Opruimen/schoonmaken in je eigen tempo - klets

06-08-2020 16:39 1565 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is misschien een beetje warm om schoon te maken.... maar het is hier wel heel hard nodig. Leek me leuk een kletstopic aan te maken.

Volg je Flylady of een andere methode dan ben ik daar wel benieuwd naar. Of naar leuke youtube filmpjes.

Ik ben nu bezig een hotspot aan te pakken en daarnaast de was en afwas weg te werken. De hotspot van vandaag zijn de tassen die rondslingeren met rommeltjes/bonnetjes/ etc er in.

Even kijken in hoeverre het komende dagen binnen nog te doen is. Maar vandaag maak ik een mooi begin. Wie doet er mee?
Je kunt méér.
Morgen worden een paar lege plakboeken opgehaald. Ga de (vele) losse foto's maar eens inscannen. En daarna op zoek naar een negatievenscanner, dat gaat nogal wat plankruimte schelen............. Op marktplaats viste ik achter het net qua negatievenscanner, dus als ik er wél eentje vind kan het daarna weer lekker op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hopelijk vind je wat je zoekt watervrouw.
Moon, hoe gaat het nu met je?

Ik ben gisteren en vandaag lekker bezig geweest in huis. Keuken en wc vloer was grondig gedaan, knutselkamer en hal boven opgeruimd. Bovenverdieping en beneden gestofzuigd en nachtkastje van mijn man uitgemest en schoongemaakt (ook aan de achterkant eens veel stof), een deel van de koelkast gedaan, lege flessen naar de glasbak enz.
Vanmorgen het bed verschoond en mijn man heeft vandaag de badkamer gedaan. Fijn, weer allemaal fris!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat lekker Ieb dat dat allemaal gedaan is!

Goede tip om foto's te maken van de kinderknutsels.

Ik heb geen verdere griepklachten gekregen en vond het dus ook niet nodig te testen. Ik heb gewoon heel vaak s ochtends wat hoestklachten en meestal trekt het na een uurtje weer weg. Alleen de keren dat het net iets erger is ga ik me meteen afvragen of het Corona zou kunnen zijn.

Ik heb gelukkig wat kunnen schaatsen afgelopen dagen en heb ook nog wel van de sneeuw kunnen genieten. Maar verder voelde ik me psychisch opeens weer niet zo goed en daar baal ik wel van. Bijv een vrijwilligersproject... leuk... lieve mensen... en dan opeens voel ik het niet meer ofzo. Is mijn interesse weg, heb ik geen idee meer waar we het eigenlijk voor doen... en dat vind ik dan zo jammer maar dan het ik opeens geen idee meer wat ik doen moet...
En dan bedoel ik niet desinteresse als in 'geen zin' maar er gewoon geen gevoel bij hebben.

En daar zou ik dan wel even verdrietig over willen zijn maar dat voel ik ook niet echt nu....
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goeiemorgen, is iedereen al weer ontdooit?
Moon ik vraag me af, heb jij professionele hulp?
ik herken je gevoel wel. :hug:

Ik voel me letterlijk opgeladen door t zonnetje. Gister na mn nachtdienst heerlijk uitgeslapen, dochterlief werd gebracht dus daar had ik ook geen stress over. Zooi binnen loopt ook niet weg dus lekker buiten in de zon ontbeten en geluierd.

ik heb de hele week vrij en niet al te veel op de agenda dus de ramen en deuren gaan open om even t stof weg te laten waaien.

Verder hoop ik vandaag een belletje te krijgen dat mn adhd medicatie klaar ligt om uit te proberen. Ben benieuwd wat dat gaat doen.
Ben jij daar (al) bekend mee Moon?

knuf voor iedereen en ik hoop dat t zonnetje julie ook even een boost kan geven. :hug:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Apa, ja ik heb professionele hulp maar t is door de jaren heen wel een paar keer gewisseld. Nu ook net weer een nieuwe en ik vind dat toch lastig omdat er een aantal gesprekken overheen gaan voor je elkaar kent. Inmiddels ook met de arts in overleg over mijn medicatie. Ik heb medicatie voor de nacht maar word daar tegelijk ook lichamelijk onrustig van en gelukkig begon mijn arts daar nu zelf over nav andere klachten.

Ben niet zo schrijverig en ook niet zo poetserig, komt wel weer.

Knuffel v jullie :hug:
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goeiemorgen. Knuf Moon. Ik hoop dat je hoed geslapen hebt.

Vandaag wordt mn spouwmuur geisoleerd. Zo mn woonkamer even visiteproof maken :facepalm:
Been there, done that, got the T-shirt.
Gisteren internetstoring. Ik was blij dat het niet aan mijn modem lag want misschien had ik dan de kamer monteur-bezoekproof moeten maken :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
haha, mijn huis is ineens visite proof, inc rondleiding op de bovenverdieping.
ADHD medicatie uitproberen met dit mooie weer er bij zorgt voor een heel fijn opgeruimd huis.

straks even de wc en de badkamer doen, de laatste was wegwerken en e.e.a. op zolder zetten.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat fijn Apa, zo'n visiteproof huis! Ik weet ook precies wat je bedoelt.

Ik begin beetje op te knappen. Erg down geweest de laatste weken. Ik merk helaas ook dat Viva me een beetje teveel prikkels geeft. Zou graag 2 of 3 topics volgen maar ik kan het niet laten overal op te klikken en me mee te bemoeien.

Al die advertenties enzo, over allemaal BN'ers die ik niet ken, ik klik overal op.

Anyway vanavond wordt het matras van de slaapbank opgehaald. Nu een andere koper. Van die eerste mevrouw kreeg ik een heel epistel waarom het allemaal niet lukte en ze toch besloot het oude matras te houden.... het leek net een grap met haar.

Bij elkaar is er wel zichtbaar ruimte ontstaan nu een kapstok weg is, een boekenkast en straks het matras.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Knuf Moon

Fijn dat er zichtbaar ruimte komt.

Hier is t stiekum weer volgelopen. Vooral met oudpapier want e.e.a. aan lastige grote pakketten (wasmolen, bureau van ikea)

Gelukkig heb ik nu vrij tot maandag. Dochter is vanmiddag weer hier. Het voelt echt als een eeuw geleden dat ik haar gezien heb :cry: veel te veel gebeurd sinds afgelopen vrijdag.

Nu maar even oud papier in de auto proppen.

Ik verdwaal ook wel snel op viva en facebook. Liefst zou ik weer een app groepje hebben, dat 'praat' ook fijner.
Van t zwangerschapstopic waar ik hier ook meeschreef loopt de appgroep nog steeds. En de kindjes worden nu 6 :heart:

*schopmezelfaantwerk*
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow leuk dat jullie die appgroep nog hebben!

Ik zat een aantal jaar op een ander klein forum en dat leidde veel minder af. Maar toen kregen een paar mensen ruzie en ineens was iets wat we in acht jaar opgebouwd hadden weg... vind Viva nu weer fijn maar ook druk dus.

Nou het bankje is opgehaald. Hele aardige vent, zocht precies dit model want hij had het onderstel nog. En hij moest naar Grote Stad elders en hij tilde het bankje op de schouder en liep weg.

En toen brak ik. Ik jank sowieso om alles nu. Maar in die stad woonde ik toen ik het bankje kocht en ik had t toen een beetje anders bedacht allemaal daar met mijn nieuwe start destijds. Het bankje stond toen voor t begin van mijn leven daar.

Dit bankje was t moeilijkst, ik ga niet om elke mp deal huilen hoor vanavond dus wel.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
:| :cry:

Ik hoop dat je je snel beter voelt :hug:

*schuiftroosviseedoor*
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aaaah wat lief, dank je.

Denk dat dat bankje het heftigst was hoor. Ik ben als student één keer verhuisd naar een (vond ik toen) grote-mensen-kamer en daar hoorde dat bankje bij.
Deze jongen had een beetje de leeftijd die ik toen had en ik zag m zo lekker jong en nonchalant weglopen het met bankje (MIJN bankje) en even dacht ik: Het bankje gaat terug naar waar het vandaan komt en ik wil mee!

Het was ook een beetje een awkward moment waarbij ik stond te klungelen met een mondkapje en ik dacht dat hij nog hulp nodig had om het mee te nemen maar dat was niet nodig zei hij en toen liep hij dus weg met MIJN bankje....

Als het een oude vent was geweest die de bank naar Lutjewinkel had vervoerd was het anders geweest maar die bank icm Utrecht dat triggerde iets. Maargoed soms doet het pijn om iets weg te doen.

Ben nu online even aan t kijken naar nieuw dekbedovertrek en evt ook dekbed. Huidige dekbed is beetje dun geworden. En ik heb de laatste tijd zo slecht geslapen etc dat een frisser bed zou voelen als een nieuwe start. Er is ook wel eea afgeprijsd nu online.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, alleen wel lange leverijd op sommige dingen. Ik heb 5 weken op n overtrek gewacht :facepalm: die van mn dochter was er na 2 dagen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh jeetje dat is lang. Ik vermijd bestellen al een hele tijd. Spaart ook heel veel geld uit als je twee keer nadenkt of je iets nodig hebt ;-)

Ik ben van plan een principe te hanteren van eerst iets eruit, dan iets erin. Bijv bankje weg, nieuw dekbedovertrek erin. (Misschien dat ik één of twee oude dan weggeef)

Met kleding kan ik dit ook gaan doen. Hoewel ik komende tijd weinig of niks nodig zal hebben, ik heb veel kleding en hoef de meeste dagen niet 'op chique'.

Ik ben nog lang niet tevreden thuis maar het verschil nu de kapstok, een boekenkast, een hele berg planten, een verzameling mokken én het bankje weg zijn, zie je echt wel.

Zag ook nog ergens een FB-groep waar je beautyspullen kunt weggeven of ruilen. Heb een merk shampoo gekocht (voorraadje) waar mijn haar heel slap van wordt. Die misschien ook weggeven.

Eén zo'n marktplaatswappie ben ik wel helemaal gek en wanhopig van geworden. Die ene die 2 uur van tevoren mailde dat ze de bank kwam halen en net toen ik m uit de berging had belde dat ze toch niet kwam + allemaal persoonlijke sores. Zulke mensen moet ik volgende keer meteen afkappen. Ze heeft wel heel vriendelijke bedankt dat ik zo netjes bleef en bood aan het geld toch te betalen voor de moeite maar het ging niet echt om het geld. Dat ding stond gewoon in de weg.

Bij ouders heb ik de stoel van oma verkocht op moeders verzoek. Gelukkig stond ze er niet zo bij te huilen als ik bij het bankje ;-) Verder mogen ze zelf leren hoe MP werkt.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blegh zo'n wappie zou ik ook niet trekken.

Goeie regel trouwens. Mijn huis begint ook regelijk vol te lopen. Tijd om wat miskopen en een boel emaille keukenzut weg te doen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja deze wappie was echt heel erg. Ik raakte er een beetje door van slag zie ik achteraf. Elke keer zou ze wel/niet/wel komen en dat hing dan weer af van een bezoekje dat ze ergens in mijn provincie zou afleggen maar dat ging elke keer niet door. Die vriendin had gewoon ook geen zin in haar denk ik :rofl:

Maarja als ik er dan voor thuisbleef en het ding al uit de berging had gehaald, heel irritant. Moet zeggen dat de rest van de MPdingen heel smooth gingen, ik word er wel handiger in. Dit soort mensen moet ik volgende keer meteen afkappen.

Emaille keukenzut kun je volgens mij ook nog wel verkopen of weggeven. Hartstikke retro.

Volgende week proberen rondje stort te plannen met ouders of broer. Aangezien wij ondergrondse containers hebben zijn dingen al snel te groot om zo weg te gooien... en soms niet de moeite waard om het grofvuil voor te bellen. Dit stond al in december gepland maar toen ging opeens de lockdown in en was allemaal wat onduidelijk.

Heb ook nog een fiets die ik kan verkopen. Dat is denk ik het enige waar ik echt een noemenswaardig bedrag voor kan krijgen. Voor de rest vraag ik overal 5 euro voor :rofl:

Ik had nog wat administratie bij ouders liggen van rond mijn 25e toen ik tijdelijk bij ze woonde. Nu ging mijn moeder panieken want volgens haar lag die hele kast vol met mijn spullen. Nou.... destijds had ik alles supernetjes in twee rekjes (die tijd heb ik ook gehad) dus dat haalde ik uit de kast en klaar. De rest is toch echt haar rommel :biggrin:
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Morgen een doos tijdschriften ergens op een weggeefhoek zetten. Ik kan me best voorstellen dat iemand in deze tijden daar blij mee is.

Verder heb ik een pakket laten bezorgen per ongeluk op een oud adres. Dus morgen daar achteraan.... Het is ook nog eens een adres met een A/B/C/D enzovoort. Denk dat ik maar briefjes in de brievenbussen doe daar en bij mijn oude huis even aanbel. Ik blijf wel bezig zo maar ben echt wat chaotisch in mijn hoofd.

Vandaag weer best wat oud papier kunnen weggooien. En een tas die ik niet meer gebruik en nog wat rommeltjes. Er gaat iig meer uit dan er in komt dus dat is goed.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog 3 tassen kleding en schoenen in de woonkamer staan. Chaos hier.

Dochter vobd t nodig om armen vol wc rolletjes en eierdozen mee te nemen van school omdat ze wat wou bouwen. Heel lief maar dat had nou niet gehoeven.
Volgende week maar weer een tas vol die kant op :facepalm:

Morgen lekker prutsen in de tuin. Zondag mn huis wat fatsoeneren.

Fijn weekend alvast allemaal. :heart:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je lekker in de tuin gewerkt Apa? Hier was het niet echt zonnig maar wel lekker fris weer.

Tja mensen die wc-rollen en eierdozen willen bewaren.... ik had op mijn werk een paar collega's die dat allemaal wilden bewaren 'om te knutselen' voor de kinderen. Ze namen het nooit mee naar huis maar oh wee als je t weggooide. (Alleen eierdozen trouwens, wc rollen gelukkig niet). In mijn beleving maakt het niet uit of je iets eerst weggooit of er eerst mee knutselt en het dan weggooit. Maar ja, dat ben ik...

Mijn pakket lag gelukkig op mijn oude adres. Zojuist opgehaald. Ah.... ik had zo'n leuk huisje daar, bijna spijt dat ik er weg ben. Het werd te duur, maar anders...

Vandaag zat ik in de goede flow. Veel oud papier weggedaan. Veel oude tijdschriften ook. Ik had nog een doos met boeken/schoolspullen/tijdschriften/administratie door elkaar. Fijn om dat even te sorteren en daarna (deels) weg te gooien.

Morgen iig weer wassen, in ieder geval mijn sportkleding. Denk dat alles wel snel droogt met dit weer.

Verder broer geappt of hij een keer naar de stort wil rijden.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je pakketje terecht is Moon.

Ook fijn dat je broer evt voor je naar de stort kan rijden.

Ik ben gesloopt. Vanochtend om 8 uur al begonnen met stenen er uit halen. Blij dat ik morgen vrij ben. Mn rug is er wel ff klaar mee :facepalm:

Maar het ziet er prima uit. :cheer:

Morgen binnen even fatsoeneren en veel aandacht voor mn dochter. Die vond t minder leuk dat ik de hele dag buiten bezig was.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt heerlijk zo'n hele dag in de tuin!

Ik heb geen tuin maar mijn balkon kan ook een goede opknapbeurt gebruiken. De meeste jaren besteed ik er echt aandacht aan en maak ik het gezellig. Begint altijd met een mega laag algen verwijderen... het is altijd helemaal groen.
Vorig jaar is het er op één of andere manier niet van gekomen.

Ik had ook nog wat planten die het niet zo goed meer deden maar ook nog niet echt dood waren..... maar na de afgelopen winter zijn ze helemaal hartstikke dood :rofl: En dat is eigenlijk wel prettig want dan kunnen ze gewoon weg en kan er iets nieuws komen.

Geen idee eigenlijk hoe het zit met het tuincentrum. Of je dan ook in 10 min de winkel door moet sjezen en snel naar de kassa. Zou wel lachen zijn.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Intratuin hier heeft de dierenafdeling binnen geopend via een aparte ingang, snijbloemen enz bij de hoofdingang en het buitenterrein kan je ook vrij winkelen (ook aparte ingang). De rest binnen kan je per half uur reserveren maar ze waren er niet heel strikt met me na een half uur de winkel uitschoppen. ik had keuzestress w.b. sierpotten voor binnen :hihi:

o ik vind t zo heerlijk dat t weer lente wordt. mn binnenplanten al gefatsoeneerd van de week, nu mn voortuin en als t binnenkort een dagje warmer is als 12 graden ga ik ook mn achtertuin weer fatsoeneren.

ik ben fysiek nu wel op. even lekker avondje op de bank, morgen verder.

Balkon is ook leuk om op te vrolijken.
als je plek heb voor een grote plantenbak zijn canna's echt leuk voor een tropisch sfeertje:

Afbeelding

houten vlondertegels op je balkon en zoiets met pronkwinde:

Afbeelding

sorry hoofd loopt over met ideeen :sun:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lang niet geschreven maar zit sowieso weinig op mijn "vaste" topics hier.
Sinds een paar weken begonnen met dagbehandeling. Intensief zowel als ik daar ben als daar buiten. Veel huiswerk/lezen/dagelijkse opdrachten maken enz.
Had nog spanning omdat het erop leek dat ik een nieuwe psychiater kreeg maar dat bleek een soort miscommunicatie te zijn geweest heb me voor niks zorgen gemaakt.

Heb de laatste dagen wat kleding gekocht en wil dus ook weer andere kleding/spullen weg doen want wil het niet weer vol harken.
2 dingen te koop gezet maar helaas nog geen reacties.
Snap je wel hoor Moon met dat bankje. Soms verkoop je dingen waarvan het goed is om er afscheid van te nemen maar dan is het toch nog ff slikken als het moment echt daar is.

Ik heb wat dingen gewijzigd wat betreft muurdecoratie hier. Is nu een stuk rustiger en dat is wel erg fijn.
Vanmorgen zat ik in pyjama op de bank toen ik ineens een hoop lawaai hoorde. Dus ik doe de gordijnen open en zie dat het de ophaaldienst is voor de papierbak die ik, uiteraard, vergeten ben neer te zetten. De papierbak zat echter wel vol dus ik ben snel, in mijn pyjama op mijn slaapsokken, achterlangs gelopen met container en al in de hoop dat ze daar nog kwamen en dat was gelukkig ook zo.
Alle kattenbakken weer in zijn geheel schoongemaakt, heb de keuken opgeruimd. Wilde een zelfgemaakt paaskrans van zolder halen en toen zag ik dat 2 eieren (kleine nep-eieren) kapot waren dus heb nieuw materiaal gevonden en het gerepareerd.
Ook veel kaartjes gemaakt voor mensen, een algemeen groetjes kaartje voor zus 1, een sterkte kaartje zus 2 in verband met inslapen van hun poes (bijna 22 jaar geworden), 2 verjaardagen en een beterschapskaart voor de tante van mijn man die haar enkel gebroken heeft. Was best veel werk maar wel leuk.

Ik kan alleen echt nergens mijn paspoort vinden. Snap het niet het is tegenwoordig best netjes en overzichtelijk hier. Ik baal daar best van. Nou ja ik kijk het nog even aan en in het ergste geval bestel ik een nieuwe. Deze stond sowieso nog op mijn meisjesnaam en ik ben inmiddels al bijna 4 jaar getrouwd en ik heb de naam van mijn man aangenomen. Als ik ga stemmen moet ik mijn trouwboekje meenemen dus dat is ook niet ideaal. Probeer er niet te veel van in paniek te raken weet sowieso dat het hier in huis moet liggen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
06-03-2021 21:42
Snap je wel hoor Moon met dat bankje. Soms verkoop je dingen waarvan het goed is om er afscheid van te nemen maar dan is het toch nog ff slikken als het moment echt daar is.
Ja precies dat. Dat zul je ook wel meegemaakt hebben. Ik ben echt blij dat ik weer ruimte heb in de berging en ook blij dat het van mijn to-do-list van MP af is. En ook dat iemand hem gaat gebruiken terwijl ik dat niet meer ging doen.
Maar vooral dat hij ermee naar Utrecht ging, waar ik toen ging wonen en het bankje vlak na mijn verhuizing heb aangeschaft, en hoe hij er mee weg liep de nacht in..... dat kwam zó binnen.
Juist omdat het zo'n aardige gast was en hij nog zei dat ik in zo'n leuke buurt woonde. Nouja het past ook in het proces waar ik nu in zit met EMDR dat ik af en toe extreem verdrietig ben en daarna weer opgelucht.

Oh jee die papierbak... ik kan het me zo voorstellen. En wat een super-oude kat! Ik moet meteen aan de kat van MV denken, die werd ook zo mega-oud. De grijze, ik weet opeens de naam even niet.

Kan me voorstellen dat de dagbehandeling veel energie kost. Wat doen jullie er? Is het ook creatief?

Apa dat zijn leuke planten idd! Misschien zou éétje daarvan wel kunnen en dan verder spaanse margrieten denk ik. Ik heb altijd spaanse margrieten maar die doen het gewoon heel goed en meestal ook echt maandenlang. Soms ook nog in de winter :rofl:
Zou best kunnen dat ze voor de buitenafdeling andere regels hebben. Hoewel de kassa binnen is. Nouja ik zie wel.... eerst eea er uit en dan mogen er weer dingen in. Dat wordt mijn mantra.
Je kunt méér.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven