga dweilen, maar zoals de vlag er nu bij hangt denk ik van niet). Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel!

Ik ben eind van de middag naar familie gegaan. Voelde me heel voldaan dat ik toch best veel gedaan had hier.

Vanavond even naar een meertje, nu terug in huis. Het is een appartement, ik heb nu alle deuren en ramen wijd open staan maar voor ik naar bed ga moet het meeste wel dicht want iemand die van buiten een ladder pakt, kan zo naar binnen. Het was 28,5 graad toen ik thuis kwam en dat viel me eigenlijk mee.

Morgen, als het weer het toelaat, misschien de gang doen. Liggen best wat rommeltjes en er staat ook een tafeltje vol rommeltjes... Het zou er heel anders uit zien als dat weg is. En ik heb de laatste week verschillende schoonmaakmiddelen op gemaakt. Die kan ik ook weer lekker aanvullen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar! Na een dag hard werken is dat gevoel van voldoening echt heel fijn!

Hier was het ook lekker afgelopen nacht. Ik heb openslaande deuren tegenover mijn bed die gewoon open kunnen blijven, en dat is echt heerlijk slapen en wakker worden. Het werd niet koud, maar wel fris genoeg om de benauwdheid uit de kamer te halen. Inmiddels heb ik de deuren weer gesloten, in de hoop de ergste hitte van vandaag buiten te houden.

Ik heb eigenlijk best zin om te dweilen, maar Mr Zoveel ligt nog te slapen. Maar even kijken of het met de temperatuur nog te doen is tegen de tijd dat hij wakker wordt.

En mede geïnspireerd door dit topic, denk ik dat ik zo ook mijn grootste rommellaatje maar eens onder handen ga nemen. Ik heb de oud-papierbak vanochtend al aan de straat gezet, maar daar kan nog wel wat bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net nav dit topic de site van flylady eens bekeken, maar dat met die zones is toch raar of ligt dat aan mij? 5 dagen voor alleen de keuken en dan maar een kwartier per keer elke dag, terwijl het in een uur klaar is en dan heb je bij wijze van 4 dagen niks.

En dan pas na 4 weken weer de keuken. Of 1x per week zuigen?

Heeft iemand van jullie een tip voor een logischere site? Na de grote vakantie moet ik hier ook aan de slag. Nu veel te warm 😱
Alle reacties Link kopieren Quote
bitterbal schreef:
08-08-2020 12:00
Ik heb net nav dit topic de site van flylady eens bekeken, maar dat met die zones is toch raar of ligt dat aan mij? 5 dagen voor alleen de keuken en dan maar een kwartier per keer elke dag, terwijl het in een uur klaar is en dan heb je bij wijze van 4 dagen niks.

En dan pas na 4 weken weer de keuken. Of 1x per week zuigen?

Heeft iemand van jullie een tip voor een logischere site? Na de grote vakantie moet ik hier ook aan de slag. Nu veel te warm 😱

Het idee achter het Flylady-concept is dat mensen vaak teveel in 1x doen. Als je dan zo’n grote schoonmaakmarathon achter de rug hebt, dan ben je er zo klaar mee, dat je er pas weer opnieuw aan begint als het inmiddels alweer een grote puinhoop is geworden. Flylady probeert je juist korte dagelijkse routines aan te leren. Elke dag de vaste dingen doen en 15 minuten extra in de zone voor een extra klus, waardoor je het niet zat wordt, en dan uiteindelijk altijd een schoon en opgeruimd huis hebt.

De zones zijn dus voor de niet-routine klussen. Je begint eerst met opruimen en daarna ga je aan de slag met schoonmaken. In de week van de keukenzone pak je dan dingen aan zoals de afzuigkap schoonmaken, bovenop de keukenkastjes poetsen, de koelkast soppen, etc. Dat komt dus bovenop de vaste routines die je daarnaast leert te ontwikkelen voor elke dag, zoals de wasbak poetsen (shine your sink!), na het koken het fornuis en aanrecht afnemen, de afwas aan kant, etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja geloof het of niet maar de koelkast haal ik elke week even leeg en maak het schoon, zo gebeurd, de gootsteen ook elke dag na het avondeten , rommelig is het eigenlijk nooit.

Moet wel bekennen dat ik elke dag iets doe van zuigen of dweilen enz. Was is altijd weg.

Moet het na de vakantie weer oppakken als voorheen denk ik. Nu is het gewoon echt een zootje door het niks doen met die hitte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag allemaal! Ik werd heel brak wakker. Misschien teveel gezweet en daardoor beetje dorstig. Had gisteren iig geen alcohol gedronken.

Even mijn plantjes water gegeven. Ik heb veel planten en met dit weer moet ik ze goed bijhouden. Heb meteen van één plant de stekjes af geknipt en van één plant een aantal dode bladeren. DAt is meteen mijn valkuil hoor, dan ga ik 'even water geven' maar ga ik verder door terwijl dat geen prioriteit heeft.

Idd zo wordt flylady wel goed uitgelegd. Hoewel ik ook een filmpje zag waarin je twee uur bezig was met 'even dit even dat' en daar zaten boodschappen en koken niet bij. Dan kan misschien als je thuis werkt of thuis bent met de kinderen... Of misschien als eerste grote opruiming als het al een tijd de spuigaten uit loopt.

Je hebt dan s ochtends ook een routine van een half uur. Maar zelf vind ik het prettiger om s ochtends de focus te hebben op douchen, ontbijten etc en dan de deur uit. Dan heb ik een betere werkfocus dan wanneer ik ook nog uitgebreid ga stofzuigen en dweilen voor ik de deur uit ga.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meld!

Ik ben ook een huishoudramp op pootjes.
Gister wel het e.e.a. opgeruimd ivm visite.

Vandaag wasdag.
Been there, done that, got the T-shirt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven